Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Uzmanlık Dalı Özel Antreman Bilgisi (masa Tenisi)

Dersin Kodu : AE 351

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 3

Dersin Dönemi : Güz (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 6

Eğitici(ler)nin Adı : Okutman SUNAY ATAKAN

Dersin Öğrenme Kazanımları : ANTRENMAN KAVRAMINI VE TEMEL İLKELERİNİ AÇIKLAYABİLME
MASA TENİSİ VE ANTRENMAN ARASINDAKİ İLİŞKİLERİ BELİRLEYEBİLME
ANTRENMAN VE PERFORMANS ARASINDAKİ İLİŞKİLERİ KURABİLME
MASA TENİSİ ANTRENMANLARINDA YÜKLENME VE DİNLENME İLİŞKİLERİNİ DÜZENLEYEBİLME
ALT PARÇALAR VE PERFORMANS ARASINDAKİ İLİŞKİLERİ TANIMLAYABİLME

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : MASA TENİSİ VE ANTRENMAN ARASINDAKİ İLİŞKİLERİ DÜZENLEYEBİLECEK BİLGİ VE BECERİLERİ KAZANMA

Dersin İçeriği : Antrenman tekniklerini öğrenir Antrenman sistemlerini öğrenir Antrenman yaptırır

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Derslik/Spor salonu


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Program İçeriğinin Açıklanması Kaynak okuma Ön araştırma Konu tekrarı Anlatım Tartışma Uygulama
2 Masa tenisinde antrenör Kaynak okuma Ön araştırma Konu tekrarı Anlatım Tartışma Uygulama
3 Antrenör tipleri Kaynak okuma Ön araştırma Konu tekrarı Anlatım Tartışma Uygulama
4 Antrenörün görevleri Kaynak okuma Ön araştırma Konu tekrarı Anlatım Tartışma Uygulama
5 Antrenör ve sporcu ilişkileri Kaynak okuma Ön araştırma Konu tekrarı Anlatım Tartışma Uygulama
6 Masa tenisinde eğitim ve öğretim Kaynak okuma Ön araştırma Konu tekrarı Anlatım Tartışma Uygulama
7 Pekiştirme ve mükemmelleştirme Kaynak okuma Ön araştırma Konu tekrarı Anlatım Tartışma Uygulama
8 VİZE
9 Antrenman kavramı Kaynak okuma Ön araştırma Konu tekrarı Anlatım Tartışma Uygulama
10 Masa Tenisinde Performans Kaynak okuma Ön araştırma Konu tekrarı Anlatım Tartışma Uygulama
11 Masa tenisinde yüklenme şiddeti, sıklığı, süresi, kapsamı Kaynak okuma Ön araştırma Konu tekrarı Anlatım Tartışma Uygulama
12 Masa tenisinde sürantrenman Kaynak okuma Ön araştırma Konu tekrarı Anlatım Tartışma Uygulama
13 Antrenmanın fizyolojik temelleri Kaynak okuma Ön araştırma Konu tekrarı Anlatım Tartışma Uygulama
14 Genel Tekrar ve Değerlendirme Kaynak okuma Ön araştırma Konu tekrarı Anlatım Tartışma Uygulama
15 Genel Tekrar ve Değerlendirme Kaynak okuma Ön araştırma Konu tekrarı Anlatım Tartışma Uygulama
16/17 FİNAL SINAVI


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  SEVİM Y. ANTRENÖRLÜK EĞİTİMİ UYGULAMASI ANKARA 2005
 Masa Tenisi Güven ERDİL, Level 1 Coaching Manual, Veliddin KIRLI, Spor ve Masa Tenisi, İstanbul 2007
 Adım Adım Masa Tenisi S.Atakan M. ATAKAN Adana 2011
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 100
    Ödev/Proje/Diğer 0 0
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. 4
2 Spora ve antrenmana katılım stratejilerini aktif olarak kullanır 3
3 Spor ile ilgili temel kavram ve kuramları açıklar 3
4 Spor eğitim mevzuatını, yönetmeliğini ve spor eğitim programını açıklar 4
5 Spor alanlarında bireysel ve ekip çalışmalarında sorumluluk alır ve alınan görevi etkin bir şekilde yerine getirir. 3
6 Mesleki ve bireysel gelişim için; araştırma,keşfetme,alternatif çözüm yolları üretme,bilgiye ulaşma,eleştirel düşünme ve tartışma becerilerine sahiptir. 4
7 Etkin dinleme,empati kurma,kendini ifade etme ve teknolojiyi kullanarak etkili iletişim becerisine sahiptir 4
8 Çalıştığı ortamda ve meslektaşlarıyla işbirliği ve dayanışma içinde davranır. 3
9 Farklı eğitim kademesindeki sporculara yönelik antrenman uygulamaları yapar 4
10 Sporculara ve takıma uygun antrenman ortamını tasarlar ve düzenler 4
11 Sporcuların kişisel ve kültürel farklılıklar konusunda duyarlı ve hoşgörülü davranır. 3
12 Mesleki gelişim ve meslek seçim sürecini açıklar. 3
13 Spor bilimlerinde bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini açıklar 3
14 Sporcuların gelişimsel özelliklerini, bireysel farklılıklarını, ilgi ve gereksinimlerini göz önünde bulundurarak yıllık-günlük antrenman planları hazırlar 4
15 Spor branşı ile ilgili bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak bir bilimsel araştırma projesini planlar, yürütür ve elde edilen verileri analiz ederek yorumlar 3
16 Farklı gelişim ve özelliklere uygun antrenman uygulamalarının neler olduğunu açıklar 4
17 Sporcuların gelişimlerini desteklemek ve eğitimin kalıcılığını sağlamak amacıyla çok yönlü antrenman metotları kullanır. 4
18 Eğitim amaçlarına ulaşmak için bilgi teknolojilerini etkin olarak kullanır 3
19 Sporcuların gelişim düzeylerine ve bireysel özelliklerine uygun materyal seçer,hazırlar ve kullanır. 4
20 Mesleki etik ilkelere uygun davranır 3
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 4 56
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 6 84
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 2 2
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 2 2
Toplam İş Yükü: 144
Toplam İş Yükü / 25 (s): 5.76
Dersin AKTS Kredisi: 6