Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Yüksek Lisans Tezi (Z) |
|
Dersin Kodu |
: |
BFZ-730 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
2 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Tüm Yıl (52 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
25 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Prof.Dr. İSMAİL GÜNAY |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Araştırma konusuyla ilgili güncel bilgilere ulaşma yollarını bilir.
Güncel bilgiler temelinde tez konusunu kurgular. Laboratuvarda yeni bilgilere ulaşmak için deney yapabilir. Güvenilir bulgular elde eder. Elde ettiği sonuçları değerlendirebilir. Elde ettiği bulguları bilimsel temelde yorumlayabilir. Sonuçlarını bilimsel bir metin haline getirir. Sonuçlarını kendi başına tez olarak yazar.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Bir konuda derinlemesine bilgi sahibi olmak, bilimsel bir çalışmayı planlamak, tek başına yürütebilme becerisini kazandırmak, sonuçları değerlendirmek ve bilimsel bir metin haline getirebilmek |
|
Dersin İçeriği |
: |
Biyofizik ile ilgili güncel bilgilere ulaşma yollarının öğrenilmesi, bilimsel çalışma prensibi, hipotez oluşturma, proje önerisi hazırlama, araştırma planlama, laboratuvar ortamında araştırma yapma ve güvenilir data elde etme, bulguların değerlendirilmesi ve bilimsel bir metin haline getirilmesi, tez hazırlama, tez sunumu, |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik, Laboratuvar, saha |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Araştırma konusuyla ile ilgili güncel bilgileri tarama. |
Araştırma konusuyla ilgili kitapları okuma ve literatür tarama |
Araştırma |
|
2 |
Araştırma konusuyla ile ilgili güncel bilgileri tarama. |
Araştırma konusuyla ilgili kitapları okuma ve literatür tarama |
Araştırma |
|
3 |
Hipotez oluşturma |
Araştırma konusuyla ilgili kitapları okuma ve literatür tarama |
Araştırma |
|
4 |
Tez çalışmasını planlama ve yazma |
Başarılı tez ve araştırma örneklerini inceleme |
Araştırma |
|
5 |
Tez çalışmasını planlama ve yazma |
Başarılı tez ve araştırma örneklerini inceleme |
Araştırma |
|
6 |
Deney yapma |
Laboratuvar cihazlarını test etme ve kullanma |
Uygulama ve araştırma |
|
7 |
Deney yapma |
Laboratuvar cihazlarını test etme ve kullanma |
Uygulama ve araştırma |
|
8 |
Deney yapma |
Laboratuvar cihazlarını test etme ve kullanma |
Uygulama ve araştırma |
|
9 |
Deney yapma |
Laboratuvar cihazlarını test etme ve kullanma |
Uygulama ve araştırma |
|
10 |
Ödev1 |
Araştırma konusuyla ilgili kitapları okuma ve literatür tarama |
Yüz-yüze tartışmak |
|
11 |
Ara sınav |
Araştırma konusuyla ilgili kitapları okuma ve literatür tarama |
sözlü ve yazılı |
|
12 |
Bulguları değerlendirme |
İstatistik yöntemlerini inceleme ve uygulama |
Araştırma ve uygulama |
|
13 |
Ödev2 |
Araştırma bulgularının düzenlenmesi |
Yüz-yüze tartışmak |
|
14 |
Sonuçları yorumlama |
Literatür bilgileri ile karşılaştırma |
Araştırma |
|
15 |
Tez yazımı |
Bilimsel metinleri ve başarılı tez örneklerini inceleme |
İnceleme |
|
16 |
Tez sunumu ve savunması |
Genel bilgileri ve sonuçlarını gözden geçirme |
Gözden geçirme |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Bağımsız deneysel çalışma yapabilmek |
5 |
|
2 |
Alanı ile ilgili analitik düşünce mekanizmasına sahip olmak
Güvenilir bilgiye ulaşabilmek
Araştırma projesi oluşturabilme ve yazabilme
Etik değerlere bağlı olarak çalışma ve araştırma |
5 |
|
3 |
Araştırdığı teorik bilgileri sistematik bir şekilde dinleyici kitlesine aktarabilmek
Edindiği bilgileri halka etkili şekilde aktarabilmek |
3 |
|
4 |
Araştırma sonucu rapor haline getirebilmek |
5 |
|
5 |
Araştırma bulgularını yorumlayabilmek |
5 |
|
6 |
Mesleği ile ilgili olarak bilimsel düşünce sistematiğine sahip olmak |
5 |
|
7 |
Laboratuvarda deneysel düzenek kurabilmek ve çalışabilmek |
5 |
|
8 |
Bir deneysel araştırmayı planlayabilmek |
5 |
|
9 |
Alanı ile ilgili temel bilgileri öğrenmek |
5 |
|
10 |
Kendi başına bir proje önerisi hazırlayabilmek |
5 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|