|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Yüksek Lisans Tezi (Z) |
|
Dersin Kodu |
: |
BİO-730 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
2 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz ve Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
25 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Prof.Dr. DAVUT ALPTEKİN Prof.Dr. HALİL KASAP Prof.Dr. MÜLKİYE KASAP Doç.Dr. AYFER PAZARBAŞI Prof.Dr. OSMAN DEMİRHAN Prof.Dr. HÜSNÜ ÜMİT LÜLEYAP |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Herhangi bir konuda araştırma yapmak üzere bilgiler toplar. Bir araştırma konusunu planlar. Araştırma konusunu projelendirir. Araştırma konusunun alt yapısını hazırlar. Araştırmalarını sonuçlandırmak, yeni bilgilere ulaşmak için laboratuvar çalışmalarını yapar. Elde ettiği bilgileri bilimsel temelde yorumlar. Sonuçlarını bilimsel metin haline getirir. Sonuçlarını kendi başına tez olarak yazar.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Bilimsel bir çalışmayı planlama, kendi başına yapabilme becerisini kazandırma ve sonuçlarını yorumlayarak değerlendirme becerisini kazandırmaktır. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Molleküler ve genetik konularda güncel bilgileri tarama. Hipotez oluşturma. Tez çalışmasını planlama. Tez çalışması ile ilgili literatür bilgilerini toplama. Literatür bilgilerini yorumlama ve analiz etme. Tez projesini hazırlama. Proje ile ilgili alt yapıyı oluşturma. Laboratuvar çalışmalarını yapma. Sonuçları yorumlama. Sonuçları literatür bilgileri ile yorumlama ve tartışarak tezi yazma. Tezini bilimsel kurulda sunma. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Seminer odası, Laboratuvar |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Molleküler ve genetik konularda güncel bilgileri tarama. |
Literatür tarama |
Araştırma |
|
2 |
Hipotez oluşturma. |
Literatür tarama |
Araştırma |
|
3 |
Tez çalışmasını planlama. |
Örnek tezleri inceleme |
Araştırma |
|
4 |
Tez çalışması ile ilgili literatür bilgilerini toplama. |
Literatür tarama |
Araştırma |
|
5 |
Literatür bilgilerini yorumlama ve analiz etme. |
Literatür tarama |
Araştırma |
|
6 |
Literatür bilgilerini yorumlama ve analiz etme. |
Literatür tarama |
Araştırma |
|
7 |
Tez projesini hazırlama. |
Literatür yorumlama |
Araştırma |
|
8 |
Proje ile ilgili alt yapıyı oluşturma. |
Literatür yorumlama |
Araştırma |
|
9 |
Laboratuvar çalışmalarını yapma. |
Laboratuvar denemeleri |
Laboratuvar çalışması |
|
10 |
Laboratuvar çalışmalarını yapma. |
Laboratuvar denemeleri |
Laboratuvar çalışması |
|
11 |
Laboratuvar çalışmalarını yapma. |
Laboratuvar denemeleri |
Laboratuvar çalışması |
|
12 |
Sonuçları toparlama ve yorumlama. |
Laboratuvar denemeleri |
Araştırma ve yorum |
|
13 |
Sonuçları toparlama ve yorumlama. |
Analiz |
Araştırma ve yorum |
|
14 |
Sonuçları literatür bilgileri ile yorumlama ve tartışarak tezi yazma. |
Tez yazımı |
İnceleme |
|
15 |
Sonuçları literatür bilgileri ile yorumlama ve tartışarak tezi yazma. |
Tez yazımı |
İnceleme |
|
16/17 |
Tezini bilimsel kurulda sunma. |
Tezin tamamlanması |
Sunum ve savunma |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Klug WS, Cummings MR. Genetik Kavramlar, Altıncı Baskı. Çeviri Editörü: Öner C., Palme Yayıncılık, 2002.
Cooper GM, Hausman RE. Hücre Moleküler Yaklaşım. Üçüncü Baskı. Çeviri Editörleri: Meral Sakızlı, Neşe Atabey. İzmir Tıp Kitabevi, 2006.
Kasap H, Kasap M, Demirhan O, Alptekin D, Lüleyap Ü, Pazarbaşı A, Güzel Aİ. Tıbbi Biyoloji ve Genetik. Editör; Halil Kasap, Nobel Tıp Kitabevi, Adana, 2010.
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
0 |
0 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
1 |
100 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Üç temel alanın (felsefe, sosyoloji, psikoloji) teorik alanda yapılan tartışmalarını günümüz sorunlarıyla ilişkilendirerek açıklar |
5 |
|
2 |
Doku ve organ sistemlerinin fonksiyonlarını bilmeli. |
0 |
|
3 |
Genetik materyalin yapısını bilmeli. |
0 |
|
4 |
Genetik hastalıkları ve hastalıklara neden olan genleri bilmeli. |
0 |
|
5 |
Moleküler ve sitogenetik tetkik ve analizleri yapabilmeli. |
2 |
|
6 |
Otozomal ve seks kromozomlarının sayısal ve yapısal anomalilerinin ne anlama geldiğini bilmeli ve açıklayabilmeli. |
0 |
|
7 |
Her türlü dokudan DNA izolasyonunu yapabilmeli. |
5 |
|
8 |
PCR yapabilmeli. |
5 |
|
9 |
Agaroz ve poliakrilamid jel elektroforezini yapabilmeli ve yorumlayabilmeli. |
3 |
|
10 |
Dokudan elde ettiği DNA´yı spektrofotometrede ölçebilmeli. |
5 |
|
11 |
QF-PCR tekniğini uygulama ve yorumlama becerisine sahip olmalı. |
0 |
|
12 |
Kan, amniyon, koryon villüs biyopsi örneklerinden hücre kültürü yapabilmeli, kromozom preparatını elde edebilmeli. |
0 |
|
13 |
Elde edilen kromozom preparatlarından karyotip analizini yapabilmeli, insan kromozomlarının tamamını tanıyabilmeli ve yorumlayabilmelidir. |
0 |
|
14 |
Bilimsel bir makaleyi yorumlayabilme ve makale nasıl yazılır öğrenmeli. |
5 |
|
15 |
Genlerin yapısını bilmeli. |
0 |
|
16 |
Kromozom ve gen mutasyonlarını bilmeli. |
0 |
|
17 |
Kalıtım biçimlerini (otozomal dominant, otozomal resesif, cinsiyete bağlı dominant ve resesif kalıtım modelleri) bilmeli. |
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
16 |
0 |
0 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
16 |
37 |
592 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
1 |
30 |
30 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
0 |
0 |
0 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
0 |
0 |
0 |
|
Toplam İş Yükü: | 622 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 24.88 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 25 |
|
|
|