Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Uzmalık Eğitimi Spor Dalı (futbol)

Dersin Kodu : AE 303

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 3

Dersin Dönemi : Güz (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 6

Eğitici(ler)nin Adı : Öğr.Gör. ALİ İHSAN AVLUK

Dersin Öğrenme Kazanımları : Öğrenci futbolda taktik uygulamalarını yapar
Futbolda taktik öğretim metodlarını uygular
Futbolda taktik uygulama prensiplerini kavrar

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : AE 303 Uzmalık Eğitimi Spor Dalı (futbol)

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Futbolda bireysel,grup,takım taktiklerinin teorik ve uygulamalı olarak öğretilmesi

Dersin İçeriği : Futbol oyun alanı ve bölümleri Oyun anında konuşma ve önemi Pas ve çeşitleri,prensipleri,öncelikleri Toplu ve topsuz dönüşler Boşa kaçma ve boş alan yaratma teknikleri(bireysel) Boşa kaçma ve boş alan yaratma teknikleri(takım olarak) Boşa kaçma ve boş alan yaratma teknikleri(takım olarak) Merkezden hücum Takım halinde savunma Geniş alanda savunma Ortalara karşı savunma Pas ve destek Kanatlardan ortalar ve sonuçlandırılması

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Saha


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Oyun alanı ve bölümleri Araştırma,uygulama ve ısınma Teorik Anlatım
2 Oyun alanında konuşma ve önemi Araştırma,uygulama ve ısınma Teorik Anlatım
3 Pas ve çeşitleri, prensipleri, öncelikleri Araştırma,uygulama ve ısınma Teorik ve Uygulamalı Anlatım
4 Toplu ve topsuz dönüşler Isınma Teorik ve Uygulamalı Anlatım
5 Boşa kaçma ve boş alan yaratma teknikleri (kişi olarak) Araştırma,uygulama ve ısınma Teorik ve Uygulamalı Anlatım
6 Boşa kaçma ve boş alan yaratma teknikleri (takım olarak) Araştırma,uygulama ve ısınma Teorik ve Uygulamalı Anlatım
7 Boşa kaçma ve boş alan yaratma teknikleri (takım olarak) Araştırma,uygulama ve ısınma Teorik ve Uygulamalı Anlatım
8 VİZE SINAVI VİZE SINAVI Teorik ve uygulamalı sınav
9 Merkezden hücum Araştırma,uygulama ve ısınma Teorik ve Uygulamalı Sınav
10 Takım halinde savunma Araştırma,uygulama ve ısınma Teorik ve Uygulamalı Anlatım
11 Pas ve destek Araştırma,uygulama ve ısınma Teorik ve Uygulamalı Anlatım
12 Geniş alanda savunma Araştırma,uygulama ve ısınma Teorik ve Uygulamalı Anlatım
13 Ortalara karşı savunma Araştırma,uygulama ve ısınma Teorik ve Uygulamalı Anlatım
14 Kanatlardan ortalar ve savunulması Araştırma,uygulama ve ısınma Teorik ve Uygulamalı Anlatım
15 Genel tekrar Araştırma,uygulama ve ısınma Teorik ve Uygulamalı anlatım
16/17 FİNAL FİNAL Teorik ve Uygulamalı Sınav


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Tevfik EROĞLU. Ders notları-1981
 Charles HUGHES. Futbol Taktikler ve Eğitimi-1983
 Ümit URARTU. Futbolda Teknik,Taktik,Kondisyon-1994
 T.F.F. Teknik Yayınları-1984
 Seydi KARAKUŞ. Futbolda Taktik-1996
 T.F.F. UEFA Kurs notları-2011
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 100
    Ödev/Proje/Diğer 0 0
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. 4
2 Spora ve antrenmana katılım stratejilerini aktif olarak kullanır 5
3 Spor ile ilgili temel kavram ve kuramları açıklar 1
4 Spor eğitim mevzuatını, yönetmeliğini ve spor eğitim programını açıklar 1
5 Spor alanlarında bireysel ve ekip çalışmalarında sorumluluk alır ve alınan görevi etkin bir şekilde yerine getirir. 3
6 Mesleki ve bireysel gelişim için; araştırma,keşfetme,alternatif çözüm yolları üretme,bilgiye ulaşma,eleştirel düşünme ve tartışma becerilerine sahiptir. 3
7 Etkin dinleme,empati kurma,kendini ifade etme ve teknolojiyi kullanarak etkili iletişim becerisine sahiptir 3
8 Çalıştığı ortamda ve meslektaşlarıyla işbirliği ve dayanışma içinde davranır. 4
9 Farklı eğitim kademesindeki sporculara yönelik antrenman uygulamaları yapar 4
10 Sporculara ve takıma uygun antrenman ortamını tasarlar ve düzenler 4
11 Sporcuların kişisel ve kültürel farklılıklar konusunda duyarlı ve hoşgörülü davranır. 3
12 Mesleki gelişim ve meslek seçim sürecini açıklar. 4
13 Spor bilimlerinde bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini açıklar 4
14 Sporcuların gelişimsel özelliklerini, bireysel farklılıklarını, ilgi ve gereksinimlerini göz önünde bulundurarak yıllık-günlük antrenman planları hazırlar 5
15 Spor branşı ile ilgili bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak bir bilimsel araştırma projesini planlar, yürütür ve elde edilen verileri analiz ederek yorumlar 3
16 Farklı gelişim ve özelliklere uygun antrenman uygulamalarının neler olduğunu açıklar 4
17 Sporcuların gelişimlerini desteklemek ve eğitimin kalıcılığını sağlamak amacıyla çok yönlü antrenman metotları kullanır. 4
18 Eğitim amaçlarına ulaşmak için bilgi teknolojilerini etkin olarak kullanır 5
19 Sporcuların gelişim düzeylerine ve bireysel özelliklerine uygun materyal seçer,hazırlar ve kullanır. 4
20 Mesleki etik ilkelere uygun davranır 5
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 4 56
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 6 84
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 1 1
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 1 1
Toplam İş Yükü: 142
Toplam İş Yükü / 25 (s): 5.68
Dersin AKTS Kredisi: 6