Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Görsel Dil 2

Dersin Kodu : TT 114

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 3

Eğitici(ler)nin Adı : Öğr.Gör. SEMA YALÇIN
Öğr.Gör. ÖZLEM USLU

Dersin Öğrenme Kazanımları : Araştırma yöntemleri, sanatsal eleştiri ve sanat tarihi konusunda bilgi sahibi olma
Sanat eseri ve tasarım nesneleri ile ilgili teorik bilgilere sahip olma.
Sanat ve tasarım konusunda ulusal ve uluslararası değerlerin farkında olma
Sanat eseri ve tasarım nesneleri hakkında analiz, sentez ve yorum yapabilme.
Sanat ve tasarım alanlarınna dair yazılı ve görsel kaynaklardan yararlanabilme.
Duygu ve düşüncelerini görsel olarak ifade edebilme.
Sanat eserinden haz alma.
Sanatsal düzenleme öğe ve ilkelerinin özgün tasarımlardaki önemini kavrama.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Sanat ve tasarım kavramlarını tekstil tasarımı konusu çerçevesinde yorumlayabilmek .

Dersin İçeriği : Tasarım elemanlarını kavrayan öğrenciler sanat, sanatın gelişimi, sanatta meydana gelen değişimleri öğrenirler. Geçmişten günümüze sanatta içerik, form ve materyal gibi alanlarda oluşan değişim ve gelişmeleri ve sanat akımlarını araştırırlar.

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : GSF Seminer Salonu


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Görsel ve işlevsel tasarımların değerlendirilmesi Kütüphane ve internet araştırması Anlatım, örneklendirme, görsel sunum.
2 Sanat fikrinin gelişimi ve yayılması Müze, Kütüphane ve internet araştırması Anlatım, görsel sunum.
3 Sanatın amaçları Kütüphane ve internet araştırması Anlatım, görsel sunum.
4 Sanatta değişimin doğal evreleri- içerik ve konularda değişim Müze, Kütüphane ve internet araştırması Anlatım, görsel sunum.
5 Sanatta değişimin doğal evreleri- içerik ve konularda değişim Kütüphane ve internet araştırması Anlatım, görsel sunum.
6 Sanatta değişimin doğal evreleri- (fotoğraf,sömürgecilik,psikanaliz) Kütüphane ve internet araştırması Anlatım, görsel sunum.
7 VİZE VİZE VİZE
8 Sanatta değişimin doğal evreleri- (fotoğraf,sömürgecilik,psikanaliz) Müze, Kütüphane ve internet araştırması Anlatım, görsel sunum.
9 Sanatta değişimin doğal evreleri- formda değişim- (izlenimcilik, fovizm) Kütüphane ve internet araştırması Anlatım, görsel sunum
10 Sanatta değişimin doğal evreleri- formda değişim- (kübizm,ekspresyonizm) Kütüphane ve internet araştırması Anlatım, görsel sunum
11 Sanatta değişimin doğal evreleri-formda değişim- (dadaizm,pop art,soyut sanat) Kütüphane ve internet araştırması Anlatım, görsel sunum
12 Sanatta değişimin doğal evreleri-mataryelde değişim Kütüphane ve internet araştırması Anlatım, görsel sunum
13 Öğrenci sunumları Kütüphane ve internet araştırması Anlatım, görsel sunum
14 Öğrenci sunumları Kütüphane ve internet araştırması Anlatım, görsel sunum
15 Öğrenci sunumları Kütüphane ve internet araştırması Anlatım, görsel sunum
16/17 Final sınavı Final sınavı Final sınavı


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Temel Sanat Eğitimi,N. Gökaydın, İnternet
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 60
    Ödev/Proje/Diğer 4 40
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Tekstil tasarımında; sosyal, kültürel ve ekonomik kısıtlar altında estetik değerler ve kullanıcı ihtiyaçlarına yönelik çağdaş ve yaratıcı tasarım önerileri ve çözümleri oluşturabilme 2
2 Soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürebilme 2
3 Araştırma yöntemleri, sanatsal eleştiri ve sanat tarihi konusunda bilgi sahibi olma 5
4 Temel sanat öğe ve ilkeleri ile yüzey düzenlemeleri oluşturmayı anlama, bilme ve yeni tasarımlar yaratabilme 5
5 Dokuma, baskı ve giysi tasarım disiplinlerinde belirlenen temaya uygun olarak özgün koleksiyonlar yapma ve yaratıcı sunumlarla anlatabilme 0
6 Tekstil tasarımında kullanılan güncel malzemeleri araştırma, takip etme, kullanma ve yeni malzemeler geliştirebilme 0
7 Tasarım yüzeylerini çok boyutlu olarak algılayabilme, düşünebilme ve uygulayabilme 2
8 Toplumsal, bilimsel, sanatsal ve etik değerler çerçevesinde tekstil tasarımı ve moda konularında bilgi toplama, duyurma, uygulama becerilerine sahip olma. 0
9 Bilgisayar destekli ortamda tekstil tasarımı yapabilme, yeni programlara adapte olabilme ( öğrenebilme), bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme 2
10 Tasarımlarında farklı malzeme, yöntem ve teknikleri kullanabilme ve çeşitli renk kombinasyonları gerçekleştirebilme 0
11 Tekstil tasarımı ve sanatlarının uygulanmasında edindiği bilgileri kullanarak 2 boyutlu yüzeyler ve/veya 3 boyutlu ürünler oluşturabilme 0
12 Farklı disiplinlerle ekip çalışmasına yatkın, analitik düşünme becerisine ve tasarım sorunlarını çözebilme yeteneğine sahip olma 5
13 İş hayatında; öğrenmeye açık, kendine güvenen, yaptığı işin arkasında durabilen, hevesli ve enerjik tutum sergileyebilme 3
14 Yaşamboyu öğrenme çerçevesinde, bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda kendini geliştirme becerisine sahip olma 3
15 Tekstil tasarım alanında edindiği bilgi ve becerileri yorumlayarak eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme. 3
16 Tekstil tasarım alanında güncel bilgileri izleyebilecek ve meslekdaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olma 4
17 Düşüncelerini ve tasarım önerilerini yazılı, sözlü ve görsel verileri kullanarak hedef kitle ile paylaşabilme 5
18 Sanat ve tasarım konusunda ulusal ve uluslararası değerlerin farkında olma 5
19 Estetik farkındalık gösterme 5
20 Oluşturduğu prototip tasarımının endüstriyel olarak üretimini değerlendirebilme 0
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 4 3 12
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 4 3 12
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 3 3
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 3 3
Toplam İş Yükü: 72
Toplam İş Yükü / 25 (s): 2.88
Dersin AKTS Kredisi: 3