Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Araştırma Yöntemleri II |
|
Dersin Kodu |
: |
SAS 706 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Doç.Dr. AHMET DOĞANAY |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
İnsan ve toplum odaklı sorunları bilimsel araştırmaya dönüştürme Uygun veri topluma araçları geliştirme Uygun evren-örneklem oluşturma Uygun analiz tekniklerinden yararlanma Güvenilirlik-geçerlikleri sınama 6-Sentez ve yorumlama Çıkarımlarda ve önerilerde bulunma
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Sorunları bilimsel araştırmaya dönüştürme, uygulamalı araştırma, analiz, güvenilirlik geçerlik, ölçek geliştirme bilgi ve becerisi oluşturma |
|
Dersin İçeriği |
: |
nitel ve nicel araştırma yöntemleri arasındaki farklar, nitel araştırmanın özellikleri, eğitim bilimlerinde nitel araştırmaların kullanılış amaçları ve biçimleri, gözlem ve görüşmenin hazırlanması, yapılması ve nitel araştırmalarda örneklem seçimi |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Ölçek geliştirmede güvenililik ve geçerlilik yolları |
İlgili kaynakların incelenmesi |
Küçük Grup Tartışması - İnceleme / Anket Çalışması |
|
2 |
Ölçek geliştirmede güvenililik ve geçerlilik yolları |
İlgili kaynakların incelenmesi |
Küçük Grup Tartışması - İnceleme / Anket Çalışması |
|
3 |
Faktör analizi |
İlgili kaynakların incelenmesi |
Küçük Grup Tartışması - İnceleme / Anket Çalışması |
|
4 |
Faktör analizi |
Ödev 1 |
Küçük Grup Tartışması - İnceleme / Anket Çalışması |
|
5 |
Güvenilirlik analizleri, ölçüt ve yordama geçerliği |
İlgili kaynakların incelenmesi |
Küçük Grup Tartışması - İnceleme / Anket Çalışması |
|
6 |
Güvenilirlik analizleri, ölçüt ve yordama geçerliği |
İlgili kaynakların incelenmesi |
Küçük Grup Tartışması - İnceleme / Anket Çalışması |
|
7 |
Uygun istatistiki analizlerin seçimi, betimsel istatistik |
İlgili kaynakların incelenmesi |
Küçük Grup Tartışması - İnceleme / Anket Çalışması |
|
8 |
Uygun istatistiki analizlerin seçimi, betimsel istatistik |
Ödev 2 |
Küçük Grup Tartışması - İnceleme / Anket Çalışması |
|
9 |
Ara Sınav |
|
|
|
10 |
Uygulamalı varyans analizleri |
İlgili kaynakların incelenmesi |
Küçük Grup Tartışması - İnceleme / Anket Çalışması |
|
11 |
Uygulamalı varyans analizleri |
İlgili kaynakların incelenmesi Ödev 3 |
Küçük Grup Tartışması - İnceleme / Anket Çalışması |
|
12 |
Uygulamalı korelasyon ve regresyon analizleri |
İlgili kaynakların incelenmesi |
Küçük Grup Tartışması - İnceleme / Anket Çalışması |
|
13 |
Uygulamalı korelasyon ve regresyon analizleri |
Ödev 4 |
Küçük Grup Tartışması - İnceleme / Anket Çalışması |
|
14 |
Analiz ve yorumlama ile ilgili diğer yol ve teknikler |
İlgili kaynakların incelenmesi |
Küçük Grup Tartışması - İnceleme / Anket Çalışması |
|
15 |
Analiz ve yorumlama ile ilgili diğer yol ve teknikler |
İlgili kaynakların incelenmesi Ödev 5 |
Küçük Grup Tartışması - İnceleme / Anket Çalışması |
|
16/17 |
Final |
|
|
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Sahne sanatlarından yola çıkarak geçmişten geleceğe tiyatro ve Opera sanatının gelişim ve dönüşüm çizgilerini kavrar ve çağımızın ihtiyaçlarına göre uygular. |
