Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Uzmalık Eğitimi Spor Dalı (futbol) |
|
Dersin Kodu |
: |
AE 303 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
3 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Öğr.Gör. ALİ İHSAN AVLUK |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Öğrenci futbolda taktik uygulamalarını yapar Futbolda taktik öğretim metodlarını uygular Futbolda taktik uygulama prensiplerini kavrar
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
AE 303 Uzmalık Eğitimi Spor Dalı (futbol)
|
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Futbolda bireysel,grup,takım taktiklerinin teorik ve uygulamalı olarak öğretilmesi
|
|
Dersin İçeriği |
: |
Futbol oyun alanı ve bölümleri
Oyun anında konuşma ve önemi
Pas ve çeşitleri,prensipleri,öncelikleri
Toplu ve topsuz dönüşler
Boşa kaçma ve boş alan yaratma teknikleri(bireysel)
Boşa kaçma ve boş alan yaratma teknikleri(takım olarak)
Boşa kaçma ve boş alan yaratma teknikleri(takım olarak)
Merkezden hücum
Takım halinde savunma
Geniş alanda savunma
Ortalara karşı savunma
Pas ve destek
Kanatlardan ortalar ve sonuçlandırılması |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Saha |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Oyun alanı ve bölümleri |
Araştırma,uygulama ve ısınma |
Teorik Anlatım |
|
2 |
Oyun alanında konuşma ve önemi |
Araştırma,uygulama ve ısınma |
Teorik Anlatım |
|
3 |
Pas ve çeşitleri, prensipleri, öncelikleri |
Araştırma,uygulama ve ısınma |
Teorik ve Uygulamalı Anlatım |
|
4 |
Toplu ve topsuz dönüşler |
Isınma |
Teorik ve Uygulamalı Anlatım |
|
5 |
Boşa kaçma ve boş alan yaratma teknikleri (kişi olarak) |
Araştırma,uygulama ve ısınma |
Teorik ve Uygulamalı Anlatım |
|
6 |
Boşa kaçma ve boş alan yaratma teknikleri (takım olarak) |
Araştırma,uygulama ve ısınma |
Teorik ve Uygulamalı Anlatım |
|
7 |
Boşa kaçma ve boş alan yaratma teknikleri (takım olarak) |
Araştırma,uygulama ve ısınma |
Teorik ve Uygulamalı Anlatım |
|
8 |
VİZE SINAVI |
VİZE SINAVI |
Teorik ve uygulamalı sınav |
|
9 |
Merkezden hücum |
Araştırma,uygulama ve ısınma |
Teorik ve Uygulamalı Sınav |
|
10 |
Takım halinde savunma |
Araştırma,uygulama ve ısınma |
Teorik ve Uygulamalı Anlatım |
|
11 |
Pas ve destek |
Araştırma,uygulama ve ısınma |
Teorik ve Uygulamalı Anlatım |
|
12 |
Geniş alanda savunma |
Araştırma,uygulama ve ısınma |
Teorik ve Uygulamalı Anlatım |
|
13 |
Ortalara karşı savunma |
Araştırma,uygulama ve ısınma |
Teorik ve Uygulamalı Anlatım |
|
14 |
Kanatlardan ortalar ve savunulması |
Araştırma,uygulama ve ısınma |
Teorik ve Uygulamalı Anlatım |
|
15 |
Genel tekrar |
Araştırma,uygulama ve ısınma |
Teorik ve Uygulamalı anlatım |
|
16/17 |
FİNAL |
FİNAL |
Teorik ve Uygulamalı Sınav |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. |
4 |
|
2 |
Spora ve antrenmana katılım stratejilerini aktif olarak kullanır |
5 |
|
3 |
Spor ile ilgili temel kavram ve kuramları açıklar |
1 |
|
4 |
Spor eğitim mevzuatını, yönetmeliğini ve spor eğitim programını açıklar |
1 |
|
5 |
Spor alanlarında bireysel ve ekip çalışmalarında sorumluluk alır ve alınan görevi etkin bir şekilde yerine getirir. |
3 |
|
6 |
Mesleki ve bireysel gelişim için; araştırma,keşfetme,alternatif çözüm yolları üretme,bilgiye ulaşma,eleştirel düşünme ve tartışma becerilerine sahiptir. |
3 |
|
7 |
Etkin dinleme,empati kurma,kendini ifade etme ve teknolojiyi kullanarak etkili iletişim becerisine sahiptir |
3 |
|
8 |
Çalıştığı ortamda ve meslektaşlarıyla işbirliği ve dayanışma içinde davranır. |
4 |
|
9 |
Farklı eğitim kademesindeki sporculara yönelik antrenman uygulamaları yapar |
4 |
|
10 |
Sporculara ve takıma uygun antrenman ortamını tasarlar ve düzenler
|
4 |
|
11 |
Sporcuların kişisel ve kültürel farklılıklar konusunda duyarlı ve hoşgörülü davranır. |
3 |
|
12 |
Mesleki gelişim ve meslek seçim sürecini açıklar. |
4 |
|
13 |
Spor bilimlerinde bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini açıklar |
4 |
|
14 |
Sporcuların gelişimsel özelliklerini, bireysel farklılıklarını, ilgi ve gereksinimlerini göz önünde bulundurarak yıllık-günlük antrenman planları hazırlar |
5 |
|
15 |
Spor branşı ile ilgili bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak bir bilimsel araştırma projesini planlar, yürütür ve elde edilen verileri analiz ederek yorumlar |
3 |
|
16 |
Farklı gelişim ve özelliklere uygun antrenman uygulamalarının neler olduğunu açıklar |
4 |
|
17 |
Sporcuların gelişimlerini desteklemek ve eğitimin kalıcılığını sağlamak amacıyla çok yönlü antrenman metotları kullanır. |
4 |
|
18 |
Eğitim amaçlarına ulaşmak için bilgi teknolojilerini etkin olarak kullanır |
5 |
|
19 |
Sporcuların gelişim düzeylerine ve bireysel özelliklerine uygun materyal seçer,hazırlar ve kullanır.
|
4 |
|
20 |
Mesleki etik ilkelere uygun davranır |
5 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|