|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Psikolojik Dan Kuramları 2 |
|
Dersin Kodu |
: |
RPD318 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
3 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
4 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Prof.Dr. TURAN AKBAŞ |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Bilişsel terapi yaklaşımının temel kavram ve sürecini belirtme
Davranışçı terapi yaklaşımını temel kavram ve sürecini belirtme
Transaksiyonel analiz yaklaışımının temel kavram ve sürecini belirtme
Gestalt terapi yaklaşımının temel kavram ve sürecini belirtme
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Dersin genel amacı, öğrencilere, psikolojik danışma sürecini açıklayan farklı görüşler ve farklı terapi çeşitlerinin genel özellikleri, türleri ve amaçları hakkında gerekli bilgilerin verilmesidir. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Bilişsel, Davranışçı, Gestalt Terapi ve Transaksiyonel Analizin temel kavram ve süreçleri. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
PDR Dersliği |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Bilişsel Yaklaşım |
Kaynakçada belirtilen konuyla ilgili kitaplar |
Konu Anlatımı |
|
2 |
Bilişsel Yaklaşım |
Kaynakçada belirtilen konuyla ilgili kitaplar |
Konu Anlatımı |
|
3 |
Bilişsel Yaklaşım |
Kaynakçada belirtilen konuyla ilgili kitaplar |
Konu Anlatımı |
|
4 |
Davranışçı Yaklaşım |
Kaynakçada belirtilen konuyla ilgili kitaplar |
Konu Anlatımı |
|
5 |
Davranışçı Yaklaşım |
Kaynakçada belirtilen konuyla ilgili kitaplar |
Konu Anlatımı |
|
6 |
Davranışçı Yaklaşım |
Kaynakçada belirtilen konuyla ilgili kitaplar |
Konu Anlatımı |
|
7 |
Davranışçı Yaklaşım |
Kaynakçada belirtilen konuyla ilgili kitaplar |
Konu Anlatımı |
|
8 |
Vize |
|
|
|
9 |
Transaksiyonel Analiz |
Kaynakçada belirtilen konuyla ilgili kitaplar |
Konu Anlatımı |
|
10 |
Transaksiyonel Analiz |
Kaynakçada belirtilen konuyla ilgili kitaplar |
Konu Anlatımı |
|
11 |
Transaksiyonel Analiz |
Kaynakçada belirtilen konuyla ilgili kitaplar |
Konu Anlatımı |
|
12 |
Gestalt Yaklaşım |
Kaynakçada belirtilen konuyla ilgili kitaplar |
Konu Anlatımı |
|
13 |
Gestalt Yaklaşım |
Kaynakçada belirtilen konuyla ilgili kitaplar |
Konu Anlatımı |
|
14 |
Sistemik Yaklaşım |
Kaynakçada belirtilen konuyla ilgili kitaplar |
Konu Anlatımı |
|
15 |
Sistemik Yaklaşım |
Kaynakçada belirtilen konuyla ilgili kitaplar |
Konu Anlatımı |
|
16/17 |
Final |
|
|
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Corey, G. (2007). Psikolojik Danışma, Psikoterapi Kuram ve Uygulamaları (Çev. Tuncay Ergene), Ankara: Mentisi Yayınları
Karahan, T. F. Ve Sardoğan, M. E. Psikolojik Danışma ve Psikoterapide Kuramlar, Samsun: Deniz Kültür Yayınları
Nelson-Jones, R., (1998), Psikolojik Danışmada Kuram ve Uygulamalar ( The Theory and Pratice of Counselling Psychology, Çev. Füsun Akkoyun), İstanbul: Nobel Yayınları
Altıntaş, E. ve Gültekin, M. (2003), Psikolojik Danışma Kuramları, İstanbul: Alfa Yayın ve Dağıtım
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
50 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
0 |
50 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Psikolojik Danışma ve Rehberlik alanının temel kavram ve ilkelerini açıklar |
3 |
|
2 |
Bireyin gelişim özelliklerini ve bu gelişimi etkileyen faktörleri söyler |
3 |
|
3 |
Eğitim ortamında ve günlük yaşamında karşılaştığı sorunları felsefe, sosyoloji ve psikoloji penceresinden bakar ve değerlendirir |
5 |
|
4 |
Kişilik kuramları, psikolojik danışma kuramları ve öğrenme kuramlarını açıklar |
5 |
|
5 |
Mesleki gelişim ve meslek seçim sürecini açıklar |
0 |
|
6 |
Bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini açıklar |
2 |
|
7 |
Psikolojik danışma ve rehberlik sürecinin nasıl başlatılıp, sürdürüleceğini açıklar |
5 |
|
8 |
Farklı gelişim ve özelliklere uygun PDR uygulamalarının neler olduğunu açıklar |
2 |
|
9 |
Sınıf ve davranış yönetimi yaklaşımlarını açıklar |
5 |
|
10 |
Psikolojik danışma ve rehberlik programı geliştirir ve bu programı değerlendirir |
2 |
|
11 |
Farklı eğitim kademesindeki öğrencilere yönelik PDR uygulamaları yapar |
2 |
|
12 |
Normal ve normal dışı özellik gösteren bireyleri ayırt eder |
2 |
|
13 |
Psikolojik danışmada yardım becerilerini etkili bir şekilde kullanır |
5 |
|
14 |
Görevi ve yaşamıyla ilgili kararlarının sorumluluğunu alır |
5 |
|
15 |
İçgörü geliştirir, öğrenme ve gelişmeye açık olur |
5 |
|
16 |
İnsanlara karşı empatik ve ilgili davranır |
5 |
|
17 |
Kişilerarası ilişkilerde etkili iletişim becerilerini kullanır |
5 |
|
18 |
Çalıştığı ortamda ve meslektaşlarıyla işbirliği ve dayanışma içinde davranır |
5 |
|
19 |
Mesleki etik ilkelere uygun davranır |
5 |
|
20 |
Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir
|
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
3 |
42 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
3 |
42 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
0 |
0 |
0 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
4 |
4 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
8 |
8 |
|
Toplam İş Yükü: | 96 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 3.84 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 4 |
|
|
|