Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Desen 2

Dersin Kodu : TT 118

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 4

Eğitici(ler)nin Adı : Öğr.Gör. ÖZLEM USLU

Dersin Öğrenme Kazanımları : Bilinen görme biçimlerinden yeni eleştirel ve yaratıcı düşünceler kurabilir.
Öz ve biçim ilişkilerini uygulayabilir.
Desende ifadeyi kullanabilir.
Görsel algısını geliştirir.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Sanat tarihinin önemli ustaları ile desenleri doğrultusunda, canlı modele akademik bakış açısı ile yaklaşarak; temel plastik elemanlardan çizgi nin kullanımına yönelik çözümlemeler yapabilme.

Dersin İçeriği : Bu ders; resmin temel teknik, plastik ve estetik konularında teorik bilgilendirmeyi ve renk, ışık, kompozisyon, gibi resimsel konularda uygulama yaptırarak iki boyutlu yüzeyin olanaklarını tanıtıp, ortaya çıkan sonuçların yorumlanmasını içerir.

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Güzel Sanatlar Fakültesi Tekstil Tasarım Bölümü Desen Atölyesi


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Canlı modelden, çizginin anlatım zenginliğini kullanarak karakteristik özelliklerini özgün çizgi diliyle yakalama. Karakalem.50x70. Kısa süreli hareket, kütle, lekesel görünüm çalışmaları. Canlı modelden kroki çalışması. 50X70cm. Kağıt Karakalem ve/veya Füzen çizim, araştırma, uygulama,
2 Canlı modelden oran-orantı, ışık-gölge, hareket, bütünlük, denge gibi eleman ve ilkeleri temel alarak özgün çizgi diliyle karakalem desen çalışma 50x70. 50X70cm. Kağıt Karakalem ve/veya Füzen - Konu ile ilgili sanat eserlerinin incelenmesi Sunum, Teorik anlatım, çizim, araştırma, uygulama,
3 Natürmort çalışması. ışık-gölge, hareket, bütünlük, denge gibi eleman ve ilkeleri temel alarak özgün çizgi diliyle karakalem desen çalışma (Farklı Kumaş Etüdleri) 30X50cm. Kağıt Karakalem ve/veya Füzen - Konu ile ilgili sanat eserlerinin incelenmesi çizim, araştırma, uygulama,
4 Lavi tekniği´nin tanımı". Naturmort ve Portre Çalışmaları. Soyut, Serbest Teknik araştırma. Ödev : Natürmort çalışması - 30X50cm. Kağıt - Konu ile ilgili sanat eserlerinin incelenmesi Sunum, Teorik anlatım, çizim, araştırma, uygulama,
5 Fırça ile desen ve lavi çalışmaları. (Natürmort çalışması.) 30X50cm. - Konu ile ilgili sanat eserlerinin incelenmesi Sunum, Teorik anlatım, çizim, araştırma, uygulama, eleştri
6 Fırça ile desen ve lavi çalışmaları. (Natürmort çalışması.) 30X50cm. Kağıt üzerine kumaş etüdleri çalışılmalı çizim, araştırma, uygulama,
7 Fırça ile desen ve lavi çalışmaları. (Farklı Kumaş Etüdleri) 30X50cm. Kağıt üzerine kumaş etüdleri çalışılmalı çizim, araştırma, uygulama,
8 vize sınavı vize sınavı vize sınavı
9 Material Intoduction of Pastel technique. Colour practices malzeme araştırması yapılmalı Sunum, Teorik anlatım, çizim, araştırma, uygulama,
10 Pastel tekniği ile Sıcak ve soğuk renk araştırmaları. Renk uygulamaları. Soyut, Serbest Teknik araştırma. Naturmort çalışması. Ödev : Renk Araştırmaları - Konu ile ilgili sanat eserlerinin incelenmesi Sunum, Teorik anlatım, çizim, araştırma, boyama
11 Pastel Tekniği ile Portre Çalışmaları. Canlı modelden insan yüzündeki anatomik yapının kavranmasına yönelik karakalem desen çalışması yapılır.. çizim ve boyama çalışmaları Sunum, Teorik anlatım, çizim, araştırma, boyama
12 Pastel Tekniği ile canlı modelden desen çalışması çizim ve boyama çalışmaları çizim, araştırma, boyama, eleştri.
13 Farklı Malzemelerle çizim çalışmaları çizim ve boyama çalışmaları çizim, araştırma, boyama, eleştri.
14 Farklı Malzemelerle çizim çalışmaları çizim ve boyama çalışmaları çizim, araştırma, boyama, eleştri.
15 Final Sınavı Final Sınavı Final Sınavı
16/17 Final Sınavı Final Sınavı Final Sınavı


