Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Psikolojik Danışma Kuramlarında Seminerı

Dersin Kodu : RPD429

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 4

Dersin Dönemi : Güz (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 4

Eğitici(ler)nin Adı : Prof.Dr. TURAN AKBAŞ

Dersin Öğrenme Kazanımları : 1. Modern psikolojik danışma alanıyla ilgili kitapları tanımak
2.Psikanalitik alanla ilgli litaratürü belirtme
2. Bireysel psikoloji kuramıyla ilgili literatürü belirtme
4. Analitik psikoloji kuramıyla ilgili literatürü belirtme
5.Orgon terapiyle ilgili literatürü belirtme
6. Erich Fromm´la ilgili literatürü belirtme
7. Karen Horney´le ilgili literatürü belirtme
9. Alanla ilgili bir kitabı inceleyerek özetleme
10. Alanla ilgili bir kitabı etkili bir şekilde sunma

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Dersin genel amacı, öğrencilere, psikolojik danışma alanındaki literatür bilgisi kazandırmak ve literatür kaynaklarını inceleyerek, topluluk karşısında sunum yapabilme becerisini geliştirmektir

Dersin İçeriği : Modern psikolojik danışma alanıyla ilgili kitapları tanımak, Psikanalitik alanla ilgli litaratürü belirtme, Bireysel psikoloji kuramıyla ilgili literatürü belirtme, Analitik psikoloji kuramıyla ilgili literatürü belirtme, Orgon terapiyle ilgili literatürü belirtme, Erich Fromm´la ilgili literatürü belirtme, Karen Horney´le ilgili literatürü belirtme,Alanla ilgili bir kitabı inceleyerek özetleme, Alanla ilgili bir kitabı etkili bir şekilde sunma

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : PDR Dersliği


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Dersin tanıtımı ve kitap dağıtımı Kaynakçada belirtilen konuyla ilgili kitaplar Anlatım
2 Öğrenciler tarafından kitap sunumu Kaynakçada belirtilen konuyla ilgili kitaplar Sunum
3 Öğrenciler tarafından kitap sunumu Kaynakçada belirtilen konuyla ilgili kitaplar Sunum
4 Öğrenciler tarafından kitap sunumu Kaynakçada belirtilen konuyla ilgili kitaplar Sunum
5 Öğrenciler tarafından kitap sunumu Kaynakçada belirtilen konuyla ilgili kitaplar Sunum
6 Öğrenciler tarafından kitap sunumu Kaynakçada belirtilen konuyla ilgili kitaplar Sunum
7 Öğrenciler tarafından kitap sunumu Kaynakçada belirtilen konuyla ilgili kitaplar Sunum
8 Öğrenciler tarafından kitap sunumu Kaynakçada belirtilen konuyla ilgili kitaplar Sunum
9 Öğrenciler tarafından kitap sunumu Kaynakçada belirtilen konuyla ilgili kitaplar Sunum
10 Öğrenciler tarafından kitap sunumu Kaynakçada belirtilen konuyla ilgili kitaplar Sunum
11 Öğrenciler tarafından kitap sunumu Kaynakçada belirtilen konuyla ilgili kitaplar Sunum
12 Öğrenciler tarafından kitap sunumu Kaynakçada belirtilen konuyla ilgili kitaplar Sunum
13 Öğrenciler tarafından kitap sunumu Kaynakçada belirtilen konuyla ilgili kitaplar Sunum
14 Öğrenciler tarafından kitap sunumu Kaynakçada belirtilen konuyla ilgili kitaplar Sunum
15 Öğrenciler tarafından kitap sunumu Kaynakçada belirtilen konuyla ilgili kitaplar Sunum
16/17 Final


