Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Moda Tarihi 2

Dersin Kodu : TT 214

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 2

Dersin Dönemi : Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 3

Eğitici(ler)nin Adı : Öğr.Gör. ÖZLEM USLU

Dersin Öğrenme Kazanımları : Giyside modanın sanat ve tekstil tarihindeki gelişimini değerlendirmek; günümüzde moda ve giysileri tarihi boyutta yorumlayabilmek.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Giysinin tarih boyunca değişimini incelemek. Giysinin sanat ve tekstil tarihindeki gelişimini değerlendirmek; günümüz giysilerini tarihi boyutta yorumlayabilmek. Farklı kültürlerin giysi gelişimlerini değerlendirmek.

Dersin İçeriği : Giysinin tarihi kültürel bir yaklaşımla ele alınacaktır. Farklı kültürlerin sanat, tasarım ve moda tarihine yaklaşımları incelenecektir.

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : GSF Seminer Salonu


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Moda Tarihi Kronolojisi Genel Bakış
2 1900- 1904 Yılları Modası 1905- 1909 Yılları Modası Öğrenciler, filmler, kitaplar, dergiler, posterler v.s. ile 1900´lerin moda tasarımlarını araştıracaklar. Sunum, Soru- Cevap, beyin fırtınası, Örnek Olay.
3 1910- 1914 Yılları Modası 1915- 1919 Yılları Modası Öğrenciler, filmler, kitaplar, dergiler, posterler v.s. ile 1910´lerin moda tasarımlarını araştıracaklar. Sunum, Soru- Cevap, beyin fırtınası, Örnek Olay.
4 1920- 1924 Yılları Modası 1925- 1929 Yılları Modası Öğrenciler, filmler, kitaplar, dergiler, posterler v.s. ile 1920´lerin moda tasarımlarını araştıracaklar. Sunum, Soru- Cevap, beyin fırtınası, Örnek Olay.
5 1930- 1934 Yılları Modası 1935- 1939 Yılları Modası Öğrenciler, filmler, kitaplar, dergiler, posterler v.s. ile 1930´lerin moda tasarımlarını araştıracaklar. Sunum, Soru- Cevap, beyin fırtınası, Örnek Olay.
6 1940- 1944 Yılları Modası 1945- 1949 Yılları Modası Öğrenciler, filmler, kitaplar, dergiler, posterler v.s. ile 1940´lerin moda tasarımlarını araştıracaklar. Sunum, Soru- Cevap, beyin fırtınası, Örnek Olay.
7 1950- 1954 Yılları Modası 1955- 1959 Yılları Modası Öğrenciler, filmler, kitaplar, dergiler, posterler v.s. ile 1950´lerin moda tasarımlarını araştıracaklar. Sunum, Soru- Cevap, beyin fırtınası, Örnek Olay.
8 Ara sınav Ara sınav Ara sınav
9 1960- 1964 Yılları Modası 1965- 1969 Yılları Modası Öğrenciler, filmler, kitaplar, dergiler, posterler v.s. ile 1960´lerin moda tasarımlarını araştıracaklar. Sunum, Soru- Cevap, beyin fırtınası, Örnek Olay.
10 1970- 1974 Yılları Modası 1975- 1979 Yılları Modası Öğrenciler, filmler, kitaplar, dergiler, posterler v.s. ile 1970´lerin moda tasarımlarını araştıracaklar. Sunum, Soru- Cevap, beyin fırtınası, Örnek Olay.
11 1980- 1984 Yılları Modası 1985- 1989 Yılları Modası Öğrenciler, filmler, kitaplar, dergiler, posterler v.s. ile 1980´lerin moda tasarımlarını araştıracaklar. Sunum, Soru- Cevap, beyin fırtınası, Örnek Olay.
12 1990- 1994 Yılları Modası 1995- 1999 Yılları Modası Öğrenciler, filmler, kitaplar, dergiler, posterler v.s. ile 1990´lerin moda tasarımlarını araştıracaklar. Sunum, Soru- Cevap, beyin fırtınası, Örnek Olay.
13 2000- 2004 Yılları Modası 2005-2010 Yılları Modası Öğrenciler, filmler, kitaplar, dergiler, posterler v.s. ile 2000´lerin moda tasarımlarını araştıracaklar. Sunum, Soru- Cevap, beyin fırtınası, Örnek Olay.
14 2010- 2014 Yılları Modası Öğrenciler, filmler, kitaplar, dergiler, posterler v.s. ile 2010´lerin moda tasarımlarını araştıracaklar ve tarih sürecinde etkilendikleri moda akımı hakkında bir kompozisyon yazacaklar. Sunum, Soru- Cevap, beyin fırtınası, Örnek Olay.
15 Final Sınavı Final Sınavı Final Sınavı
16/17 Final Sınavı Final Sınavı Final Sınavı


