Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Seminer Dersi |
|
Dersin Kodu |
: |
MİK-715 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
3 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Prof.Dr. FATİH KÖKSAL Prof.Dr. FATİH KÖKSAL Prof.Dr. FÜGEN YARKIN Prof.Dr. FÜGEN YARKIN Prof.Dr. AKGÜN YAMAN Prof.Dr. MEHMET MACİT İLKİT Dr.Öğr. ÜyesiDr. TOĞRUL NAĞIYEV |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Öğrenme gereksinimlerini ve kaynaklarını belirleyerek etkin olarak kullanır İlgili alanda önceden tanımlanmış bir probleme çözüm üretebilmek için literatür araştırması yapabilir, sonuçlarını derleyebilir, sentezleyebilir, analiz edebilir ve yorumlayabilir. Sunduğu konuyla ilgili bilgi ve becerileri eleştirel yaklaşımla değerlendirir. Konusuyla ilgili güncel gelişmeleri ve çalışmaları sözlü ve görsel olarak aktarabilir. Bulguları bir dinleyici topluluğu önünde güvenle sunabilir. Etkili iletişim kurabilir. Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum ve davranış geliştirir.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Öğrencileri çalışacakları konuda güncel literatürdeki bilgileri toparlama, derlenen bilgileri sentezleyebilme, edinilen bulguları analiz edebilme, yorumlayabilme ve dinleyicilere aktarabilme becerisi kazandırmaktır. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Tez danışmanı ve anabilim dalı öğretim üyelerinin ortak görüşü ile belirlenen bir konuda literatür taraması yapilması, bilgilerin derlenmesi ve powerpoint sunumunun hazırlanması. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Ç.Ü Tıp Fakültesi Tıbbı Mikrobiyoloji AnaBilim Dalı Toplantı Salonu |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Seminer konusunun belirlenmesi |
Literatür tarama, kaynak okuma bireysel çalışma |
Okuma, WEB tabanlı öğrenme, serbest çalışma |
|
2 |
Seçilen konuda bir çözüme ulaşabilmek adına problemi anlamaya çalışma |
Literatür tarama, kaynak okuma bireysel çalışma |
Okuma, WEB tabanlı öğrenme, serbest çalışma |
|
3 |
Çalışılan konu üzerine literatür taraması |
Literatür tarama, kaynak okuma bireysel çalışma |
Okuma, WEB tabanlı öğrenme, serbest çalışma |
|
4 |
Çalışılan konu üzerine literatür taraması |
Literatür tarama, kaynak okuma bireysel çalışma |
Okuma, WEB tabanlı öğrenme, serbest çalışma |
|
5 |
Çalışılan konu üzerine literatür taraması |
Literatür tarama, kaynak okuma bireysel çalışma |
Okuma, WEB tabanlı öğrenme, serbest çalışma |
|
6 |
Literatür değerlendirmesi |
Literatür tarama, kaynak okuma bireysel çalışma |
Okuma, WEB tabanlı öğrenme, serbest çalışma |
|
7 |
Literatür değerlendirmesi |
Literatür tarama, kaynak okuma bireysel çalışma |
Okuma, WEB tabanlı öğrenme, serbest çalışma |
|
8 |
Literatür değerlendirmesi |
Literatür tarama, kaynak okuma bireysel çalışma |
Okuma, WEB tabanlı öğrenme, serbest çalışma |
|
9 |
Literatür değerlendirmesi |
Literatür tarama, kaynak okuma bireysel çalışma |
Okuma, WEB tabanlı öğrenme, serbest çalışma |
|
10 |
Çalışılan konu hakkında rapor yazımı |
Literatür tarama, kaynak okuma bireysel çalışma |
Rapor hazırlama |
|
11 |
Çalışılan konu hakkında rapor yazımı |
Literatür tarama, kaynak okuma bireysel çalışma |
Rapor hazırlama |
|
12 |
Çalışılan konu hakkında rapor yazımı |
Literatür tarama, kaynak okuma bireysel çalışma |
Rapor hazırlama |
|
13 |
Çalışılan konu hakkında rapor yazımı |
Literatür tarama, kaynak okuma bireysel çalışma |
Rapor hazırlama |
|
14 |
Seminerin sunum için hazırlanması |
Literatür tarama, kaynak okuma bireysel çalışma |
Sunum hazırlama |
|
15 |
Sunumun tamamlanması ve ilgili öğretim üyelerine sunulması |
Bireysel çalışma |
Sunum hazırlama, Tartışma |
|
16/17 |
Sunumun tamamlanması ve dinleyici kitle önünde sunulması |
Bireysel çalışma |
Sunum,Tartışma |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Mikroorganizmaların morfolojik ve fizyolojik özelliklerini tanımlar.
|
0 |
|
2 |
Mikroorganizmaların genomik yapıları tanımlar.
|
0 |
|
3 |
Mikroorganizmaların virulans faktörlerini ve enfeksiyon oluşturma mekanizmaları açıklar.
|
0 |
|
4 |
Mikroorganizmalara karşı gelişen immun cevabı ve savunma mekanizmalarını tanımlar.
|
0 |
|
5 |
Mikroorganizmalara karşı etkili antimikrobiyal ajanları listeler.
. |
0 |
|
6 |
Mikroorganizmaların antimikrobiyallere karşı direnç geliştirme mekanizmalarını açıklar. |
0 |
|
7 |
Enfeksiyöz mikroorganizmaların laboratuvar tanısında kullanılan mikroskobi, kültür, serolojik tanı ve moleküler tanı prensiplerini listeler.
|
0 |
|
8 |
Mikroorganizmaların tanımlanabilmeleri için gerekli mikrobiyolojik testleri listeler. |
0 |
|
9 |
Klinik örneklerin alınmasından etken mikroorganizmanın tanımlanmasına kadar geçen süreçte kullanılan yöntemleri planlar ve uygular. |
0 |
|
10 |
Mİkroorganizmaları klinik örneklerden üretmek ve tanımlamak amacıyla uygun kültür ortamlarını, boyama yöntemlerini, biyokimyasal testleri ve moleküler tanı yöntemlerini uygular.
|
0 |
|
11 |
Mikroskobik inceleme için gerekli temel mikrobiyolojik boyama yöntemlerini ve biyokimyasal testleri uygular.
|
0 |
|
12 |
Mikroorganizmaları temel moleküler tanı yöntemlerini kullanarak tespit eder.
|
0 |
|
13 |
Alanıyla ilgili çalışmaları bireysel veya ekip üyesi olarak yürütür. |
5 |
|
14 |
Yürütülen araştırma projeleri kapsamında verilen görevleri yapar. |
0 |
|
15 |
Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum ve davranış geliştirir. |
0 |
|
16 |
Mezun olduktan sonra öğrendiği bilgileri kendi bilgileri ile eleştirel bir şekilde değerlendirir. |
0 |
|
17 |
Etkili iletişim kurar.
|
5 |
|
18 |
Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek düşüncelerini ve çözüm önerilerini sözlü ve görsel olarak aktarabilir. |
5 |
|
19 |
Alanı ile ilgili araştırma çalışmalarının yapılması, değerlendirilmesi ve sonuçların paylaşılması sırasında etik ilkelere uymayı gözetir. |
5 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|