Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Araştırma Yöntemleri I |
|
Dersin Kodu |
: |
SAS 705 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Doç.Dr. AHMET DOĞANAY |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
İnsan ve toplum odaklı sorunları bilimsel araştırmaya dönüştürür Uygun veri toplama araçları geliştirir Uygun evren - örneklem oluşturur Uygun analiz tekniklerinden yararlanma Güvenilirlik - geçerlikleri test eder Sentez ve yorumlama Çıkarımlarda ve önerilerde bulunma
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Bu dersin amacı, nitel ve nicel araştırma yöntemleri arasındaki farklar, nitel araştırmanın özellikleri, eğitim bilimlerinde nitel araştırmaların kullanılış amaçları ve biçimleri, gözlem ve görüşmenin hazırlanması, yapılması ve nitel araştırmalarda örneklem seçimi konusunda bilgi ve beceri kazanmaktır. |
|
Dersin İçeriği |
: |
nitel ve nicel araştırma yöntemleri arasındaki farklar, nitel araştırmanın özellikleri, eğitim bilimlerinde nitel araştırmaların kullanılış amaçları ve biçimleri, gözlem ve görüşmenin hazırlanması, yapılması ve nitel araştırmalarda örneklem seçimi. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Bilim ve bilimsel araştırmanın ilke ve özellikleri |
İlgili kaynakların incelenmesi |
Küçük Grup Tartışması - İnceleme / Anket Çalışması |
|
2 |
Bilim ve bilimsel araştırmanın ilke ve özellikleri |
İlgili kaynakların incelenmesi |
Küçük Grup Tartışması - İnceleme / Anket Çalışması |
|
3 |
Bilimsel araştırma, ölçme, ölçeklemeve ve ölçek konusunda temel tartışmalar ve örnekler |
İlgili kaynakların incelenmesi |
Küçük Grup Tartışması - İnceleme / Anket Çalışması |
|
4 |
Bilimsel araştırma, ölçme, ölçeklemeve ve ölçek konusunda temel tartışmalar ve örnekler |
Ödev 1 |
Küçük Grup Tartışması - İnceleme / Anket Çalışması |
|
5 |
Ölçeklerle istatistiki analizlerin ilişkisi, uygun istatistiki tekniklerin seçiminde dikkat edilecek hususlar |
İlgili kaynakların incelenmesi |
Küçük Grup Tartışması - İnceleme / Anket Çalışması |
|
6 |
Ölçeklerle istatistiki analizlerin ilişkisi, uygun istatistiki tekniklerin seçiminde dikkat edilecek hususlar |
İlgili kaynakların incelenmesi Ödev 2 |
Küçük Grup Tartışması - İnceleme / Anket Çalışması |
|
7 |
Bir sorunun bilimsel araştırmaya dönüştürülmesi |
İlgili kaynakların incelenmesi |
Küçük Grup Tartışması - İnceleme / Anket Çalışması |
|
8 |
Ara Sınav |
|
|
|
9 |
Evren ve örnekleme teknikleri ve tespiti |
Ödev 3 |
Küçük Grup Tartışması - İnceleme / Anket Çalışması |
|
10 |
Evren ve örnekleme teknikleri ve tespiti |
İlgili kaynakların incelenmesi |
Küçük Grup Tartışması - İnceleme / Anket Çalışması |
|
11 |
Boyutların belirlenmesi, uygun veri toplama yollarının belirlenmesi, madde geliştirme ve madde analizi |
İlgili kaynakların incelenmesi Ödev 4 |
Küçük Grup Tartışması - İnceleme / Anket Çalışması |
|
12 |
Boyutların belirlenmesi, uygun veri toplama yollarının belirlenmesi, madde geliştirme ve madde analizi |
İlgili kaynakların incelenmesi |
Küçük Grup Tartışması - İnceleme / Anket Çalışması |
|
13 |
Verilerin toplanması ve kodlanması, SPSS´te veri kodlama |
|
Küçük Grup Tartışması - İnceleme / Anket Çalışması |
|
14 |
Verilerin toplanması ve kodlanması, SPSS´te veri kodlama |
İlgili kaynakların incelenmesi |
Küçük Grup Tartışması - İnceleme / Anket Çalışması |
