|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Psikolojik Danışma Kuramlarında Seminerı |
|
Dersin Kodu |
: |
RPD429 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
4 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
4 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Prof.Dr. TURAN AKBAŞ |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
1. Modern psikolojik danışma alanıyla ilgili kitapları tanımak 2.Psikanalitik alanla ilgli litaratürü belirtme 2. Bireysel psikoloji kuramıyla ilgili literatürü belirtme 4. Analitik psikoloji kuramıyla ilgili literatürü belirtme 5.Orgon terapiyle ilgili literatürü belirtme 6. Erich Fromm´la ilgili literatürü belirtme 7. Karen Horney´le ilgili literatürü belirtme 9. Alanla ilgili bir kitabı inceleyerek özetleme 10. Alanla ilgili bir kitabı etkili bir şekilde sunma
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Dersin genel amacı, öğrencilere, psikolojik danışma alanındaki literatür bilgisi kazandırmak ve literatür kaynaklarını inceleyerek, topluluk karşısında sunum yapabilme becerisini geliştirmektir |
|
Dersin İçeriği |
: |
Modern psikolojik danışma alanıyla ilgili kitapları tanımak, Psikanalitik alanla ilgli litaratürü belirtme, Bireysel psikoloji kuramıyla ilgili literatürü belirtme, Analitik psikoloji kuramıyla ilgili literatürü belirtme, Orgon terapiyle ilgili literatürü belirtme, Erich Fromm´la ilgili literatürü belirtme, Karen Horney´le ilgili literatürü belirtme,Alanla ilgili bir kitabı inceleyerek özetleme, Alanla ilgili bir kitabı etkili bir şekilde sunma |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
PDR Dersliği |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Dersin tanıtımı ve kitap dağıtımı |
Kaynakçada belirtilen konuyla ilgili kitaplar |
Anlatım |
|
2 |
Öğrenciler tarafından kitap sunumu |
Kaynakçada belirtilen konuyla ilgili kitaplar |
Sunum |
|
3 |
Öğrenciler tarafından kitap sunumu |
Kaynakçada belirtilen konuyla ilgili kitaplar |
Sunum |
|
4 |
Öğrenciler tarafından kitap sunumu |
Kaynakçada belirtilen konuyla ilgili kitaplar |
Sunum |
|
5 |
Öğrenciler tarafından kitap sunumu |
Kaynakçada belirtilen konuyla ilgili kitaplar |
Sunum |
|
6 |
Öğrenciler tarafından kitap sunumu |
Kaynakçada belirtilen konuyla ilgili kitaplar |
Sunum |
|
7 |
Öğrenciler tarafından kitap sunumu |
Kaynakçada belirtilen konuyla ilgili kitaplar |
Sunum |
|
8 |
Öğrenciler tarafından kitap sunumu |
Kaynakçada belirtilen konuyla ilgili kitaplar |
Sunum |
|
9 |
Öğrenciler tarafından kitap sunumu |
Kaynakçada belirtilen konuyla ilgili kitaplar |
Sunum |
|
10 |
Öğrenciler tarafından kitap sunumu |
Kaynakçada belirtilen konuyla ilgili kitaplar |
Sunum |
|
11 |
Öğrenciler tarafından kitap sunumu |
Kaynakçada belirtilen konuyla ilgili kitaplar |
Sunum |
|
12 |
Öğrenciler tarafından kitap sunumu |
Kaynakçada belirtilen konuyla ilgili kitaplar |
Sunum |
|
13 |
Öğrenciler tarafından kitap sunumu |
Kaynakçada belirtilen konuyla ilgili kitaplar |
Sunum |
|
14 |
Öğrenciler tarafından kitap sunumu |
Kaynakçada belirtilen konuyla ilgili kitaplar |
Sunum |
|
15 |
Öğrenciler tarafından kitap sunumu |
Kaynakçada belirtilen konuyla ilgili kitaplar |
Sunum |
|
16/17 |
Final |
|
|
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Nevrozlar ve İnsan Gelişimi, Ruhsal Çatışmalarımız, Kendi Kendine Psikanaliz, Psikanalizde Yeni Yollar, Çağımızın Nevrotik Kişiliği, Kadın Psikolojisi, KAREN HORNEY
