|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Temel Eğitim ( Aletli Cimnastik) I |
|
Dersin Kodu |
: |
AB 101 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Öğr.Gör. MURAT SANRI |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
1. Artistik cimnastiğin temel teknik kavramlarını tanımlayabilir ve uygulayabilir 1.1. Esneklik-kuvvet,koordinasyon-hareketlilik ve beceri düzeylerinin gelişimini sağlayıcı temel teknikleri tanımlayabilme. 1.2. Esneklik-kuvvet,koordinasyon-hareketlilik ve beceri düzeylerinin gelişimini sağlayıcı temel teknikleri uygulayabilme 2. Artistik cimnastikte temel yer tekniklerini tanımlayabilir ve uygulayabilme 2.1. Öne-Geri takla hareketlerini uygulayabilme 2.2. Amud hareketini uygulayabilme 2.3. Çember hareketini uygulayabilme 2.4. Elle aşma hareketini uygulayabilme 3. Artistik cimnastikte kullanılan yardımcı araçlar ve gereçleri kullanabilme. 3.1. Temel tekniklerde ve ileri tekniklerde araç-gereç kullanabilme. 3.2. Temel ve ileri tekniklerde güvenlik önlemlerinde kullanılan araç-gereçleri kullanabilme.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
AB 101 Temel Eğitim ( Aletli Cimnastik) I
|
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
CİMNASTİKTE YER ALAN TEMEL BECERİYE YÖNELİK ALIŞTIRMALARI YAPMA,BU BECERİLERİ GÜVENLİ BİR ŞEKİLDE UYGULAMA VE BECERİLERLE İLGİLİ PROGRAMLAR OLUŞTURMALRINI SAĞLAYARAK ANTRENÖRLÜĞE HAZIRLAYABİLME
|
|
Dersin İçeriği |
: |
TEMEL BECERİLERİ ÖĞRENEBİLME |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
CİMNASTİK SALONU |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Cimnastik sporunun tanımı ve tarihçesi |
konu ile ilgili kaynaklardan yararlanma |
Sunuş yoluyla öğretim |
|
2 |
Artistik cimnastikte ısınmanın önemi,organizmaya etkileri |
konu ile ilgili kaynaklardan yararlanma |
Sunuş yoluyla öğretim |
|
3 |
Cimnastik antrenmanlarının metodik analizi,hazırlık devresinde yarışma devresinde,aktif dinlenmeye geçiş devresinde antrenman özellikleri |
konu ile ilgili kaynaklardan yararlanma |
Sunuş yoluyla öğretim |
|
4 |
Cimnastik antrenmanlarının metodik analizi,hazırlık devresi,yarışma devresi,aktif dinlenmeye geçiş devresinde antrenman özelliklerinin bir programa oturtulması |
konu ile ilgili kaynaklardan yararlanma |
Sunuş yoluyla öğretim |
|
5 |
Yetenek seçimi,uygulanabilecek yöntrem ve testler,yetenekli sporcunun özellikleri,yetenek seçiminin aşamaları,yeteneklinin yönlendirilmesi |
konu ile ilgili kaynaklardan yararlanma |
Gösteri yoluyla öğretim |
|
6 |
tekniklere yönelik kuvvet ve beceri çalışmaları |
uygulama |
Gösteri yoluyla öğretim |
|
7 |
tekniklere yönelik kuvvet ve beceri çalışmaları |
uygulama |
Sunuş yoluyla öğretim |
|
8 |
ara sınav |
uygulama |
Gösteri yoluyla öğretim |
|
9 |
Temel tekniklere yönelik kuvvet ve beceri çalışmaları-yer becerilerinin tanımı ve uygulanması |
uygulama |
Gösteri yoluyla öğretim |
|
10 |
Temel tekniklere yönelik kuvvet ve beceri çalışmaları-yer becerilerinin tanımı ve uygulanması |
uygulama |
Gösteri yoluyla öğretim |
|
11 |
Temel tekniklere yönelik kuvvet ve beceri çalışmaları-yer becerilerinin tanımı ve uygulanması |
uygulama |
Gösteri yoluyla öğretim |
|
12 |
Esneklik-kuvvet,koordinasyon-hareketlilik ve beceri düzeylerinin gelişimi |
uygulama |
Gösteri yoluyla öğretim |
|
13 |
Esneklik-kuvvet,koordinasyon-hareketlilik ve beceri düzeylerinin gelişimi-yerde basit yuvarlanmalar,öne ve geriye taklalar |
uygulama |
Gösteri yoluyla öğretim |
|
14 |
Takla varyasyonları ve küçük bağlantı hareketlerinin çalışılması-temel tekniklerin basamaklamalı öğretimi |
uygulama |
Gösteri yoluyla öğretim |
|
15 |
Artistik cimnastikte kullanılan yardımcı araçlar ve temel tekniklerin basamaklamalı öğretimi |
uygulama |
Gösteri yoluyla öğretim |
|
16/17 |
FİNAL |
FİNAL |
|
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
M.Kamil Özer Yayın Yılı 1983 Kuvvet,Esneklik, Dayanıklık ve Taktik Antrenmanlaı Yayın yeri İstanbul , Zafer Özhabeş Yayın Yılı 1985 Aletli Cimnastikte Atlama Beygiri Becerileri Yayın Yeri Yaprak Matbaacılık İstanbul, Cimnastik Federasyonu Dergileri Yayın Yeri Ankara, Doç.Dr. Sami Mengütay Yayın Yılı 1997 Artistik Cimnastik Yyın Yeri Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulu Ankara.