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Moda Tarihi kitapları, Moda dergileri, İnternet
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 60
    Ödev/Proje/Diğer 4 40
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Tekstil tasarımında; sosyal, kültürel ve ekonomik kısıtlar altında estetik değerler ve kullanıcı ihtiyaçlarına yönelik çağdaş ve yaratıcı tasarım önerileri ve çözümleri oluşturabilme 0
2 Soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürebilme 0
3 Araştırma yöntemleri, sanatsal eleştiri ve sanat tarihi konusunda bilgi sahibi olma 5
4 Temel sanat öğe ve ilkeleri ile yüzey düzenlemeleri oluşturmayı anlama, bilme ve yeni tasarımlar yaratabilme 0
5 Dokuma, baskı ve giysi tasarım disiplinlerinde belirlenen temaya uygun olarak özgün koleksiyonlar yapma ve yaratıcı sunumlarla anlatabilme 0
6 Tekstil tasarımında kullanılan güncel malzemeleri araştırma, takip etme, kullanma ve yeni malzemeler geliştirebilme 0
7 Tasarım yüzeylerini çok boyutlu olarak algılayabilme, düşünebilme ve uygulayabilme 0
8 Toplumsal, bilimsel, sanatsal ve etik değerler çerçevesinde tekstil tasarımı ve moda konularında bilgi toplama, duyurma, uygulama becerilerine sahip olma. 4
9 Bilgisayar destekli ortamda tekstil tasarımı yapabilme, yeni programlara adapte olabilme ( öğrenebilme), bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme 0
10 Tasarımlarında farklı malzeme, yöntem ve teknikleri kullanabilme ve çeşitli renk kombinasyonları gerçekleştirebilme 0
11 Tekstil tasarımı ve sanatlarının uygulanmasında edindiği bilgileri kullanarak 2 boyutlu yüzeyler ve/veya 3 boyutlu ürünler oluşturabilme 0
12 Farklı disiplinlerle ekip çalışmasına yatkın, analitik düşünme becerisine ve tasarım sorunlarını çözebilme yeteneğine sahip olma 0
13 İş hayatında; öğrenmeye açık, kendine güvenen, yaptığı işin arkasında durabilen, hevesli ve enerjik tutum sergileyebilme 3
14 Yaşamboyu öğrenme çerçevesinde, bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda kendini geliştirme becerisine sahip olma 0
15 Tekstil tasarım alanında edindiği bilgi ve becerileri yorumlayarak eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme. 3
16 Tekstil tasarım alanında güncel bilgileri izleyebilecek ve meslekdaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olma 2
17 Düşüncelerini ve tasarım önerilerini yazılı, sözlü ve görsel verileri kullanarak hedef kitle ile paylaşabilme 5
18 Sanat ve tasarım konusunda ulusal ve uluslararası değerlerin farkında olma 5
19 Estetik farkındalık gösterme 4
20 Oluşturduğu prototip tasarımının endüstriyel olarak üretimini değerlendirebilme 0
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 3 3 9
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 4 2 8
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 3 3
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 3 3
Toplam İş Yükü: 65
Toplam İş Yükü / 25 (s): 2.6
Dersin AKTS Kredisi: 3