|
15 |
Final hazırlık çalışmaları |
|
Küçük Grup Tartışması - İnceleme / Anket Çalışması |
|
16/17 |
Final |
|
|
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Sahne sanatlarından yola çıkarak geçmişten geleceğe tiyatro ve Opera sanatının gelişim ve dönüşüm çizgilerini kavrar ve çağımızın ihtiyaçlarına göre uygular. |
0 |
|
2 |
Türkçeyi doğru, güzel ve etkili kullanma yeterliliğine sahip olmanın yollarını gösterir ve sağlar. |
0 |
|
3 |
Opera Şan eğitiminin karşılığı olarak sahne üzerinde ses mekanizmasını doğru ve etkin kullanma,nefes koordinasyonunu sağlama ve sesin sağlığını koruma becerisi kazanır. |
0 |
|
4 |
Ulusal ve uluslararası Tiyatro ve Opera literatürünü, teknik ve yöntemlerini bütün yönleriyle araştırırken, öğrendiği bilgileri sentezleyip çağın gereklerini dikkate alarak eleştirel bir bakış açısı oluşturur. |
5 |
|
5 |
Tiyatro-Oyunculuk ve Opera - Şan Sanatları öznelinde sahne sanatlarının yöntemleri, kuramları, tarihi, ses ve beden kullanım tekniklerini ve onların davranış psikolojisi, estetik ve sanat kuramları ile ilişkisini bilir. Sanatını kavrayıp, geçmişiyle beraber geleceğe aktaracak düzeyde bilgiye sahip olunmasını sağlar. |
0 |
|
6 |
Sahne teknolojisi açısından yeterli bilgiye sahip olarak, oyunun sanatsal anlatım imgelerinin nasıl ifade edileceğini kavrar. |
0 |
|
7 |
Tiyatro-Oyunculuk ve opera -şan sanatından yola çıkarak, sosyal ve estetik bakış açısını kazanır ve sahne sanatları, radyo, televizyon ve sinema alanlarında uygulama yeterliliğini sağlar. |
0 |
|
8 |
Kendi alanında edindiği bilgi birikimi ile evrensel değerleri inceleme becerisi kazandırır. |
4 |
|
9 |
Ulusuna,kendine ve insanlığa karşı, üzerine düşen sorumluluğun bilincinde bir sanatçı olma duyarlılığını kazanır. |
5 |
|
10 |
Sahne sanatları ile ilgili gerekli doküman bulma, araç gereç, kaynak ile arşive sahip olmanın yollarını gösterir ve sağlar. |
0 |
|
11 |
Değişik kitlelere Tiyatro - Oyunculuk / Opera - Şan öznelinde Sahne Sanatları alanıyla ilgili bilgiler sunma yetisi kazandırır. |
0 |
|
12 |
Çalışmakla yükümlü olduğu eserle ilgili çalışma sürecini bireysel olarak yürütebilme becerisi kazanır. |
0 |
|
13 |
Sanat insanı olarak kendini sürekli olarak geliştirir, sanatıyla ilgili güncel aktiviteleri yakından takip eder |
3 |
|
14 |
Sesin sahne üzerinde doğru kullanım yollarını ses ve konuşma tekniği, şan,solfej ve kulak eğitimi ile destekleyerek gösterir ve sağlar. |
0 |
|
15 |
Sahne sanatlarının gerektirdiği iletişim,sosyal yetkinlik becerisi ve sosyal sorumluluk bilincine sahiptir. |
0 |
|
16 |
Profesyonel Sahne Sanatçısı (Tiyatro - Oyunculuk / Opera -Şan) nitelikleri ile birlikte sanat ahlakına ve meslek disiplinine sahip olma alışkanlığı ve bilincini kazanır. |
3 |
|
17 |
Sanat insanı olarak kendini sürekli geliştirir; mesleki etik kurallara uygun bilgi ve becerileri diğer sanat alanlarıyla ilişkilendirip bağlar kurmaya çalışır. |
5 |
|
18 |
Sahne teknik ve yöntemleri aracılığıyla oynayacağı karakterin duygu ve düşüncelerini sahne üzerinde var etmenin yollarını gösterir ve sağlar. |
0 |
|
19 |
Koordinasyon becerisini geliştirerek kendi bedenini, duygu ve düşünce dünyasını tanımış ve tahlil etmiş olarak sahne üzerinde doğal mekanizmasını bir enstrüman olarak kullanma yetisi kazanır. |
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|