Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Uzmalık Eğitimi Spor Dalı (aletli Cimnastik)

Dersin Kodu : AE 217

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 2

Dersin Dönemi : Güz (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 4

Eğitici(ler)nin Adı : Öğr.Gör. MURAT SANRI

Dersin Öğrenme Kazanımları : 1. Artistik Cimnastikte kullanılan yarışma aletlerini tanımlayabilir
1.1. Bayanlarda ve erkeklerde kullanılan yarışma aletlerini açıklar.
1.2. Zorunlu ve serbest kategoride yarışma aletlerinin ölçümlerini bilir.
2. Temel tekniklere yönelik hareket öğretimlerini yapabilir.
2.1. Yer aleti, atlama masası, barfiks, halka, kulplu beygir, asimetrik paralel, denge aletinde uygulanan temel tekniklere yönelik öğretim basamaklamasını yapar.
3. Artistik cimnastikte yardım ve emniyet konusunda bilgi sahibi olur.
3.1. Hareket öğretiminde her türlü emniyet ve yardımı yapar.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : AE 217 Uzmalık Eğitimi Spor Dalı (aletli Cimnastik)

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Artistik cimnastikte kullanılan aletler ve uygulanan temel teniklere yönelik, becerilerin sınıflandırmasını ve uygulama boyutunda hareket öğretimini açıklayabilme

Dersin İçeriği : temel beceriler kavrayabilme

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : cimnastik salonu


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Cimnastik salonunun incelenmesi. ideal cimnastik salonunun planlanması. konu ile ilgili kaynaklardan yararlanma teorik / uygulama
2   Yer minderinde, kartvil hareketinin kademeli öğretimi konu ile ilgili kaynaklardan yararlanma teorik / uygulama
3 Yer minderinde, elliaşma hareketinin kademeli öğretimi konu ile ilgili kaynaklardan yararlanma teorik / uygulama
4 Yunus takla ve bağlantılı hareketler uygulalama teorik / uygulama
5 Atlama masasında açık ve kapalı bacak geçişler. überslak atlayışı öğretimi. uygulalama teorik / uygulama
6 Alçak bafikste kipe öğretimi. Yüksek barfikste kipe alt-iniş çalışmaları uygulalama teorik / uygulama
7 Kız paralelinde çıkış, dönüş, tutuş, salınım, alt barda taban dönüşü. uygulalama teorik / uygulama
8 vize sınavı uygulalama teorik / uygulama
9 Denge aletinin tanıtımı.basit yürüyüşler, ve çıkış formları uygulalama teorik / uygulama
10 Denge aletinde çember ve kartvil. uygulalama teorik / uygulama
11 Kulplu beygire çıkış, hareketlerin tanımları uygulalama teorik / uygulama
12 Kulplu beygirde dayanma çalışmaları. uygulalama teorik / uygulama
13 Halka aletinin tanımı.halkada tutuş, amut, bitiriş saltosu uygulalama teorik / uygulama
14 Paralel aletini tanımı.salınım ve amut uygulalama teorik / uygulama
15 Paralel aletini tanımı.salınım ve amut uygulalama teorik / uygulama
16/17 final teorik / uygulama


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Salih Suveren Sibel Suveren Yayın yılı 2002 Artistik Cimnastik Öğretim Metotları Yayın Yeri Nobel Yayınları Ankara, Cimnastik Federasyon Dergileri Yyın yeri Ankara,
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 60
    Ödev/Proje/Diğer 0 40
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. 4
2 Spora ve antrenmana katılım stratejilerini aktif olarak kullanır 4
3 Spor ile ilgili temel kavram ve kuramları açıklar 4
4 Spor eğitim mevzuatını, yönetmeliğini ve spor eğitim programını açıklar 4
5 Spor alanlarında bireysel ve ekip çalışmalarında sorumluluk alır ve alınan görevi etkin bir şekilde yerine getirir. 4
6 Mesleki ve bireysel gelişim için; araştırma,keşfetme,alternatif çözüm yolları üretme,bilgiye ulaşma,eleştirel düşünme ve tartışma becerilerine sahiptir. 4
7 Etkin dinleme,empati kurma,kendini ifade etme ve teknolojiyi kullanarak etkili iletişim becerisine sahiptir 4
8 Çalıştığı ortamda ve meslektaşlarıyla işbirliği ve dayanışma içinde davranır. 4
9 Farklı eğitim kademesindeki sporculara yönelik antrenman uygulamaları yapar 4
10 Sporculara ve takıma uygun antrenman ortamını tasarlar ve düzenler 4
11 Sporcuların kişisel ve kültürel farklılıklar konusunda duyarlı ve hoşgörülü davranır. 4
12 Mesleki gelişim ve meslek seçim sürecini açıklar. 4
13 Spor bilimlerinde bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini açıklar 4
14 Sporcuların gelişimsel özelliklerini, bireysel farklılıklarını, ilgi ve gereksinimlerini göz önünde bulundurarak yıllık-günlük antrenman planları hazırlar 4
15 Spor branşı ile ilgili bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak bir bilimsel araştırma projesini planlar, yürütür ve elde edilen verileri analiz ederek yorumlar 4
16 Farklı gelişim ve özelliklere uygun antrenman uygulamalarının neler olduğunu açıklar 4
17 Sporcuların gelişimlerini desteklemek ve eğitimin kalıcılığını sağlamak amacıyla çok yönlü antrenman metotları kullanır. 4
18 Eğitim amaçlarına ulaşmak için bilgi teknolojilerini etkin olarak kullanır 4
19 Sporcuların gelişim düzeylerine ve bireysel özelliklerine uygun materyal seçer,hazırlar ve kullanır. 4
20 Mesleki etik ilkelere uygun davranır 4
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 4 56
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 1 1
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 1 1
Toplam İş Yükü: 100
Toplam İş Yükü / 25 (s): 4
Dersin AKTS Kredisi: 4