|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Temel Eğitim (Tenis) 1 |
|
Dersin Kodu |
: |
AB 121 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Öğr.Gör. SÜLEYMAN KAZIM VARDAL |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Tenisin tarihçesini ve saha ölçülerini bilir Mikro ve Mini tenisin amacını bilir ve yerinde kullanabilir Doğru raket tutuşlarıyla Forhand ve Backhand vuruşları gerçekleştirebilir Tenis kurallarını bilir ve basit düzeyde maç yönetebilir Servis atar ve karşılar. Ana vuruşları temel düzeyde öğretim basamakları kullanarak başkasına aktarabilir Elle ve raketle top beslemesini temel düzeyde gerçekleştirebilir
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Tenis oyununun tarihini, kurallarını, teknik ve taktik yapısını öğrenip, yeni başlayanlara top beslemesi yaparak temel tekniği öğretilmesini ve antrene edilmesini mesleki olarak sağlamak. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Bu ders kapsamında tenisin tarihi, tanımı, saha ve malzeme bilgisi, temel teknikler ve bunlara yönelik top beslemeleri ve kullanım yerleri, mikro ve mini tenis, raket tutuşları, temel duruşlar ve oyun kuralları yer almaktadır. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Ç.Ü. Besyo Tenis Kortu |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Tenisin Tarihi, Tanımı, Saha Ve Malzeme Bilgisi |
Kaynak okuma |
Sunum, düz anlatım |
|
2 |
Mikro Tenis |
Kaynak video izleme |
Anlatım, uygulama-alıştırma, gösterme, takım gurup çalışması |
|
3 |
Mini Tenis |
Kaynak video izleme |
Anlatım, uygulama-alıştırma, gösterme, takım gurup çalışması |
|
4 |
Raket Tutuşları Ve Tenis Oyunundaki Temel Duruşlar |
Kaynak okuma ve inceleme |
Anlatım, uygulama-alıştırma, gösterme, |
|
5 |
Forehand Vuruş |
Serbest çalışma |
Anlatım, uygulama-alıştırma, gösterme, takım gurup çalışması |
|
6 |
Forehand Vuruş |
Forhand duvar antrenmanı |
Anlatım, uygulama-alıştırma, gösterme, takım gurup çalışması |
|
7 |
Backhand Vuruş |
Serbest çalışma |
Anlatım, uygulama-alıştırma, gösterme, takım gurup çalışması |
|
8 |
Vize |
Konuların tekrarı |
Uygulama |
|
9 |
Backhand Vuruş |
Backhand duvar antrenmanı |
Anlatım, uygulama-alıştırma, gösterme, takım gurup çalışması |
|
10 |
Tekler Ve Çiftler Oyun Kuralları |
Kaynak okuma ve inceleme |
Sunum, düz anlatım, uygulama, gösterme |
|
11 |
Servis |
Video izleme |
Anlatım, uygulama-alıştırma, gösterme, |
|
12 |
Servis |
İsabetli elden top çıkarma çalışması |
Uygulama |
|
13 |
Öğrenilen Tekniklerin Oyun İçerisinde Kullanımı |
Serbest tekler hazırlık maçı |
Anlatım, uygulama-alıştırma, gösterme, takım gurup çalışması |
|
14 |
Öğrenilen Tekniklerin Oyun İçerisinde Kullanımı |
Serbest çiftler hazırlık maçı |
Anlatım, uygulama-alıştırma, gösterme, takım gurup çalışması |
|
15 |
Öğrenilen Tekniklerin Oyun İçerisinde Kullanımı |
Konuların tekrarı |
Uygulama+Teorik |
|
16/17 |
Final sınavı |
Konuların tekrarı |
Uygulama+Teorik |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Kabasakal A. Tenis Nasıl Oynanır. İstanbul. Morpa Kültür Yayıncılık Ltd. Şti. 2005
İleri Seviye Antrenörün El Kitabı,Türkiye Tenis Federasyonu 2009
Türkiye Tenis Federasyonu Tenis Kuralları
Kermen O. Tenis Teknik ve Taktikleri. Ankara. Nobel Yayınevi. 2002
Gençlik ve Spor Genel Müdürlüğü. Mini-Tenis Temeli Oluşturma. Ankara. Gençlik ve Spor Genel Müdürlüğü Tenis federasyonu Yayınları.1993
Türkiye Tenis Federasyonu. Tenise Başlarken. Ankara. Türkiye Tenis Federasyonu Eğitim Yayını.1999
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
60 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
1 |
40 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. |
2 |
|
2 |
Spora ve antrenmana katılım stratejilerini aktif olarak kullanır |
2 |
|
3 |
Spor ile ilgili temel kavram ve kuramları açıklar |
4 |
|
4 |
Spor eğitim mevzuatını, yönetmeliğini ve spor eğitim programını açıklar |
3 |
|
5 |
Spor alanlarında bireysel ve ekip çalışmalarında sorumluluk alır ve alınan görevi etkin bir şekilde yerine getirir. |
4 |
|
6 |
Mesleki ve bireysel gelişim için; araştırma,keşfetme,alternatif çözüm yolları üretme,bilgiye ulaşma,eleştirel düşünme ve tartışma becerilerine sahiptir. |
3 |
|
7 |
Etkin dinleme,empati kurma,kendini ifade etme ve teknolojiyi kullanarak etkili iletişim becerisine sahiptir |
3 |
|
8 |
Çalıştığı ortamda ve meslektaşlarıyla işbirliği ve dayanışma içinde davranır. |
3 |
|
9 |
Farklı eğitim kademesindeki sporculara yönelik antrenman uygulamaları yapar |
2 |
|
10 |
Sporculara ve takıma uygun antrenman ortamını tasarlar ve düzenler
|
3 |
|
11 |
Sporcuların kişisel ve kültürel farklılıklar konusunda duyarlı ve hoşgörülü davranır. |
3 |
|
12 |
Mesleki gelişim ve meslek seçim sürecini açıklar. |
3 |
|
13 |
Spor bilimlerinde bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini açıklar |
1 |
|
14 |
Sporcuların gelişimsel özelliklerini, bireysel farklılıklarını, ilgi ve gereksinimlerini göz önünde bulundurarak yıllık-günlük antrenman planları hazırlar |
2 |
|
15 |
Spor branşı ile ilgili bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak bir bilimsel araştırma projesini planlar, yürütür ve elde edilen verileri analiz ederek yorumlar |
0 |
|
16 |
Farklı gelişim ve özelliklere uygun antrenman uygulamalarının neler olduğunu açıklar |
2 |
|
17 |
Sporcuların gelişimlerini desteklemek ve eğitimin kalıcılığını sağlamak amacıyla çok yönlü antrenman metotları kullanır. |
3 |
|
18 |
Eğitim amaçlarına ulaşmak için bilgi teknolojilerini etkin olarak kullanır |
3 |
|
19 |
Sporcuların gelişim düzeylerine ve bireysel özelliklerine uygun materyal seçer,hazırlar ve kullanır.
|
3 |
|
20 |
Mesleki etik ilkelere uygun davranır |
4 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
6 |
84 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
4 |
56 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
1 |
6 |
6 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
1 |
1 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
1 |
1 |
|
Toplam İş Yükü: | 148 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 5.92 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 6 |
|
|
|