|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Uzmalık Eğitimi Spor Dalı (hentbol) |
|
Dersin Kodu |
: |
AE 306 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
3 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
4 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Okutman MEHMET BİLBEK |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Hücumun aşamalarını analiz edebilme ve oluşabilecek hataları düzeltir. Hücum sistemlerini tanır, çalıştırabilir ve müsabakada kullanır. Takım hücumu için set ve konsept üretimi ve uygulaması yaptırır, antrenman programları içerisine bunları monte eder. Azlıkta ve çoklukta hücum taktiklerini etkin şekilde kullanır. Müsabaka esnasında savunma ve hücum sistemlerini analiz edip çözümler üretir. Hücum sistemlerini müsabaka içerisinde değişen koşullar bağlamında optimum verimlilikte kullanır. Hücumun farklı aşamalarına göre gereken aksiyonların planlar ve uygular.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
AE 306 Uzmalık Eğitimi Spor Dalı (hentbol)
|
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Hentbol’a yönelik temel spor becerilerinin uygulama ve antrenmanda kullanımına yönelik öğretim ve danışmanlık yapabilecek eğitimcilik bilgi ve becerilerini kazandırma. Hücum sistemlerini anlatabilme, planlayabilme, uygulayabilme becerilerinin gelişimini kazandırmak. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Hücum sistemleri, hücum ve savunmanın kombinasyonları, müsabakada hücum uygulamaları |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
BESYO derslik, spor salonları |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Hücum oyuncularının takım içerisinde teknik tatktik davranışları / Kanat oyuncuları
|
Uygulama |
Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Takım/Grup Çalışması, Gösterme, Uygulama-Alıştırma, |
|
2 |
Hücum oyuncularının takım içerisinde teknik tatktik davranışları / Pivot kurucular
|
Uygulama |
Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Takım/Grup Çalışması, Gösterme, Uygulama-Alıştırma, |
|
3 |
Hücum oyuncularının takım içerisinde teknik tatktik davranışları / Oyun kurucular
|
Uygulama |
Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Takım/Grup Çalışması, Gösterme, Uygulama-Alıştırma, |
|
4 |
HÜCUMDA TAKIM TAKTİĞİ; Hücum şekilleri/serbest oyun |
Uygulama |
Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Takım/Grup Çalışması, Gösterme, Uygulama-Alıştırma, |
|
5 |
HÜCUMDA TAKIM TAKTİĞİ; Hücum şekilleri/serbest oyun
|
Uygulama |
Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Takım/Grup Çalışması, Gösterme, Uygulama-Alıştırma, |
|
6 |
HÜCUMDA TAKIM TAKTİĞİ; Hücum şekilleri/hucüm setleri |
Uygulama |
Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Takım/Grup Çalışması, Gösterme, Uygulama-Alıştırma, |
|
7 |
HÜCUMDA TAKIM TAKTİĞİ; Hücum şekilleri/hücum setleri |
Uygulama |
Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Takım/Grup Çalışması, Gösterme, Uygulama-Alıştırma, |
|
8 |
ARA SINAV |
Sınav hazırlığı |
Yazılı-uygulama |
|
9 |
HÜCUMDA TAKIM TAKTİĞİ; Hücum dizilişleri/3:3 |
Uygulama |
Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Takım/Grup Çalışması, Gösterme, Uygulama-Alıştırma, |
|
10 |
HÜCUMDA TAKIM TAKTİĞİ; Hücum dizilişleri/3:3 hucümdan 4:2´geçiş |
Uygulama |
Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Takım/Grup Çalışması, Gösterme, Uygulama-Alıştırma, |
|
11 |
HÜCUMDA TAKIM TAKTİĞİ; Hücum dizilişleri/3:3 hücumdan 4:2´geçiş
|
Uygulama |
Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Takım/Grup Çalışması, Gösterme, Uygulama-Alıştırma, |
|
12 |
HÜCUMDA TAKIM TAKTİĞİ; Hızlı hücum
|
Uygulama |
Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Takım/Grup Çalışması, Gösterme, Uygulama-Alıştırma, |
|
13 |
HÜCUMDA TAKIM TAKTİĞİ; Azlıkta - çoklukta hücum
|
Uygulama |
Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Takım/Grup Çalışması, Gösterme, Uygulama-Alıştırma, |
|
14 |
HÜCUMDA TAKIM TAKTİĞİ; Serbest atış taktiği
|
Uygulama |
Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Takım/Grup Çalışması, Gösterme, Uygulama-Alıştırma, |
|
15 |
GENEL TEKRAR |
Uygulama |
Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Takım/Grup Çalışması, Gösterme, Uygulama-Alıştırma, |
|
16/17 |
FİNAL SINAVI
|
Sınav hazırlığı |
Yazılı-uygulama |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Sevim Y. Hentbol Teknik-Taktik-Kondisyon Nobel Yayınevi ANKARA 2002
Sevim Y. Hentbol Alıştırmaları, Pars Matbaası, Ankara, 1977
Dorak, F. Hentbolde Bireysel Hücum Ve Savunma. İzmir: bilim ofset 1994
Taşkıran,Y.,Demirdizen,A.,Çetin,E.,Hentbolde Temel Eğitim,Yayıncı Yayınları,Kocaeli,2002 Dorak
Muratlı S., Öner S. : Hentbolde Savunma, Oto Basımevi, İstanbul, 1983.
