|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Yüksek Lisans Tezi (Z) |
|
Dersin Kodu |
: |
HİS-730 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
2 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz ve Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
25 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Prof.Dr. SAİT POLAT Prof.Dr. UFUK ÖZGÜ METE Prof.Dr. ÖZGÜL TAP Dr.Öğr. ÜyesiDr. HÜLYA ÖZGÜR |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Tez çalışması ile ilgili literatürü izleyebilir, yorumlayabilir ve ilgili konu ile hipotez oluşturabilir Tez çalışması için proje başvuru süreçlerini yerine getirerek, projesini önerilen formata uygun olarak hazırlayabilir Tez çalışmasında yararlanacağı teknikleri seçebilir ve uygulayabilir Tez çalışması için deneyini planlayabilir, uygulayabilir ve bulguları yorumlayabilir Deney sırasında karşılaştığı sorunları saptayabilir ve yeni yaklaşımlar geliştirerek çözebilir Verilerin toplanması, değerlendirilmesi, yayınlanması aşamalarında bilimsel ve etik değerleri gözetir Tez çalışmasını ve konusu ile ilgili güncel gelişmeleri uygun sunum planı içinde bilimsel dilde yazılı ve sözlü olarak sunabilir
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
HİS 501 Hücre İnce Yapısı ve Fonksiyonları HİS 502 Dokuların Temel Histolojik Özellikleri HİS512 Işık Mikroskopi Teknikleri I HİS-715 Seminer Dersi (Z)
|
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Tez aşamasında olan öğrencilere, danışman öğretim üyesi sorumluluğunda, çalışacağı konuya ilişkin literatürü izleyebilme, değerlendirebilme, tartışabilme yeteneğinin kazandırılması ve tez çalışmasında yararlanacağı güncel teknikleri laboratuvar çalışma ilkeleri doğrultusunda uygulayarak bulguları yorumlayabilme ve bilimsel bir çalışma üretmelerinin sağlanmasıdır. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Yüksek lisans derslerini başarı ile tamamlayan öğrencilerin, Anabilim Dalı Başkanlığının önerdiği ve Enstitü Yönetim Kurulunun onayladığı bir konuda ve tez danışmanının sorumluluğunda yaptıkları çalışmadır. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik, laboratuvar, deneysel araştırma ve uygulama merkezi |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Tez konusu araştırması |
Literatür tarama, bireysel çalışma |
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
|
2 |
Tez konusu ile ilgili literatür taramasının yapılması |
Literatür tarama, bireysel çalışma |
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Proje temelli öğrenme, ödev |
|
3 |
Tez konusuyla ilgili makale inceleme |
Literatür tarama, bireysel çalışma |
Soru-Cevap, Tartışma, Proje temelli öğrenme |
|
4 |
Tez konusuyla ilgili makale inceleme |
Literatür tarama, bireysel çalışma |
Soru-Cevap, Tartışma, Proje temelli öğrenme |
|
5 |
Tez konusuyla ilgili araştırma planlama |
Literatür tarama, bireysel çalışma |
Soru-Cevap, Tartışma, Proje temelli öğrenme |
|
6 |
Tez ile ilgili uygun yöntemler seçme |
Literatür tarama, bireysel çalışma |
Soru-Cevap, Tartışma, Proje temelli öğrenme |
|
7 |
Deneylerin belirlenen plan ve yöntemler doğrultusunda uygulanması |
Yaparak öğrenme |
Soru-Cevap, Tartışma, Proje temelli öğrenme |
|
8 |
Deneylerin belirlenen plan ve yöntemler doğrultusunda uygulanması |
Yaparak öğrenme |
Soru-Cevap, Tartışma, Proje temelli öğrenme |
|
9 |
Deneylerin belirlenen plan ve yöntemler doğrultusunda uygulanması |
Yaparak öğrenme |
Soru-Cevap, Tartışma, Proje temelli öğrenme |
|
10 |
Araştırma verilerinin toplanması |
Bireysel çalışma |
Soru-Cevap, Tartışma, Proje temelli öğrenme |
|
11 |
Verilerin analizi |
Makale inceleme |
Soru-Cevap, Tartışma |
|
12 |
Verilerin analizi |
Makale inceleme |
Soru-Cevap, Tartışma |
|
13 |
Verilerin yorumlanması |
Makale inceleme |
Soru-Cevap, Tartışma |
|
14 |
Literatüre dayalı olarak bilgilerin düzenlenmesi |
Makale inceleme |
Rapor yazma |
|
15 |
Araştırma sonuçlarının raporlaştırılması |
Bireysel çalışma |
Rapor yazma |
|
16/17 |
Tez savunması |
Bireysel çalışma |
Sözlü savunma |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
SCI ve SCI EXPANDED Araştırma makaleleri ve derlemeleri
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
0 |
0 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
1 |
100 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Organ yapılarını mikroskopta tanıyabilir |
0 |
|
2 |
Hücre ve dokuları ışık mikroskobunda ayırd edebilir.
|
0 |
|
3 |
Hücre ve dokuların temel histolojik özelliklerini söyleyebilir. |
5 |
|
4 |
Hücrelerin yapı ve fonksiyon bağlantısını kurabilir. |
5 |
|
5 |
Organ sistemlerinin histolojik özellikleri hakkında bilgi sahibidir. |
5 |
|
6 |
Embriyo gelişimi, gelişim bozuklukları ve mekanizmaları hakkında bilgi sahibidir. |
4 |
|
7 |
Işık ve elektron mikroskobik doku hazırlama ve inceleme yöntemlerini tanımlayabilir. |
5 |
|
8 |
Hücre kültürü, histokimya ve immünohistokimya alanlarının genel prensipleri hakkında bilgi sahibidir. |
4 |
|
9 |
Işık ve elektron mikroskobik incelemeler için gerekli olan solüsyonları ve dokuları hazırlayabilir. |
5 |
|
10 |
Temel histokimyasal boyama yöntemlerini uygulayabilir. |
4 |
|
11 |
Doku ve organ sistemlerini ışık mikroskobik düzeyde ayırt edebilir. |
5 |
|
12 |
Alanıyla ilgili çalışmaları bireysel veya ekip üyesi olarak yürütür. |
5 |
|
13 |
Yürütülen araştırma projeleri kapsamında verilen görevleri yapabilir. |
5 |
|
14 |
Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum ve davranış geliştirir. |
5 |
|
15 |
Öğrenme gereksinimlerini ve kaynaklarını belirler, kaynakları etkin kullanarak öğrenmesini yönlendirir. |
5 |
|
16 |
Yüksek lisans düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel yaklaşımla değerlendirebilir. |
5 |
|
17 |
Etkili iletişim kurabilir. |
5 |
|
18 |
Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek düşüncelerini ve çözüm önerilerini sözlü ve görsel olarak aktarabilir. |
5 |
|
19 |
Alanı ile ilgili araştırma çalışmalarının yapılması, değerlendirilmesi ve sonuçların paylaşılması sırasında etik ilkelerin önemini bilir. |
5 |
|
20 |
Farklı boyama yöntemlerini ayırt edebilir |
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
15 |
15 |
225 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
15 |
26 |
390 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
1 |
2 |
2 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
0 |
0 |
0 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
2 |
2 |
|
Toplam İş Yükü: | 619 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 24.76 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 25 |
|
|
|