Sigmund Freud’un Misyonu, Sevginin ve Şiddetin Kaynağı, İnsandaki Yıkıcılığın Kökenleri I, İnsandaki Yıkıcılığın Kökenleri II, Erdem ve Mutluluk, Kendini Savunan İnsan, Psikanaliz ve Din, Psikanaliz ve Zen, Budizm, Sevme Sanatı, Sahip Olmak ya da Olmak, Özgürlükten Kaçış, Sağlıklı Toplum, Yeni Bir İnsan Yeni Bir Toplum, ERIC FROMM
İnsanın Doğadaki Yeri, Reich Freud’u Anlatıyor, Cinsel Ahlakın Boygöstermesi, Cinsel Devrim, Bedensel Boşalmanın İşlevi, Kişilik Çözümlemesi, Kanser, Faşizmin Kitle Ruhu Anlayışı, Geleceğin Çocukları, W.REICH
Psikanalize Giriş Dersleri,Cinsiyet Üzerine, Beş Konferans ve Psikanalize Toplu Bakış, Yaşamım ve Psikanaliz, Dinin Kökenleri Uygarlık, Din ve Toplum Psikopatoloji Üzerine, Espriler ve Bilinçdışı ile İlişkileri, Günlük Hayatın Psikopatolojisi, Sanat ve Sanatçılar Üzerine, Rüyaların Yorumu I, Rüyaların Yorumu II, Totem ve Tabu, SİGMUND FREUD
Jung Psikolojisinin Ana Hatları, Analitik Psikolojinin Temel İlkeleri, Bilinç ve Bilinçaltının İşlevi, CARL GUSTAV JUNG
Yaşamın Anlamı ve Amacı, Yaşama Sanatı, Psikolojik Aktivite, Sorunlu Okul Çocuğu, ALFRED ADLER
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
50 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
1 |
50 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Psikolojik Danışma ve Rehberlik alanının temel kavram ve ilkelerini açıklar |
3 |
|
2 |
Bireyin gelişim özelliklerini ve bu gelişimi etkileyen faktörleri söyler |
4 |
|
3 |
Eğitim ortamında ve günlük yaşamında karşılaştığı sorunları felsefe, sosyoloji ve psikoloji penceresinden bakar ve değerlendirir |
4 |
|
4 |
Kişilik kuramları, psikolojik danışma kuramları ve öğrenme kuramlarını açıklar |
5 |
|
5 |
Mesleki gelişim ve meslek seçim sürecini açıklar |
0 |
|
6 |
Bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini açıklar |
0 |
|
7 |
Psikolojik danışma ve rehberlik sürecinin nasıl başlatılıp, sürdürüleceğini açıklar |
4 |
|
8 |
Farklı gelişim ve özelliklere uygun PDR uygulamalarının neler olduğunu açıklar |
0 |
|
9 |
Sınıf ve davranış yönetimi yaklaşımlarını açıklar |
5 |
|
10 |
Psikolojik danışma ve rehberlik programı geliştirir ve bu programı değerlendirir |
2 |
|
11 |
Farklı eğitim kademesindeki öğrencilere yönelik PDR uygulamaları yapar |
2 |
|
12 |
Normal ve normal dışı özellik gösteren bireyleri ayırt eder |
2 |
|
13 |
Psikolojik danışmada yardım becerilerini etkili bir şekilde kullanır |
5 |
|
14 |
Görevi ve yaşamıyla ilgili kararlarının sorumluluğunu alır |
5 |
|
15 |
İçgörü geliştirir, öğrenme ve gelişmeye açık olur |
5 |
|
16 |
İnsanlara karşı empatik ve ilgili davranır |
5 |
|
17 |
Kişilerarası ilişkilerde etkili iletişim becerilerini kullanır |
5 |
|
18 |
Çalıştığı ortamda ve meslektaşlarıyla işbirliği ve dayanışma içinde davranır |
4 |
|
19 |
Mesleki etik ilkelere uygun davranır |
5 |
|
20 |
Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir
|
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
3 |
42 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
3 |
42 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
1 |
8 |
8 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
3 |
3 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
6 |
6 |
|
Toplam İş Yükü: | 101 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 4.04 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 4 |
|
|
|