0 |
|
2 |
Türkçeyi doğru, güzel ve etkili kullanma yeterliliğine sahip olmanın yollarını gösterir ve sağlar. |
0 |
|
3 |
Opera Şan eğitiminin karşılığı olarak sahne üzerinde ses mekanizmasını doğru ve etkin kullanma,nefes koordinasyonunu sağlama ve sesin sağlığını koruma becerisi kazanır. |
0 |
|
4 |
Ulusal ve uluslararası Tiyatro ve Opera literatürünü, teknik ve yöntemlerini bütün yönleriyle araştırırken, öğrendiği bilgileri sentezleyip çağın gereklerini dikkate alarak eleştirel bir bakış açısı oluşturur. |
5 |
|
5 |
Tiyatro-Oyunculuk ve Opera - Şan Sanatları öznelinde sahne sanatlarının yöntemleri, kuramları, tarihi, ses ve beden kullanım tekniklerini ve onların davranış psikolojisi, estetik ve sanat kuramları ile ilişkisini bilir. Sanatını kavrayıp, geçmişiyle beraber geleceğe aktaracak düzeyde bilgiye sahip olunmasını sağlar. |
0 |
|
6 |
Sahne teknolojisi açısından yeterli bilgiye sahip olarak, oyunun sanatsal anlatım imgelerinin nasıl ifade edileceğini kavrar. |
0 |
|
7 |
Tiyatro-Oyunculuk ve opera -şan sanatından yola çıkarak, sosyal ve estetik bakış açısını kazanır ve sahne sanatları, radyo, televizyon ve sinema alanlarında uygulama yeterliliğini sağlar. |
0 |
|
8 |
Kendi alanında edindiği bilgi birikimi ile evrensel değerleri inceleme becerisi kazandırır. |
4 |
|
9 |
Ulusuna,kendine ve insanlığa karşı, üzerine düşen sorumluluğun bilincinde bir sanatçı olma duyarlılığını kazanır. |
5 |
|
10 |
Sahne sanatları ile ilgili gerekli doküman bulma, araç gereç, kaynak ile arşive sahip olmanın yollarını gösterir ve sağlar. |
0 |
|
11 |
Değişik kitlelere Tiyatro - Oyunculuk / Opera - Şan öznelinde Sahne Sanatları alanıyla ilgili bilgiler sunma yetisi kazandırır. |
0 |
|
12 |
Çalışmakla yükümlü olduğu eserle ilgili çalışma sürecini bireysel olarak yürütebilme becerisi kazanır. |
0 |
|
13 |
Sanat insanı olarak kendini sürekli olarak geliştirir, sanatıyla ilgili güncel aktiviteleri yakından takip eder |
3 |
|
14 |
Sesin sahne üzerinde doğru kullanım yollarını ses ve konuşma tekniği, şan,solfej ve kulak eğitimi ile destekleyerek gösterir ve sağlar. |
0 |
|
15 |
Sahne sanatlarının gerektirdiği iletişim,sosyal yetkinlik becerisi ve sosyal sorumluluk bilincine sahiptir. |
0 |
|
16 |
Profesyonel Sahne Sanatçısı (Tiyatro - Oyunculuk / Opera -Şan) nitelikleri ile birlikte sanat ahlakına ve meslek disiplinine sahip olma alışkanlığı ve bilincini kazanır. |
3 |
|
17 |
Sanat insanı olarak kendini sürekli geliştirir; mesleki etik kurallara uygun bilgi ve becerileri diğer sanat alanlarıyla ilişkilendirip bağlar kurmaya çalışır. |
5 |
|
18 |
Sahne teknik ve yöntemleri aracılığıyla oynayacağı karakterin duygu ve düşüncelerini sahne üzerinde var etmenin yollarını gösterir ve sağlar. |
0 |
|
19 |
Koordinasyon becerisini geliştirerek kendi bedenini, duygu ve düşünce dünyasını tanımış ve tahlil etmiş olarak sahne üzerinde doğal mekanizmasını bir enstrüman olarak kullanma yetisi kazanır. |
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|