|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Uzmalık Eğitimi Spor Dalı (aletli Cimnastik) |
|
Dersin Kodu |
: |
AE 218 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
2 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
5 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Öğr.Gör. MURAT SANRI |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
1.Artistik cimnastikte temel teknikleri kavrayabilecektir 1.1. Erkeklerde ve bayanlarda kullanılan temel teknikleri uygular 1.2. Teknik becerileri açıklar 2. Antrenman planlaması ile ilgili tanımları ve kavramları açıklayabilir 2.1. Cimnastik antrenmanlarının organizmaya etkisi üzerinde ilgi çekici konuları açıklar. 3. Artistik cimnastikte beslenme konusunda ilgili kavramları anlatabilir 3.1.Müsabaka öncesi beslenme konusunda gerekli açıklamaları yapar. 3.2. Müsabaka ve müsabaka sonrası beslenme konusunda ilgili açıklamaları yapar.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
AE 218 Uzmalık Eğitimi Spor Dalı (aletli Cimnastik)
|
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
CİMNASTİKTE YER ALAN TEMEL BECERİYE YÖNELİK ALIŞTIRMALARI YAPMA,BU BECERİLERİ GÜVENLİ BİR ŞEKİLDE UYGULAMA VE BECERİLERLE İLGİLİ PROGRAMLAR OLUŞTURMALRINI SAĞLAYARAK ANTRENÖRLÜĞE HAZIRLAYABİLME
|
|
Dersin İçeriği |
: |
TEMEL BECERİLERİ KAVRAYABİLME |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
CİMNASTİK SALONU |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
artistik cimnastikte yetenek seçiminde uygulanan yöntem ve testler. |
konu ile ilgili kaynaklardan yararlanma |
teorik // uygulama |
|
2 |
antrenman planlaması; hazırlık evresi, esas evre, geçiş dönemi. |
konu ile ilgili kaynaklardan yararlanma |
teorik // uygulama |
|
3 |
artistik cimnastikte motorik özelliklerin incelenmesi; kuvvet, sürat, dayanıklılık, koordinatif yetenekler, esneklik çalışmaları. |
konu ile ilgili kaynaklardan yararlanma |
teorik // uygulama |
|
4 |
ritim çalışmaları, ritimli yürüyüş, reaksiyon çalışmaları ve temel öğretim metodları. |
konu ile ilgili kaynaklardan yararlanma |
teorik // uygulama |
|
5 |
paralelde öne çift kol, geriye çift kol çıkışın temel öğretim metodları ve uygulaması. |
konu ile ilgili kaynaklardan yararlanma |
teorik // uygulama |
|
6 |
barfikste kipe, elan alma, karın çıkışı, karın dönüşü temel öğretim metodları ve uygulaması |
uygulama |
teorik // uygulama |
|
7 |
paralelde üst kipe, koltuklarda salınım, omuz amudu, blok devriliş, yana çember çıkışı |
uygulama |
teorik // uygulama |
|
8 |
sınav |
uygulama |
teorik // uygulama |
|
9 |
kız paralelinde karın çıkışı, karın dönüşü, öne ve geriye değirmen dönüşü, taban devrinden bitiriş |
uygulama |
teorik // uygulama |
|
10 |
cimnastik antrenmanının organizmaya etkisi, kalp verimi |
uygulama |
teorik // uygulama |
|
11 |
artistik cimnastikte kuvvet antrenmanının önemi, 6-7-8 yaş gurubu sporcuların fizyolojik gelişimleri. |
uygulama |
teorik // uygulama |
|
12 |
6-7-8 yaş gurubu sporcularına örnek program hazırlayabilme ve günlük antrenman programı hazırlanması. |
uygulama |
teorik // uygulama |
|
13 |
elit cimnastikçilerin antrenman programların incelenmesi. |
uygulama |
teorik // uygulama |
|
14 |
artistik cimnastikte beslenme ve sakatlıklara karşı önlem alma |
uygulama |
teorik // uygulama |
|
15 |
artistik cimnastikte beslenme ve sakatlıklara karşı önlem alma |
uygulama |
teorik // uygulama |
|
16/17 |
Final sınavı |
|
teorik ve uygulama |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Cimnastik Federasyonu dergileri Ankara, Murat Sanrı Sezgi Köseoğlu Yer Aleti Baki Yayımevi Adana 2000, Murat Sanrı Sezgi Köseoğlu Atlama Beygiri Baki Yayımevi Adana 2000.
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
60 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
0 |
40 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. |
4 |
|
2 |
Spora ve antrenmana katılım stratejilerini aktif olarak kullanır |
4 |
|
3 |
Spor ile ilgili temel kavram ve kuramları açıklar |
4 |
|
4 |
Spor eğitim mevzuatını, yönetmeliğini ve spor eğitim programını açıklar |
5 |
|
5 |
Spor alanlarında bireysel ve ekip çalışmalarında sorumluluk alır ve alınan görevi etkin bir şekilde yerine getirir. |
5 |
|
6 |
Mesleki ve bireysel gelişim için; araştırma,keşfetme,alternatif çözüm yolları üretme,bilgiye ulaşma,eleştirel düşünme ve tartışma becerilerine sahiptir. |
4 |
|
7 |
Etkin dinleme,empati kurma,kendini ifade etme ve teknolojiyi kullanarak etkili iletişim becerisine sahiptir |
5 |
|
8 |
Çalıştığı ortamda ve meslektaşlarıyla işbirliği ve dayanışma içinde davranır. |
4 |
|
9 |
Farklı eğitim kademesindeki sporculara yönelik antrenman uygulamaları yapar |
4 |
|
10 |
Sporculara ve takıma uygun antrenman ortamını tasarlar ve düzenler
|
4 |
|
11 |
Sporcuların kişisel ve kültürel farklılıklar konusunda duyarlı ve hoşgörülü davranır. |
4 |
|
12 |
Mesleki gelişim ve meslek seçim sürecini açıklar. |
4 |
|
13 |
Spor bilimlerinde bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini açıklar |
4 |
|
14 |
Sporcuların gelişimsel özelliklerini, bireysel farklılıklarını, ilgi ve gereksinimlerini göz önünde bulundurarak yıllık-günlük antrenman planları hazırlar |
4 |
|
15 |
Spor branşı ile ilgili bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak bir bilimsel araştırma projesini planlar, yürütür ve elde edilen verileri analiz ederek yorumlar |
4 |
|
16 |
Farklı gelişim ve özelliklere uygun antrenman uygulamalarının neler olduğunu açıklar |
4 |
|
17 |
Sporcuların gelişimlerini desteklemek ve eğitimin kalıcılığını sağlamak amacıyla çok yönlü antrenman metotları kullanır. |
4 |
|
18 |
Eğitim amaçlarına ulaşmak için bilgi teknolojilerini etkin olarak kullanır |
4 |
|
19 |
Sporcuların gelişim düzeylerine ve bireysel özelliklerine uygun materyal seçer,hazırlar ve kullanır.
|
4 |
|
20 |
Mesleki etik ilkelere uygun davranır |
4 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
4 |
56 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
4 |
56 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
0 |
0 |
0 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
1 |
1 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
1 |
1 |
|
Toplam İş Yükü: | 114 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 4.56 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 5 |
|
|
|