|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Yüksek Lisans Tezi |
|
Dersin Kodu |
: |
MİK-730 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
2 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz ve Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
25 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Prof.Dr. FATİH KÖKSAL Prof.Dr. FÜGEN YARKIN Prof.Dr. AKGÜN YAMAN Prof.Dr. MEHMET MACİT İLKİT Dr.Öğr. ÜyesiDr. TOĞRUL NAĞIYEV |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Tez çalışması ile ilgili literatürü izleyebilir, yorumlayabilir ve ilgili konu ile hipotez oluşturabilir. Tez çalışması için proje başvuru süreçlerini yerine getirerek, projesini önerilen formata uygun olarak hazırlayabilir Tez çalışmasında yararlanacağı teknikleri seçebilir ve uygulayabilir. Deneylerini planlayabilir, uygulayabilir ve bulguları yorumlayabilir.
Deney sırasında karşılaştığı sorunları saptayabilir ve yeni yaklaşımlar geliştirerek çözebilir
Verilerin toplanması, değerlendirilmesi, yayınlanması aşamalarında bilimsel ve etik değerleri gözetir.
Tez çalışmasını ve konusu ile ilgili güncel gelişmeleri uygun sunum planı içinde bilimsel dilde yazılı ve sözlü olarak sunabilir.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Tez aşamasında olan öğrencilere, danışman öğretim üyesi sorumluluğunda, çalışacağı konuya ilişkin literatürü izleyebilme, değerlendirebilme, tartışabilme yeteneğinin kazandırılması ve tez çalışmasında yararlanacağı güncel teknikleri laboratuvar çalışma ilkeleri doğrultusunda uygulayarak bulguları yorumlayabilme ve bilimsel bir çalışma üretmelerinin sağlanmasıdır. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Yüksek lisans derslerini başarı ile tamamlayan öğrencilerin, Anabilim Dalı Başkanlığının önerdiği ve Enstitü Yönetim Kurulunun onayladığı bir konuda ve tez danışmanının sorumluluğunda yaptıkları çalışmadır. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Ç.Ü Tıp Fakültesi Tıbbi Mikrobiyoloji Anabilim Dalı toplantı salonu ve laboratuvarları |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Tez konusu araştırma |
Literatür tarama, bireysel çalışma |
Düz Anlatım, Tartışma |
|
2 |
Tez konusu araştırma |
Literatür tarama, bireysel çalışma |
Düz Anlatım, Tartışma |
|
3 |
Tez konusu ile ilgili literatür tarama |
Literatür tarama, bireysel çalışma |
Düz Anlatım, Tartışma, Proje temelli öğrenme |
|
4 |
Tez konusu ile ilgili literatür tarama |
Literatür tarama, bireysel çalışma |
Düz Anlatım, Tartışma, Proje temelli öğrenme |
|
5 |
Tez konusuyla ilgli araştırma yapma ve planlama |
Literatür tarama, bireysel çalışma |
Tartışma, Proje temelli öğrenme |
|
6 |
Tez için uygun yöntemler seçme |
Literatür tarama, bireysel çalışma |
Tartışma, Proje temelli öğrenme |
|
7 |
Deneylerin belirlenen plan ve yöntemler doğrultusunda uygulanması |
Laboratuvara Hazırlık |
Laboratuvar çalışması |
|
8 |
Deneylerin belirlenen plan ve yöntemler doğrultusunda uygulanması |
Laboratuvara Hazırlık |
Laboratuvar çalışması |
|
9 |
Ara değerlendirme |
Bireysel çalışma |
Tartışma |
|
10 |
Verilerinin toplanması |
Bireysel çalışma |
Tartışma |
|
11 |
Verilerinin toplanması |
Bireysel çalışma |
Tartışma |
|
12 |
Verilerin analizi |
Makale inceleme |
Tartışma |
|
13 |
Verilerin yorumlanması |
Makale inceleme |
Tartışma |
|
14 |
Literatüre dayalı olarak bilgilerin düzenlenmesi |
Makale inceleme |
Rapor yazma |
|
15 |
Araştırma sonuçlarının raporlanması |
Bireysel çalışma |
Rapor yazma, sunum hazırlama |
|
16/17 |
Tez savunması |
Bireysel çalışma |
Sözlü savunma |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Bilimsel araştırma makaleleri ve derlemeleri
Tez konusu ile ilgili bilimsel kongre ve seminer dökümanları
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
0 |
60 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
2 |
40 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Mikroorganizmaların morfolojik ve fizyolojik özelliklerini tanımlar.
|
0 |
|
2 |
Mikroorganizmaların genomik yapıları tanımlar.
|
0 |
|
3 |
Mikroorganizmaların virulans faktörlerini ve enfeksiyon oluşturma mekanizmaları açıklar.
|
0 |
|
4 |
Mikroorganizmalara karşı gelişen immun cevabı ve savunma mekanizmalarını tanımlar.
|
0 |
|
5 |
Mikroorganizmalara karşı etkili antimikrobiyal ajanları listeler.
. |
0 |
|
6 |
Mikroorganizmaların antimikrobiyallere karşı direnç geliştirme mekanizmalarını açıklar. |
0 |
|
7 |
Enfeksiyöz mikroorganizmaların laboratuvar tanısında kullanılan mikroskobi, kültür, serolojik tanı ve moleküler tanı prensiplerini listeler.
|
0 |
|
8 |
Mikroorganizmaların tanımlanabilmeleri için gerekli mikrobiyolojik testleri listeler. |
0 |
|
9 |
Klinik örneklerin alınmasından etken mikroorganizmanın tanımlanmasına kadar geçen süreçte kullanılan yöntemleri planlar ve uygular. |
0 |
|
10 |
Mİkroorganizmaları klinik örneklerden üretmek ve tanımlamak amacıyla uygun kültür ortamlarını, boyama yöntemlerini, biyokimyasal testleri ve moleküler tanı yöntemlerini uygular.
|
0 |
|
11 |
Mikroskobik inceleme için gerekli temel mikrobiyolojik boyama yöntemlerini ve biyokimyasal testleri uygular.
|
0 |
|
12 |
Mikroorganizmaları temel moleküler tanı yöntemlerini kullanarak tespit eder.
|
0 |
|
13 |
Alanıyla ilgili çalışmaları bireysel veya ekip üyesi olarak yürütür. |
5 |
|
14 |
Yürütülen araştırma projeleri kapsamında verilen görevleri yapar. |
5 |
|
15 |
Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum ve davranış geliştirir. |
5 |
|
16 |
Mezun olduktan sonra öğrendiği bilgileri kendi bilgileri ile eleştirel bir şekilde değerlendirir. |
5 |
|
17 |
Etkili iletişim kurar.
|
4 |
|
18 |
Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek düşüncelerini ve çözüm önerilerini sözlü ve görsel olarak aktarabilir. |
5 |
|
19 |
Alanı ile ilgili araştırma çalışmalarının yapılması, değerlendirilmesi ve sonuçların paylaşılması sırasında etik ilkelere uymayı gözetir. |
5 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
20 |
280 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
20 |
280 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
2 |
20 |
40 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
0 |
0 |
0 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
20 |
20 |
|
Toplam İş Yükü: | 620 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 24.8 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 25 |
|
|
|