Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Avrupa Birliği Hukuku

Dersin Kodu : IR 433

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 4

Dersin Dönemi : Güz (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 6

Eğitici(ler)nin Adı : Dr.Öğr. ÜyesiDr. A. ASLIBİLGİN

Dersin Öğrenme Kazanımları : Dersi alan ogrencinin AB kurumsal hukukunun temel ilkelerine asina olmasi ve ictihat hukuku yardimiyla Birlik hukuki yapisina hakim olmasi beklenmektedir.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Avrupa Birligi hukuku dersi Birligin kendine ozgu yapisi basta olmak uzere, tarihsel gelisim, Birlik hukukunun kaynaklari ve kurumsal yapi uzerinde durulmaktadir. Bu kapsamda kurumsal yapi, bu yapida yer alan kurumlar ve bunlarin gorev tanimlari, soz konusu yapinin olusmasinda etkili ve Divan tarafindan yaratilan hukuk ve Antlasma degisiklikleri konularinda ogrencilerin fikir sahibi olmasi amaclanmaktadir.

Dersin İçeriği : Avrupa Birliginin tarihcesi, Avrupa Birligi hukukunun kaynaklari. Birlik hukukuna hakim olan temel iìlkeler ve Birligin kurumsal yapisi baslica konular olarak bu ders kapmasinda incelenmektedir.

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Derslik


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Avrupa Bütünleşmesinin Tarihsel Gelişimi Okuma ders anlatımı, tartışma
2 Avrupa Bütünleşmesinde Derinleşme Okuma ders anlatımı, tartışma
3 Avrupa Birliği hukukunun kaynakları okuma ders anlatımı, tartışma
4 Birlik hukuku ulusal hukuk ilişkisi okuma ders anlatımı, tartışma
5 Doğrudan etki ve öncelik ilkesi okuma ders anlatımı, tartışma
6 Avrupa Birliğinde temel hak koruması okuma ders anlatımı, tartışma
7 Avrupa Birliğinin kurumsal yapısı okuma ders anlatımı, tartışma
8 ara sınav
9 Avrupa Birliğinde karar alma süreçleri okuma ders anlatımı, tartışma
10 Avrupa Birliği Zirvesi okuma ders anlatımı, tartışma
11 Avrupa Birliği Bakanlar Konseyi okuma ders anlatımı, tartışma
12 Avrupa Komisyonu okuma ders anlatımı, tartışma
13 Avrupa Parlamentosu okuma ders anlatımı, tartışma
14 Avrupa Birliği Adalet Divanı okuma ders anlatımı, tartışma
15 Sayıştay Avrupa Merkez Bankası okuma ders anlatımı, tartışma
16/17 Final


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Craig, Paul/De Burca Grainne, EU Law. Oxford University Press, Oxford 2012.
 Bozkurt Enver/Ozcan Mehmet/Koktas ARif, Avrupa Birligi Hukuku, Yetkin yayinevi, Ankara 2012.
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 100
    Ödev/Proje/Diğer 0 0
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Uluslararası, bölgesel ve ulusal içerikli sorunları tanımlama, analiz etme, uygun çatışma-çözümlemetekniklerini ortaya koyma ve müzakere becerilerini geliştirir. 5
2 Uluslararası ve ulusal boyutta farklı içerikli sosyal alanları takip etme, yorumlama ve sorun çözme odaklı teknikleri uygulama becerisi kazanır. 2
3 Türkçeyi ve en az bir yabancı dili akademik yaşamın ve iş yaşamının gereklerine uygun biçimde kullanır. 5
4 İlgili kişilerin duygu, düşünce ve davranışlarını doğru bir şekilde anlar ve yorumlar; kendisini yazılı ve sözlü olarak doğru bir şekilde ifade eder. 3
5 Geleneksel yaklaşım, uygulama ve yöntemleri sorgular, gerekli gördüğü durumlarda yeni çalışma yöntemleri geliştirir ve uygular. 5
6 Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerleri tanır ve uygular. 3
7 Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler disiplinleri içersindeki olguları açıklayabilecek kavramsal ve kuramsal yetkinliğe sahip olur. 2
8 Sosyal bilimler alanı uygulamaları için ihtiyaç duyulan modellemeler için veri toplama, elde edilen verileri yorumlar ve analiz eder. 0
9 Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. 0
10 Eleştirel düşünme becerisini geliştirir. 5
11 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincinde olarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri izler ve kendini geliştirir. 3
12 Bireysel olarak ve/veya ekip içinde sorumluluk alır, liderlik yapar ve etkin biçimde çalışır. 3
13 Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler disiplinlerinde kullanılan metodolojilerin içerisinde uluslararası ve ulusal sorunları saptama, bu sorunlar karşısında uygun çözümleme tekniklerini seçme ve uygun ampirik çalışmaları uygulamaya koyar. 3
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 20 20
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 20 20
Toplam İş Yükü: 138
Toplam İş Yükü / 25 (s): 5.52
Dersin AKTS Kredisi: 6