Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Seminer Dersi

Dersin Kodu : MİK-715

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : İkinci Aşama (Yüksek Lisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 3

Eğitici(ler)nin Adı : Prof.Dr. FATİH KÖKSAL
Prof.Dr. FATİH KÖKSAL
Prof.Dr. FÜGEN YARKIN
Prof.Dr. FÜGEN YARKIN
Prof.Dr. AKGÜN YAMAN
Prof.Dr. MEHMET MACİT İLKİT
Dr.Öğr. ÜyesiDr. TOĞRUL NAĞIYEV

Dersin Öğrenme Kazanımları : Öğrenme gereksinimlerini ve kaynaklarını belirleyerek etkin olarak kullanır
İlgili alanda önceden tanımlanmış bir probleme çözüm üretebilmek için literatür araştırması yapabilir, sonuçlarını derleyebilir, sentezleyebilir, analiz edebilir ve yorumlayabilir.
Sunduğu konuyla ilgili bilgi ve becerileri eleştirel yaklaşımla değerlendirir.
Konusuyla ilgili güncel gelişmeleri ve çalışmaları sözlü ve görsel olarak aktarabilir.
Bulguları bir dinleyici topluluğu önünde güvenle sunabilir.
Etkili iletişim kurabilir.
Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum ve davranış geliştirir.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Öğrencileri çalışacakları konuda güncel literatürdeki bilgileri toparlama, derlenen bilgileri sentezleyebilme, edinilen bulguları analiz edebilme, yorumlayabilme ve dinleyicilere aktarabilme becerisi kazandırmaktır.

Dersin İçeriği : Tez danışmanı ve anabilim dalı öğretim üyelerinin ortak görüşü ile belirlenen bir konuda literatür taraması yapilması, bilgilerin derlenmesi ve powerpoint sunumunun hazırlanması.

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Ç.Ü Tıp Fakültesi Tıbbı Mikrobiyoloji AnaBilim Dalı Toplantı Salonu


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Seminer konusunun belirlenmesi Literatür tarama, kaynak okuma bireysel çalışma Okuma, WEB tabanlı öğrenme, serbest çalışma
2 Seçilen konuda bir çözüme ulaşabilmek adına problemi anlamaya çalışma Literatür tarama, kaynak okuma bireysel çalışma Okuma, WEB tabanlı öğrenme, serbest çalışma
3 Çalışılan konu üzerine literatür taraması Literatür tarama, kaynak okuma bireysel çalışma Okuma, WEB tabanlı öğrenme, serbest çalışma
4 Çalışılan konu üzerine literatür taraması Literatür tarama, kaynak okuma bireysel çalışma Okuma, WEB tabanlı öğrenme, serbest çalışma
5 Çalışılan konu üzerine literatür taraması Literatür tarama, kaynak okuma bireysel çalışma Okuma, WEB tabanlı öğrenme, serbest çalışma
6 Literatür değerlendirmesi Literatür tarama, kaynak okuma bireysel çalışma Okuma, WEB tabanlı öğrenme, serbest çalışma
7 Literatür değerlendirmesi Literatür tarama, kaynak okuma bireysel çalışma Okuma, WEB tabanlı öğrenme, serbest çalışma
8 Literatür değerlendirmesi Literatür tarama, kaynak okuma bireysel çalışma Okuma, WEB tabanlı öğrenme, serbest çalışma
9 Literatür değerlendirmesi Literatür tarama, kaynak okuma bireysel çalışma Okuma, WEB tabanlı öğrenme, serbest çalışma
10 Çalışılan konu hakkında rapor yazımı Literatür tarama, kaynak okuma bireysel çalışma Rapor hazırlama
11 Çalışılan konu hakkında rapor yazımı Literatür tarama, kaynak okuma bireysel çalışma Rapor hazırlama
12 Çalışılan konu hakkında rapor yazımı Literatür tarama, kaynak okuma bireysel çalışma Rapor hazırlama
13 Çalışılan konu hakkında rapor yazımı Literatür tarama, kaynak okuma bireysel çalışma Rapor hazırlama
14 Seminerin sunum için hazırlanması Literatür tarama, kaynak okuma bireysel çalışma Sunum hazırlama
15 Sunumun tamamlanması ve ilgili öğretim üyelerine sunulması Bireysel çalışma Sunum hazırlama, Tartışma
16/17 Sunumun tamamlanması ve dinleyici kitle önünde sunulması Bireysel çalışma Sunum,Tartışma


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Seminer konusu ile ilgili referans bilgileri içeren kitap ve makaleler
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 0 60
    Ödev/Proje/Diğer 1 40
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Mikroorganizmaların morfolojik ve fizyolojik özelliklerini tanımlar. 0
2 Mikroorganizmaların genomik yapıları tanımlar. 0
3 Mikroorganizmaların virulans faktörlerini ve enfeksiyon oluşturma mekanizmaları açıklar. 0
4 Mikroorganizmalara karşı gelişen immun cevabı ve savunma mekanizmalarını tanımlar. 0
5 Mikroorganizmalara karşı etkili antimikrobiyal ajanları listeler. . 0
6 Mikroorganizmaların antimikrobiyallere karşı direnç geliştirme mekanizmalarını açıklar. 0
7 Enfeksiyöz mikroorganizmaların laboratuvar tanısında kullanılan mikroskobi, kültür, serolojik tanı ve moleküler tanı prensiplerini listeler. 0
8 Mikroorganizmaların tanımlanabilmeleri için gerekli mikrobiyolojik testleri listeler. 0
9 Klinik örneklerin alınmasından etken mikroorganizmanın tanımlanmasına kadar geçen süreçte kullanılan yöntemleri planlar ve uygular. 0
10 Mİkroorganizmaları klinik örneklerden üretmek ve tanımlamak amacıyla uygun kültür ortamlarını, boyama yöntemlerini, biyokimyasal testleri ve moleküler tanı yöntemlerini uygular. 0
11 Mikroskobik inceleme için gerekli temel mikrobiyolojik boyama yöntemlerini ve biyokimyasal testleri uygular. 0
12 Mikroorganizmaları temel moleküler tanı yöntemlerini kullanarak tespit eder. 0
13 Alanıyla ilgili çalışmaları bireysel veya ekip üyesi olarak yürütür. 5
14 Yürütülen araştırma projeleri kapsamında verilen görevleri yapar. 0
15 Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum ve davranış geliştirir. 0
16 Mezun olduktan sonra öğrendiği bilgileri kendi bilgileri ile eleştirel bir şekilde değerlendirir. 0
17 Etkili iletişim kurar. 5
18 Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek düşüncelerini ve çözüm önerilerini sözlü ve görsel olarak aktarabilir. 5
19 Alanı ile ilgili araştırma çalışmalarının yapılması, değerlendirilmesi ve sonuçların paylaşılması sırasında etik ilkelere uymayı gözetir. 5
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 4 56
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 1 1 1
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 0 0 0
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 0 0 0
Toplam İş Yükü: 85
Toplam İş Yükü / 25 (s): 3.4
Dersin AKTS Kredisi: 3