Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Uzmalık Eğitimi Spor Dalı (aletli Cimnastik)

Dersin Kodu : AE 317

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 3

Dersin Dönemi : Güz (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 6

Eğitici(ler)nin Adı : Öğr.Gör. MURAT SANRI

Dersin Öğrenme Kazanımları : überschlak hareketini (elli aşma) analiz edebilir. Uygulayabilir.
Kartvil hareketini analiz edebilir. Uygulayabilir.
Aletlerde kipe hareketini analiz edebilir. Uygulayabilir.
Barfikste geri çift kol kipe hareketini analiz edebilir. Uygulayabilir
Kulplu beygirde bir devir hareketini analiz edebilir. Uygulayabilir.
Öne salto hareketini analiz edebilir. Uygulayabilir.
Atlama masasında überschlak hareketini hareketini analiz edebilir. Uygulayabilir
Atlama masasında überschlak hareketini hareketini analiz edebilir. Uygulayabilir
Atlama masasında kartvil hareketini analiz edebilir. Uygulayabilir.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : AE 317 Uzmalık Eğitimi Spor Dalı (aletli Cimnastik)

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Aletli cimnastiğe özgü antrenman yöntemlerini teorik - uygulamalı kavrama

Dersin İçeriği : aletlere özğü antrenman planları yapabilme

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : cimnastik salonu


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Yerde überschlak hareketinin basamaklamaları, ve uygulama teknikleri uygulama teorik / uygulama
2 Yerde erişmek , kartvil hareketinin uygulamaları ve basamaklamaları uygulama teorik / uygulama
3 Öne salto, basamaklamaları ve uygulamaları. uygulama teorik / uygulama
4 Filikfilak , basamaklamaları ve uygulamaları uygulama teorik / uygulama
5 Paralel aletinde amut, analizi ve uygulamaları. uygulama teorik / uygulama
6 Paralel aletinde asılmalar, uzanma kipesi ve uygulamaları uygulama teorik / uygulama
7 Asimetrik barda kipe , barfikste geri çift kol uygulamaları. uygulama teorik / uygulama
8 sınav uygulama teorik / uygulama
9 Asimetrik barda kipe , barfikste geri çift kol uygulamaları. uygulama teorik / uygulama
10 Halkada kipe , ters tokat hareketinin basamaklamaları ve uygulamalar uygulama teorik / uygulama
11 Dengede çember, basit bitirişler , kulplu beygirde bir devir. uygulama teorik / uygulama
12 Dengede çember, basit bitirişler , kulplu beygirde bir devir. uygulama teorik / uygulama
13 Atlama masasında , masaya yaklaşma koşuları ve überschlak uygulama teorik / uygulama
14 Atlama masasında , masaya yaklaşma koşuları ve überschlak uygulama teorik / uygulama
15 Atlama masasında , masaya yaklaşma koşuları ve überschlak uygulama teorik / uygulama
16/17 FİNAL SINAVI teorik / uygulama


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  
 1- Özer K : Antrenmen Bilgisi ders notları,Bursa, İde Ajans, 1991 2- Özer K: Aletli Cimnastikte Temel Öğretim Yöntemleri, İde Ajans,İstanbul 1983 3- Mengütay S: Artistik Cimnastik,Tekel Ambalaj İşletmesi Baskı, İstanbul,1998 4- Özhabeş Z. Tüm Aletlerde Teknik Beceriler, Set Matbaacılık, İstanbul, 1983
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 60
    Ödev/Proje/Diğer 1 40
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. 4
2 Spora ve antrenmana katılım stratejilerini aktif olarak kullanır 4
3 Spor ile ilgili temel kavram ve kuramları açıklar 5
4 Spor eğitim mevzuatını, yönetmeliğini ve spor eğitim programını açıklar 5
5 Spor alanlarında bireysel ve ekip çalışmalarında sorumluluk alır ve alınan görevi etkin bir şekilde yerine getirir. 5
6 Mesleki ve bireysel gelişim için; araştırma,keşfetme,alternatif çözüm yolları üretme,bilgiye ulaşma,eleştirel düşünme ve tartışma becerilerine sahiptir. 5
7 Etkin dinleme,empati kurma,kendini ifade etme ve teknolojiyi kullanarak etkili iletişim becerisine sahiptir 5
8 Çalıştığı ortamda ve meslektaşlarıyla işbirliği ve dayanışma içinde davranır. 5
9 Farklı eğitim kademesindeki sporculara yönelik antrenman uygulamaları yapar 4
10 Sporculara ve takıma uygun antrenman ortamını tasarlar ve düzenler 5
11 Sporcuların kişisel ve kültürel farklılıklar konusunda duyarlı ve hoşgörülü davranır. 4
12 Mesleki gelişim ve meslek seçim sürecini açıklar. 4
13 Spor bilimlerinde bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini açıklar 4
14 Sporcuların gelişimsel özelliklerini, bireysel farklılıklarını, ilgi ve gereksinimlerini göz önünde bulundurarak yıllık-günlük antrenman planları hazırlar 4
15 Spor branşı ile ilgili bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak bir bilimsel araştırma projesini planlar, yürütür ve elde edilen verileri analiz ederek yorumlar 4
16 Farklı gelişim ve özelliklere uygun antrenman uygulamalarının neler olduğunu açıklar 4
17 Sporcuların gelişimlerini desteklemek ve eğitimin kalıcılığını sağlamak amacıyla çok yönlü antrenman metotları kullanır. 4
18 Eğitim amaçlarına ulaşmak için bilgi teknolojilerini etkin olarak kullanır 4
19 Sporcuların gelişim düzeylerine ve bireysel özelliklerine uygun materyal seçer,hazırlar ve kullanır. 4
20 Mesleki etik ilkelere uygun davranır 4
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 6 84
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 1 4 4
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 1 1
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 1 1
Toplam İş Yükü: 160
Toplam İş Yükü / 25 (s): 6.4
Dersin AKTS Kredisi: 6