|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Uzmalık Eğitimi Spor Dalı (aletli Cimnastik) |
|
Dersin Kodu |
: |
AE 217 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
2 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
4 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Öğr.Gör. MURAT SANRI |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
1. Artistik Cimnastikte kullanılan yarışma aletlerini tanımlayabilir 1.1. Bayanlarda ve erkeklerde kullanılan yarışma aletlerini açıklar. 1.2. Zorunlu ve serbest kategoride yarışma aletlerinin ölçümlerini bilir. 2. Temel tekniklere yönelik hareket öğretimlerini yapabilir. 2.1. Yer aleti, atlama masası, barfiks, halka, kulplu beygir, asimetrik paralel, denge aletinde uygulanan temel tekniklere yönelik öğretim basamaklamasını yapar. 3. Artistik cimnastikte yardım ve emniyet konusunda bilgi sahibi olur. 3.1. Hareket öğretiminde her türlü emniyet ve yardımı yapar.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
AE 217 Uzmalık Eğitimi Spor Dalı (aletli Cimnastik)
|
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Artistik cimnastikte kullanılan aletler ve uygulanan temel teniklere yönelik, becerilerin sınıflandırmasını ve uygulama boyutunda hareket öğretimini açıklayabilme |
|
Dersin İçeriği |
: |
temel beceriler kavrayabilme |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
cimnastik salonu |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Cimnastik salonunun incelenmesi. ideal cimnastik salonunun planlanması. |
konu ile ilgili kaynaklardan yararlanma |
teorik / uygulama |
|
2 |
Yer minderinde, kartvil hareketinin kademeli öğretimi |
konu ile ilgili kaynaklardan yararlanma |
teorik / uygulama |
|
3 |
Yer minderinde, elliaşma hareketinin kademeli öğretimi |
konu ile ilgili kaynaklardan yararlanma |
teorik / uygulama |
|
4 |
Yunus takla ve bağlantılı hareketler |
uygulalama |
teorik / uygulama |
|
5 |
Atlama masasında açık ve kapalı bacak geçişler. überslak atlayışı öğretimi. |
uygulalama |
teorik / uygulama |
|
6 |
Alçak bafikste kipe öğretimi. Yüksek barfikste kipe alt-iniş çalışmaları |
uygulalama |
teorik / uygulama |
|
7 |
Kız paralelinde çıkış, dönüş, tutuş, salınım, alt barda taban dönüşü. |
uygulalama |
teorik / uygulama |
|
8 |
vize sınavı |
uygulalama |
teorik / uygulama |
|
9 |
Denge aletinin tanıtımı.basit yürüyüşler, ve çıkış formları |
uygulalama |
teorik / uygulama |
|
10 |
Denge aletinde çember ve kartvil. |
uygulalama |
teorik / uygulama |
|
11 |
Kulplu beygire çıkış, hareketlerin tanımları |
uygulalama |
teorik / uygulama |
|
12 |
Kulplu beygirde dayanma çalışmaları. |
uygulalama |
teorik / uygulama |
|
13 |
Halka aletinin tanımı.halkada tutuş, amut, bitiriş saltosu |
uygulalama |
teorik / uygulama |
|
14 |
Paralel aletini tanımı.salınım ve amut |
uygulalama |
teorik / uygulama |
|
15 |
Paralel aletini tanımı.salınım ve amut |
uygulalama |
teorik / uygulama |
|
16/17 |
final |
|
teorik / uygulama |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Salih Suveren Sibel Suveren Yayın yılı 2002 Artistik Cimnastik Öğretim Metotları Yayın Yeri Nobel Yayınları Ankara, Cimnastik Federasyon Dergileri Yyın yeri Ankara,
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
60 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
0 |
40 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. |
4 |
|
2 |
Spora ve antrenmana katılım stratejilerini aktif olarak kullanır |
4 |
|
3 |
Spor ile ilgili temel kavram ve kuramları açıklar |
4 |
|
4 |
Spor eğitim mevzuatını, yönetmeliğini ve spor eğitim programını açıklar |
4 |
|
5 |
Spor alanlarında bireysel ve ekip çalışmalarında sorumluluk alır ve alınan görevi etkin bir şekilde yerine getirir. |
4 |
|
6 |
Mesleki ve bireysel gelişim için; araştırma,keşfetme,alternatif çözüm yolları üretme,bilgiye ulaşma,eleştirel düşünme ve tartışma becerilerine sahiptir. |
4 |
|
7 |
Etkin dinleme,empati kurma,kendini ifade etme ve teknolojiyi kullanarak etkili iletişim becerisine sahiptir |
4 |
|
8 |
Çalıştığı ortamda ve meslektaşlarıyla işbirliği ve dayanışma içinde davranır. |
4 |
|
9 |
Farklı eğitim kademesindeki sporculara yönelik antrenman uygulamaları yapar |
4 |
|
10 |
Sporculara ve takıma uygun antrenman ortamını tasarlar ve düzenler
|
4 |
|
11 |
Sporcuların kişisel ve kültürel farklılıklar konusunda duyarlı ve hoşgörülü davranır. |
4 |
|
12 |
Mesleki gelişim ve meslek seçim sürecini açıklar. |
4 |
|
13 |
Spor bilimlerinde bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini açıklar |
4 |
|
14 |
Sporcuların gelişimsel özelliklerini, bireysel farklılıklarını, ilgi ve gereksinimlerini göz önünde bulundurarak yıllık-günlük antrenman planları hazırlar |
4 |
|
15 |
Spor branşı ile ilgili bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak bir bilimsel araştırma projesini planlar, yürütür ve elde edilen verileri analiz ederek yorumlar |
4 |
|
16 |
Farklı gelişim ve özelliklere uygun antrenman uygulamalarının neler olduğunu açıklar |
4 |
|
17 |
Sporcuların gelişimlerini desteklemek ve eğitimin kalıcılığını sağlamak amacıyla çok yönlü antrenman metotları kullanır. |
4 |
|
18 |
Eğitim amaçlarına ulaşmak için bilgi teknolojilerini etkin olarak kullanır |
4 |
|
19 |
Sporcuların gelişim düzeylerine ve bireysel özelliklerine uygun materyal seçer,hazırlar ve kullanır.
|
4 |
|
20 |
Mesleki etik ilkelere uygun davranır |
4 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
4 |
56 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
3 |
42 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
0 |
0 |
0 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
1 |
1 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
1 |
1 |
|
Toplam İş Yükü: | 100 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 4 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 4 |
|
|
|