|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Temel Eğitim ( Hentbol) 1 |
|
Dersin Kodu |
: |
AB 111 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Okutman MEHMET BİLBEK |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Hentbol oyununun karakteristik özelliklerini, dünya ve ülkemizdeki gelişimine, oyun kurallarını bilir ve uygular. Hentbol oyununun saha ve malzeme bilgisini analiz edecektir.
Hentbolda ısınma ve soğuma becerilerinin gerekliliği kavrayabilecek ve istenilen nitelikte uygulayacak.
Hentbol oyununda bireysel teknik ve taktik becerilerin bireysel performanstaki değerini bilecek.
Temel tekniklerin öğretiminde gerekli iletişim becerilerine sahip olacak.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
AB 111 Temel Eğitim ( Hentbol) 1
|
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Hentbol oyunun karakteristik özelliklerini, dünyada ve Türkiye´deki gelişimi, oyun kurallarını, saha ve malzeme bilgisini bilmek; ısınma ve soğumayı, bireysel teknik ve taktiği, hücum becerilerinin basamaklamaları ile ilgili becerileri yeterli düzeyde uygulayabilmektir. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Oyun tarihçesi, karakteristik özellikleri, oyun kuralları, saha ve malzeme bilgisi, ısınma ve soğuma, temel bireysel hücum davranışları. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
BESYO derslik, spor Salonu |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Hentbol oyunun karakteristik özellikleri, dünyadaki ve Türkiye deki gelişimi |
İlgili kaynaklardan yararlanma |
Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Takım/Grup Çalışması, |
|
2 |
Hentbol oyun kuralları ve saha, malzeme bilgisi
|
İlgili kaynaklardan yararlanma |
Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Takım/Grup Çalışması, |
|
3 |
Hentbol oyununda ısınma, soğuma ve bireysel hücum teknikleri
|
İlgili kaynaklardan yararlanma |
Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Takım/Grup Çalışması, |
|
4 |
TEMEL TEKNİK-Top Tutma, Pas/Temel pas
|
Uygulama |
Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Takım/Grup Çalışması, Gösterme, Uygulama-Alıştırma, |
|
5 |
TEMEL TEKNİK-Pas/Bilekten pas-Sıçrayarak pas
|
Uygulama |
Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Takım/Grup Çalışması, Gösterme, Uygulama-Alıştırma, |
|
6 |
TEMEL TEKNİK-Pas/Alttan Pas, Yerden Sektirme Pas
|
Uygulama |
Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Takım/Grup Çalışması, Gösterme, Uygulama-Alıştırma, |
|
7 |
TEMEL TEKNİK-Pas/Tek el yerden pas, arkadan pas
|
Uygulama |
Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Takım/Grup Çalışması, Gösterme, Uygulama-Alıştırma, |
|
8 |
ARA SINAV |
Sınav hazırlığı |
Yazılı-uygulama |
|
9 |
TEMEL TEKNİK-Pas/Diğer pas çeşitleri, alıştırmalar |
Uygulama |
Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Takım/Grup Çalışması, Gösterme, Uygulama-Alıştırma, |
|
10 |
TEMEL TEKNİK-Kale Atışları/Temel Atış (Yüksek temel atış)
|
Uygulama |
Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Takım/Grup Çalışması, Gösterme, Uygulama-Alıştırma, |
|
11 |
TEMEL TEKNİK-Kale Atışları/Temel atış (Kalça hizası ve alçak temel atış)
|
Uygulama |
Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Takım/Grup Çalışması, Gösterme, Uygulama-Alıştırma, |
|
12 |
TEMEL TEKNİK-Kale Atışları/Sıçrayarak atış
|
Uygulama |
Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Takım/Grup Çalışması, Gösterme, Uygulama-Alıştırma, |
|
13 |
TEMEL TEKNİK-Kale Atışları/Düşerek atış
|
Uygulama |
Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Takım/Grup Çalışması, Gösterme, Uygulama-Alıştırma, |