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  BARBER, Barrington. (2009). Her Yönüyle Çizmin Temelleri. ISBN: 978-605-106-130-6 İstanbul.
 HAMM, Jack.(1983) Drawing the Head and Figure.Gen. Pub.Co. ISBN:0-399-50791-4.Toronto.
 NİCOLADİES, Kimon (1996) The Natural Way to Draw. ISBN:0 - 395- 08048 -7 Boston
 RYDER, Anthony. (1999). Figure Drawıing. Watson Publications. ISBN:0-8230-0303-5 NewYork.
 ÜNER, Özlem. (2010). Resmin Temelleri. Say Yayınları. ISBN: 978-975-468-908-2.
 PINSKER, Sharon. (2008). Figure: How To Draw And Paint The Figure With Impact. David & Charles Publications. ISBN: 0715325-973. NewYork
 GÖKÇE, K. Nurdan & Nazım Mehmet. (2007) Desen Teknik ve Malzemeleri. Netform Matbaacılık. ISBN:978-975-01891-1-1 Kayseri.
 BERGER John. 1998. Görme Biçimleri. Metis Yayınları. Ankara.
Diğer Kaynaklar  ETİKE, Serap. (2001). Desen. Milli Eğitim Bakanlığı Yayınları. ISBN: 975-11-2132-9. Ankara.


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 50
    Ödev/Proje/Diğer 8 50
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Tekstil tasarımında; sosyal, kültürel ve ekonomik kısıtlar altında estetik değerler ve kullanıcı ihtiyaçlarına yönelik çağdaş ve yaratıcı tasarım önerileri ve çözümleri oluşturabilme 0
2 Soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürebilme 0
3 Araştırma yöntemleri, sanatsal eleştiri ve sanat tarihi konusunda bilgi sahibi olma 3
4 Temel sanat öğe ve ilkeleri ile yüzey düzenlemeleri oluşturmayı anlama, bilme ve yeni tasarımlar yaratabilme 4
5 Dokuma, baskı ve giysi tasarım disiplinlerinde belirlenen temaya uygun olarak özgün koleksiyonlar yapma ve yaratıcı sunumlarla anlatabilme 5
6 Tekstil tasarımında kullanılan güncel malzemeleri araştırma, takip etme, kullanma ve yeni malzemeler geliştirebilme 0
7 Tasarım yüzeylerini çok boyutlu olarak algılayabilme, düşünebilme ve uygulayabilme 5
8 Toplumsal, bilimsel, sanatsal ve etik değerler çerçevesinde tekstil tasarımı ve moda konularında bilgi toplama, duyurma, uygulama becerilerine sahip olma. 0
9 Bilgisayar destekli ortamda tekstil tasarımı yapabilme, yeni programlara adapte olabilme ( öğrenebilme), bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme 0
10 Tasarımlarında farklı malzeme, yöntem ve teknikleri kullanabilme ve çeşitli renk kombinasyonları gerçekleştirebilme 4
11 Tekstil tasarımı ve sanatlarının uygulanmasında edindiği bilgileri kullanarak 2 boyutlu yüzeyler ve/veya 3 boyutlu ürünler oluşturabilme 4
12 Farklı disiplinlerle ekip çalışmasına yatkın, analitik düşünme becerisine ve tasarım sorunlarını çözebilme yeteneğine sahip olma 2
13 İş hayatında; öğrenmeye açık, kendine güvenen, yaptığı işin arkasında durabilen, hevesli ve enerjik tutum sergileyebilme 2
14 Yaşamboyu öğrenme çerçevesinde, bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda kendini geliştirme becerisine sahip olma 0
15 Tekstil tasarım alanında edindiği bilgi ve becerileri yorumlayarak eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme. 0
16 Tekstil tasarım alanında güncel bilgileri izleyebilecek ve meslekdaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olma 0
17 Düşüncelerini ve tasarım önerilerini yazılı, sözlü ve görsel verileri kullanarak hedef kitle ile paylaşabilme 0
18 Sanat ve tasarım konusunda ulusal ve uluslararası değerlerin farkında olma 0
19 Estetik farkındalık gösterme 4
20 Oluşturduğu prototip tasarımının endüstriyel olarak üretimini değerlendirebilme 0
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 4 56
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 3 3 9
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 8 2 16
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 4 4
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 4 4
Toplam İş Yükü: 89
Toplam İş Yükü / 25 (s): 3.56
Dersin AKTS Kredisi: 4