Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Psikolojide Ölçme Araçları 1

Dersin Kodu : RPD301

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 3

Dersin Dönemi : Güz (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 6

Eğitici(ler)nin Adı : Dr.Öğr. ÜyesiDr. MEHMET BİLGİN

Dersin Öğrenme Kazanımları : 1. psikolojik ölçme araçı Nedir, nasıl oluşturulur. 2. Psikolojik ölçme aracı geliştirme 3. Kişilik testleri 4.zeka testleri 5.gelişim testleri projeftif testler

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Psikolojik ölçme araçlarını tanıma uygulama ve değerlendirme becerisi kazanma

Dersin İçeriği : Bu dersteki öğrenme etkinlikleriyle öğrenciler; Ölçme, ölçek, ölçek çeşitleri, merkezde yığılım ve dağılım ölçüleri, korelasyon, yüzdelik normlar, sınıf normları, zeka bölümü, güvenirlik, geçerlik kavramlarını anımsar ve öğrenirler. Psikolojik testlerin nitelik ve amaçlarını, maksimum performans ve davranış testlerinin, bireysel yetenek testlerinin, özel yetenek ve psikomotor testlerinin içeriklerini bilirler. Wecshler Çocuklar için Zeka Ölçeği´ni (WISC-R), CAT, MMPI testlerini uygular, puanlar ve yorumlar.

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Derslik


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Psikolojik test nedir Psikolojik testler E. Özgüven Düz anlatım
2 Psikolojik teslerin oluşturulması Psikolojik testler E. Özgüven Düz anlatım
3 Psikolojik teslerin avantaj ve dezavantajları Psikolojik testler E. Özgüven Düz anlatım
4 Hke Psikolojik testler E. Özgüven Uygulama ve geri bildirim
5 PARQ Psikolojik testler E. Özgüven Uygulama ve geri bildirim
6 Kendini kabul envanteri Psikolojik testler E. Özgüven Uygulama ve geri bildirim
7 Edwards tercih envanteri Psikolojik testler E. Özgüven Uygulama ve geri bildirim
8 Karar stratejileri lçeği Psikolojik testler E. Özgüven Uygulama ve geri bildirim
9 Anne baba tutum ölçeği Psikolojik testler E. Özgüven Uygulama ve geri bildirim
10 arkadaş ve anne baba bağlılık ölçekleri Psikolojik testler E. Özgüven Uygulama ve geri bildirim
11 Sınav kaygısı ölçeği Psikolojik testler E. Özgüven Uygulama ve geri bildirim
12 Sosyal yetkinlik beklentisi ölçekleri Psikolojik testler E. Özgüven Uygulama ve geri bildirim
13 Kişilerarası ilişkiler ölçeği Psikolojik testler E. Özgüven Uygulama ve geri bildirim
14 Kendine saygı envanteri Psikolojik testler E. Özgüven Uygulama ve geri bildirim


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Psikolojik Testler. Ethem Özgüven
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 60
    Ödev/Proje/Diğer 14 40
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Psikolojik Danışma ve Rehberlik alanının temel kavram ve ilkelerini açıklar 0
2 Bireyin gelişim özelliklerini ve bu gelişimi etkileyen faktörleri söyler 0
3 Eğitim ortamında ve günlük yaşamında karşılaştığı sorunları felsefe, sosyoloji ve psikoloji penceresinden bakar ve değerlendirir 0
4 Kişilik kuramları, psikolojik danışma kuramları ve öğrenme kuramlarını açıklar 0
5 Mesleki gelişim ve meslek seçim sürecini açıklar 0
6 Bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini açıklar 0
7 Psikolojik danışma ve rehberlik sürecinin nasıl başlatılıp, sürdürüleceğini açıklar 0
8 Farklı gelişim ve özelliklere uygun PDR uygulamalarının neler olduğunu açıklar 0
9 Sınıf ve davranış yönetimi yaklaşımlarını açıklar 0
10 Psikolojik danışma ve rehberlik programı geliştirir ve bu programı değerlendirir 0
11 Farklı eğitim kademesindeki öğrencilere yönelik PDR uygulamaları yapar 5
12 Normal ve normal dışı özellik gösteren bireyleri ayırt eder 0
13 Psikolojik danışmada yardım becerilerini etkili bir şekilde kullanır 0
14 Görevi ve yaşamıyla ilgili kararlarının sorumluluğunu alır 0
15 İçgörü geliştirir, öğrenme ve gelişmeye açık olur 0
16 İnsanlara karşı empatik ve ilgili davranır 0
17 Kişilerarası ilişkilerde etkili iletişim becerilerini kullanır 0
18 Çalıştığı ortamda ve meslektaşlarıyla işbirliği ve dayanışma içinde davranır 0
19 Mesleki etik ilkelere uygun davranır 0
20 Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir 0
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 14 5 70
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 1 1
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 1 1
Toplam İş Yükü: 142
Toplam İş Yükü / 25 (s): 5.68
Dersin AKTS Kredisi: 6