|
14 |
TEMEL TEKNİK-Kale Atışları/Arkadan atış
|
Uygulama |
Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Takım/Grup Çalışması, Gösterme, Uygulama-Alıştırma, |
|
15 |
GENEL TEKRAR |
Uygulama |
Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Takım/Grup Çalışması, Gösterme, Uygulama-Alıştırma, |
|
16/17 |
YARI YIL SONU SINAVI
|
Sınav hazırlığı |
Yazılı-uygulama |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
THF Oyun kuralları ve Sicil – Lisans Yönetmeliği
Sevim Y. Hentbol Teknik-Taktik-Kondisyon Nobel Yayınevi ANKARA 2002
Sevim Y. Hentbol Alıştırmaları, Pars Matbaası, Ankara, 1977
Dorak, F. Hentbolde Bireysel Hücum Ve Savunma. İzmir: bilim ofset 1994
Taşkıran,Y.,Demirdizen,A.,Çetin,E.,Hentbolde Temel Eğitim,Yayıncı Yayınları,Kocaeli,2002
Buamberger,J, Hentbol Oynayarak Öğrenme Daha İyi Oynama, Bağırgan Yayınevi, Ankara, 1998
Çeliksoy, M.A, Hentbol Teori Ve Pratiği, Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yayınları,1996
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
100 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
0 |
0 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. |
4 |
|
2 |
Spora ve antrenmana katılım stratejilerini aktif olarak kullanır |
5 |
|
3 |
Spor ile ilgili temel kavram ve kuramları açıklar |
2 |
|
4 |
Spor eğitim mevzuatını, yönetmeliğini ve spor eğitim programını açıklar |
2 |
|
5 |
Spor alanlarında bireysel ve ekip çalışmalarında sorumluluk alır ve alınan görevi etkin bir şekilde yerine getirir. |
3 |
|
6 |
Mesleki ve bireysel gelişim için; araştırma,keşfetme,alternatif çözüm yolları üretme,bilgiye ulaşma,eleştirel düşünme ve tartışma becerilerine sahiptir. |
3 |
|
7 |
Etkin dinleme,empati kurma,kendini ifade etme ve teknolojiyi kullanarak etkili iletişim becerisine sahiptir |
4 |
|
8 |
Çalıştığı ortamda ve meslektaşlarıyla işbirliği ve dayanışma içinde davranır. |
4 |
|
9 |
Farklı eğitim kademesindeki sporculara yönelik antrenman uygulamaları yapar |
4 |
|
10 |
Sporculara ve takıma uygun antrenman ortamını tasarlar ve düzenler
|
4 |
|
11 |
Sporcuların kişisel ve kültürel farklılıklar konusunda duyarlı ve hoşgörülü davranır. |
4 |
|
12 |
Mesleki gelişim ve meslek seçim sürecini açıklar. |
3 |
|
13 |
Spor bilimlerinde bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini açıklar |
3 |
|
14 |
Sporcuların gelişimsel özelliklerini, bireysel farklılıklarını, ilgi ve gereksinimlerini göz önünde bulundurarak yıllık-günlük antrenman planları hazırlar |
4 |
|
15 |
Spor branşı ile ilgili bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak bir bilimsel araştırma projesini planlar, yürütür ve elde edilen verileri analiz ederek yorumlar |
3 |
|
16 |
Farklı gelişim ve özelliklere uygun antrenman uygulamalarının neler olduğunu açıklar |
4 |
|
17 |
Sporcuların gelişimlerini desteklemek ve eğitimin kalıcılığını sağlamak amacıyla çok yönlü antrenman metotları kullanır. |
4 |
|
18 |
Eğitim amaçlarına ulaşmak için bilgi teknolojilerini etkin olarak kullanır |
4 |
|
19 |
Sporcuların gelişim düzeylerine ve bireysel özelliklerine uygun materyal seçer,hazırlar ve kullanır.
|
5 |
|
20 |
Mesleki etik ilkelere uygun davranır |
5 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
6 |
84 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
4 |
56 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
0 |
0 |
0 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
2 |
2 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
2 |
2 |
|
Toplam İş Yükü: | 144 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 5.76 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 6 |
|
|
|