|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Sanat Tarihine Giriş |
|
Dersin Kodu |
: |
TT 128 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
2 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Öğr.Gör. NERMİN TANBUROĞLU |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Birey,Sanat tarihsel birikim kazanır.
İnsanın insanlaşma sürecinde sanatın işlevsel değerini öğrenir.
lkçağda farklı coğrafyalarda kurulmuş olan her uygarlığn kendine özgü sanat üslubu oluşturduğunu anlar.
Toplumsal kurumların değişimi sonucu sanatın da dönüştüğünü anlar.
Sanat Tarihi eğitiminin günümüz sanatını anlamak, değerlendirmek ve eleştirel bakış geliştirebilmek için gerekli olduğununun farkına varır.
Sanat kültürü, sanatsal eleştiri, sanat etiği ve bilimi konularında bilgi sahibi olur.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Tarih Öncesi Dönemlerde ve İlkçağ Uygarlıklarında oluşturulan sanatların toplumsal, düşünsel, siyasal, ekonomik ve coğrafi boyutlardaki oluşumunu ve değişimini kavratmak. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Tarih Öncesi Sanatları; Paleolitik Dönem, Mezolitik Dönem ve Neolitik Dönem sanatları, İlkçağ Sanatları; Mezopotamya(Sümer, Akad, Babil, Asur), Mısır, Ege(Girit ve Miken), Anadolu(Hititler, Firigler, Urartular), Yunan, Etrüsk ve Roma Sanatları |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Ders içeriği, kaynaklar, yöntem ve temel kavramların tanımlanması (sanat ve sanat tarihi) |
Kaynak okuma |
Anlatım, Tartışma |
|
2 |
Sanatın başlangıcı ve İlkel Dönem kültürü açısından işlevi: ilk araçlar, resim, heykel ve süsleme |
Kaynak okuma
Sayt Hazırlama |
Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Gösterim |
|
3 |
Mezolitik dönem topluluklarında (Yakındoğu ve Avrupa) sanat |
Kaynak okuma
Sayt Hazırlama |
Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Gösterim |
|
4 |
Neolitik dönem topluluklarında sanat: mimari, resim, heykel,seramik, süsleme |
Kaynak okuma
Sayt Hazırlama |
Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Gösterim
|
|
5 |
Mezopotamya Uygarlıkları ve Sanatı: Sümer, Akad, Babil, Asur´da mimari, resim, heykel |
Kaynak okuma
Sayt Hazırlama |
Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Gösterim |
|
6 |
Mısır Uygarlığı ve Sanatı: Mimari, resim, heykel |
Kaynak okuma
Sayt Hazırlama |
Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Gösterim |
|
7 |
Eski Anadolu Uygarlıkları: Kalkolitik Dönem, Eski Tunç Çağı, Asur Ticaret Kolonileri Dönemi |
Kaynak okuma
Sayt Hazırlama |
Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Gösterim
|
|
8 |
ARA SINAV |
Soru hazırlam |
Yazılı Sınav |
|
9 |
Eski Anadolu Uygarlıkları: Hititler, Frigler ve Urartularda mimari, resim, heykel ve seramik |
Kaynak okuma
Sayt Hazırlama |
Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Gösterim |
|
10 |
Ege Bölgesi Uygarlıkları: Girit ve Miken´de mimari, resim, heykel, seramik |
Kaynak okuma
Sayt Hazırlama |
Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Gösterim |
|
11 |
Eski Yunan Uygarlığı ve Sanatı: Kent Devletleri, mitoloji, felsefe ve sanat
|
Kaynak okuma
Sayt Hazırlama |
Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Gösterim |
|
12 |
Devam: Eski Yunan Uygarlığı ve Sanatı: Mimari, heykel, seramik |
Kaynak okuma
Sayt Hazırlama |
Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Gösterim |
|
13 |
Etrüsk Dönemi Sanatı: Mimari,resim,heykel |
Kaynak okuma
Sayt Hazırlama |
Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Gösterim |
|
14 |
Eski Roma Uygarlığı ve Sanatı: Erken Roma, Roma Cumhuriyeti ve Roma İmparatorluğu |
Kaynak okuma
Sayt Hazırlama |
Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Gösterim |
|
15 |
Devam: Eski Roma Uygarlığı ve Sanatı: Mimari, resim, heykel, küçük el sanatları. |
