Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Küreselleşme ve Türkiye`de Yönetim |
|
Dersin Kodu |
: |
EMG57 713 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Doç.Dr. ALİ DANIŞMAN |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Küreselleşme kavramını ve yönetim üzerindeki etkilerini tanımlar. Uluslararasılaşma sürecini, çok uluslu şirketler ve doğrudan yabancı yatırımları tanımlar. Uluslararasılaşma ve yabancı pazarlara açılma sürecinde karşılaşılan sorunları tespit edebilir ve çözebilir. Türkiye’deki yönetim anlayışı ve uygulamalarını açıklayabilir.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Uzaktan |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Küreselleşme kavramı, çok uluslu şirketler, küreselleşmenin yönetim üzerindeki etkisi ve Türkiye’de yönetim ve uygulamaları hakkında bilgi vermektir. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Bu dersin ana konuları: Küreselleşme kavramı, çok uluslu şirketlerin kapsamı, faaliyetleri, ortaya çıkış nedenleri ve uluslararası pazarlara sevk eden sebepler; uluslararası rekabet çevresi güçleri,işletme stratejileri, doğrudan yabancı yatırımların tasarımı ve yönetimi; Türkiye’ ye yatırım yapan çok uluslu şirketlere bağlı firma veya işletmelerin kuruluşu,yönetimi ve performansı konularına değinilmektedir. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Elektronik ortamda eğitim |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Giriş; Küreselleşme kavramı, tarihsel gelişimi ve yönetim ile ilgili temel bilgiler
|
İlgili kaynakların okunması |
Derste konuların anlatımı ve öğrenenler tarafından tartışılmasına yönelik olarak öğretim üyesi tarafından hazırlanan power point sunuları kullanılacaktır. |
|
2 |
Dünya ekonomisi ve ekonomik bloklar
|
İlgili kaynakların okunması |
Derste konuların anlatımı ve öğrenenler tarafından tartışılmasına yönelik olarak öğretim üyesi tarafından hazırlanan power point sunuları kullanılacaktır. |
|
3 |
Doğrudan Yabancı Yatırımlar (DYY) ve Çok Uluslu Şirketler (ÇUŞ)
|
İlgili kaynakların okunması |
Derste konuların anlatımı ve öğrenenler tarafından tartışılmasına yönelik olarak öğretim üyesi tarafından hazırlanan power point sunuları kullanılacaktır. |
|
4 |
Uluslararası ticaret ve yatırım teorileri
|
İlgili kaynakların okunması |
Derste konuların anlatımı ve öğrenenler tarafından tartışılmasına yönelik olarak öğretim üyesi tarafından hazırlanan power point sunuları kullanılacaktır. |
|
5 |
Uluslararasılaşma stratejileri- uluslararası pazarlara giriş yöntemleri
|
İlgili kaynakların okunması |
Derste konuların anlatımı ve öğrenenler tarafından tartışılmasına yönelik olarak öğretim üyesi tarafından hazırlanan power point sunuları kullanılacaktır. |
|
6 |
Uluslararası işletme çevresi-I
|
İlgili kaynakların okunması |
Derste konuların anlatımı ve öğrenenler tarafından tartışılmasına yönelik olarak öğretim üyesi tarafından hazırlanan power point sunuları kullanılacaktır. |
|
7 |
Uluslararası işletme çevresi-II
|
İlgili kaynakların okunması |
Derste konuların anlatımı ve öğrenenler tarafından tartışılmasına yönelik olarak öğretim üyesi tarafından hazırlanan power point sunuları kullanılacaktır. |
|
8 |
Arasınav
|
Sınava çalışma |
Test sınavı |
|
9 |
Uluslararası siyaset ve hukuk
|
İlgili kaynakların okunması |
Derste konuların anlatımı ve öğrenenler tarafından tartışılmasına yönelik olarak öğretim üyesi tarafından hazırlanan power point sunuları kullanılacaktır. |
|
10 |
Uluslararası kültür |
İlgili kaynakların okunması |
Derste konuların anlatımı ve öğrenenler tarafından tartışılmasına yönelik olarak öğretim üyesi tarafından hazırlanan power point sunuları kullanılacaktır. |
|
11 |
Uluslararası insan kaynakları yönetimi
|
İlgili kaynakların okunması |
Derste konuların anlatımı ve öğrenenler tarafından tartışılmasına yönelik olarak öğretim üyesi tarafından hazırlanan power point sunuları kullanılacaktır. |
|
12 |
Türkiye’de yönetim anlayışı ve uygulamaları-I
|
İlgili kaynakların okunması |
Derste konuların anlatımı ve öğrenenler tarafından tartışılmasına yönelik olarak öğretim üyesi tarafından hazırlanan power point sunuları kullanılacaktır. |
|
13 |
Türkiye’de yönetim anlayışı ve uygulamaları-II
|
İlgili kaynakların okunması |
Derste konuların anlatımı ve öğrenenler tarafından tartışılmasına yönelik olarak öğretim üyesi tarafından hazırlanan power point sunuları kullanılacaktır. |
|
14 |
Küreselleşmenin Türkiye’de ki yönetim anlayışı ve uygulamalarına etkisi
|
İlgili kaynakların okunması |
Derste konuların anlatımı ve öğrenenler tarafından tartışılmasına yönelik olarak öğretim üyesi tarafından hazırlanan power point sunuları kullanılacaktır. |
|
15 |
Genel tekrar
|
Konuların çalışılması |
Derste konuların anlatımı ve öğrenenler tarafından tartışılmasına yönelik olarak öğretim üyesi tarafından hazırlanan power point sunuları kullanılacaktır. |
|
16/17 |
Final Sınavı |
Sınava çalışma |
Test sınavı |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
İşletmelerde çalışan davranışlarının nasıl oluştuğunu ve değiştiğini analiz edebilir.
|
3 |
|
2 |
Yönetim sorunlarının çözümüne ilişkin yönetim becerilerini kullanabilir.
|
5 |
|
3 |
İşletmenin iç ve dış çevresine yönelik analiz yapabilir.
|
5 |
|
4 |
İşletme yönetiminin stratejik, taktik ve operasyonel boyutlarını kavrayabilir.
|
5 |
|
5 |
Modern işletmecilik ve işletme yönetimine ilişkin temel ilke, strateji ve teknikleri uygulayabilir.
|
5 |
|
6 |
İşletmelerde, yönetim ve organizasyon sistemi içerisindeki aksaklıkları ve ihtiyaçları analiz edebilir.
|
4 |
|
7 |
İşletme yönetiminin planlama, örgütleme, yürütme, koordinasyon ve kontrol işlevlerini kavrar ve uygulayabilir.
|
5 |
|
8 |
İşletme yönetimi yöntemlerini temel adımlarını izleyerek uygulama |
5 |
|
9 |
Sosyal bilimler alanında, bilimsel ilkelere uygun olarak araştırma yapma, verileri analiz etme, sonuç çıkartma ve yorumlama becerisi kazanır.
|
4 |
|
10 |
İşletme yönetimi ve organizasyonu alanındaki bilgileri farklı disiplin alanlarıyla bütünleştirebilir. |
5 |
|
11 |
Girişimcilik yeteneklerini kullanabilir |
5 |
|
12 |
Bilgi sistemlerinden yararlanarak analitik bir yaklaşımla işletmecilik ile ilgili verileri toplayabilme; nitel -nicel araştırma ve karar verme teknikleri yardımı ile analiz edebilir; elde edilen bulguları raporlayabilme; sunabilme ve yorumlayarak stratejik kararlar verebilir |
5 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|