|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Temel Eğitim ( Futbol ) 1 |
|
Dersin Kodu |
: |
AB 107 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Okutman MUHAMMET AKGÜL |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Futbol oyun kurallarını öğrenir
Futbolda toplu ve topsuz tekniklerinin teorik olarak açıklar
Futbolda vuruş ve top kontrol tekniklerinin basamaklamalı - uygulamalı olarak öğrenir
Müsabaka koşulları altında tecrübe edinir
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
AB 107 Temel Eğitim ( Futbol ) 1
|
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Futbolda toplu ve topsuz tekniklerin teorik olarak açıklanması,basamaklamalı - uygulamalı olarak öğretilmesi. Müsabaka koşulları altında tecrübe edinilmesi
|
|
Dersin İçeriği |
: |
Futbol oyun kuralları, futbolda ısınmalar, toplu ve topsuz teknikler, topa vuruş teknikleri, top kontrol teknikleri, topla aldatma teknikleri, markaj, kaleci teknikleri, taç atışı teknikleri |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Futbol sahası ve derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Program içeriğinin açıklanması ve tartışma. |
Araştırma,uygulama ve ısınma |
Teorik anlatım |
|
2 |
Futbolun Tanımı - Tarihçesi |
Araştırma,uygulama ve ısınma |
Teorik anlatım |
|
3 |
Futbol Oyun Kuralları |
Araştırma,uygulama ve ısınma |
Teorik anlatım |
|
4 |
Futbolda Isınma |
Araştırma,uygulama ve ısınma |
Teorik ve uygulamalı anlatım |
|
5 |
Topsuz Teknikler |
Araştırma,uygulama ve ısınma |
Teorik ve uygulamalı anlatım |
|
6 |
Toplu Teknikler(topa vuruş teknikleri) |
Araştırma,uygulama ve ısınma |
Uygulamalı anlatım |
|
7 |
Topa Vuruş Teknikleri |
Araştırma,uygulama ve ısınma |
Uygulamalı anlatım |
|
8 |
VİZE SINAVI |
SINAV |
Uygulamalı Sınav |
|
9 |
Maç ortamında topa vuruş tekniklerinin uygulanması |
Araştırma,uygulama ve ısınma |
Uygulamalı anlatım |
|
10 |
Top Kontrol Teknikleri |
Araştırma,uygulama ve ısınma |
Uygulamalı anlatım |
|
11 |
Top Kontrol Teknikleri |
Araştırma,uygulama ve ısınma |
Uygulamalı anlatım |
|
12 |
Topa vurma, top tutma, ve çeşitlemeli bileşik hareketler |
Araştırma,uygulama ve ısınma |
Uygulamalı anlatım |
|
13 |
Maç ortamında top tutma, vuruş tekniklerinin uygulanması |
Araştırma,uygulama ve ısınma |
Uygulamalı anlatım |
|
14 |
Genel Tekrar |
Araştırma,uygulama ve ısınma |
Uygulamalı anlatım |
|
15 |
Genel Tekrar |
Araştırma,uygulama ve ısınma |
Uygulamalı anlatım |
|
16/17 |
FİNAL SINAVI |
FİNAL SINAVI |
Uygulamalı Sınav |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Başyazıcıoğlu M. Futbolda Teknik Alıştırmalar ve Alan Uygulamaları, Bağırgan Yayınevi Ankara 1997
Aksoy F. Futbol Alt Yapıda Saha İçi Uygulamalar 2007
İnal A.N. Futbolda Eğitim ve Öğretim, Nobel Yayın 1998
Başyazıcıoğlu M. Futbolda Teknik Alıştırmalar ve Alan Uygulamaları, Bağırgan Yayınevi Ankara 1997 Aksoy F. Futbol Alt Yapıda Saha İçi Uygulamalar 2007 İnal A.N. Futbolda Eğitim ve Öğretim, Nobel Yayın 1998
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
100 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
0 |
0 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. |
5 |
|
2 |
Spora ve antrenmana katılım stratejilerini aktif olarak kullanır |
4 |
|
3 |
Spor ile ilgili temel kavram ve kuramları açıklar |
5 |
|
4 |
Spor eğitim mevzuatını, yönetmeliğini ve spor eğitim programını açıklar |
5 |
|
5 |
Spor alanlarında bireysel ve ekip çalışmalarında sorumluluk alır ve alınan görevi etkin bir şekilde yerine getirir. |
5 |
|
6 |
Mesleki ve bireysel gelişim için; araştırma,keşfetme,alternatif çözüm yolları üretme,bilgiye ulaşma,eleştirel düşünme ve tartışma becerilerine sahiptir. |
5 |
|
7 |
Etkin dinleme,empati kurma,kendini ifade etme ve teknolojiyi kullanarak etkili iletişim becerisine sahiptir |
5 |
|
8 |
Çalıştığı ortamda ve meslektaşlarıyla işbirliği ve dayanışma içinde davranır. |
2 |
|
9 |
Farklı eğitim kademesindeki sporculara yönelik antrenman uygulamaları yapar |
5 |
|
10 |
Sporculara ve takıma uygun antrenman ortamını tasarlar ve düzenler
|
5 |
|
11 |
Sporcuların kişisel ve kültürel farklılıklar konusunda duyarlı ve hoşgörülü davranır. |
4 |
|
12 |
Mesleki gelişim ve meslek seçim sürecini açıklar. |
5 |
|
13 |
Spor bilimlerinde bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini açıklar |
4 |
|
14 |
Sporcuların gelişimsel özelliklerini, bireysel farklılıklarını, ilgi ve gereksinimlerini göz önünde bulundurarak yıllık-günlük antrenman planları hazırlar |
5 |
|
15 |
Spor branşı ile ilgili bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak bir bilimsel araştırma projesini planlar, yürütür ve elde edilen verileri analiz ederek yorumlar |
3 |
|
16 |
Farklı gelişim ve özelliklere uygun antrenman uygulamalarının neler olduğunu açıklar |
4 |
|
17 |
Sporcuların gelişimlerini desteklemek ve eğitimin kalıcılığını sağlamak amacıyla çok yönlü antrenman metotları kullanır. |
4 |
|
18 |
Eğitim amaçlarına ulaşmak için bilgi teknolojilerini etkin olarak kullanır |
4 |
|
19 |
Sporcuların gelişim düzeylerine ve bireysel özelliklerine uygun materyal seçer,hazırlar ve kullanır.
|
5 |
|
20 |
Mesleki etik ilkelere uygun davranır |
5 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
6 |
84 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
4 |
56 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
0 |
0 |
0 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
2 |
2 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
2 |
2 |
|
Toplam İş Yükü: | 144 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 5.76 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 6 |
|
|
|