|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Desen 2 |
|
Dersin Kodu |
: |
TT 118 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
4 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Öğr.Gör. ÖZLEM USLU |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Bilinen görme biçimlerinden yeni eleştirel ve yaratıcı düşünceler kurabilir. Öz ve biçim ilişkilerini uygulayabilir. Desende ifadeyi kullanabilir. Görsel algısını geliştirir.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Sanat tarihinin önemli ustaları ile desenleri doğrultusunda, canlı modele akademik bakış açısı ile yaklaşarak; temel plastik elemanlardan çizgi nin kullanımına yönelik çözümlemeler yapabilme. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Bu ders; resmin temel teknik, plastik ve estetik konularında teorik bilgilendirmeyi ve renk, ışık, kompozisyon, gibi resimsel konularda uygulama yaptırarak iki boyutlu yüzeyin olanaklarını tanıtıp, ortaya çıkan sonuçların yorumlanmasını içerir. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Güzel Sanatlar Fakültesi Tekstil Tasarım Bölümü Desen Atölyesi |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Canlı modelden, çizginin anlatım zenginliğini kullanarak karakteristik özelliklerini özgün çizgi diliyle yakalama. Karakalem.50x70.
Kısa süreli hareket, kütle, lekesel görünüm çalışmaları. Canlı modelden kroki çalışması. |
50X70cm. Kağıt Karakalem ve/veya Füzen |
çizim, araştırma, uygulama, |
|
2 |
Canlı modelden oran-orantı, ışık-gölge, hareket, bütünlük, denge gibi eleman ve ilkeleri temel alarak özgün çizgi diliyle karakalem desen çalışma 50x70. |
50X70cm. Kağıt Karakalem ve/veya Füzen - Konu ile ilgili sanat eserlerinin incelenmesi |
Sunum, Teorik anlatım, çizim, araştırma, uygulama, |
|
3 |
Natürmort çalışması. ışık-gölge, hareket, bütünlük, denge gibi eleman ve ilkeleri temel alarak özgün çizgi diliyle karakalem desen çalışma (Farklı Kumaş Etüdleri) |
30X50cm. Kağıt Karakalem ve/veya Füzen - Konu ile ilgili sanat eserlerinin incelenmesi |
çizim, araştırma, uygulama, |
|
4 |
Lavi tekniği´nin tanımı". Naturmort ve Portre Çalışmaları. Soyut, Serbest Teknik araştırma. |
Ödev : Natürmort çalışması - 30X50cm. Kağıt - Konu ile ilgili sanat eserlerinin incelenmesi |
Sunum, Teorik anlatım, çizim, araştırma, uygulama, |
|
5 |
Fırça ile desen ve lavi çalışmaları. (Natürmort çalışması.) |
30X50cm. - Konu ile ilgili sanat eserlerinin incelenmesi |
Sunum, Teorik anlatım, çizim, araştırma, uygulama, eleştri |
|
6 |
Fırça ile desen ve lavi çalışmaları. (Natürmort çalışması.) |
30X50cm. Kağıt üzerine kumaş etüdleri çalışılmalı |
çizim, araştırma, uygulama, |
|
7 |
Fırça ile desen ve lavi çalışmaları. (Farklı Kumaş Etüdleri) |
30X50cm. Kağıt üzerine kumaş etüdleri çalışılmalı |
çizim, araştırma, uygulama, |
|
8 |
vize sınavı |
vize sınavı |
vize sınavı |
|
9 |
Material Intoduction of Pastel technique. Colour practices |
malzeme araştırması yapılmalı |
Sunum, Teorik anlatım, çizim, araştırma, uygulama, |
|
10 |
Pastel tekniği ile Sıcak ve soğuk renk araştırmaları. Renk uygulamaları. Soyut, Serbest Teknik araştırma. Naturmort çalışması. |
Ödev : Renk Araştırmaları - Konu ile ilgili sanat eserlerinin incelenmesi |
Sunum, Teorik anlatım, çizim, araştırma, boyama |
|
11 |
Pastel Tekniği ile Portre Çalışmaları. Canlı modelden insan yüzündeki anatomik yapının kavranmasına yönelik karakalem desen çalışması yapılır.. |
çizim ve boyama çalışmaları |
Sunum, Teorik anlatım, çizim, araştırma, boyama |
|
12 |
Pastel Tekniği ile canlı modelden desen çalışması |
çizim ve boyama çalışmaları |
çizim, araştırma, boyama, eleştri. |
|
13 |
Farklı Malzemelerle çizim çalışmaları |
çizim ve boyama çalışmaları |
çizim, araştırma, boyama, eleştri. |
|
14 |
Farklı Malzemelerle çizim çalışmaları |
çizim ve boyama çalışmaları |
çizim, araştırma, boyama, eleştri. |
|
15 |
Final Sınavı |
Final Sınavı |
Final Sınavı |
|
16/17 |
Final Sınavı |
Final Sınavı |
Final Sınavı |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
BARBER, Barrington. (2009). Her Yönüyle Çizmin Temelleri. ISBN: 978-605-106-130-6 İstanbul.