Kaynak okuma
Sayt Hazırlama |
Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Gösterim |
|
16/17 |
FİNAL SINAVI |
Soru hazırlama |
Yazılı Sınav |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Germain BAZIN, Sanat Tarihi, Sosyal Yayınlar, İstanbul, 1998
Anadolu Uygarlıkları Ansiklopedisi, Görsel Yayınlar, İstanbul,1982
Gina PISICHEL, Sant Tarihi Ansiklopedisi, C.1, Görsel Yayınları, İstanbul, 1981
Larry SHINER, Sanatın İcadı, Ayrıntı Yayınları, İstanbul, 2004
E.H. GOMBRİCH, Sanatın Öyküsü, Remzi Yayınları, İstanbul, 1986
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
50 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
2 |
50 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Tekstil tasarımında; sosyal, kültürel ve ekonomik kısıtlar altında estetik değerler ve kullanıcı ihtiyaçlarına yönelik çağdaş ve yaratıcı tasarım önerileri ve çözümleri oluşturabilme |
2 |
|
2 |
Soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürebilme |
2 |
|
3 |
Araştırma yöntemleri, sanatsal eleştiri ve sanat tarihi konusunda bilgi sahibi olma |
5 |
|
4 |
Temel sanat öğe ve ilkeleri ile yüzey düzenlemeleri oluşturmayı anlama, bilme ve yeni tasarımlar yaratabilme |
0 |
|
5 |
Dokuma, baskı ve giysi tasarım disiplinlerinde belirlenen temaya uygun olarak özgün koleksiyonlar yapma ve yaratıcı sunumlarla anlatabilme |
0 |
|
6 |
Tekstil tasarımında kullanılan güncel malzemeleri araştırma, takip etme, kullanma ve yeni malzemeler geliştirebilme |
0 |
|
7 |
Tasarım yüzeylerini çok boyutlu olarak algılayabilme, düşünebilme ve uygulayabilme |
0 |
|
8 |
Toplumsal, bilimsel, sanatsal ve etik değerler çerçevesinde tekstil tasarımı ve moda konularında bilgi toplama, duyurma, uygulama becerilerine sahip olma. |
2 |
|
9 |
Bilgisayar destekli ortamda tekstil tasarımı yapabilme, yeni programlara adapte olabilme ( öğrenebilme), bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme |
0 |
|
10 |
Tasarımlarında farklı malzeme, yöntem ve teknikleri kullanabilme ve çeşitli renk kombinasyonları gerçekleştirebilme |
0 |
|
11 |
Tekstil tasarımı ve sanatlarının uygulanmasında edindiği bilgileri kullanarak 2 boyutlu yüzeyler ve/veya 3 boyutlu ürünler oluşturabilme |
0 |
|
12 |
Farklı disiplinlerle ekip çalışmasına yatkın, analitik düşünme becerisine ve tasarım sorunlarını çözebilme yeteneğine sahip olma |
3 |
|
13 |
İş hayatında; öğrenmeye açık, kendine güvenen, yaptığı işin arkasında durabilen, hevesli ve enerjik tutum sergileyebilme |
0 |
|
14 |
Yaşamboyu öğrenme çerçevesinde, bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda kendini geliştirme becerisine sahip olma |
0 |
|
15 |
Tekstil tasarım alanında edindiği bilgi ve becerileri yorumlayarak eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme. |
0 |
|
16 |
Tekstil tasarım alanında güncel bilgileri izleyebilecek ve meslekdaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olma |
0 |
|
17 |
Düşüncelerini ve tasarım önerilerini yazılı, sözlü ve görsel verileri kullanarak hedef kitle ile paylaşabilme |
0 |
|
18 |
Sanat ve tasarım konusunda ulusal ve uluslararası değerlerin farkında olma |
4 |
|
19 |
Estetik farkındalık gösterme |
5 |
|
20 |
Oluşturduğu prototip tasarımının endüstriyel olarak üretimini değerlendirebilme |
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
2 |
28 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
1 |
2 |
2 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
2 |
5 |
10 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
1 |
1 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
1 |
1 |
|
Toplam İş Yükü: | 42 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 1.68 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 2 |
|
|
|