Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Uzmalık Eğitimi Spor Dalı (basketbol)

Dersin Kodu : AE 215

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 2

Dersin Dönemi : Güz (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 4

Eğitici(ler)nin Adı : Okutman ERCAN YELDAN

Dersin Öğrenme Kazanımları : Basketbol ile ilgili temel kavramları açıklayacaktır toplu ve topsuz oyun tekniklerini planlayabilme
basketbolda teknikleri açıklar
basketbolda taktikleri açıklar

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : AB 107 Temel Eğitim ( Futbol ) 1

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Basketbol ile ilgili temel kavramları açıklayacaktır toplu ve topsuz oyun tekniklerini planlayabilme

Dersin İçeriği : Basketbol oyunun temel teknik Hareketlerin ve becerilerinin Öğrencilere kazandırıması

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : saha


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Ön taktikler:2x2 Oyunlar giveand go,back door,perdeleme ve devrilme Isınma Uygulamalı Anlatım
2 Ön taktikler:3x3 Oyunlar Ters perdeleme,çapraz geçiş,örme,post üzeri geçiş Isınma Uygulamalı Anlatım
3 Taktik:Adam adama savunma temel ilkeleri ve kuralları toplu topsuz taraf Isınma Uygulamalı Anlatım
4 Taktik:Tam saha adam adama savunma,yarı saha adam adama savunma ilkeleri Isınma Uygulamalı Anlatım
5 Taktik:Adam adama savunma gömülü ,baskılı ve değişmeli Adam adama sav Isınma Uygulamalı Anlatım
6 Taktik:Alan savunmaları temel ilkeleri ve oyuncuların görevleri Isınma Uygulamalı Anlatım
7 Taktik:2-1-2,1-2-2 ,1-3-1 alan savunmaları zayıf ve kuvvetli yönleri Isınma Uygulamalı Anlatım
8 Ara sınav Ara sınav Ara sınav
9 Taktik:3-2,2-3,1-2-1-1 alan savunmaları zayıf ve kuvvetli yönleri Isınma Uygulamalı Anlatım
10 Taktik:Eşleşmeli alan savunması(match-up) savunma basit Isınma Uygulamalı Anlatım
11 Taktik:Konbine savunmalar 4+1,3+2 konbine savunmalar Isınma Uygulamalı Anlatım
12 Tactics: 4 +1,3 +2 Konbini defenses defenses Konbini Isınma Uygulamalı Anlatım
13 Taktik:Adam adama savunmada yardım nedir kuralalrı duruş Isınma Uygulamalı Anlatım
14 Genel tekrar ve Değerlendirme Isınma Uygulamalı Anlatım
15 Genel tekrar ve Değerlendirme Isınma Uygulamalı Anlatım
16/17 YARI YIL SONU SINAVI final sınavı Final sınavı


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  1)-Şen.C Basketbol Teknik Bağırgan Yayınevi ANKARA 2000 2)-Sevim.Y Basketbol Teknik-Taktik-KondisyonNobel Yayınevi ANKARA 2005 3)-Erdoğan.B Basketbolun temel ilkeleri Mattek Matbacılık ANKARA 2006 4)-Burgul.A,Çulha.U Basketbol tekniği Nehir Yayıncılık ANKARA 1991 1)-Şen.C Basketbol Teknik Bağırgan Yayınevi ANKARA 2000 2)-Sevim.Y Basketbol Teknik-Taktik-KondisyonNobel Yayınevi ANKARA 2005 3)-Erdoğan.B Basketbolun temel ilkeleri Mattek Matbacılık ANKARA 2006 4)-Burgul.A,Çulha.U Basketbol tekniği Nehir Yayıncılık ANKARA 1991
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 100
    Ödev/Proje/Diğer 0 0
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. 3
2 Spora ve antrenmana katılım stratejilerini aktif olarak kullanır 3
3 Spor ile ilgili temel kavram ve kuramları açıklar 3
4 Spor eğitim mevzuatını, yönetmeliğini ve spor eğitim programını açıklar 3
5 Spor alanlarında bireysel ve ekip çalışmalarında sorumluluk alır ve alınan görevi etkin bir şekilde yerine getirir. 5
6 Mesleki ve bireysel gelişim için; araştırma,keşfetme,alternatif çözüm yolları üretme,bilgiye ulaşma,eleştirel düşünme ve tartışma becerilerine sahiptir. 5
7 Etkin dinleme,empati kurma,kendini ifade etme ve teknolojiyi kullanarak etkili iletişim becerisine sahiptir 4
8 Çalıştığı ortamda ve meslektaşlarıyla işbirliği ve dayanışma içinde davranır. 3
9 Farklı eğitim kademesindeki sporculara yönelik antrenman uygulamaları yapar 1
10 Sporculara ve takıma uygun antrenman ortamını tasarlar ve düzenler 4
11 Sporcuların kişisel ve kültürel farklılıklar konusunda duyarlı ve hoşgörülü davranır. 2
12 Mesleki gelişim ve meslek seçim sürecini açıklar. 3
13 Spor bilimlerinde bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini açıklar 4
14 Sporcuların gelişimsel özelliklerini, bireysel farklılıklarını, ilgi ve gereksinimlerini göz önünde bulundurarak yıllık-günlük antrenman planları hazırlar 3
15 Spor branşı ile ilgili bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak bir bilimsel araştırma projesini planlar, yürütür ve elde edilen verileri analiz ederek yorumlar 4
16 Farklı gelişim ve özelliklere uygun antrenman uygulamalarının neler olduğunu açıklar 3
17 Sporcuların gelişimlerini desteklemek ve eğitimin kalıcılığını sağlamak amacıyla çok yönlü antrenman metotları kullanır. 3
18 Eğitim amaçlarına ulaşmak için bilgi teknolojilerini etkin olarak kullanır 5
19 Sporcuların gelişim düzeylerine ve bireysel özelliklerine uygun materyal seçer,hazırlar ve kullanır. 4
20 Mesleki etik ilkelere uygun davranır 5
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 4 56
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 1 1
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 1 1
Toplam İş Yükü: 100
Toplam İş Yükü / 25 (s): 4
Dersin AKTS Kredisi: 4