Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Yüksek Lisans Tezi (Z) |
|
Dersin Kodu |
: |
BİK-730 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
2 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Tüm Yıl (32 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
25 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Prof.Dr. ABDULLAH TULİ Prof.Dr. LEVENT KAYRIN Prof.Dr. KIYMET AKSOY Prof.Dr. NURTEN DİKMEN Prof.Dr. MEHMET AKİF ÇÜRÜK Dr.Öğr. ÜyesiDr. ÖZLEM GÖRÜROĞLU ÖZTÜRK Doç.Dr. TAMER C. İNAL |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Biyokimyada güncel gelişmeleri bilir Güncel bilgilere çeşitli kaynaklardan ulaşarak yorumlayabilir Değişik araştırma konularında sonuca ulaşabilmek için laboratuvar deneyleri planlar ve uygulayabilir Elde ettiği sonuçları yorumlayabilir Sonuçları bir tez haline getirerek yazabilir Tez çalışmalarını bir makale haline getirebilir
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Yaşamla beraber var olan biyokimyasal olayları sistem, organ, hücre ve moleküler düzeyde incelemek ve aydınlatmaktır. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Bu ders lipidleri, proteinleri ve karbonhidratleri, enzimleri, hormonları, biyokimyasal döngüleri içerir. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Tıp Fakültesi Biyokimya Anabilim dalı seminer odası |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Biyokimya alanındaki gelişmelerle ilgili araştırma |
Biyokimya ile ilgili kitapları okuma ve literatür tarama |
Araştırma |
|
2 |
Biyokimya alanındaki gelişmelerle ilgili araştırma |
Biyokimya ile ilgili kitapları okuma ve literatür tarama |
Araştırma |
|
3 |
Biyokimya alanındaki gelişmelerle ilgili araştırma |
Biyokimya ile ilgili kitapları okuma ve literatür tarama |
Araştırma |
|
4 |
Hipotez oluşturma |
Biyokimya ile ilgili kitapları okuma ve literatür tarama |
Araştırma |
|
5 |
Tez çalişmasının planlanması ve projenin yazımı |
Literatürde bulunan benzer çalışmalardan faydalanma |
Araştırma |
|
6 |
Tez çalişmasının planlanması ve projenin yazımı |
Literatürde bulunan benzer çalışmalardan faydalanma |
Araştırma |
|
7 |
Tez çalişmasının planlanması ve projenin yazımı |
Literatürde bulunan benzer çalışmalardan faydalanma |
Araştırma |
|
8 |
Deneylerin gerçekleştirilmesi |
Laboratuvarda çalışma ve mevcut cihazların uyguluğunu test etme |
Uygulama |
|
9 |
Deneylerin gerçekleştirilmesi |
Laboratuvarda çalışma ve mevcut cihazların uyguluğunu test etme |
Uygulama |
|
10 |
Deneylerin gerçekleştirilmesi |
Laboratuvarda çalışma ve mevcut cihazların uyguluğunu test etme |
Uygulama |
|
11 |
Deneylerin gerçekleştirilmesi |
Laboratuvarda çalışma ve mevcut cihazların uyguluğunu test etme |
Uygulama |
|
12 |
Deneylerin gerçekleştirilmesi |
Laboratuvarda çalışma ve mevcut cihazların uyguluğunu test etme |
Uygulama |
|
13 |
Deneylerin gerçekleştirilmesi |
Laboratuvarda çalışma ve mevcut cihazların uyguluğunu test etme |
Uygulama |
|
14 |
Deneylerin gerçekleştirilmesi |
Laboratuvarda çalışma ve mevcut cihazların uyguluğunu test etme |
Uygulama |
|
15 |
Deneylerin gerçekleştirilmesi |
Laboratuvarda çalışma ve mevcut cihazların uyguluğunu test etme |
Uygulama |
|
16 |
Deneylerin gerçekleştirilmesi |
