|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Yüksek Lisans Tezi (Z) |
|
Dersin Kodu |
: |
ANA-730 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
2 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz ve Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
25 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Prof.Dr. AHMET HİLMİ YÜCEL Prof.Dr. BEHİCE DURGUN Prof.Dr. ÖZKAN OĞUZ Prof.Dr. MEMDUHA GÜLHAL BOZKIR |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Tez çalışmasıyla ilgili literatürü izler, yorumlar ve ilgili konu ile hipotez oluşturur. Tez çalışması için proje başvuru süreçlerini yerine getirir, projesini önerilen formata uygun olarak hazırlar. Tez çalışmasında yararlanacağı teknikleri seçer ve uygular. Tez çalışması için deneyini planlar, uygular ve bulguları yorumlar. Deney sırasında karşılaştığı sorunları saptar ve yeni yaklaşımlar geliştirerek çözer. Verilerin toplanması, değerlendirilmesi, yayınlanması aşamalarında bilimsel ve etik değerleri gözetir. Tez çalışması ve konusu ile ilgili güncel gelişmeleri uygun sunum planı içinde bilimsel dilde yazılı ve sözlü olarak sunar.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Tez aşamasında olan öğrencilere, danışman öğretim üyesi sorumluluğunda, çalışacağı konuya ilişkin literatürü izleyebilme, değerlendirebilme, tartışabilme yeteneğinin kazandırılması ve tez çalışmasında yararlanacağı güncel teknikleri laboratuar çalışma ilkeleri doğrultusunda uygulayarak bulguları yorumlayabilme ve bilimsel bir çalışma üretmelerinin sağlanmasıdır. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Yüksek lisans derslerini başarı ile tamamlayan öğrencilerin, Anabilim Dalı Başkanlığının önerdiği ve Enstitü Yönetim Kurulunun onayladığı bir konuda ve tez danışmanının sorumluluğunda yaptığı çalışmadır. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik, laboratuar, deneysel araştırma ve uygulama merkezi |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Tez konusu araştırması |
Literatür tarama, bireysel çalışma |
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
|
2 |
Tez konusu ile ilgili literatür taramasının yapılması |
Literatür tarama, bireysel çalışma |
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Proje temelli öğrenme |
|
3 |
Tez konusuyla ilgili makale inceleme |
Literatür tarama, bireysel çalışma |
Soru-Cevap, Tartışma, Proje temelli öğrenme |
|
4 |
Tez konusuyla ilgli araştırma, planlama |
Literatür tarama, bireysel çalışma |
Soru-Cevap, Tartışma, Proje temelli öğrenme |
|
5 |
Tez ile ilgili uygun yöntemler seçme |
Literatür tarama, bireysel çalışma |
Soru-Cevap, Tartışma, Proje temelli öğrenme |
|
6 |
Deneylerin belirlenen plan ve yöntemler doğrultusunda uygulanması |
Yaparak öğrenme |
Soru-Cevap, Tartışma, Proje temelli öğrenme |
|
7 |
Deneylerin belirlenen plan ve yöntemler doğrultusunda uygulanması |
Yaparak öğrenme |
Soru-Cevap, Tartışma, Proje temelli öğrenme |
|
8 |
Ara değerlendirme |
Bireysel çalışma |
Soru-Cevap, Tartışma |
|
9 |
Araştırma verilerinin toplanması |
Bireysel çalışma |
Soru-Cevap, Tartışma, Proje temelli öğrenme |
|
10 |
Araştırma verilerinin toplanması |
Bireysel çalışma |
Soru-Cevap, Tartışma, Proje temelli öğrenme |
|
11 |
Verilerin analizi |
Makale inceleme |
Soru-Cevap, Tartışma |
|
12 |
Verilerin analizi |
Makale inceleme |
Soru-Cevap, Tartışma |
|
13 |
Verilerin yorumlanması |
Makale inceleme |
Soru-Cevap, Tartışma |
|
14 |
Literatüre dayalı olarak bilgilerin düzenlenmesi |
Makale inceleme |
Rapor yazma |
|
15 |
Araştırma sonuçlarının raporlaştırılması |
Bireysel çalışma |
Rapor yazma |
|
16/17 |
Tez savunması |
Bireysel çalışma |
Sözlü savunma |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
İnternet veri tabanları
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
0 |
0 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
1 |
100 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Anatomi ve ilişkili alanlardaki çalışmaları bağımsız veya ekip olarak yürütür. |
4 |
|
2 |
Anatomi ile ilgili bir konuda seminer sunar. |
4 |
|
3 |
Anatomi ile ilgili bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirip , öğrenmeyi yönlendirir. |
4 |
|
4 |
Anatomi ile ilgili mesleki gelişim ve yaşam boyu öğrenme ilkelerini gerçekleştirdiği çalışmalarda uygular. |
4 |
|
5 |
Anatomi bilgilerini, güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını aynı alandaki veya dışındaki gruplarla yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir biçimde tartışır ve paylaşır. |
4 |
|
6 |
Bir yabancı dili kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. |
3 |
|
7 |
Kadavranın elde edilmesi, saklanması, kullanılması ve kullanım sonrası işlemlerinin yapılmasında etik ve yasal kuralları uygular. |
5 |
|
8 |
Anatomi ile ilgili konularda strateji geliştirip elde edilen sonuçları bilimsel ve etik çerçevede değerlendirir. |
4 |
|
9 |
Anatomik kavramları ve anatomide çalışma alanlarını açıklar. |
5 |
|
10 |
İnsan vücudunun normal makroskobik yapısını, oluşumların birbirleriyle olan komşuluklarını, damarlanmasını, innervasyonunu, lenfatik drenajını ve fonksiyonel ilişkilerini tanımlar |
5 |
|
11 |
İnsan vücudundaki varyasyon ve anomalileri ayırt eder. |
3 |
|
12 |
Yapıların yüzeyel anatomisini tanımlar. |
4 |
|
13 |
İnsan sinir sisteminin yapı ve fonksiyonel ilişkilerini açıklar. |
4 |
|
14 |
İnsan vücut yapısı bilgisini anatominin ilişkili olduğu diğer disiplinlerin temel bilgisi ile destekler. |
4 |
|
15 |
Anatomi alanının gerektirdiği düzeyde bilgi teknolojileri, teknik ekipman, kadavra, modeller ve mikroskopik teknikler hakkında bilgi sahibi olur. |
4 |
|
16 |
Anatomi bilgisini farklı disiplinlerden gelen bilgilerle bütünleştirip yeni bilgiler oluşturmak için yorumlama, değişik araştırma yöntemleri kullanarak analiz ve sentez yapma ve çözüm önerileri getirir. |
3 |
|
17 |
Anatomi alanına ait blimsel araştırma planlama ve araştırmanın raporunu yazar. |
4 |
|
18 |
Kadavranın makroskopik ve mikroskopik diseksiyonunu tekniğine uygun yapar, |
3 |
|
19 |
Canlıda referans noktalarını, yüzeyel konturları, oluşumların, damar ve sinirlerin vücut duvarına projeksiyonlarını çizer. |
4 |
|
20 |
Araştırma konusu ile ilgili ölçümleri ve hayvan deneylerini yapar. |
4 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
15 |
15 |
225 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
15 |
26 |
390 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
1 |
2 |
2 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
0 |
0 |
0 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
2 |
2 |
|
Toplam İş Yükü: | 619 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 24.76 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 25 |
|
|
|