|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Gelişim Psikolojisi Iı |
|
Dersin Kodu |
: |
RPD232 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
2 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
5 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Dr.Öğr. Üyesi METEHAN ÇELİK |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Bebeklik dönemi gelişim özelliklerini öğrenme , okul öncesi dönemi gelişim özelliklerini öğrenme , İkinci çocukluk dönemi gelişim özelliklerini öğrenme, ergenlik dönemi gelişim özelliklerini öğrenme, yetişkinlik dönemleri ve gelişim özelliklerini öğrenme, cinsiyet ve cinsiyet rolleri gelişim özelliklerini öğrenme, sosyal gelişim özelliklerini öğrenme
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Dersin genel amacı gelişim psikolojisi ile ilgili mesleki kavramları ve teorileri ve gelişim alanları, dönem ve görevleri konusunda genel bir anlayış kazandırmaktır. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Bu dersin içeriği şu konulardan oluşmaktadır;bebeklik dönemi gelişim özellikleri, okul öncesi dönemi gelişim özellikleri, İkinci çocukluk dönemi gelişim özellikleri, ergenlik dönemi gelişim özellikleri, yetişkinlik dönemleri ve gelişim özellikleri, cinsiyet ve cinsiyet rolleri gelişim özellikleri, sosyal gelişim özellikleri vb. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Bebeklik dönemi gelişimi |
Araştırma, okuma, kaynak tarama. |
soru-cevap, interaktif katılım, düz anlatım. |
|
2 |
İlk çocukluk dönemi gelişimi |
Araştırma, okuma, kaynak tarama. |
soru-cevap, interaktif katılım, düz anlatım. |
|
3 |
okul öncesi dönemi gelişimi |
Araştırma, okuma, kaynak tarama. |
soru-cevap, interaktif katılım, düz anlatım. |
|
4 |
İlkokul dönemi gelişimi |
Araştırma, okuma, kaynak tarama. |
soru-cevap, interaktif katılım, düz anlatım. |
|
5 |
Ergenlik dönemi gelişimi |
Araştırma, okuma, kaynak tarama. |
soru-cevap, interaktif katılım, düz anlatım. |
|
6 |
Genç yetişkinlik dönemi gelişimi |
Araştırma, okuma, kaynak tarama. |
soru-cevap, interaktif katılım, düz anlatım. |
|
7 |
Arasınav |
Sınava çalışma |
Test sınavı |
|
8 |
orta yetişkinlik dönemi gelişimi |
Araştırma, okuma, kaynak tarama. |
soru-cevap, interaktif katılım, düz anlatım. |
|
9 |
yaşlılık dönemi gelişimi |
Araştırma, okuma, kaynak tarama. |
soru-cevap, interaktif katılım, düz anlatım. |
|
10 |
Sosyal gelişim |
Araştırma, okuma, kaynak tarama. |
soru-cevap, interaktif katılım, düz anlatım. |
|
11 |
Cinsel gelişim |
Araştırma, okuma, kaynak tarama. |
soru-cevap, interaktif katılım, düz anlatım. |
|
12 |
Toplum ve cinsiyet |
Araştırma, okuma, kaynak tarama. |
soru-cevap, interaktif katılım, düz anlatım. |
|
13 |
Cinsiyet rolleri ve gelişimi |
Araştırma, okuma, kaynak tarama. |
soru-cevap, interaktif katılım, düz anlatım. |
|
14 |
Kültürel Gelişim |
Araştırma, okuma, kaynak tarama. |
soru-cevap, interaktif katılım, düz anlatım. |
|
15 |
Psikolojik Gelişim |
Araştırma, okuma, kaynak tarama. |
soru-cevap, interaktif katılım, düz anlatım. |
|
16/17 |
Final sınavı |
.Sınava çalışma |
Test sınavı |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Gelişim psikolojisi çocuk ve ergen gelişimi. Banu Yazgan İnanç, Mehmet Bilgin, Meral Atıcı, Gelişim ve Öğrenme Ayten Ulusoy, Gelişim, Öğrenme ve Öğretim. Nuray Senemoğlu
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
10 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
0 |
90 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Psikolojik Danışma ve Rehberlik alanının temel kavram ve ilkelerini açıklar |
4 |
|
2 |
Bireyin gelişim özelliklerini ve bu gelişimi etkileyen faktörleri söyler |
4 |
|
3 |
Eğitim ortamında ve günlük yaşamında karşılaştığı sorunları felsefe, sosyoloji ve psikoloji penceresinden bakar ve değerlendirir |
4 |
|
4 |
Kişilik kuramları, psikolojik danışma kuramları ve öğrenme kuramlarını açıklar |
4 |
|
5 |
Mesleki gelişim ve meslek seçim sürecini açıklar |
4 |
|
6 |
Bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini açıklar |
4 |
|
7 |
Psikolojik danışma ve rehberlik sürecinin nasıl başlatılıp, sürdürüleceğini açıklar |
4 |
|
8 |
Farklı gelişim ve özelliklere uygun PDR uygulamalarının neler olduğunu açıklar |
5 |
|
9 |
Sınıf ve davranış yönetimi yaklaşımlarını açıklar |
4 |
|
10 |
Psikolojik danışma ve rehberlik programı geliştirir ve bu programı değerlendirir |
5 |
|
11 |
Farklı eğitim kademesindeki öğrencilere yönelik PDR uygulamaları yapar |
4 |
|
12 |
Normal ve normal dışı özellik gösteren bireyleri ayırt eder |
5 |
|
13 |
Psikolojik danışmada yardım becerilerini etkili bir şekilde kullanır |
5 |
|
14 |
Görevi ve yaşamıyla ilgili kararlarının sorumluluğunu alır |
5 |
|
15 |
İçgörü geliştirir, öğrenme ve gelişmeye açık olur |
4 |
|
16 |
İnsanlara karşı empatik ve ilgili davranır |
4 |
|
17 |
Kişilerarası ilişkilerde etkili iletişim becerilerini kullanır |
4 |
|
18 |
Çalıştığı ortamda ve meslektaşlarıyla işbirliği ve dayanışma içinde davranır |
4 |
|
19 |
Mesleki etik ilkelere uygun davranır |
5 |
|
20 |
Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir
|
5 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
3 |
42 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
4 |
56 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
0 |
0 |
0 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
5 |
5 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
10 |
10 |
|
Toplam İş Yükü: | 113 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 4.52 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 5 |
|
|
|