HAMM, Jack.(1983) Drawing the Head and Figure.Gen. Pub.Co. ISBN:0-399-50791-4.Toronto.
NİCOLADİES, Kimon (1996) The Natural Way to Draw. ISBN:0 - 395- 08048 -7 Boston
RYDER, Anthony. (1999). Figure Drawıing. Watson Publications. ISBN:0-8230-0303-5 NewYork.
ÜNER, Özlem. (2010). Resmin Temelleri. Say Yayınları. ISBN: 978-975-468-908-2.
PINSKER, Sharon. (2008). Figure: How To Draw And Paint The Figure With Impact. David & Charles Publications. ISBN: 0715325-973. NewYork
GÖKÇE, K. Nurdan & Nazım Mehmet. (2007) Desen Teknik ve Malzemeleri. Netform Matbaacılık. ISBN:978-975-01891-1-1 Kayseri.
BERGER John. 1998. Görme Biçimleri. Metis Yayınları. Ankara.
|
| |
| Diğer Kaynaklar |
ETİKE, Serap. (2001). Desen. Milli Eğitim Bakanlığı Yayınları. ISBN: 975-11-2132-9. Ankara.
|
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
50 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
8 |
50 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Tekstil tasarımında; sosyal, kültürel ve ekonomik kısıtlar altında estetik değerler ve kullanıcı ihtiyaçlarına yönelik çağdaş ve yaratıcı tasarım önerileri ve çözümleri oluşturabilme |
0 |
|
2 |
Soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürebilme |
0 |
|
3 |
Araştırma yöntemleri, sanatsal eleştiri ve sanat tarihi konusunda bilgi sahibi olma |
3 |
|
4 |
Temel sanat öğe ve ilkeleri ile yüzey düzenlemeleri oluşturmayı anlama, bilme ve yeni tasarımlar yaratabilme |
4 |
|
5 |
Dokuma, baskı ve giysi tasarım disiplinlerinde belirlenen temaya uygun olarak özgün koleksiyonlar yapma ve yaratıcı sunumlarla anlatabilme |
5 |
|
6 |
Tekstil tasarımında kullanılan güncel malzemeleri araştırma, takip etme, kullanma ve yeni malzemeler geliştirebilme |
0 |
|
7 |
Tasarım yüzeylerini çok boyutlu olarak algılayabilme, düşünebilme ve uygulayabilme |
5 |
|
8 |
Toplumsal, bilimsel, sanatsal ve etik değerler çerçevesinde tekstil tasarımı ve moda konularında bilgi toplama, duyurma, uygulama becerilerine sahip olma. |
0 |
|
9 |
Bilgisayar destekli ortamda tekstil tasarımı yapabilme, yeni programlara adapte olabilme ( öğrenebilme), bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme |
0 |
|
10 |
Tasarımlarında farklı malzeme, yöntem ve teknikleri kullanabilme ve çeşitli renk kombinasyonları gerçekleştirebilme |
4 |
|
11 |
Tekstil tasarımı ve sanatlarının uygulanmasında edindiği bilgileri kullanarak 2 boyutlu yüzeyler ve/veya 3 boyutlu ürünler oluşturabilme |
4 |
|
12 |
Farklı disiplinlerle ekip çalışmasına yatkın, analitik düşünme becerisine ve tasarım sorunlarını çözebilme yeteneğine sahip olma |
2 |
|
13 |
İş hayatında; öğrenmeye açık, kendine güvenen, yaptığı işin arkasında durabilen, hevesli ve enerjik tutum sergileyebilme |
2 |
|
14 |
Yaşamboyu öğrenme çerçevesinde, bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda kendini geliştirme becerisine sahip olma |
0 |
|
15 |
Tekstil tasarım alanında edindiği bilgi ve becerileri yorumlayarak eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme. |
0 |
|
16 |
Tekstil tasarım alanında güncel bilgileri izleyebilecek ve meslekdaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olma |
0 |
|
17 |
Düşüncelerini ve tasarım önerilerini yazılı, sözlü ve görsel verileri kullanarak hedef kitle ile paylaşabilme |
0 |
|
18 |
Sanat ve tasarım konusunda ulusal ve uluslararası değerlerin farkında olma |
0 |
|
19 |
Estetik farkındalık gösterme |
4 |
|
20 |
Oluşturduğu prototip tasarımının endüstriyel olarak üretimini değerlendirebilme |
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
4 |
56 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
3 |
3 |
9 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
8 |
2 |
16 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
4 |
4 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
4 |
4 |
|
Toplam İş Yükü: | 89 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 3.56 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 4 |
|
|
|