Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Uzmalık Eğitimi Spor Dalı (voleybl)

Dersin Kodu : AE 207

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 2

Dersin Dönemi : Güz (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 4

Eğitici(ler)nin Adı : Okutman ZEHRA GİRMEN

Dersin Öğrenme Kazanımları : 1-Voleybol temel teknik kavramlarını açıklayabilme
2-Voleybol performansının yapısı ve performans faktörlerini açıklayabilme
3-Beceri antrenmanı çeşitliliğini uygulayabilme
4-Öğrenme ve öğretme için yöntemleri sunma
5-Beceri antrenmanı için alıştırma organizasyonu hazırlama
6-Alıştırmaları uygulama
7-Pratik koçluk becerileri ve yöntemsel yardımları yapabilme

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Bu dersin genel amacı, voleybol oyunu için gerekli temel teknik ve taktik bilgi beceri ve tutumları kazanmaktır. Bu genel amaç doğrultusunda aşağıdaki öğrenme çıktılarının kazanılması beklenmektedir.

Dersin İçeriği : voleybol teknik ve taktik becerilerinin kazanılması.

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : saha, derslik


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Dersin işleniş biçimi hakkında genel bilgi ve konuşma Araştırma,uygulama ve ısınma Anlatım, Tartışma, Soru- Yanıt
2 Voleybol`un özelliği ve antrenmanın temel görevleri Araştırma,uygulama ve ısınma Anlatım, Tartışma, Soru- Yanıt
3 Voleybol performansının yapısı ve performans faktörleri Ön araştırma Anlatım, Tartışma, Soru- Yanıt
4 Voleybol performansının yapısı ve performans faktörleri Ön araştırma Uygulama
5 Voleybol performans faktörleri Ön araştırma Uygulama
6 Beceri antrenmanı Ön araştırma Anlatım, Tartışma, Soru- Yanıt
7 Öğrenmek için kurallar Ön araştırma Uygulama
8 Vize Vize Vize
9 Öğrenme ve öğretme için yöntemler Ön araştırma Anlatım, Tartışma, Soru- Yanıt
10 Beceri antrenmanı için alıştırma organizasyonu Ön araştırma Anlatım, Tartışma, Soru- Yanıt
11 Alıştırmalar nasıl hazırlanmalı? Ön araştırma Uygulama
12 Pratik koçluk becerileri ve yöntemsel yardımlar Araştırma,uygulama ve ısınma Anlatım, Tartışma, Soru- Yanıt
13 Alıştırma biçimleri Ön araştırma Anlatım, Tartışma, Soru- Yanıt
14 Koçluk becerilerinin kullanıldığı alıştırmalar Araştırma,uygulama ve ısınma Uygulama
15 Genel tekrar Araştırma,uygulama ve ısınma Uygulama
16/17 Final sınavı Final sınavı Final sınavı


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  1-Dr.Kürşat Karacabey-Dr.Abdullah Paşaoğlu,Antrenman Teorisi ve Antrenör, İstanbul-2007 2-Mark Tennant , Taktik Açıdan Voleybol Takım Oyunu,Ankara-1986 3-Prof.Dr.Sedat Muratlı –Osman Kalyoncu – Gülşah Şahin.Antreman ve Müsabaka .İstanbul-200 4-İlknur Keskin- A.Burcu Tuner- Hatice Küçükgöz- Tanju Bağıran. Antreman Kuramı ve Yöntemi. Ankara 2007 5-Dr.Horst Baacke .Voleybol Antremanı –Üst Düzey Koç ve Takımlar İçin El Kitabı-1-2 .Voleybol Antrenörleri Derneği 1989
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 60
    Ödev/Proje/Diğer 1 40
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. 5
2 Spora ve antrenmana katılım stratejilerini aktif olarak kullanır 5
3 Spor ile ilgili temel kavram ve kuramları açıklar 5
4 Spor eğitim mevzuatını, yönetmeliğini ve spor eğitim programını açıklar 5
5 Spor alanlarında bireysel ve ekip çalışmalarında sorumluluk alır ve alınan görevi etkin bir şekilde yerine getirir. 5
6 Mesleki ve bireysel gelişim için; araştırma,keşfetme,alternatif çözüm yolları üretme,bilgiye ulaşma,eleştirel düşünme ve tartışma becerilerine sahiptir. 5
7 Etkin dinleme,empati kurma,kendini ifade etme ve teknolojiyi kullanarak etkili iletişim becerisine sahiptir 5
8 Çalıştığı ortamda ve meslektaşlarıyla işbirliği ve dayanışma içinde davranır. 5
9 Farklı eğitim kademesindeki sporculara yönelik antrenman uygulamaları yapar 5
10 Sporculara ve takıma uygun antrenman ortamını tasarlar ve düzenler 5
11 Sporcuların kişisel ve kültürel farklılıklar konusunda duyarlı ve hoşgörülü davranır. 5
12 Mesleki gelişim ve meslek seçim sürecini açıklar. 5
13 Spor bilimlerinde bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini açıklar 5
14 Sporcuların gelişimsel özelliklerini, bireysel farklılıklarını, ilgi ve gereksinimlerini göz önünde bulundurarak yıllık-günlük antrenman planları hazırlar 5
15 Spor branşı ile ilgili bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak bir bilimsel araştırma projesini planlar, yürütür ve elde edilen verileri analiz ederek yorumlar 5
16 Farklı gelişim ve özelliklere uygun antrenman uygulamalarının neler olduğunu açıklar 5
17 Sporcuların gelişimlerini desteklemek ve eğitimin kalıcılığını sağlamak amacıyla çok yönlü antrenman metotları kullanır. 5
18 Eğitim amaçlarına ulaşmak için bilgi teknolojilerini etkin olarak kullanır 5
19 Sporcuların gelişim düzeylerine ve bireysel özelliklerine uygun materyal seçer,hazırlar ve kullanır. 5
20 Mesleki etik ilkelere uygun davranır 5
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 16 4 64
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 10 4 40
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 1 4 4
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 1 1
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 1 1
Toplam İş Yükü: 110
Toplam İş Yükü / 25 (s): 4.4
Dersin AKTS Kredisi: 4