Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Temel Eğitim (Tenis) 1

Dersin Kodu : AB 121

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Güz (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 6

Eğitici(ler)nin Adı : Öğr.Gör. SÜLEYMAN KAZIM VARDAL

Dersin Öğrenme Kazanımları : Tenisin tarihçesini ve saha ölçülerini bilir
Mikro ve Mini tenisin amacını bilir ve yerinde kullanabilir
Doğru raket tutuşlarıyla Forhand ve Backhand vuruşları gerçekleştirebilir
Tenis kurallarını bilir ve basit düzeyde maç yönetebilir
Servis atar ve karşılar.
Ana vuruşları temel düzeyde öğretim basamakları kullanarak başkasına aktarabilir
Elle ve raketle top beslemesini temel düzeyde gerçekleştirebilir

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Tenis oyununun tarihini, kurallarını, teknik ve taktik yapısını öğrenip, yeni başlayanlara top beslemesi yaparak temel tekniği öğretilmesini ve antrene edilmesini mesleki olarak sağlamak.

Dersin İçeriği : Bu ders kapsamında tenisin tarihi, tanımı, saha ve malzeme bilgisi, temel teknikler ve bunlara yönelik top beslemeleri ve kullanım yerleri, mikro ve mini tenis, raket tutuşları, temel duruşlar ve oyun kuralları yer almaktadır.

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Ç.Ü. Besyo Tenis Kortu


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Tenisin Tarihi, Tanımı, Saha Ve Malzeme Bilgisi Kaynak okuma Sunum, düz anlatım
2 Mikro Tenis Kaynak video izleme Anlatım, uygulama-alıştırma, gösterme, takım gurup çalışması
3 Mini Tenis Kaynak video izleme Anlatım, uygulama-alıştırma, gösterme, takım gurup çalışması
4 Raket Tutuşları Ve Tenis Oyunundaki Temel Duruşlar Kaynak okuma ve inceleme Anlatım, uygulama-alıştırma, gösterme,
5 Forehand Vuruş Serbest çalışma Anlatım, uygulama-alıştırma, gösterme, takım gurup çalışması
6 Forehand Vuruş Forhand duvar antrenmanı Anlatım, uygulama-alıştırma, gösterme, takım gurup çalışması
7 Backhand Vuruş Serbest çalışma Anlatım, uygulama-alıştırma, gösterme, takım gurup çalışması
8 Vize Konuların tekrarı Uygulama
9 Backhand Vuruş Backhand duvar antrenmanı Anlatım, uygulama-alıştırma, gösterme, takım gurup çalışması
10 Tekler Ve Çiftler Oyun Kuralları Kaynak okuma ve inceleme Sunum, düz anlatım, uygulama, gösterme
11 Servis Video izleme Anlatım, uygulama-alıştırma, gösterme,
12 Servis İsabetli elden top çıkarma çalışması Uygulama
13 Öğrenilen Tekniklerin Oyun İçerisinde Kullanımı Serbest tekler hazırlık maçı Anlatım, uygulama-alıştırma, gösterme, takım gurup çalışması
14 Öğrenilen Tekniklerin Oyun İçerisinde Kullanımı Serbest çiftler hazırlık maçı Anlatım, uygulama-alıştırma, gösterme, takım gurup çalışması
15 Öğrenilen Tekniklerin Oyun İçerisinde Kullanımı Konuların tekrarı Uygulama+Teorik
16/17 Final sınavı Konuların tekrarı Uygulama+Teorik


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Kabasakal A. Tenis Nasıl Oynanır. İstanbul. Morpa Kültür Yayıncılık Ltd. Şti. 2005
 İleri Seviye Antrenörün El Kitabı,Türkiye Tenis Federasyonu 2009
 Türkiye Tenis Federasyonu Tenis Kuralları
 Kermen O. Tenis Teknik ve Taktikleri. Ankara. Nobel Yayınevi. 2002
 Gençlik ve Spor Genel Müdürlüğü. Mini-Tenis Temeli Oluşturma. Ankara. Gençlik ve Spor Genel Müdürlüğü Tenis federasyonu Yayınları.1993
 Türkiye Tenis Federasyonu. Tenise Başlarken. Ankara. Türkiye Tenis Federasyonu Eğitim Yayını.1999
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 60
    Ödev/Proje/Diğer 1 40
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. 2
2 Spora ve antrenmana katılım stratejilerini aktif olarak kullanır 2
3 Spor ile ilgili temel kavram ve kuramları açıklar 4
4 Spor eğitim mevzuatını, yönetmeliğini ve spor eğitim programını açıklar 3
5 Spor alanlarında bireysel ve ekip çalışmalarında sorumluluk alır ve alınan görevi etkin bir şekilde yerine getirir. 4
6 Mesleki ve bireysel gelişim için; araştırma,keşfetme,alternatif çözüm yolları üretme,bilgiye ulaşma,eleştirel düşünme ve tartışma becerilerine sahiptir. 3
7 Etkin dinleme,empati kurma,kendini ifade etme ve teknolojiyi kullanarak etkili iletişim becerisine sahiptir 3
8 Çalıştığı ortamda ve meslektaşlarıyla işbirliği ve dayanışma içinde davranır. 3
9 Farklı eğitim kademesindeki sporculara yönelik antrenman uygulamaları yapar 2
10 Sporculara ve takıma uygun antrenman ortamını tasarlar ve düzenler 3
11 Sporcuların kişisel ve kültürel farklılıklar konusunda duyarlı ve hoşgörülü davranır. 3
12 Mesleki gelişim ve meslek seçim sürecini açıklar. 3
13 Spor bilimlerinde bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini açıklar 1
14 Sporcuların gelişimsel özelliklerini, bireysel farklılıklarını, ilgi ve gereksinimlerini göz önünde bulundurarak yıllık-günlük antrenman planları hazırlar 2
15 Spor branşı ile ilgili bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak bir bilimsel araştırma projesini planlar, yürütür ve elde edilen verileri analiz ederek yorumlar 0
16 Farklı gelişim ve özelliklere uygun antrenman uygulamalarının neler olduğunu açıklar 2
17 Sporcuların gelişimlerini desteklemek ve eğitimin kalıcılığını sağlamak amacıyla çok yönlü antrenman metotları kullanır. 3
18 Eğitim amaçlarına ulaşmak için bilgi teknolojilerini etkin olarak kullanır 3
19 Sporcuların gelişim düzeylerine ve bireysel özelliklerine uygun materyal seçer,hazırlar ve kullanır. 3
20 Mesleki etik ilkelere uygun davranır 4
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 6 84
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 1 6 6
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 1 1
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 1 1
Toplam İş Yükü: 148
Toplam İş Yükü / 25 (s): 5.92
Dersin AKTS Kredisi: 6