Laboratuvarda çalışma ve mevcut cihazların uyguluğunu test etme |
Uygulama |
|
17 |
Deneylerin gerçekleştirilmesi |
Laboratuvarda çalışma ve mevcut cihazların uyguluğunu test etme |
Uygulama |
|
18 |
Deneylerin gerçekleştirilmesi |
Laboratuvarda çalışma ve mevcut cihazların uyguluğunu test etme |
Uygulama |
|
19 |
Deneylerin gerçekleştirilmesi |
Laboratuvarda çalışma ve mevcut cihazların uyguluğunu test etme |
Uygulama |
|
20 |
Bulguların işlenmesi |
Sonuçların tablo haline getirilerek başta istatistiksel yöntemler olmak üzere uygunluğunu çalışma |
Araştırma ve uygulama |
|
21 |
Bulguların işlenmesi |
Sonuçların tablo haline getirilerek başta istatistiksel yöntemler olmak üzere uygunluğunu çalışma |
Araştırma ve uygulama |
|
22 |
Bulguların işlenmesi |
Sonuçların tablo haline getirilerek başta istatistiksel yöntemler olmak üzere uygunluğunu çalışma |
Araştırma ve uygulama |
|
23 |
Sonuçların yorumlanması |
Literatür bilgileri ile karşılaştırarak yorumlama |
Araştırma |
|
24 |
Sonuçların yorumlanması |
Literatür bilgileri ile karşılaştırarak yorumlama |
Araştırma |
|
25 |
Sonuçların yorumlanması |
Literatür bilgileri ile karşılaştırarak yorumlama |
Araştırma |
|
26 |
Tez yazımı |
Bilimsel metinleri ve başarılı tez örneklerini inceleme |
İnceleme |
|
27 |
Tez yazımı |
Bilimsel metinleri ve başarılı tez örneklerini inceleme |
İnceleme |
|
28 |
Tez yazımı |
Bilimsel metinleri ve başarılı tez örneklerini inceleme |
İnceleme |
|
29 |
Tez yazımı |
Bilimsel metinleri ve başarılı tez örneklerini inceleme |
İnceleme |
|
30 |
Yazılan tezin sunum haline getirilmesi |
Konu ile ilgili örneklerin incelenmesi |
Sunum |
|
31 |
Yazılan tezin sunum haline getirilmesi |
Konu ile ilgili örneklerin incelenmesi |
Sunum |
|
32/33/34 |
Tez sunumu |
İlgili, kuralların incelenmesi |
Yazım ve sunum |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Laboratuvar işlemlerinde yenilikleri araştırarak uygulayabilir. |
5 |
|
2 |
Biyokimyanın diğer bilim dalları ile olan ilişkisini kavrar. |
4 |
|
3 |
Biyokimyada deneysel yöntemleri bilir. |
5 |
|
4 |
in vitro/in vivo hayvan çalışmalarında yer alabilir. |
3 |
|
5 |
Biyokimya ile ilgili alanlardaki çalışmaları bir ekip üyesi olarak yürütür. |
3 |
|
6 |
Sürekli mesleki gelişim becerilerini kazanır. |
5 |
|
7 |
Biyokimya alanı ile ilgili temel bilgileri kavrar. |
5 |
|
8 |
Ne tür etkenlerin laboratuvar sonuçlarını nasıl ve hangi basamakta etkileyebileceğini yorumlar. |
5 |
|
9 |
laboratuvar araç ve gereçlerini kullanabilir. |
5 |
|
10 |
Laboratuvar işlemlerinin etik ve yasal yönlerini bilir ve ülke için ekonomik değerini değerlendirir. |
5 |
|
11 |
Bilimsel bir çalışmaya destek olabilir. |
3 |
|
12 |
Gerçekleştirdiği bilimsel çalışma sonuçlarını yorumlayabilir. |
5 |
|
13 |
Bilimsel çalışma sonuçlarını bir rapor haline getirebilir. |
5 |
|
14 |
Biyokimyasal örnekleme kurallarını bilir. |
5 |
|
15 |
Labarotuvar ortamında çalışma ve araştırma yapabilir. |
5 |
|
16 |
Takım arkadaşları ile duyarlı ve etkili iletişim kurabilir, bilgilendirir, bütünsel duyarlı ve saygılı yaklaşabilir. |
3 |
|
17 |
Biyokimyada verileri ve kuramsal kavramları ilşkilendirir ve yorumlar. |
5 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|