Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Seminer Dersi (Z) |
|
Dersin Kodu |
: |
BİK-715 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
3 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Prof.Dr. ABDULLAH TULİ Prof.Dr. LEVENT KAYRIN Prof.Dr. KIYMET AKSOY Prof.Dr. NURTEN DİKMEN Prof.Dr. MEHMET AKİF ÇÜRÜK Doç.Dr. TAMER C. İNAL Dr.Öğr. ÜyesiDr. ÖZLEM GÖRÜROĞLU ÖZTÜRK |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Alanı ile ilgili son literatür bilgilerine ulaşır Literatür ile kitap bilgilerini derler ve analiz eder. Analiz ettiği bilgileri sistematik şekilde sınıflar Sunumunu sunum tekniklerini göre hazırlar Derlediği bilgileri dinleyicilere etkili şekilde aktarır
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Öğrencilerin gerek çalışacakları alanla gerekse de tez konuları ile ilgili güncel bilgi ve gelişmeleri bir araya getirerek dinleyicilere aktarabilmesi |
|
Dersin İçeriği |
: |
İlgili alanda kitap bilgisi ile son literatür bilgilerinin derlenmesi, sistematize edilmesi, sunuş tekniklerini etkili kullanarak dinleyicilere aktarma. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Biyokimya anabilim dalı seminer odası |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Seminer konusu belirleme |
İlgili kaynakların taranması |
Araştırma |
|
2 |
Konusu ile ilgili bilgilerin toplanması |
Kaynak inceleme |
Tarama |
|
3 |
Konusu ile ilgili bilgilerin toplanması |
Kaynak inceleme |
Tarama |
|
4 |
Konusu ile ilgili bilgilerin toplanması |
Kaynak inceleme |
Tarama |
|
5 |
Konusu ile ilgili bilgilerin toplanması |
Kaynak inceleme |
Tarama |
|
6 |
Konusu ile ilgili bilgilerin toplanması |
Kaynak inceleme |
Tarama |
|
7 |
Konusu ile ilgili bilgilerin toplanması |
Kaynak inceleme |
Tarama |
|
8 |
Konusu ile ilgili bilgilerin toplanması |
Kaynak inceleme |
Tarama |
|
9 |
Konusu ile ilgili bilgilerin toplanması |
Kaynak inceleme |
Tarama |
|
10 |
Konusu ile ilgili bilgilerin toplanması |
Kaynak inceleme |
Tarama |
|
11 |
Konusu ile ilgili bilgilerin toplanması |
Kaynak inceleme |
Tarama |
|
12 |
Konusu ile ilgili bilgilerin toplanması |
Kaynak inceleme |
Tarama |
|
13 |
Bilgilerin yorumlanması |
Kaynak inceleme |
Tarama |
|
14 |
Bilgilerin yorumlanması |
Kaynak inceleme |
Tarama |
|
15 |
Bilgilerin sunum haline getirilmesi |
Benzer örneklerin incelenmesi |
İnceleme |
|
16/17 |
Sunum |
Prova |
Sunum |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Laboratuvar işlemlerinde yenilikleri araştırarak uygulayabilir. |
0 |
|
2 |
Biyokimyanın diğer bilim dalları ile olan ilişkisini kavrar. |
4 |
|
3 |
Biyokimyada deneysel yöntemleri bilir. |
0 |
|
4 |
in vitro/in vivo hayvan çalışmalarında yer alabilir. |
0 |
|
5 |
Biyokimya ile ilgili alanlardaki çalışmaları bir ekip üyesi olarak yürütür. |
0 |
|
6 |
Sürekli mesleki gelişim becerilerini kazanır. |
5 |
|
7 |
Biyokimya alanı ile ilgili temel bilgileri kavrar. |
5 |
|
8 |
Ne tür etkenlerin laboratuvar sonuçlarını nasıl ve hangi basamakta etkileyebileceğini yorumlar. |
0 |
|
9 |
laboratuvar araç ve gereçlerini kullanabilir. |
0 |
|
10 |
Laboratuvar işlemlerinin etik ve yasal yönlerini bilir ve ülke için ekonomik değerini değerlendirir. |
0 |
|
11 |
Bilimsel bir çalışmaya destek olabilir. |
0 |
|
12 |
Gerçekleştirdiği bilimsel çalışma sonuçlarını yorumlayabilir. |
4 |
|
13 |
Bilimsel çalışma sonuçlarını bir rapor haline getirebilir. |
3 |
|
14 |
Biyokimyasal örnekleme kurallarını bilir. |
0 |
|
15 |
Labarotuvar ortamında çalışma ve araştırma yapabilir. |
0 |
|
16 |
Takım arkadaşları ile duyarlı ve etkili iletişim kurabilir, bilgilendirir, bütünsel duyarlı ve saygılı yaklaşabilir. |
3 |
|
17 |
Biyokimyada verileri ve kuramsal kavramları ilşkilendirir ve yorumlar. |
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|