|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Moda Tarihi 2 |
|
Dersin Kodu |
: |
TT 214 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
2 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
3 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Öğr.Gör. ÖZLEM USLU |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Giyside modanın sanat ve tekstil tarihindeki gelişimini değerlendirmek; günümüzde moda ve giysileri tarihi boyutta yorumlayabilmek.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Giysinin tarih boyunca değişimini incelemek.
Giysinin sanat ve tekstil tarihindeki gelişimini değerlendirmek; günümüz giysilerini tarihi boyutta yorumlayabilmek.
Farklı kültürlerin giysi gelişimlerini değerlendirmek. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Giysinin tarihi kültürel bir yaklaşımla ele alınacaktır. Farklı kültürlerin sanat, tasarım ve moda tarihine yaklaşımları incelenecektir. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
GSF Seminer Salonu |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Moda Tarihi Kronolojisi
Genel Bakış |
|
|
|
2 |
1900- 1904 Yılları Modası
1905- 1909 Yılları Modası |
Öğrenciler, filmler, kitaplar, dergiler, posterler v.s. ile 1900´lerin moda tasarımlarını araştıracaklar. |
Sunum, Soru- Cevap, beyin fırtınası, Örnek Olay. |
|
3 |
1910- 1914 Yılları Modası
1915- 1919 Yılları Modası |
Öğrenciler, filmler, kitaplar, dergiler, posterler v.s. ile 1910´lerin moda tasarımlarını araştıracaklar. |
Sunum, Soru- Cevap, beyin fırtınası, Örnek Olay. |
|
4 |
1920- 1924 Yılları Modası
1925- 1929 Yılları Modası |
Öğrenciler, filmler, kitaplar, dergiler, posterler v.s. ile 1920´lerin moda tasarımlarını araştıracaklar. |
Sunum, Soru- Cevap, beyin fırtınası, Örnek Olay. |
|
5 |
1930- 1934 Yılları Modası
1935- 1939 Yılları Modası |
Öğrenciler, filmler, kitaplar, dergiler, posterler v.s. ile 1930´lerin moda tasarımlarını araştıracaklar. |
Sunum, Soru- Cevap, beyin fırtınası, Örnek Olay. |
|
6 |
1940- 1944 Yılları Modası
1945- 1949 Yılları Modası |
Öğrenciler, filmler, kitaplar, dergiler, posterler v.s. ile 1940´lerin moda tasarımlarını araştıracaklar. |
Sunum, Soru- Cevap, beyin fırtınası, Örnek Olay. |
|
7 |
1950- 1954 Yılları Modası
1955- 1959 Yılları Modası |
Öğrenciler, filmler, kitaplar, dergiler, posterler v.s. ile 1950´lerin moda tasarımlarını araştıracaklar. |
Sunum, Soru- Cevap, beyin fırtınası, Örnek Olay. |
|
8 |
Ara sınav |
Ara sınav |
Ara sınav |
|
9 |
1960- 1964 Yılları Modası
1965- 1969 Yılları Modası |
Öğrenciler, filmler, kitaplar, dergiler, posterler v.s. ile 1960´lerin moda tasarımlarını araştıracaklar. |
Sunum, Soru- Cevap, beyin fırtınası, Örnek Olay. |
|
10 |
1970- 1974 Yılları Modası
1975- 1979 Yılları Modası |
Öğrenciler, filmler, kitaplar, dergiler, posterler v.s. ile 1970´lerin moda tasarımlarını araştıracaklar. |
Sunum, Soru- Cevap, beyin fırtınası, Örnek Olay. |
|
11 |
1980- 1984 Yılları Modası
1985- 1989 Yılları Modası |
Öğrenciler, filmler, kitaplar, dergiler, posterler v.s. ile 1980´lerin moda tasarımlarını araştıracaklar. |
Sunum, Soru- Cevap, beyin fırtınası, Örnek Olay. |
|
12 |
1990- 1994 Yılları Modası
1995- 1999 Yılları Modası |
Öğrenciler, filmler, kitaplar, dergiler, posterler v.s. ile 1990´lerin moda tasarımlarını araştıracaklar. |
Sunum, Soru- Cevap, beyin fırtınası, Örnek Olay. |
|
13 |
2000- 2004 Yılları Modası
2005-2010 Yılları Modası |
Öğrenciler, filmler, kitaplar, dergiler, posterler v.s. ile 2000´lerin moda tasarımlarını araştıracaklar. |
Sunum, Soru- Cevap, beyin fırtınası, Örnek Olay. |
|
14 |
2010- 2014 Yılları Modası |
