Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Eşlik ve Repertuvar I |
|
Dersin Kodu |
: |
SOP 703 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
4 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Doç. VANİABATCHVAROVA |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Sahne üzerinde karakteri var etme,esere hakimiyet,birlikte söyleme,partneri hissetme becerisi geliştirir. Sahne üzerinde odaklanma, hayal gücünü kullanma, gözlem becerisi, sahne refleksine sahip olma ve müzikal hafızasını kullanma becerisine sahiptir. Opera Şan teknik ve yöntemleri aracılığıyla ulusal ve uluslar arası şan literatürüne ait eserleri sahne üzerinde müzikal ve teknik açıdan yorumlar. Sahne üzerinde ses mekanizmasını doğru ve etkin kullanır. Ses ve Piyano uyum birlikteliğini geliştirir. Çok sesli müzik çalışmasının yapılmasıyla bu yönde müzikal gelişim becerisi gösterir.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Opera -Şan Anasanat programında yer alan piyano eşlikli eserlerin çalıştırılması ve bu yolla öğrencinin sanatıyla ilgili teknik ve müzikal gelişiminin sağlanmasıdır. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Şan ve Ses Eğitimi I derslerinde çalışılan eserlerin eşliğinin yapılması ve öğrencinin çalışma zamanlarında müzikal anlamda yardımcı olmak. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Şan Dersliği |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
1. Lied´in piyano eşlikli deşifresi |
Derse hazırlık |
Gösterim |
|
2 |
2. Lied´in piyano eşlikli deşifresi |
Derse hazırlık |
Gösterim |
|
3 |
1. Lied ve 2. Lied´in tempolarında çalışılması |
Derse hazırlık |
Gösterim |
|
4 |
1.antik aryanın piyano eşlikli deşifresi |
Derse hazırlık |
Gösterim |
|
5 |
2. antik aryanın piyano eşlikli deşifresi |
Derse hazırlık |
Gösterim |
|
6 |
1. Antik arya ve 2. antik aryanın tempolarında çalışılması |
Derse hazırlık |
Gösterim |
|
7 |
1. Lied ve 2. Lied´in nüanslarıyla çalışılması |
Derse hazırlık |
Gösterim |
|
8 |
1. ve 2.antik aryanın nüanslarıyla çalışılması |
Derse hazırlık |
Gösterim |
|
9 |
2 lied ve 2 aryanın müzikal çalışmalarının tamamlanması |
Derse hazırlık |
Gösterim |
|
10 |
2 lied ve 2 aryanın ezbere çalışılması |
Derse hazırlık |
Gösterim |
|
11 |
Şan hocasıyla birlikte 2 lied ve 2 aryanın dinlenmesi |
Derse hazırlık |
Gösterim |
|
12 |
1. aryanın piyano eşlikli deşifresi |
Derse hazırlık |
Gösterim |
|
13 |
Önceden çalışılan liedler ve aryaların tekrarlanması |
Derse hazırlık |
Gösterim |
|
14 |
Sınav programının belirlenmesi ve tekrarlanması |
Sınav provaları |
Gösterim |
|
15 |
Eksiklerin giderilmesi |
Sınav provaları |
Gösterim |
|
16/17 |
Final Sınavı |
Konser |
Gösterim |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Sahne sanatlarından yola çıkarak geçmişten geleceğe tiyatro ve Opera sanatının gelişim ve dönüşüm çizgilerini kavrar ve çağımızın ihtiyaçlarına göre uygular. |
1 |
|
2 |
Türkçeyi doğru, güzel ve etkili kullanma yeterliliğine sahip olmanın yollarını gösterir ve sağlar. |
0 |
|
3 |
Opera Şan eğitiminin karşılığı olarak sahne üzerinde ses mekanizmasını doğru ve etkin kullanma,nefes koordinasyonunu sağlama ve sesin sağlığını koruma becerisi kazanır. |
3 |
|
4 |
Ulusal ve uluslararası Tiyatro ve Opera literatürünü, teknik ve yöntemlerini bütün yönleriyle araştırırken, öğrendiği bilgileri sentezleyip çağın gereklerini dikkate alarak eleştirel bir bakış açısı oluşturur. |
2 |
|
5 |
Tiyatro-Oyunculuk ve Opera - Şan Sanatları öznelinde sahne sanatlarının yöntemleri, kuramları, tarihi, ses ve beden kullanım tekniklerini ve onların davranış psikolojisi, estetik ve sanat kuramları ile ilişkisini bilir. Sanatını kavrayıp, geçmişiyle beraber geleceğe aktaracak düzeyde bilgiye sahip olunmasını sağlar. |
0 |
|
6 |
Sahne teknolojisi açısından yeterli bilgiye sahip olarak, oyunun sanatsal anlatım imgelerinin nasıl ifade edileceğini kavrar. |
3 |
|
7 |
Tiyatro-Oyunculuk ve opera -şan sanatından yola çıkarak, sosyal ve estetik bakış açısını kazanır ve sahne sanatları, radyo, televizyon ve sinema alanlarında uygulama yeterliliğini sağlar. |
0 |
|
8 |
Kendi alanında edindiği bilgi birikimi ile evrensel değerleri inceleme becerisi kazandırır. |
2 |
|
9 |
Ulusuna,kendine ve insanlığa karşı, üzerine düşen sorumluluğun bilincinde bir sanatçı olma duyarlılığını kazanır. |
0 |
|
10 |
Sahne sanatları ile ilgili gerekli doküman bulma, araç gereç, kaynak ile arşive sahip olmanın yollarını gösterir ve sağlar. |
0 |
|
11 |
Değişik kitlelere Tiyatro - Oyunculuk / Opera - Şan öznelinde Sahne Sanatları alanıyla ilgili bilgiler sunma yetisi kazandırır. |
0 |
|
12 |
Çalışmakla yükümlü olduğu eserle ilgili çalışma sürecini bireysel olarak yürütebilme becerisi kazanır. |
5 |
|
13 |
Sanat insanı olarak kendini sürekli olarak geliştirir, sanatıyla ilgili güncel aktiviteleri yakından takip eder |
0 |
|
14 |
Sesin sahne üzerinde doğru kullanım yollarını ses ve konuşma tekniği, şan,solfej ve kulak eğitimi ile destekleyerek gösterir ve sağlar. |
4 |
|
15 |
Sahne sanatlarının gerektirdiği iletişim,sosyal yetkinlik becerisi ve sosyal sorumluluk bilincine sahiptir. |
0 |
|
16 |
Profesyonel Sahne Sanatçısı (Tiyatro - Oyunculuk / Opera -Şan) nitelikleri ile birlikte sanat ahlakına ve meslek disiplinine sahip olma alışkanlığı ve bilincini kazanır. |
0 |
|
17 |
Sanat insanı olarak kendini sürekli geliştirir; mesleki etik kurallara uygun bilgi ve becerileri diğer sanat alanlarıyla ilişkilendirip bağlar kurmaya çalışır. |
5 |
|
18 |
Sahne teknik ve yöntemleri aracılığıyla oynayacağı karakterin duygu ve düşüncelerini sahne üzerinde var etmenin yollarını gösterir ve sağlar. |
0 |
|
19 |
Koordinasyon becerisini geliştirerek kendi bedenini, duygu ve düşünce dünyasını tanımış ve tahlil etmiş olarak sahne üzerinde doğal mekanizmasını bir enstrüman olarak kullanma yetisi kazanır. |
4 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|