Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Uzmalık Eğitimi Spor Dalı (basketbol)

Dersin Kodu : AE 216

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 2

Dersin Dönemi : Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 5

Eğitici(ler)nin Adı : Okutman ERCAN YELDAN

Dersin Öğrenme Kazanımları : Takım savunmalarını anlatabilme
Takım savunmalarını planlayabilme
Takım Savunmalarını uygulayabilme
Hızlı hücumda geçiş oyunlarını anlatabilme
Hızlı hucumun saha uygulamalarını planlayabilme
Hızlı hucumun saha uygulamalarını uygulayabilme

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Antrenörlük Yapacak Öğrencilerin Basketbol Taktik Hareketlerini Bilişsel ve Devinimsel düzeyde öğrenme ve öğretme becerileri edinmelerini saglamak

Dersin İçeriği : Basketbol oyunun temel teknik Hareketlerin ve becerilerinin Öğrencilere kazandırıması

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : saha


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Taktik:Baskılı alan savunmaları genel kurallar Isınma Uygulamalı Anlatım
2 Taktik:baskılı alan savunmaları 2-2-1,2-1-2 Isınma Uygulamalı Anlatım
3 Taktik:Baskılı alan savunmaları 1-3-1,1-2-1-1-1 Isınma Uygulamalı Anlatım
4 Taktik.baskılı alan savunmaları 1-2-2,3-2 Isınma Uygulamalı Anlatım
5 Taktik.Baskılı alan savunmalarından top çıkartma kenardan ortaya girme Isınma Uygulamalı Anlatım
6 Taktik:Baskılı alan savunmalarına top çıkartma top çıkartanın ortaya girmesi Isınma Uygulamalı Anlatım
7 Taktik:Hızlı hucüm 4 ve 5 numaraların hucüm sahasına gelişleri Isınma Uygulamalı Anlatım
8 VİZE VİZE VİZE
9 Taktik:Hızlı hucüm karşı sahada kısa oyunlar Isınma Uygulamalı Anlatım
10 Taktik:hızlı hucüm (translatıon game) Isınma Uygulamalı Anlatım
11 Taktik:Hızlı hucüm(Translatıon game) Isınma Uygulamalı Anlatım
12 Taktik:Hareketli hucüm (motion offense) Isınma Uygulamalı Anlatım
13 Taktik:Hareketli hucüm (motion offense) Isınma Uygulamalı Anlatım
14 Genel tekrar ve değerlendirme Isınma Uygulamalı Anlatım
15 Genel tekrar ve Değerlendirme Isınma Uygulamalı Anlatım
16/17 YARI YIL SONU SINAVI YARI YIL SONU SINAVI YARI YIL SONU SINAVI


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  1)-Şen.C Basketbol Teknik Bağırgan Yayınevi ANKARA 2000 2)-Sevim.Y Basketbol Teknik-Taktik-Kondisyon Nobel Yayınevi ANKARA 2005 3)-Erdoğan.B Basketbolun Temelleri Mattek Matbacılık ANKARA 2006 4)-Burgul.A,Çulha.A Basketbol Tekniği Nehir Yayıncılık ANKARA 1991 1)-Şen.C Basketbol Teknik Bağırgan Yayınevi ANKARA 2000 2)-Sevim.Y Basketbol Teknik-Taktik-Kondisyon Nobel Yayınevi ANKARA 2005 3)-Erdoğan.B Basketbolun Temelleri Mattek Matbacılık ANKARA 2006 4)-Burgul.A,Çulha.A Basketbol Tekniği Nehir Yayıncılık ANKARA 1991 1)-Şen.C Basketbol Teknik Bağırgan Yayınevi ANKARA 2000 2)-Sevim.Y Basketbol Teknik-Taktik-Kondisyon Nobel Yayınevi ANKARA 2005 3)-Erdoğan.B Basketbolun Temelleri Mattek Matbacılık ANKARA 2006 4)-Burgul.A,Çulha.A Basketbol Tekniği Nehir Yayıncılık ANKARA 1991
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 70
    Ödev/Proje/Diğer 1 30
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. 5
2 Spora ve antrenmana katılım stratejilerini aktif olarak kullanır 4
3 Spor ile ilgili temel kavram ve kuramları açıklar 4
4 Spor eğitim mevzuatını, yönetmeliğini ve spor eğitim programını açıklar 5
5 Spor alanlarında bireysel ve ekip çalışmalarında sorumluluk alır ve alınan görevi etkin bir şekilde yerine getirir. 4
6 Mesleki ve bireysel gelişim için; araştırma,keşfetme,alternatif çözüm yolları üretme,bilgiye ulaşma,eleştirel düşünme ve tartışma becerilerine sahiptir. 3
7 Etkin dinleme,empati kurma,kendini ifade etme ve teknolojiyi kullanarak etkili iletişim becerisine sahiptir 4
8 Çalıştığı ortamda ve meslektaşlarıyla işbirliği ve dayanışma içinde davranır. 4
9 Farklı eğitim kademesindeki sporculara yönelik antrenman uygulamaları yapar 3
10 Sporculara ve takıma uygun antrenman ortamını tasarlar ve düzenler 3
11 Sporcuların kişisel ve kültürel farklılıklar konusunda duyarlı ve hoşgörülü davranır. 4
12 Mesleki gelişim ve meslek seçim sürecini açıklar. 4
13 Spor bilimlerinde bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini açıklar 3
14 Sporcuların gelişimsel özelliklerini, bireysel farklılıklarını, ilgi ve gereksinimlerini göz önünde bulundurarak yıllık-günlük antrenman planları hazırlar 5
15 Spor branşı ile ilgili bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak bir bilimsel araştırma projesini planlar, yürütür ve elde edilen verileri analiz ederek yorumlar 4
16 Farklı gelişim ve özelliklere uygun antrenman uygulamalarının neler olduğunu açıklar 3
17 Sporcuların gelişimlerini desteklemek ve eğitimin kalıcılığını sağlamak amacıyla çok yönlü antrenman metotları kullanır. 3
18 Eğitim amaçlarına ulaşmak için bilgi teknolojilerini etkin olarak kullanır 4
19 Sporcuların gelişim düzeylerine ve bireysel özelliklerine uygun materyal seçer,hazırlar ve kullanır. 4
20 Mesleki etik ilkelere uygun davranır 3
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 4 56
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 1 4 4
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 4 4
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 4 4
Toplam İş Yükü: 124
Toplam İş Yükü / 25 (s): 4.96
Dersin AKTS Kredisi: 5