Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Yüksek Lisans Tezi (Z)

Dersin Kodu : HİS-730

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : İkinci Aşama (Yüksek Lisans)

Dersin Yılı : 2

Dersin Dönemi : Güz ve Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 25

Eğitici(ler)nin Adı : Prof.Dr. SAİT POLAT
Prof.Dr. UFUK ÖZGÜ METE
Prof.Dr. ÖZGÜL TAP
Dr.Öğr. ÜyesiDr. HÜLYA ÖZGÜR

Dersin Öğrenme Kazanımları : Tez çalışması ile ilgili literatürü izleyebilir, yorumlayabilir ve ilgili konu ile hipotez oluşturabilir
Tez çalışması için proje başvuru süreçlerini yerine getirerek, projesini önerilen formata uygun olarak hazırlayabilir
Tez çalışmasında yararlanacağı teknikleri seçebilir ve uygulayabilir
Tez çalışması için deneyini planlayabilir, uygulayabilir ve bulguları yorumlayabilir
Deney sırasında karşılaştığı sorunları saptayabilir ve yeni yaklaşımlar geliştirerek çözebilir
Verilerin toplanması, değerlendirilmesi, yayınlanması aşamalarında bilimsel ve etik değerleri gözetir
Tez çalışmasını ve konusu ile ilgili güncel gelişmeleri uygun sunum planı içinde bilimsel dilde yazılı ve sözlü olarak sunabilir

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : HİS 501 Hücre İnce Yapısı ve Fonksiyonları
HİS 502 Dokuların Temel Histolojik Özellikleri
HİS512 Işık Mikroskopi Teknikleri I
HİS-715 Seminer Dersi (Z)

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Tez aşamasında olan öğrencilere, danışman öğretim üyesi sorumluluğunda, çalışacağı konuya ilişkin literatürü izleyebilme, değerlendirebilme, tartışabilme yeteneğinin kazandırılması ve tez çalışmasında yararlanacağı güncel teknikleri laboratuvar çalışma ilkeleri doğrultusunda uygulayarak bulguları yorumlayabilme ve bilimsel bir çalışma üretmelerinin sağlanmasıdır.

Dersin İçeriği : Yüksek lisans derslerini başarı ile tamamlayan öğrencilerin, Anabilim Dalı Başkanlığının önerdiği ve Enstitü Yönetim Kurulunun onayladığı bir konuda ve tez danışmanının sorumluluğunda yaptıkları çalışmadır.

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Derslik, laboratuvar, deneysel araştırma ve uygulama merkezi


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Tez konusu araştırması Literatür tarama, bireysel çalışma Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
2 Tez konusu ile ilgili literatür taramasının yapılması Literatür tarama, bireysel çalışma Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Proje temelli öğrenme, ödev
3 Tez konusuyla ilgili makale inceleme Literatür tarama, bireysel çalışma Soru-Cevap, Tartışma, Proje temelli öğrenme
4 Tez konusuyla ilgili makale inceleme Literatür tarama, bireysel çalışma Soru-Cevap, Tartışma, Proje temelli öğrenme
5 Tez konusuyla ilgili araştırma planlama Literatür tarama, bireysel çalışma Soru-Cevap, Tartışma, Proje temelli öğrenme
6 Tez ile ilgili uygun yöntemler seçme Literatür tarama, bireysel çalışma Soru-Cevap, Tartışma, Proje temelli öğrenme
7 Deneylerin belirlenen plan ve yöntemler doğrultusunda uygulanması Yaparak öğrenme Soru-Cevap, Tartışma, Proje temelli öğrenme
8 Deneylerin belirlenen plan ve yöntemler doğrultusunda uygulanması Yaparak öğrenme Soru-Cevap, Tartışma, Proje temelli öğrenme
9 Deneylerin belirlenen plan ve yöntemler doğrultusunda uygulanması Yaparak öğrenme Soru-Cevap, Tartışma, Proje temelli öğrenme
10 Araştırma verilerinin toplanması Bireysel çalışma Soru-Cevap, Tartışma, Proje temelli öğrenme
11 Verilerin analizi Makale inceleme Soru-Cevap, Tartışma
12 Verilerin analizi Makale inceleme Soru-Cevap, Tartışma
13 Verilerin yorumlanması Makale inceleme Soru-Cevap, Tartışma
14 Literatüre dayalı olarak bilgilerin düzenlenmesi Makale inceleme Rapor yazma
15 Araştırma sonuçlarının raporlaştırılması Bireysel çalışma Rapor yazma
16/17 Tez savunması Bireysel çalışma Sözlü savunma


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  SCI ve SCI EXPANDED Araştırma makaleleri ve derlemeleri
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 0 0
    Ödev/Proje/Diğer 1 100
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Organ yapılarını mikroskopta tanıyabilir 0
2 Hücre ve dokuları ışık mikroskobunda ayırd edebilir. 0
3 Hücre ve dokuların temel histolojik özelliklerini söyleyebilir. 5
4 Hücrelerin yapı ve fonksiyon bağlantısını kurabilir. 5
5 Organ sistemlerinin histolojik özellikleri hakkında bilgi sahibidir. 5
6 Embriyo gelişimi, gelişim bozuklukları ve mekanizmaları hakkında bilgi sahibidir. 4
7 Işık ve elektron mikroskobik doku hazırlama ve inceleme yöntemlerini tanımlayabilir. 5
8 Hücre kültürü, histokimya ve immünohistokimya alanlarının genel prensipleri hakkında bilgi sahibidir. 4
9 Işık ve elektron mikroskobik incelemeler için gerekli olan solüsyonları ve dokuları hazırlayabilir. 5
10 Temel histokimyasal boyama yöntemlerini uygulayabilir. 4
11 Doku ve organ sistemlerini ışık mikroskobik düzeyde ayırt edebilir. 5
12 Alanıyla ilgili çalışmaları bireysel veya ekip üyesi olarak yürütür. 5
13 Yürütülen araştırma projeleri kapsamında verilen görevleri yapabilir. 5
14 Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum ve davranış geliştirir. 5
15 Öğrenme gereksinimlerini ve kaynaklarını belirler, kaynakları etkin kullanarak öğrenmesini yönlendirir. 5
16 Yüksek lisans düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel yaklaşımla değerlendirebilir. 5
17 Etkili iletişim kurabilir. 5
18 Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek düşüncelerini ve çözüm önerilerini sözlü ve görsel olarak aktarabilir. 5
19 Alanı ile ilgili araştırma çalışmalarının yapılması, değerlendirilmesi ve sonuçların paylaşılması sırasında etik ilkelerin önemini bilir. 5
20 Farklı boyama yöntemlerini ayırt edebilir 0
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 15 15 225
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 15 26 390
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 1 2 2
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 0 0 0
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 2 2
Toplam İş Yükü: 619
Toplam İş Yükü / 25 (s): 24.76
Dersin AKTS Kredisi: 25