Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Yüksek Lisans Tezi (Z)

Dersin Kodu : ANA-730

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : İkinci Aşama (Yüksek Lisans)

Dersin Yılı : 2

Dersin Dönemi : Güz ve Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 25

Eğitici(ler)nin Adı : Prof.Dr. AHMET HİLMİ YÜCEL
Prof.Dr. BEHİCE DURGUN
Prof.Dr. ÖZKAN OĞUZ
Prof.Dr. MEMDUHA GÜLHAL BOZKIR

Dersin Öğrenme Kazanımları : Tez çalışmasıyla ilgili literatürü izler, yorumlar ve ilgili konu ile hipotez oluşturur.
Tez çalışması için proje başvuru süreçlerini yerine getirir, projesini önerilen formata uygun olarak hazırlar.
Tez çalışmasında yararlanacağı teknikleri seçer ve uygular.
Tez çalışması için deneyini planlar, uygular ve bulguları yorumlar.
Deney sırasında karşılaştığı sorunları saptar ve yeni yaklaşımlar geliştirerek çözer.
Verilerin toplanması, değerlendirilmesi, yayınlanması aşamalarında bilimsel ve etik değerleri gözetir.
Tez çalışması ve konusu ile ilgili güncel gelişmeleri uygun sunum planı içinde bilimsel dilde yazılı ve sözlü olarak sunar.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Tez aşamasında olan öğrencilere, danışman öğretim üyesi sorumluluğunda, çalışacağı konuya ilişkin literatürü izleyebilme, değerlendirebilme, tartışabilme yeteneğinin kazandırılması ve tez çalışmasında yararlanacağı güncel teknikleri laboratuar çalışma ilkeleri doğrultusunda uygulayarak bulguları yorumlayabilme ve bilimsel bir çalışma üretmelerinin sağlanmasıdır.

Dersin İçeriği : Yüksek lisans derslerini başarı ile tamamlayan öğrencilerin, Anabilim Dalı Başkanlığının önerdiği ve Enstitü Yönetim Kurulunun onayladığı bir konuda ve tez danışmanının sorumluluğunda yaptığı çalışmadır.

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Derslik, laboratuar, deneysel araştırma ve uygulama merkezi


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Tez konusu araştırması Literatür tarama, bireysel çalışma Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
2 Tez konusu ile ilgili literatür taramasının yapılması Literatür tarama, bireysel çalışma Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Proje temelli öğrenme
3 Tez konusuyla ilgili makale inceleme Literatür tarama, bireysel çalışma Soru-Cevap, Tartışma, Proje temelli öğrenme
4 Tez konusuyla ilgli araştırma, planlama Literatür tarama, bireysel çalışma Soru-Cevap, Tartışma, Proje temelli öğrenme
5 Tez ile ilgili uygun yöntemler seçme Literatür tarama, bireysel çalışma Soru-Cevap, Tartışma, Proje temelli öğrenme
6 Deneylerin belirlenen plan ve yöntemler doğrultusunda uygulanması Yaparak öğrenme Soru-Cevap, Tartışma, Proje temelli öğrenme
7 Deneylerin belirlenen plan ve yöntemler doğrultusunda uygulanması Yaparak öğrenme Soru-Cevap, Tartışma, Proje temelli öğrenme
8 Ara değerlendirme Bireysel çalışma Soru-Cevap, Tartışma
9 Araştırma verilerinin toplanması Bireysel çalışma Soru-Cevap, Tartışma, Proje temelli öğrenme
10 Araştırma verilerinin toplanması Bireysel çalışma Soru-Cevap, Tartışma, Proje temelli öğrenme
11 Verilerin analizi Makale inceleme Soru-Cevap, Tartışma
12 Verilerin analizi Makale inceleme Soru-Cevap, Tartışma
13 Verilerin yorumlanması Makale inceleme Soru-Cevap, Tartışma
14 Literatüre dayalı olarak bilgilerin düzenlenmesi Makale inceleme Rapor yazma
15 Araştırma sonuçlarının raporlaştırılması Bireysel çalışma Rapor yazma
16/17 Tez savunması Bireysel çalışma Sözlü savunma


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  İnternet veri tabanları
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 0 0
    Ödev/Proje/Diğer 1 100
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Anatomi ve ilişkili alanlardaki çalışmaları bağımsız veya ekip olarak yürütür. 4
2 Anatomi ile ilgili bir konuda seminer sunar. 4
3 Anatomi ile ilgili bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirip , öğrenmeyi yönlendirir. 4
4 Anatomi ile ilgili mesleki gelişim ve yaşam boyu öğrenme ilkelerini gerçekleştirdiği çalışmalarda uygular. 4
5 Anatomi bilgilerini, güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını aynı alandaki veya dışındaki gruplarla yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir biçimde tartışır ve paylaşır. 4
6 Bir yabancı dili kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. 3
7 Kadavranın elde edilmesi, saklanması, kullanılması ve kullanım sonrası işlemlerinin yapılmasında etik ve yasal kuralları uygular. 5
8 Anatomi ile ilgili konularda strateji geliştirip elde edilen sonuçları bilimsel ve etik çerçevede değerlendirir. 4
9 Anatomik kavramları ve anatomide çalışma alanlarını açıklar. 5
10 İnsan vücudunun normal makroskobik yapısını, oluşumların birbirleriyle olan komşuluklarını, damarlanmasını, innervasyonunu, lenfatik drenajını ve fonksiyonel ilişkilerini tanımlar 5
11 İnsan vücudundaki varyasyon ve anomalileri ayırt eder. 3
12 Yapıların yüzeyel anatomisini tanımlar. 4
13 İnsan sinir sisteminin yapı ve fonksiyonel ilişkilerini açıklar. 4
14 İnsan vücut yapısı bilgisini anatominin ilişkili olduğu diğer disiplinlerin temel bilgisi ile destekler. 4
15 Anatomi alanının gerektirdiği düzeyde bilgi teknolojileri, teknik ekipman, kadavra, modeller ve mikroskopik teknikler hakkında bilgi sahibi olur. 4
16 Anatomi bilgisini farklı disiplinlerden gelen bilgilerle bütünleştirip yeni bilgiler oluşturmak için yorumlama, değişik araştırma yöntemleri kullanarak analiz ve sentez yapma ve çözüm önerileri getirir. 3
17 Anatomi alanına ait blimsel araştırma planlama ve araştırmanın raporunu yazar. 4
18 Kadavranın makroskopik ve mikroskopik diseksiyonunu tekniğine uygun yapar, 3
19 Canlıda referans noktalarını, yüzeyel konturları, oluşumların, damar ve sinirlerin vücut duvarına projeksiyonlarını çizer. 4
20 Araştırma konusu ile ilgili ölçümleri ve hayvan deneylerini yapar. 4
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 15 15 225
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 15 26 390
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 1 2 2
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 0 0 0
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 2 2
Toplam İş Yükü: 619
Toplam İş Yükü / 25 (s): 24.76
Dersin AKTS Kredisi: 25