|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Diploma Projesi |
|
Dersin Kodu |
: |
TT 402 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
4 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
10 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Öğr.Gör. SELÇUKTANYOL Öğr.Gör. FATMA YELDAGEZİCİOĞLU Doç. HAVVA HALAÇELİ METLİOĞLU |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Araştırma yöntemleri, sanatsal eleştiri ve sanat tarihi konusunda bilgi sahibi olma Soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürebilme Tasarımlarında farklı malzeme, yöntem ve teknikleri kullanabilme ve çeşitli renk kombinasyonları gerçekleştirebilme Oluşturduğu prototip tasarımının endüstriyel olarak üretimini değerlendirebilme
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Araştırma, eskiz hazırlama ve tasarım paftalarını oluşturma süreçlerini ürün oluşturma izler. Eğer arzu edilirse tez olarak da hazırlanır. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Öğrenci baskı, giysi veya dokuma alanlarından birini seçtiği diploma projesini bir öğretim üyesinin danışmanlığında hazırlar. Proje bir tema doğrultusunda özgünlük, tasarım, teknik ve sunum yönleriyle jüri tarafından değerlendirilir. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Tekstil Tasarım Atölyeleri |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Diploma konusunun belirlenmesi |
araştırma |
anlatım, tartışma, sunum |
|
2 |
Araştırma yöntemleri ve sunum teknikleri konusunda bilgilendirme |
araştırma |
anlatım, tartışma, sunum |
|
3 |
Araştırmaların kontrolü, metodolojik yönlendirmenin yapılması ve tez yazım kurallarının öğrenciye aktarılması |
araştırma |
anlatım, tartışma, sunum |
|
4 |
Koleksiyonun çıkış noktasının belirlenmesi, malzeme ve teknik çözümlemelerin yapılması |
araştırma |
anlatım, tartışma, sunum |
|
5 |
Eskiz ve tasarım aşamasına geçilmesi |
eskiz araştırmaları |
anlatım, tartışma, sunum |
|
6 |
Eskiz ve tasarım kontrolü |
eskiz |
anlatım, tartışma, sunum |
|
7 |
Koleksiyonu oluşturacak tasarımların seçimi ve sunum paftalarıyla ilgili çözümlemelerin yapılması |
eskiz |
anlatım, tartışma, sunum |
|
8 |
vize |
sunum |
değerlendirme |
|
9 |
Tasarım sürecinin sonuçlandırılması, Tüm projelerin eksiklerinin tamamlanması. Tasarım tartışmaları üretim sürecine geçiş. |
malzeme araştırması |
anlatım, tartışma, sunum |
|
10 |
Üretim aşaması ve tez metninin kontrolü |
malzeme,teknik araştrması |
anlatım, tartışma, sunum |
|
11 |
Üretim aşaması ve tez metninin kontrolü |
tasarım uygulama |
anlatım, tartışma, sunum |
|
12 |
Üretim aşaması ve tez metninin kontrolü |
tasarım uygulama |
anlatım, tartışma, sunum |
|
13 |
Üretim aşaması ve tez metninin kontrolü |
tasarım uygulama |
anlatım, tartışma, sunum |
|
14 |
Üretim aşaması ve tez metninin kontrolü |
tasarım uygulama |
anlatım, tartışma, sunum |
|
15 |
Jüri değerlendirmesinde öğrencinden beklenen performans ile ilgili bilgilendirme yapılması |
tasarım uygulama |
anlatım, tartışma, sunum |
|
16/17 |
Final |
proje sunum |
değerlendirme |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Çeşitli kitap, dergi, internet
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
20 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
6 |
80 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Tekstil tasarımında; sosyal, kültürel ve ekonomik kısıtlar altında estetik değerler ve kullanıcı ihtiyaçlarına yönelik çağdaş ve yaratıcı tasarım önerileri ve çözümleri oluşturabilme |
5 |
|
2 |
Soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürebilme |
5 |
|
3 |
Araştırma yöntemleri, sanatsal eleştiri ve sanat tarihi konusunda bilgi sahibi olma |
3 |
|
4 |
Temel sanat öğe ve ilkeleri ile yüzey düzenlemeleri oluşturmayı anlama, bilme ve yeni tasarımlar yaratabilme |
5 |
|
5 |
Dokuma, baskı ve giysi tasarım disiplinlerinde belirlenen temaya uygun olarak özgün koleksiyonlar yapma ve yaratıcı sunumlarla anlatabilme |
5 |
|
6 |
Tekstil tasarımında kullanılan güncel malzemeleri araştırma, takip etme, kullanma ve yeni malzemeler geliştirebilme |
5 |
|
7 |
Tasarım yüzeylerini çok boyutlu olarak algılayabilme, düşünebilme ve uygulayabilme |
5 |
|
8 |
Toplumsal, bilimsel, sanatsal ve etik değerler çerçevesinde tekstil tasarımı ve moda konularında bilgi toplama, duyurma, uygulama becerilerine sahip olma. |
5 |
|
9 |
Bilgisayar destekli ortamda tekstil tasarımı yapabilme, yeni programlara adapte olabilme ( öğrenebilme), bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme |
3 |
|
10 |
Tasarımlarında farklı malzeme, yöntem ve teknikleri kullanabilme ve çeşitli renk kombinasyonları gerçekleştirebilme |
5 |
|
11 |
Tekstil tasarımı ve sanatlarının uygulanmasında edindiği bilgileri kullanarak 2 boyutlu yüzeyler ve/veya 3 boyutlu ürünler oluşturabilme |
4 |
|
12 |
Farklı disiplinlerle ekip çalışmasına yatkın, analitik düşünme becerisine ve tasarım sorunlarını çözebilme yeteneğine sahip olma |
4 |
|
13 |
İş hayatında; öğrenmeye açık, kendine güvenen, yaptığı işin arkasında durabilen, hevesli ve enerjik tutum sergileyebilme |
1 |
|
14 |
Yaşamboyu öğrenme çerçevesinde, bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda kendini geliştirme becerisine sahip olma |
1 |
|
15 |
Tekstil tasarım alanında edindiği bilgi ve becerileri yorumlayarak eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme. |
5 |
|
16 |
Tekstil tasarım alanında güncel bilgileri izleyebilecek ve meslekdaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olma |
1 |
|
17 |
Düşüncelerini ve tasarım önerilerini yazılı, sözlü ve görsel verileri kullanarak hedef kitle ile paylaşabilme |
5 |
|
18 |
Sanat ve tasarım konusunda ulusal ve uluslararası değerlerin farkında olma |
4 |
|
19 |
Estetik farkındalık gösterme |
5 |
|
20 |
Oluşturduğu prototip tasarımının endüstriyel olarak üretimini değerlendirebilme |
3 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
8 |
112 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
5 |
10 |
50 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
6 |
10 |
60 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
10 |
10 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
10 |
10 |
|
Toplam İş Yükü: | 242 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 9.68 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 10 |
|
|
|