Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Uzmanlık Dalı Özel Antreman Bilgisi (basketbol) |
|
Dersin Kodu |
: |
AE 346 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
3 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
4 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Öğr.Gör. CENGİZ ŞEN |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
BASKETBOLUN YAPISAL ANALİZİNİ YAPABİLME
BASKETBOL VE MOTORSAL ÖZELLİKLER ARASINDAKİ İLİŞKİLERİ AÇIKLAYABİLME
BASKETBOL VE KUVVET ARASINDAKİ İLİŞKİLERİ KURABİLME
KUVVET GELİŞTİRME YÖNTEMLERİNİ AÇIKLAYABİLME
BASKETBOL VE SÜRAT ARASINDAKİ İLİŞKİLERİ KURABİLME
SÜRAT GELİŞTİRME YÖNTEMLERİNİ ANLATABİLME VE UYGULAYABİLME
BASKETBOL VE PLİOMETRİK ÇALIŞMALAR ARASINDAKİ İLİŞKİLERİ AÇIKLAYABİLME
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
BASKETBOL VE ANTRENMAN ARASINDAKİ İLİŞKİLERİ DÜZENLEYEBİLECEK BİLGİ VE BECERİLERİ KAZANMA
|
|
Dersin İçeriği |
: |
BASKETBOLDA KUVVET VE SÜRAT İLİŞKİLERİ |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
SALON, SAHA DERSLİK, LABORATUVAR |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
PROGRAM İÇERİĞİNİN AÇIKLANMASI
|
anlatım, uygulama için ısınma |
ANLATMA-PROJE-UYGULAMA-SUNUM |
|
2 |
TEMEL VE BİRLEŞİK MOTORSAL ÖZELLİKLER
|
anlatım, uygulama için ısınma |
ANLATMA-PROJE-UYGULAMA-SUNUM |
|
3 |
BASKETBOLUN YAPISAL ÖZELLİKLERİ
|
anlatım, uygulama için ısınma |
ANLATMA-PROJE-UYGULAMA-SUNUM |
|
4 |
BASKETBOL VE KUVVET İLİŞKİLERİ
|
anlatım, uygulama için ısınma |
ANLATMA-PROJE-UYGULAMA-SUNUM |
|
5 |
KUVVETİN BELİRLENMESİ VE GELİŞTİRİLMESİ
|
anlatım, uygulama için ısınma |
ANLATMA-PROJE-UYGULAMA-SUNUM |
|
6 |
SAHA VE SALON UYGULAMALARI
|
anlatım, uygulama için ısınma |
ANLATMA-PROJE-UYGULAMA-SUNUM |
|
7 |
BASKETBOL VE SÜRAT İLİŞKİLERİ
|
anlatım, uygulama için ısınma |
ANLATMA-PROJE-UYGULAMA-SUNUM |
|
8 |
ARA SINAV |
ARA SINAV |
ANLATMA-PROJE-UYGULAMA-SUNUM |
|
9 |
SÜRATİN BELİRLENMESİ |
anlatım, uygulama için ısınma |
|
|
10 |
SÜRAT GELİŞTİRME YÖNTEMLERİ
|
anlatım, uygulama için ısınma |
ANLATMA-PROJE-UYGULAMA-SUNUM |
|
11 |
SAHA VE SALON UYGULAMALARI
|
anlatım, uygulama için ısınma |
ANLATMA-PROJE-UYGULAMA-SUNUM |
|
12 |
PLİOMETRİK ÇALIŞMALAR
|
anlatım, uygulama için ısınma |
ANLATMA-PROJE-UYGULAMA-SUNUM |
|
13 |
SAHA VE SALON UYGULAMALARI
|
anlatım, uygulama için ısınma |
ANLATMA-PROJE-UYGULAMA-SUNUM |
|
14 |
GENEL TEKRAR VE DEĞERLENDİRME
|
anlatım, uygulama için ısınma |
ANLATMA-PROJE-UYGULAMA-SUNUM |
|
15 |
GENEL TEKRAR
|
anlatım, uygulama için ısınma |
ANLATMA-PROJE-UYGULAMA-SUNUM |
|
16/17 |
YARIYIL SONU SINAVI
|
YARIYIL SONU SINAVI |
YARIYIL SONU SINAVI |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. |
4 |
|
2 |
Spora ve antrenmana katılım stratejilerini aktif olarak kullanır |
3 |
|
3 |
Spor ile ilgili temel kavram ve kuramları açıklar |
4 |
|
4 |
Spor eğitim mevzuatını, yönetmeliğini ve spor eğitim programını açıklar |
5 |
|
5 |
Spor alanlarında bireysel ve ekip çalışmalarında sorumluluk alır ve alınan görevi etkin bir şekilde yerine getirir. |
4 |
|
6 |
Mesleki ve bireysel gelişim için; araştırma,keşfetme,alternatif çözüm yolları üretme,bilgiye ulaşma,eleştirel düşünme ve tartışma becerilerine sahiptir. |
5 |
|
7 |
Etkin dinleme,empati kurma,kendini ifade etme ve teknolojiyi kullanarak etkili iletişim becerisine sahiptir |
5 |
|
8 |
Çalıştığı ortamda ve meslektaşlarıyla işbirliği ve dayanışma içinde davranır. |
4 |
|
9 |
Farklı eğitim kademesindeki sporculara yönelik antrenman uygulamaları yapar |
4 |
|
10 |
Sporculara ve takıma uygun antrenman ortamını tasarlar ve düzenler
|
5 |
|
11 |
Sporcuların kişisel ve kültürel farklılıklar konusunda duyarlı ve hoşgörülü davranır. |
3 |
|
12 |
Mesleki gelişim ve meslek seçim sürecini açıklar. |
4 |
|
13 |
Spor bilimlerinde bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini açıklar |
3 |
|
14 |
Sporcuların gelişimsel özelliklerini, bireysel farklılıklarını, ilgi ve gereksinimlerini göz önünde bulundurarak yıllık-günlük antrenman planları hazırlar |
4 |
|
15 |
Spor branşı ile ilgili bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak bir bilimsel araştırma projesini planlar, yürütür ve elde edilen verileri analiz ederek yorumlar |
4 |
|
16 |
Farklı gelişim ve özelliklere uygun antrenman uygulamalarının neler olduğunu açıklar |
4 |
|
17 |
Sporcuların gelişimlerini desteklemek ve eğitimin kalıcılığını sağlamak amacıyla çok yönlü antrenman metotları kullanır. |
4 |
|
18 |
Eğitim amaçlarına ulaşmak için bilgi teknolojilerini etkin olarak kullanır |
4 |
|
19 |
Sporcuların gelişim düzeylerine ve bireysel özelliklerine uygun materyal seçer,hazırlar ve kullanır.
|
3 |
|
20 |
Mesleki etik ilkelere uygun davranır |
4 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|