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Nevrozlar ve İnsan Gelişimi, Ruhsal Çatışmalarımız, Kendi Kendine Psikanaliz, Psikanalizde Yeni Yollar, Çağımızın Nevrotik Kişiliği, Kadın Psikolojisi, KAREN HORNEY
 Sigmund Freud’un Misyonu, Sevginin ve Şiddetin Kaynağı, İnsandaki Yıkıcılığın Kökenleri I, İnsandaki Yıkıcılığın Kökenleri II, Erdem ve Mutluluk, Kendini Savunan İnsan, Psikanaliz ve Din, Psikanaliz ve Zen, Budizm, Sevme Sanatı, Sahip Olmak ya da Olmak, Özgürlükten Kaçış, Sağlıklı Toplum, Yeni Bir İnsan Yeni Bir Toplum, ERIC FROMM
 İnsanın Doğadaki Yeri, Reich Freud’u Anlatıyor, Cinsel Ahlakın Boygöstermesi, Cinsel Devrim, Bedensel Boşalmanın İşlevi, Kişilik Çözümlemesi, Kanser, Faşizmin Kitle Ruhu Anlayışı, Geleceğin Çocukları, W.REICH
  Psikanalize Giriş Dersleri,Cinsiyet Üzerine, Beş Konferans ve Psikanalize Toplu Bakış, Yaşamım ve Psikanaliz, Dinin Kökenleri Uygarlık, Din ve Toplum Psikopatoloji Üzerine, Espriler ve Bilinçdışı ile İlişkileri, Günlük Hayatın Psikopatolojisi, Sanat ve Sanatçılar Üzerine, Rüyaların Yorumu I, Rüyaların Yorumu II, Totem ve Tabu, SİGMUND FREUD
 Jung Psikolojisinin Ana Hatları, Analitik Psikolojinin Temel İlkeleri, Bilinç ve Bilinçaltının İşlevi, CARL GUSTAV JUNG
 Yaşamın Anlamı ve Amacı, Yaşama Sanatı, Psikolojik Aktivite, Sorunlu Okul Çocuğu, ALFRED ADLER
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 50
    Ödev/Proje/Diğer 1 50
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Psikolojik Danışma ve Rehberlik alanının temel kavram ve ilkelerini açıklar 3
2 Bireyin gelişim özelliklerini ve bu gelişimi etkileyen faktörleri söyler 4
3 Eğitim ortamında ve günlük yaşamında karşılaştığı sorunları felsefe, sosyoloji ve psikoloji penceresinden bakar ve değerlendirir 4
4 Kişilik kuramları, psikolojik danışma kuramları ve öğrenme kuramlarını açıklar 5
5 Mesleki gelişim ve meslek seçim sürecini açıklar 0
6 Bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini açıklar 0
7 Psikolojik danışma ve rehberlik sürecinin nasıl başlatılıp, sürdürüleceğini açıklar 4
8 Farklı gelişim ve özelliklere uygun PDR uygulamalarının neler olduğunu açıklar 0
9 Sınıf ve davranış yönetimi yaklaşımlarını açıklar 5
10 Psikolojik danışma ve rehberlik programı geliştirir ve bu programı değerlendirir 2
11 Farklı eğitim kademesindeki öğrencilere yönelik PDR uygulamaları yapar 2
12 Normal ve normal dışı özellik gösteren bireyleri ayırt eder 2
13 Psikolojik danışmada yardım becerilerini etkili bir şekilde kullanır 5
14 Görevi ve yaşamıyla ilgili kararlarının sorumluluğunu alır 5
15 İçgörü geliştirir, öğrenme ve gelişmeye açık olur 5
16 İnsanlara karşı empatik ve ilgili davranır 5
17 Kişilerarası ilişkilerde etkili iletişim becerilerini kullanır 5
18 Çalıştığı ortamda ve meslektaşlarıyla işbirliği ve dayanışma içinde davranır 4
19 Mesleki etik ilkelere uygun davranır 5
20 Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir 0
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 1 8 8
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 3 3
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 6 6
Toplam İş Yükü: 101
Toplam İş Yükü / 25 (s): 4.04
Dersin AKTS Kredisi: 4