Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Psikolojik Dan Kuramları 2

Dersin Kodu : RPD318

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 3

Dersin Dönemi : Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 4

Eğitici(ler)nin Adı : Prof.Dr. TURAN AKBAŞ

Dersin Öğrenme Kazanımları : Bilişsel terapi yaklaşımının temel kavram ve sürecini belirtme
Davranışçı terapi yaklaşımını temel kavram ve sürecini belirtme
Transaksiyonel analiz yaklaışımının temel kavram ve sürecini belirtme
Gestalt terapi yaklaşımının temel kavram ve sürecini belirtme

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Dersin genel amacı, öğrencilere, psikolojik danışma sürecini açıklayan farklı görüşler ve farklı terapi çeşitlerinin genel özellikleri, türleri ve amaçları hakkında gerekli bilgilerin verilmesidir.

Dersin İçeriği : Bilişsel, Davranışçı, Gestalt Terapi ve Transaksiyonel Analizin temel kavram ve süreçleri.

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : PDR Dersliği


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Bilişsel Yaklaşım Kaynakçada belirtilen konuyla ilgili kitaplar Konu Anlatımı
2 Bilişsel Yaklaşım Kaynakçada belirtilen konuyla ilgili kitaplar Konu Anlatımı
3 Bilişsel Yaklaşım Kaynakçada belirtilen konuyla ilgili kitaplar Konu Anlatımı
4 Davranışçı Yaklaşım Kaynakçada belirtilen konuyla ilgili kitaplar Konu Anlatımı
5 Davranışçı Yaklaşım Kaynakçada belirtilen konuyla ilgili kitaplar Konu Anlatımı
6 Davranışçı Yaklaşım Kaynakçada belirtilen konuyla ilgili kitaplar Konu Anlatımı
7 Davranışçı Yaklaşım Kaynakçada belirtilen konuyla ilgili kitaplar Konu Anlatımı
8 Vize
9 Transaksiyonel Analiz Kaynakçada belirtilen konuyla ilgili kitaplar Konu Anlatımı
10 Transaksiyonel Analiz Kaynakçada belirtilen konuyla ilgili kitaplar Konu Anlatımı
11 Transaksiyonel Analiz Kaynakçada belirtilen konuyla ilgili kitaplar Konu Anlatımı
12 Gestalt Yaklaşım Kaynakçada belirtilen konuyla ilgili kitaplar Konu Anlatımı
13 Gestalt Yaklaşım Kaynakçada belirtilen konuyla ilgili kitaplar Konu Anlatımı
14 Sistemik Yaklaşım Kaynakçada belirtilen konuyla ilgili kitaplar Konu Anlatımı
15 Sistemik Yaklaşım Kaynakçada belirtilen konuyla ilgili kitaplar Konu Anlatımı
16/17 Final


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Corey, G. (2007). Psikolojik Danışma, Psikoterapi Kuram ve Uygulamaları (Çev. Tuncay Ergene), Ankara: Mentisi Yayınları
 Karahan, T. F. Ve Sardoğan, M. E. Psikolojik Danışma ve Psikoterapide Kuramlar, Samsun: Deniz Kültür Yayınları
 Nelson-Jones, R., (1998), Psikolojik Danışmada Kuram ve Uygulamalar ( The Theory and Pratice of Counselling Psychology, Çev. Füsun Akkoyun), İstanbul: Nobel Yayınları
 Altıntaş, E. ve Gültekin, M. (2003), Psikolojik Danışma Kuramları, İstanbul: Alfa Yayın ve Dağıtım
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 50
    Ödev/Proje/Diğer 0 50
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Psikolojik Danışma ve Rehberlik alanının temel kavram ve ilkelerini açıklar 3
2 Bireyin gelişim özelliklerini ve bu gelişimi etkileyen faktörleri söyler 3
3 Eğitim ortamında ve günlük yaşamında karşılaştığı sorunları felsefe, sosyoloji ve psikoloji penceresinden bakar ve değerlendirir 5
4 Kişilik kuramları, psikolojik danışma kuramları ve öğrenme kuramlarını açıklar 5
5 Mesleki gelişim ve meslek seçim sürecini açıklar 0
6 Bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini açıklar 2
7 Psikolojik danışma ve rehberlik sürecinin nasıl başlatılıp, sürdürüleceğini açıklar 5
8 Farklı gelişim ve özelliklere uygun PDR uygulamalarının neler olduğunu açıklar 2
9 Sınıf ve davranış yönetimi yaklaşımlarını açıklar 5
10 Psikolojik danışma ve rehberlik programı geliştirir ve bu programı değerlendirir 2
11 Farklı eğitim kademesindeki öğrencilere yönelik PDR uygulamaları yapar 2
12 Normal ve normal dışı özellik gösteren bireyleri ayırt eder 2
13 Psikolojik danışmada yardım becerilerini etkili bir şekilde kullanır 5
14 Görevi ve yaşamıyla ilgili kararlarının sorumluluğunu alır 5
15 İçgörü geliştirir, öğrenme ve gelişmeye açık olur 5
16 İnsanlara karşı empatik ve ilgili davranır 5
17 Kişilerarası ilişkilerde etkili iletişim becerilerini kullanır 5
18 Çalıştığı ortamda ve meslektaşlarıyla işbirliği ve dayanışma içinde davranır 5
19 Mesleki etik ilkelere uygun davranır 5
20 Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir 0
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 4 4
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 8 8
Toplam İş Yükü: 96
Toplam İş Yükü / 25 (s): 3.84
Dersin AKTS Kredisi: 4