Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Uzmanlık Alan Dersi |
|
Dersin Kodu |
: |
SAS 702 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
2 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz ve Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Prof.Dr. CAHANGİR NEVRUZOV Prof. RUSKO VASİLEVRUSEV Dr.Öğr. ÜyesiDr. MUSTAFA BAYIK |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Alanıyla ilgili Türkçe ve yabancı dilde yayınlanmış kaynaklara hangi yollarla ulaşacağını öğrenir. Alanıyla ilgili kaynaklara ulaşıp inceler Alanıyla ilgili Türkiye de hangi konuların çalışılmadığını ve araştırmaya gereksinim duyulan konuları belirler. Çalışacağı konu alanını belirler. Belirlediği alanla ilgili kaynakları inceler. Kaynakları inceleme sonucunda konuyu hangi değişkenler açısından ele alacağını belirler. Araştırma problemini belirler. Araştırma problemiyle ilgili dergi, kitap vb kaynaklardan yararlanarak giriş kısmını yazar. Problemi incelemek için hangi yöntemi kullanacağını belirler. Tez konusuyla ilgili ana çalışmadan önce ön çalışma yapar. Tez hazırlama sürecinde ihtiyaç duyduğu alanlarda akademik danışmanından yardım ister.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Bu dersin amacı, öğrencinin tez konusu olarak belirlediği alanla ilgili literatürü inceleyip konunun hangi değişkenler açısından ele alındığını belirlemesine, tez konusunu, yöntemini belirlemesine yardım etmek ve tez çalışması sırasında gereksinim duyduğu bilimsel rehberliği sağlamaktır. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Tez konusu, konuyla ilgili kaynaklar, konuyla ilgili değişkenler, konuyu araştırma yöntem ve teknikleri, örneklem seçimi, veri analiz ve raporlaştırma. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Dersin içeriği, yapılacak çalışmalar, kullanılacak yöntem ve teknikler ve değerlendirme hakkında bilgi verme. |
yok |
tartışma |
|
2 |
Türkçe ve yabancı dilde yayınlanmış kaynaklara ulaşma yolları. |
yok |
kaynak tarama |
|
3 |
Alanıyla ilgili ulaşılan ve konu açısından incelenen kaynakların sunulması. |
İlgili kaynakların incelenmesi |
Tartışma ve beyin fırtınası |
|
4 |
Alanıyla ilgili ulaşılan ve konu açısından incelenen kaynakların sunulması. |
İlgili kaynakların incelenmesi |
Tartışma ve beyin fırtınası |
|
5 |
Alanında çalışmaya ihtiyaç duyulan alanların belirlenmesi. |
İlgili kaynakların incelenmesi |
Tartışma ve beyin fırtınası |
|
6 |
Bu alanlardan hangisinin çalışılacağına karar verilmesi. |
İlgili kaynakların incelenmesi |
Tartışma ve beyin fırtınası |
|
7 |
Karar verilen alanla ilgili kaynakları inceleme |
İlgili kaynakların incelenmesi |
Tartışma ve beyin fırtınası |
|
8 |
Konunun hangi değişkenler açısından ele alınacağının belirlenmesi |
İlgili kaynakların incelenmesi |
Tartışma ve beyin fırtınası |
|
9 |
Araştırma probleminin belirlenmesi |
İlgili kaynakların incelenmesi |
Tartışma ve beyin fırtınası |
|
10 |
Araştırma problemine uygun yöntemin belirlenmesi |
İlgili kaynakların incelenmesi |
Tartışma ve beyin fırtınası |
|
11 |
Örneklemin belirlenmesi. |
Örneklemin incelenmesi |
Tartışma ve beyin fırtınası |
|
12 |
Veri toplama tekniklerinin belirlenmesi |
İlgili kaynakların incelenmesi |
Tartışma ve beyin fırtınası |
|
13 |
Ana çalışmaya geçmeden önce ön çalışma yapılması |
Ön çalışma yapılması |
alan çalışması |
|
14 |
Ön çalışmanın değerlendirilmesi. |
Değerlendirme yapma. |
Tartışma ve beyin fırtınası |
|
