Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Temel Eğitimt Spor Dalı ( Masa Tenisi)

Dersin Kodu : AB 119

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Güz (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 6

Eğitici(ler)nin Adı : Okutman MÜGE ATAKAN

Dersin Öğrenme Kazanımları : 1) Masa Tenisinde temel vuruşları yapar ve uygular.
2) Masa Tenisinde vuruş tekniklerinin öğreniminde basamaklamaları kullanır.
3) Masa Tenisinde antrenman metotlarını kullanır.
4) Masa Tenisinde oyun kurallarını açıklar.
5) Masa Tenisi oyunu için taktik geliştirir ve uygular.
6) Karşıdan gelen topun yönünü değiştirir.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Masa Tenisinde teknik ve taktik becerilerini kazanmak

Dersin İçeriği : Tarihçe. Vuruş teknikleri. Ayak çalışmaları ve kombinasyonlar.

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Derslik/Spor salonu


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Ders konularının içeriğini açıklanması Kaynak okuma. Ön araştırma. Konu tekrarı. Anlatım. Tartışma. Uygulama.
2 Dünya’da masa tenisinin gelişimi Kaynak okuma. Ön araştırma. Konu tekrarı. Anlatım. Tartışma. Uygulama.
3 Türkiye’de masa tenisinin gelişimi Kaynak okuma. Ön araştırma. Konu tekrarı. Anlatım. Tartışma. Uygulama.
4 Kullanılan malzemelerin ebatları ve özellikleri Kaynak okuma. Ön araştırma. Konu tekrarı. Anlatım. Tartışma. Uygulama.
5 Masa Tenisi sporcu seçimi Kaynak okuma. Ön araştırma. Konu tekrarı. Anlatım. Tartışma. Uygulama.
6 Masa Tenisinde ilk adım Kaynak okuma. Ön araştırma. Konu tekrarı. Anlatım. Tartışma. Uygulama.
7 Temel duruş, bekleme pozisyonları Kaynak okuma. Ön araştırma. Konu tekrarı. Anlatım. Tartışma. Uygulama.
8 VİZE
9 Ayak çalışmaları Kaynak okuma. Ön araştırma. Konu tekrarı. Anlatım. Tartışma. Uygulama.
10 Forhand tekniğinin öğretimi Kaynak okuma. Ön araştırma. Konu tekrarı. Anlatım. Tartışma. Uygulama.
11 Forhand tekniğine yonelik kombinasyonlar Kaynak okuma. Ön araştırma. Konu tekrarı. Anlatım. Tartışma. Uygulama.
12 Beckhand tekniğinin öğretimi Kaynak okuma. Ön araştırma. Konu tekrarı. Anlatım. Tartışma. Uygulama.
13 Beckhand tekniğine yonelik kombinasyonlar Kaynak okuma. Ön araştırma. Konu tekrarı. Anlatım. Tartışma. Uygulama.
14 Forhand ve beckhand tekniklerin görsel eğitimi Kaynak okuma. Ön araştırma. Konu tekrarı. Anlatım. Tartışma. Uygulama.
15 Forhand ve beckhand tekniklerin görsel eğitimi Kaynak okuma. Ön araştırma. Konu tekrarı. Anlatım. Tartışma. Uygulama.
16/17 FİNAL SINAVI


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Masa Tenisi Güven ERDİL, Level 1 Coaching Manual, Veliddin KIRLI, Spor ve Masa Tenisi, İstanbul 2007
 Adım Adım masa tenisi 2011 S.ATAKAN M.ATAKAN
Diğer Kaynaklar  www.ittf.com , www.ettu.com , www.masatenisi.org


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 100
    Ödev/Proje/Diğer 0 0
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. 4
2 Spora ve antrenmana katılım stratejilerini aktif olarak kullanır 3
3 Spor ile ilgili temel kavram ve kuramları açıklar 4
4 Spor eğitim mevzuatını, yönetmeliğini ve spor eğitim programını açıklar 5
5 Spor alanlarında bireysel ve ekip çalışmalarında sorumluluk alır ve alınan görevi etkin bir şekilde yerine getirir. 4
6 Mesleki ve bireysel gelişim için; araştırma,keşfetme,alternatif çözüm yolları üretme,bilgiye ulaşma,eleştirel düşünme ve tartışma becerilerine sahiptir. 4
7 Etkin dinleme,empati kurma,kendini ifade etme ve teknolojiyi kullanarak etkili iletişim becerisine sahiptir 4
8 Çalıştığı ortamda ve meslektaşlarıyla işbirliği ve dayanışma içinde davranır. 5
9 Farklı eğitim kademesindeki sporculara yönelik antrenman uygulamaları yapar 3
10 Sporculara ve takıma uygun antrenman ortamını tasarlar ve düzenler 5
11 Sporcuların kişisel ve kültürel farklılıklar konusunda duyarlı ve hoşgörülü davranır. 4
12 Mesleki gelişim ve meslek seçim sürecini açıklar. 2
13 Spor bilimlerinde bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini açıklar 3
14 Sporcuların gelişimsel özelliklerini, bireysel farklılıklarını, ilgi ve gereksinimlerini göz önünde bulundurarak yıllık-günlük antrenman planları hazırlar 3
15 Spor branşı ile ilgili bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak bir bilimsel araştırma projesini planlar, yürütür ve elde edilen verileri analiz ederek yorumlar 4
16 Farklı gelişim ve özelliklere uygun antrenman uygulamalarının neler olduğunu açıklar 3
17 Sporcuların gelişimlerini desteklemek ve eğitimin kalıcılığını sağlamak amacıyla çok yönlü antrenman metotları kullanır. 4
18 Eğitim amaçlarına ulaşmak için bilgi teknolojilerini etkin olarak kullanır 3
19 Sporcuların gelişim düzeylerine ve bireysel özelliklerine uygun materyal seçer,hazırlar ve kullanır. 3
20 Mesleki etik ilkelere uygun davranır 4
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 6 84
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 3 3
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 3 3
Toplam İş Yükü: 146
Toplam İş Yükü / 25 (s): 5.84
Dersin AKTS Kredisi: 6