Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Siyasal Düşünceler Tarihi

Dersin Kodu : IR 220

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 2

Dersin Dönemi : Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 6

Eğitici(ler)nin Adı : Dr.Öğr. ÜyesiDr. EMİNE ASLIÇOMO

Dersin Öğrenme Kazanımları : Siyasi düşüncenin ve siyasete bakışın yüzyıllar içerisindeki değişimini görme becerisi kazandırır.
Siyasette ideal yapının ve devlet idaresinin ortaya çıkışının dönemler ve coğrafyalarda nasıl değişikliğe uğradığını analiz eder.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Siyasal Düşünceler Tarihi dersinin konusu, toplumların siyasal toplum olarak örgütlenmesinin amacı, nedeni ve sonuçları konusunda üretilen tüm düşünceler olduğu gibi, siyasal toplumun ortaya çıkardığı sorunlar ve bu sorunları aşmak için verilen savaşım konusunda üretilen düşüncelerdir.

Dersin İçeriği : Bu derste Antik Yunan´dan 18. yy´ye kadar olan süreç içerisindeki Batı Siyasi Kuramı´nın büyük düşünürleri incelenmektedir. Düşünürlerin ve kavramların tarihsel bağlamda değerlendirilmesine özellikle dikkat edilecektir. Farklı kavramlaştırmalar arasındaki ilişkiler ve bağlantıları da bu anıtsal düşünürlerin eserleri ile incelenecektir.

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Derslik


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Derse Giriş Yok Ders anlatma
2 Plato Kaynak okuma, ödev hazırlama Ders anlatma, tartışma
3 Aristoteles Kaynak okuma Ders anlatma, tartışma
4 Aziz Augustine Kaynak okuma Ders anlatma, tartışma
5 Farabi Kaynak okuma Ders anlatma, tartışma
6 Thomas Aquinas Kaynak okuma Ders anlatma, tartışma
7 Machiavelli Kaynak okuma, ödev hazırlama Ders anlatma, tartışma
8 Ara sınav Sınava hazırlık Yazılı sınav
9 Thomas Hobbes Kaynak okuma, ödev hazırlama Ders anlatma, tartışma
10 John Locke Kaynak okuma Ders anlatma, tartışma
11 Montesquieu Kaynak okuma Ders anlatma, tartışma
12 Rousseau Kaynak okuma, ödev hazırlama Ders anlatma, tartışma
13 Burke Kaynak okuma Ders anlatma, tartışma
14 Öğrenci sunumları Sunum hazırlama Sunum, tartışma
15 Öğrenci sunumları Sunum hazırlama Sunum, tartışma
16/17 Final sınavı Sınava hazırlık Yazılı sınav


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  David Schultz. Siyasal Düşünceler Tarihi.
 Mehmet Ali Ağaoğulları. Batıda Siyasal Düşünceler.
 Çetin Yetkin. Siyasal Düşünceler Tarihi II.
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 60
    Ödev/Proje/Diğer 4 40
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Uluslararası, bölgesel ve ulusal içerikli sorunları tanımlama, analiz etme, uygun çatışma-çözümlemetekniklerini ortaya koyma ve müzakere becerilerini geliştirir. 2
2 Uluslararası ve ulusal boyutta farklı içerikli sosyal alanları takip etme, yorumlama ve sorun çözme odaklı teknikleri uygulama becerisi kazanır. 2
3 Türkçeyi ve en az bir yabancı dili akademik yaşamın ve iş yaşamının gereklerine uygun biçimde kullanır. 5
4 İlgili kişilerin duygu, düşünce ve davranışlarını doğru bir şekilde anlar ve yorumlar; kendisini yazılı ve sözlü olarak doğru bir şekilde ifade eder. 5
5 Geleneksel yaklaşım, uygulama ve yöntemleri sorgular, gerekli gördüğü durumlarda yeni çalışma yöntemleri geliştirir ve uygular. 3
6 Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerleri tanır ve uygular. 3
7 Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler disiplinleri içersindeki olguları açıklayabilecek kavramsal ve kuramsal yetkinliğe sahip olur. 4
8 Sosyal bilimler alanı uygulamaları için ihtiyaç duyulan modellemeler için veri toplama, elde edilen verileri yorumlar ve analiz eder. 2
9 Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. 4
10 Eleştirel düşünme becerisini geliştirir. 4
11 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincinde olarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri izler ve kendini geliştirir. 4
12 Bireysel olarak ve/veya ekip içinde sorumluluk alır, liderlik yapar ve etkin biçimde çalışır. 4
13 Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler disiplinlerinde kullanılan metodolojilerin içerisinde uluslararası ve ulusal sorunları saptama, bu sorunlar karşısında uygun çözümleme tekniklerini seçme ve uygun ampirik çalışmaları uygulamaya koyar. 3
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 4 10 40
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 5 5
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 10 10
Toplam İş Yükü: 139
Toplam İş Yükü / 25 (s): 5.56
Dersin AKTS Kredisi: 6