Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Psikolojide Ölçme Araçları 1 |
|
Dersin Kodu |
: |
RPD301 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
3 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Dr.Öğr. ÜyesiDr. MEHMET BİLGİN |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
1. psikolojik ölçme araçı Nedir, nasıl oluşturulur.
2. Psikolojik ölçme aracı geliştirme
3. Kişilik testleri
4.zeka testleri
5.gelişim testleri
projeftif testler
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Psikolojik ölçme araçlarını tanıma uygulama ve değerlendirme becerisi kazanma |
|
Dersin İçeriği |
: |
Bu dersteki öğrenme etkinlikleriyle öğrenciler; Ölçme, ölçek, ölçek çeşitleri, merkezde yığılım ve dağılım ölçüleri, korelasyon, yüzdelik normlar, sınıf normları, zeka bölümü, güvenirlik, geçerlik kavramlarını anımsar ve öğrenirler. Psikolojik testlerin nitelik ve amaçlarını, maksimum performans ve davranış testlerinin, bireysel yetenek testlerinin, özel yetenek ve psikomotor testlerinin içeriklerini bilirler. Wecshler Çocuklar için Zeka Ölçeği´ni (WISC-R), CAT, MMPI testlerini uygular, puanlar ve yorumlar. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Psikolojik test nedir |
Psikolojik testler E. Özgüven |
Düz anlatım |
|
2 |
Psikolojik teslerin oluşturulması |
Psikolojik testler E. Özgüven |
Düz anlatım |
|
3 |
Psikolojik teslerin avantaj ve dezavantajları |
Psikolojik testler E. Özgüven |
Düz anlatım |
|
4 |
Hke |
Psikolojik testler E. Özgüven |
Uygulama ve geri bildirim |
|
5 |
PARQ |
Psikolojik testler E. Özgüven |
Uygulama ve geri bildirim |
|
6 |
Kendini kabul envanteri |
Psikolojik testler E. Özgüven |
Uygulama ve geri bildirim |
|
7 |
Edwards tercih envanteri |
Psikolojik testler E. Özgüven |
Uygulama ve geri bildirim |
|
8 |
Karar stratejileri lçeği |
Psikolojik testler E. Özgüven |
Uygulama ve geri bildirim |
|
9 |
Anne baba tutum ölçeği |
Psikolojik testler E. Özgüven |
Uygulama ve geri bildirim |
|
10 |
arkadaş ve anne baba bağlılık ölçekleri |
Psikolojik testler E. Özgüven |
Uygulama ve geri bildirim |
|
11 |
Sınav kaygısı ölçeği |
Psikolojik testler E. Özgüven |
Uygulama ve geri bildirim |
|
12 |
Sosyal yetkinlik beklentisi ölçekleri |
Psikolojik testler E. Özgüven |
Uygulama ve geri bildirim |
|
13 |
Kişilerarası ilişkiler ölçeği |
Psikolojik testler E. Özgüven |
Uygulama ve geri bildirim |
|
14 |
Kendine saygı envanteri |
Psikolojik testler E. Özgüven |
Uygulama ve geri bildirim |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Psikolojik Danışma ve Rehberlik alanının temel kavram ve ilkelerini açıklar |
0 |
|
2 |
Bireyin gelişim özelliklerini ve bu gelişimi etkileyen faktörleri söyler |
0 |
|
3 |
Eğitim ortamında ve günlük yaşamında karşılaştığı sorunları felsefe, sosyoloji ve psikoloji penceresinden bakar ve değerlendirir |
0 |
|
4 |
Kişilik kuramları, psikolojik danışma kuramları ve öğrenme kuramlarını açıklar |
0 |
|
5 |
Mesleki gelişim ve meslek seçim sürecini açıklar |
0 |
|
6 |
Bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini açıklar |
0 |
|
7 |
Psikolojik danışma ve rehberlik sürecinin nasıl başlatılıp, sürdürüleceğini açıklar |
0 |
|
8 |
Farklı gelişim ve özelliklere uygun PDR uygulamalarının neler olduğunu açıklar |
0 |
|
9 |
Sınıf ve davranış yönetimi yaklaşımlarını açıklar |
0 |
|
10 |
Psikolojik danışma ve rehberlik programı geliştirir ve bu programı değerlendirir |
0 |
|
11 |
Farklı eğitim kademesindeki öğrencilere yönelik PDR uygulamaları yapar |
5 |
|
12 |
Normal ve normal dışı özellik gösteren bireyleri ayırt eder |
0 |
|
13 |
Psikolojik danışmada yardım becerilerini etkili bir şekilde kullanır |
0 |
|
14 |
Görevi ve yaşamıyla ilgili kararlarının sorumluluğunu alır |
0 |
|
15 |
İçgörü geliştirir, öğrenme ve gelişmeye açık olur |
0 |
|
16 |
İnsanlara karşı empatik ve ilgili davranır |
0 |
|
17 |
Kişilerarası ilişkilerde etkili iletişim becerilerini kullanır |
0 |
|
18 |
Çalıştığı ortamda ve meslektaşlarıyla işbirliği ve dayanışma içinde davranır |
0 |
|
19 |
Mesleki etik ilkelere uygun davranır |
0 |
|
20 |
Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir
|
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|