Urartu,Ü., Hentbol Teknik-Taktik-Kondisyon,İnkılap Yayınevi,İstanbul,1984
Çeliksoy, M.A, Hentbol Teori Ve Pratiği, Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yayınları,1996
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
100 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
0 |
0 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. |
5 |
|
2 |
Spora ve antrenmana katılım stratejilerini aktif olarak kullanır |
5 |
|
3 |
Spor ile ilgili temel kavram ve kuramları açıklar |
5 |
|
4 |
Spor eğitim mevzuatını, yönetmeliğini ve spor eğitim programını açıklar |
5 |
|
5 |
Spor alanlarında bireysel ve ekip çalışmalarında sorumluluk alır ve alınan görevi etkin bir şekilde yerine getirir. |
5 |
|
6 |
Mesleki ve bireysel gelişim için; araştırma,keşfetme,alternatif çözüm yolları üretme,bilgiye ulaşma,eleştirel düşünme ve tartışma becerilerine sahiptir. |
5 |
|
7 |
Etkin dinleme,empati kurma,kendini ifade etme ve teknolojiyi kullanarak etkili iletişim becerisine sahiptir |
5 |
|
8 |
Çalıştığı ortamda ve meslektaşlarıyla işbirliği ve dayanışma içinde davranır. |
5 |
|
9 |
Farklı eğitim kademesindeki sporculara yönelik antrenman uygulamaları yapar |
4 |
|
10 |
Sporculara ve takıma uygun antrenman ortamını tasarlar ve düzenler
|
5 |
|
11 |
Sporcuların kişisel ve kültürel farklılıklar konusunda duyarlı ve hoşgörülü davranır. |
4 |
|
12 |
Mesleki gelişim ve meslek seçim sürecini açıklar. |
4 |
|
13 |
Spor bilimlerinde bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini açıklar |
4 |
|
14 |
Sporcuların gelişimsel özelliklerini, bireysel farklılıklarını, ilgi ve gereksinimlerini göz önünde bulundurarak yıllık-günlük antrenman planları hazırlar |
4 |
|
15 |
Spor branşı ile ilgili bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak bir bilimsel araştırma projesini planlar, yürütür ve elde edilen verileri analiz ederek yorumlar |
4 |
|
16 |
Farklı gelişim ve özelliklere uygun antrenman uygulamalarının neler olduğunu açıklar |
4 |
|
17 |
Sporcuların gelişimlerini desteklemek ve eğitimin kalıcılığını sağlamak amacıyla çok yönlü antrenman metotları kullanır. |
5 |
|
18 |
Eğitim amaçlarına ulaşmak için bilgi teknolojilerini etkin olarak kullanır |
5 |
|
19 |
Sporcuların gelişim düzeylerine ve bireysel özelliklerine uygun materyal seçer,hazırlar ve kullanır.
|
5 |
|
20 |
Mesleki etik ilkelere uygun davranır |
5 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
4 |
56 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
2 |
28 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
0 |
0 |
0 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
2 |
2 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
2 |
2 |
|
Toplam İş Yükü: | 88 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 3.52 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 4 |
|
|
|