OKUNMASI ÖNERİLEN KAYNAKLAR
1: Özer K: Antrenman Bilgisi Ders Notları Bursa ide ajans 1991
2- Özer K: Aletli cimnastikte temel Öğretim Yöntenleri ide ajans. İstanbul 1983
3- Mengütay S: Artistik Jimnastik Tekel Ambalaj işletmesi baskı. İstanbul. 1998
4- Özhabeş Z. Tüm aletlerde teknik beceriler: set matbaacılık. İstanbul. 1983
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
60 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
1 |
40 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. |
4 |
|
2 |
Spora ve antrenmana katılım stratejilerini aktif olarak kullanır |
4 |
|
3 |
Spor ile ilgili temel kavram ve kuramları açıklar |
4 |
|
4 |
Spor eğitim mevzuatını, yönetmeliğini ve spor eğitim programını açıklar |
4 |
|
5 |
Spor alanlarında bireysel ve ekip çalışmalarında sorumluluk alır ve alınan görevi etkin bir şekilde yerine getirir. |
4 |
|
6 |
Mesleki ve bireysel gelişim için; araştırma,keşfetme,alternatif çözüm yolları üretme,bilgiye ulaşma,eleştirel düşünme ve tartışma becerilerine sahiptir. |
5 |
|
7 |
Etkin dinleme,empati kurma,kendini ifade etme ve teknolojiyi kullanarak etkili iletişim becerisine sahiptir |
4 |
|
8 |
Çalıştığı ortamda ve meslektaşlarıyla işbirliği ve dayanışma içinde davranır. |
4 |
|
9 |
Farklı eğitim kademesindeki sporculara yönelik antrenman uygulamaları yapar |
4 |
|
10 |
Sporculara ve takıma uygun antrenman ortamını tasarlar ve düzenler
|
4 |
|
11 |
Sporcuların kişisel ve kültürel farklılıklar konusunda duyarlı ve hoşgörülü davranır. |
4 |
|
12 |
Mesleki gelişim ve meslek seçim sürecini açıklar. |
4 |
|
13 |
Spor bilimlerinde bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini açıklar |
4 |
|
14 |
Sporcuların gelişimsel özelliklerini, bireysel farklılıklarını, ilgi ve gereksinimlerini göz önünde bulundurarak yıllık-günlük antrenman planları hazırlar |
4 |
|
15 |
Spor branşı ile ilgili bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak bir bilimsel araştırma projesini planlar, yürütür ve elde edilen verileri analiz ederek yorumlar |
5 |
|
16 |
Farklı gelişim ve özelliklere uygun antrenman uygulamalarının neler olduğunu açıklar |
4 |
|
17 |
Sporcuların gelişimlerini desteklemek ve eğitimin kalıcılığını sağlamak amacıyla çok yönlü antrenman metotları kullanır. |
4 |
|
18 |
Eğitim amaçlarına ulaşmak için bilgi teknolojilerini etkin olarak kullanır |
5 |
|
19 |
Sporcuların gelişim düzeylerine ve bireysel özelliklerine uygun materyal seçer,hazırlar ve kullanır.
|
4 |
|
20 |
Mesleki etik ilkelere uygun davranır |
5 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
6 |
84 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
4 |
56 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
1 |
1 |
1 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
1 |
1 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
1 |
1 |
|
Toplam İş Yükü: | 143 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 5.72 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 6 |
|
|
|