|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Ders konularının içeriğini açıklanması |
Kaynak okuma.
Ön araştırma.
Konu tekrarı. |
Anlatım.
Tartışma.
Uygulama. |
|
2 |
Dünya’da masa tenisinin gelişimi |
Kaynak okuma.
Ön araştırma.
Konu tekrarı. |
Anlatım.
Tartışma.
Uygulama. |
|
3 |
Türkiye’de masa tenisinin gelişimi |
Kaynak okuma.
Ön araştırma.
Konu tekrarı. |
Anlatım.
Tartışma.
Uygulama. |
|
4 |
Kullanılan malzemelerin ebatları ve özellikleri |
Kaynak okuma.
Ön araştırma.
Konu tekrarı. |
Anlatım.
Tartışma.
Uygulama. |
|
5 |
Masa Tenisi sporcu seçimi |
Kaynak okuma.
Ön araştırma.
Konu tekrarı. |
Anlatım.
Tartışma.
Uygulama. |
|
6 |
Masa Tenisinde ilk adım |
Kaynak okuma.
Ön araştırma.
Konu tekrarı. |
Anlatım.
Tartışma.
Uygulama. |
|
7 |
Temel duruş, bekleme pozisyonları |
Kaynak okuma.
Ön araştırma.
Konu tekrarı. |
Anlatım.
Tartışma.
Uygulama. |
|
8 |
VİZE |
|
|
|
9 |
Ayak çalışmaları |
Kaynak okuma.
Ön araştırma.
Konu tekrarı. |
Anlatım.
Tartışma.
Uygulama. |
|
10 |
Forhand tekniğinin öğretimi |
Kaynak okuma.
Ön araştırma.
Konu tekrarı. |
Anlatım.
Tartışma.
Uygulama. |
|
11 |
Forhand tekniğine yonelik kombinasyonlar |
Kaynak okuma.
Ön araştırma.
Konu tekrarı. |
Anlatım.
Tartışma.
Uygulama. |
|
12 |
Beckhand tekniğinin öğretimi |
Kaynak okuma.
Ön araştırma.
Konu tekrarı. |
Anlatım.
Tartışma.
Uygulama. |
|
13 |
Beckhand tekniğine yonelik kombinasyonlar |
Kaynak okuma.
Ön araştırma.
Konu tekrarı. |
Anlatım.
Tartışma.
Uygulama. |
|
14 |
Forhand ve beckhand tekniklerin görsel eğitimi |
Kaynak okuma.
Ön araştırma.
Konu tekrarı. |
Anlatım.
Tartışma.
Uygulama. |
|
15 |
Forhand ve beckhand tekniklerin görsel eğitimi |
Kaynak okuma.
Ön araştırma.
Konu tekrarı. |
Anlatım.
Tartışma.
Uygulama. |
|
16/17 |
FİNAL SINAVI |
|
|
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. |
4 |
|
2 |
Spora ve antrenmana katılım stratejilerini aktif olarak kullanır |
3 |
|
3 |
Spor ile ilgili temel kavram ve kuramları açıklar |
4 |
|
4 |
Spor eğitim mevzuatını, yönetmeliğini ve spor eğitim programını açıklar |
5 |
|
5 |
Spor alanlarında bireysel ve ekip çalışmalarında sorumluluk alır ve alınan görevi etkin bir şekilde yerine getirir. |
4 |
|
6 |
Mesleki ve bireysel gelişim için; araştırma,keşfetme,alternatif çözüm yolları üretme,bilgiye ulaşma,eleştirel düşünme ve tartışma becerilerine sahiptir. |
4 |
|
7 |
Etkin dinleme,empati kurma,kendini ifade etme ve teknolojiyi kullanarak etkili iletişim becerisine sahiptir |
4 |
|
8 |
Çalıştığı ortamda ve meslektaşlarıyla işbirliği ve dayanışma içinde davranır. |
5 |
|
9 |
Farklı eğitim kademesindeki sporculara yönelik antrenman uygulamaları yapar |
3 |
|
10 |
Sporculara ve takıma uygun antrenman ortamını tasarlar ve düzenler
|
5 |
|
11 |
Sporcuların kişisel ve kültürel farklılıklar konusunda duyarlı ve hoşgörülü davranır. |
4 |
|
12 |
Mesleki gelişim ve meslek seçim sürecini açıklar. |
2 |
|
13 |
Spor bilimlerinde bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini açıklar |
3 |
|
14 |
Sporcuların gelişimsel özelliklerini, bireysel farklılıklarını, ilgi ve gereksinimlerini göz önünde bulundurarak yıllık-günlük antrenman planları hazırlar |
3 |
|
15 |
Spor branşı ile ilgili bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak bir bilimsel araştırma projesini planlar, yürütür ve elde edilen verileri analiz ederek yorumlar |
4 |
|
16 |
Farklı gelişim ve özelliklere uygun antrenman uygulamalarının neler olduğunu açıklar |
3 |
|
17 |
Sporcuların gelişimlerini desteklemek ve eğitimin kalıcılığını sağlamak amacıyla çok yönlü antrenman metotları kullanır. |
4 |
|
18 |
Eğitim amaçlarına ulaşmak için bilgi teknolojilerini etkin olarak kullanır |
3 |
|
19 |
Sporcuların gelişim düzeylerine ve bireysel özelliklerine uygun materyal seçer,hazırlar ve kullanır.
|
3 |
|
20 |
Mesleki etik ilkelere uygun davranır |
4 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|