Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Temel Eğitim ( Basketbol) 1

Dersin Kodu : AB 105

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Güz (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 6

Eğitici(ler)nin Adı : Okutman ERCAN YELDAN

Dersin Öğrenme Kazanımları : Oyunu ve oyun kurallarını tanımlayabilme
Toplu ve topsuz hücum tekniklerini planlayabilme

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Antrenörlük yapacak olan öğrencilerin Basketbol Temel Teknik Hareketlerini Bilişsel ve Devinimsel Düzeyde Öğrenme ve Öğretme Becerilerini Sağlamak.

Dersin İçeriği : Programın açıklanması konuların içeriği hakkında bilgi Temel teknik:Temel duruş,savunma ve hücüm duruşu,savunma Temel teknik:Stoplar,tek zamanlı stop,çift zamanlı stop,pivot adımı Temel teknik:Top tutma,paslar ,temel paslar ve sık kullanılan paslar Temel teknik:Top sürme,alçak top sürme yüksek top sürme,geriye top sürme Temel teknik:Şut atışının temel tekniği ve kuralları sağ turnike Temel teknik:Şut atışının temel tekniği faül atışı,sol turnike Temel teknikŞut atışının temel tekniği faul atışı ARA SINAV Temel teknik:Ribaunt,savunma ribandu ve uygulanışı Temel teknik:Hücüm ribandu ve yer kapma hareketi Temel teknik:AldatmalarTüm sahada yapılan aldatmalar Temel teknik:Aldatmalar çember yakınında yapılan aldatmalar Genel tekrar ve değerlendirme YARI YIL SONU SINAVI YARI YIL SONU SINAVI * Haftalara vize ve final sınavları dahildir.

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : derslik,saha,salon


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Programın açıklanması konuların içeriği hakkında bilgi Uygulama Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Uygulama-Alıştırma, Sorun/Problem Çözme
2 Temel teknik:Temel duruş,savunma ve hücüm duruşu,savunma Uygulama Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Uygulama-Alıştırma, Sorun/Problem Çözme
3 Temel teknik:Temel duruş,savunma ve hücüm duruşu,savunma Uygulama Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Uygulama-Alıştırma, Sorun/Problem Çözme
4 Temel teknik:Top tutma,paslar ,temel paslar ve sık kullanılan paslar Uygulama Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Uygulama-Alıştırma, Sorun/Problem Çözme
5 Temel teknik:Top sürme,alçak top sürme yüksek top sürme,geriye top sürme Uygulama Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Uygulama-Alıştırma, Sorun/Problem Çözme
6 Temel teknik:Şut atışının temel tekniği ve kuralları sağ turnike Uygulama Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Uygulama-Alıştırma, Sorun/Problem Çözme
7 Temel teknik:Şut atışının temel tekniği faül atışı,sol turnike Uygulama Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Uygulama-Alıştırma, Sorun/Problem Çözme
8 ara sınav ara sınav ara sınav
9 Temel teknik:Şut atışının temel tekniği faül atışı,sol turnike Uygulama Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Uygulama-Alıştırma, Sorun/Problem Çözme
10 Temel teknik:Ribaunt,savunma ribandu ve uygulanışı Uygulama Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Uygulama-Alıştırma, Sorun/Problem Çözme
11 Temel teknik:Hücüm ribandu ve yer kapma hareketi Uygulama Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Uygulama-Alıştırma, Sorun/Problem Çözme
12 Temel teknik:AldatmalarTüm sahada yapılan aldatmalar Uygulama Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Uygulama-Alıştırma, Sorun/Problem Çözme
13 Temel teknik:Aldatmalar çember yakınında yapılan aldatmalar Uygulama Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Uygulama-Alıştırma, Sorun/Problem Çözme
14 Genel tekrar ve değerlendirme
15 Genel tekrar ve değerlendirme Uygulama Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Uygulama-Alıştırma, Sorun/Problem Çözme
16/17 YARI YIL SONU SINAVI Vize sınavı Vize sınavı


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  1. C.Şen.C Basketbol Temel Teknik Bağırgan Yayınevi ANKARA 2000 2. Sevim.Y Basketbol Teknik-Taktik-Kondisyon Nobel Yayınevi ANKARA 2005 3)-Erdoğan.B Basketbol Temelleri Mattek Matbacılık ANKAR 2006 4)-Burgul.A,Çulha.U Basketbol Tekniği Nehir Yayıncılık ANKARA 1991
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 60
    Ödev/Proje/Diğer 1 40
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. 3
2 Spora ve antrenmana katılım stratejilerini aktif olarak kullanır 4
3 Spor ile ilgili temel kavram ve kuramları açıklar 5
4 Spor eğitim mevzuatını, yönetmeliğini ve spor eğitim programını açıklar 5
5 Spor alanlarında bireysel ve ekip çalışmalarında sorumluluk alır ve alınan görevi etkin bir şekilde yerine getirir. 5
6 Mesleki ve bireysel gelişim için; araştırma,keşfetme,alternatif çözüm yolları üretme,bilgiye ulaşma,eleştirel düşünme ve tartışma becerilerine sahiptir. 5
7 Etkin dinleme,empati kurma,kendini ifade etme ve teknolojiyi kullanarak etkili iletişim becerisine sahiptir 5
8 Çalıştığı ortamda ve meslektaşlarıyla işbirliği ve dayanışma içinde davranır. 2
9 Farklı eğitim kademesindeki sporculara yönelik antrenman uygulamaları yapar 3
10 Sporculara ve takıma uygun antrenman ortamını tasarlar ve düzenler 5
11 Sporcuların kişisel ve kültürel farklılıklar konusunda duyarlı ve hoşgörülü davranır. 3
12 Mesleki gelişim ve meslek seçim sürecini açıklar. 3
13 Spor bilimlerinde bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini açıklar 3
14 Sporcuların gelişimsel özelliklerini, bireysel farklılıklarını, ilgi ve gereksinimlerini göz önünde bulundurarak yıllık-günlük antrenman planları hazırlar 4
15 Spor branşı ile ilgili bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak bir bilimsel araştırma projesini planlar, yürütür ve elde edilen verileri analiz ederek yorumlar 3
16 Farklı gelişim ve özelliklere uygun antrenman uygulamalarının neler olduğunu açıklar 3
17 Sporcuların gelişimlerini desteklemek ve eğitimin kalıcılığını sağlamak amacıyla çok yönlü antrenman metotları kullanır. 3
18 Eğitim amaçlarına ulaşmak için bilgi teknolojilerini etkin olarak kullanır 3
19 Sporcuların gelişim düzeylerine ve bireysel özelliklerine uygun materyal seçer,hazırlar ve kullanır. 3
20 Mesleki etik ilkelere uygun davranır 3
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 6 84
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 1 1 1
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 2 2
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 2 2
Toplam İş Yükü: 145
Toplam İş Yükü / 25 (s): 5.8
Dersin AKTS Kredisi: 6