Öğrenciler, filmler, kitaplar, dergiler, posterler v.s. ile 2010´lerin moda tasarımlarını araştıracaklar ve tarih sürecinde etkilendikleri moda akımı hakkında bir kompozisyon yazacaklar. |
Sunum, Soru- Cevap, beyin fırtınası, Örnek Olay. |
|
15 |
Final Sınavı |
Final Sınavı |
Final Sınavı |
|
16/17 |
Final Sınavı |
Final Sınavı |
Final Sınavı |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Moda Tarihi kitapları, Moda dergileri, İnternet
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
60 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
4 |
40 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Tekstil tasarımında; sosyal, kültürel ve ekonomik kısıtlar altında estetik değerler ve kullanıcı ihtiyaçlarına yönelik çağdaş ve yaratıcı tasarım önerileri ve çözümleri oluşturabilme |
0 |
|
2 |
Soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürebilme |
0 |
|
3 |
Araştırma yöntemleri, sanatsal eleştiri ve sanat tarihi konusunda bilgi sahibi olma |
5 |
|
4 |
Temel sanat öğe ve ilkeleri ile yüzey düzenlemeleri oluşturmayı anlama, bilme ve yeni tasarımlar yaratabilme |
0 |
|
5 |
Dokuma, baskı ve giysi tasarım disiplinlerinde belirlenen temaya uygun olarak özgün koleksiyonlar yapma ve yaratıcı sunumlarla anlatabilme |
0 |
|
6 |
Tekstil tasarımında kullanılan güncel malzemeleri araştırma, takip etme, kullanma ve yeni malzemeler geliştirebilme |
0 |
|
7 |
Tasarım yüzeylerini çok boyutlu olarak algılayabilme, düşünebilme ve uygulayabilme |
0 |
|
8 |
Toplumsal, bilimsel, sanatsal ve etik değerler çerçevesinde tekstil tasarımı ve moda konularında bilgi toplama, duyurma, uygulama becerilerine sahip olma. |
4 |
|
9 |
Bilgisayar destekli ortamda tekstil tasarımı yapabilme, yeni programlara adapte olabilme ( öğrenebilme), bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme |
0 |
|
10 |
Tasarımlarında farklı malzeme, yöntem ve teknikleri kullanabilme ve çeşitli renk kombinasyonları gerçekleştirebilme |
0 |
|
11 |
Tekstil tasarımı ve sanatlarının uygulanmasında edindiği bilgileri kullanarak 2 boyutlu yüzeyler ve/veya 3 boyutlu ürünler oluşturabilme |
0 |
|
12 |
Farklı disiplinlerle ekip çalışmasına yatkın, analitik düşünme becerisine ve tasarım sorunlarını çözebilme yeteneğine sahip olma |
0 |
|
13 |
İş hayatında; öğrenmeye açık, kendine güvenen, yaptığı işin arkasında durabilen, hevesli ve enerjik tutum sergileyebilme |
3 |
|
14 |
Yaşamboyu öğrenme çerçevesinde, bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda kendini geliştirme becerisine sahip olma |
0 |
|
15 |
Tekstil tasarım alanında edindiği bilgi ve becerileri yorumlayarak eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme. |
3 |
|
16 |
Tekstil tasarım alanında güncel bilgileri izleyebilecek ve meslekdaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olma |
2 |
|
17 |
Düşüncelerini ve tasarım önerilerini yazılı, sözlü ve görsel verileri kullanarak hedef kitle ile paylaşabilme |
5 |
|
18 |
Sanat ve tasarım konusunda ulusal ve uluslararası değerlerin farkında olma |
5 |
|
19 |
Estetik farkındalık gösterme |
4 |
|
20 |
Oluşturduğu prototip tasarımının endüstriyel olarak üretimini değerlendirebilme |
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
3 |
42 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
3 |
3 |
9 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
4 |
2 |
8 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
3 |
3 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
3 |
3 |
|
Toplam İş Yükü: | 65 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 2.6 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 3 |
|
|
|