15 |
Ana çalışmaya ilişkin planlama yapılması. |
Planlama yapma |
Tartışma ve beyin fırtınası |
|
16/17 |
Dönem boyunca yapılan çalışmaların değerlendirilmesi. |
İlgili kaynakların incelenmesi |
Tartışma ve beyin fırtınası |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Sahne sanatlarından yola çıkarak geçmişten geleceğe tiyatro ve Opera sanatının gelişim ve dönüşüm çizgilerini kavrar ve çağımızın ihtiyaçlarına göre uygular. |
0 |
|
2 |
Türkçeyi doğru, güzel ve etkili kullanma yeterliliğine sahip olmanın yollarını gösterir ve sağlar. |
0 |
|
3 |
Opera Şan eğitiminin karşılığı olarak sahne üzerinde ses mekanizmasını doğru ve etkin kullanma,nefes koordinasyonunu sağlama ve sesin sağlığını koruma becerisi kazanır. |
0 |
|
4 |
Ulusal ve uluslararası Tiyatro ve Opera literatürünü, teknik ve yöntemlerini bütün yönleriyle araştırırken, öğrendiği bilgileri sentezleyip çağın gereklerini dikkate alarak eleştirel bir bakış açısı oluşturur. |
5 |
|
5 |
Tiyatro-Oyunculuk ve Opera - Şan Sanatları öznelinde sahne sanatlarının yöntemleri, kuramları, tarihi, ses ve beden kullanım tekniklerini ve onların davranış psikolojisi, estetik ve sanat kuramları ile ilişkisini bilir. Sanatını kavrayıp, geçmişiyle beraber geleceğe aktaracak düzeyde bilgiye sahip olunmasını sağlar. |
0 |
|
6 |
Sahne teknolojisi açısından yeterli bilgiye sahip olarak, oyunun sanatsal anlatım imgelerinin nasıl ifade edileceğini kavrar. |
0 |
|
7 |
Tiyatro-Oyunculuk ve opera -şan sanatından yola çıkarak, sosyal ve estetik bakış açısını kazanır ve sahne sanatları, radyo, televizyon ve sinema alanlarında uygulama yeterliliğini sağlar. |
0 |
|
8 |
Kendi alanında edindiği bilgi birikimi ile evrensel değerleri inceleme becerisi kazandırır. |
5 |
|
9 |
Ulusuna,kendine ve insanlığa karşı, üzerine düşen sorumluluğun bilincinde bir sanatçı olma duyarlılığını kazanır. |
3 |
|
10 |
Sahne sanatları ile ilgili gerekli doküman bulma, araç gereç, kaynak ile arşive sahip olmanın yollarını gösterir ve sağlar. |
5 |
|
11 |
Değişik kitlelere Tiyatro - Oyunculuk / Opera - Şan öznelinde Sahne Sanatları alanıyla ilgili bilgiler sunma yetisi kazandırır. |
5 |
|
12 |
Çalışmakla yükümlü olduğu eserle ilgili çalışma sürecini bireysel olarak yürütebilme becerisi kazanır. |
5 |
|
13 |
Sanat insanı olarak kendini sürekli olarak geliştirir, sanatıyla ilgili güncel aktiviteleri yakından takip eder |
5 |
|
14 |
Sesin sahne üzerinde doğru kullanım yollarını ses ve konuşma tekniği, şan,solfej ve kulak eğitimi ile destekleyerek gösterir ve sağlar. |
0 |
|
15 |
Sahne sanatlarının gerektirdiği iletişim,sosyal yetkinlik becerisi ve sosyal sorumluluk bilincine sahiptir. |
3 |
|
16 |
Profesyonel Sahne Sanatçısı (Tiyatro - Oyunculuk / Opera -Şan) nitelikleri ile birlikte sanat ahlakına ve meslek disiplinine sahip olma alışkanlığı ve bilincini kazanır. |
3 |
|
17 |
Sanat insanı olarak kendini sürekli geliştirir; mesleki etik kurallara uygun bilgi ve becerileri diğer sanat alanlarıyla ilişkilendirip bağlar kurmaya çalışır. |
5 |
|
18 |
Sahne teknik ve yöntemleri aracılığıyla oynayacağı karakterin duygu ve düşüncelerini sahne üzerinde var etmenin yollarını gösterir ve sağlar. |
0 |
|
19 |
Koordinasyon becerisini geliştirerek kendi bedenini, duygu ve düşünce dünyasını tanımış ve tahlil etmiş olarak sahne üzerinde doğal mekanizmasını bir enstrüman olarak kullanma yetisi kazanır. |
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|