Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Yüksek Lisans Tezi (Z)

Dersin Kodu : BİO-730

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : İkinci Aşama (Yüksek Lisans)

Dersin Yılı : 2

Dersin Dönemi : Güz ve Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 25

Eğitici(ler)nin Adı : Prof.Dr. DAVUT ALPTEKİN
Prof.Dr. HALİL KASAP
Prof.Dr. MÜLKİYE KASAP
Doç.Dr. AYFER PAZARBAŞI
Prof.Dr. OSMAN DEMİRHAN
Prof.Dr. HÜSNÜ ÜMİT LÜLEYAP

Dersin Öğrenme Kazanımları : Herhangi bir konuda araştırma yapmak üzere bilgiler toplar.
Bir araştırma konusunu planlar.
Araştırma konusunu projelendirir.
Araştırma konusunun alt yapısını hazırlar.
Araştırmalarını sonuçlandırmak, yeni bilgilere ulaşmak için laboratuvar çalışmalarını yapar.
Elde ettiği bilgileri bilimsel temelde yorumlar.
Sonuçlarını bilimsel metin haline getirir.
Sonuçlarını kendi başına tez olarak yazar.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Bilimsel bir çalışmayı planlama, kendi başına yapabilme becerisini kazandırma ve sonuçlarını yorumlayarak değerlendirme becerisini kazandırmaktır.

Dersin İçeriği : Molleküler ve genetik konularda güncel bilgileri tarama. Hipotez oluşturma. Tez çalışmasını planlama. Tez çalışması ile ilgili literatür bilgilerini toplama. Literatür bilgilerini yorumlama ve analiz etme. Tez projesini hazırlama. Proje ile ilgili alt yapıyı oluşturma. Laboratuvar çalışmalarını yapma. Sonuçları yorumlama. Sonuçları literatür bilgileri ile yorumlama ve tartışarak tezi yazma. Tezini bilimsel kurulda sunma.

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Seminer odası, Laboratuvar


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Molleküler ve genetik konularda güncel bilgileri tarama. Literatür tarama Araştırma
2 Hipotez oluşturma. Literatür tarama Araştırma
3 Tez çalışmasını planlama. Örnek tezleri inceleme Araştırma
4 Tez çalışması ile ilgili literatür bilgilerini toplama. Literatür tarama Araştırma
5 Literatür bilgilerini yorumlama ve analiz etme. Literatür tarama Araştırma
6 Literatür bilgilerini yorumlama ve analiz etme. Literatür tarama Araştırma
7 Tez projesini hazırlama. Literatür yorumlama Araştırma
8 Proje ile ilgili alt yapıyı oluşturma. Literatür yorumlama Araştırma
9 Laboratuvar çalışmalarını yapma. Laboratuvar denemeleri Laboratuvar çalışması
10 Laboratuvar çalışmalarını yapma. Laboratuvar denemeleri Laboratuvar çalışması
11 Laboratuvar çalışmalarını yapma. Laboratuvar denemeleri Laboratuvar çalışması
12 Sonuçları toparlama ve yorumlama. Laboratuvar denemeleri Araştırma ve yorum
13 Sonuçları toparlama ve yorumlama. Analiz Araştırma ve yorum
14 Sonuçları literatür bilgileri ile yorumlama ve tartışarak tezi yazma. Tez yazımı İnceleme
15 Sonuçları literatür bilgileri ile yorumlama ve tartışarak tezi yazma. Tez yazımı İnceleme
16/17 Tezini bilimsel kurulda sunma. Tezin tamamlanması Sunum ve savunma


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Klug WS, Cummings MR. Genetik Kavramlar, Altıncı Baskı. Çeviri Editörü: Öner C., Palme Yayıncılık, 2002.
 Cooper GM, Hausman RE. Hücre Moleküler Yaklaşım. Üçüncü Baskı. Çeviri Editörleri: Meral Sakızlı, Neşe Atabey. İzmir Tıp Kitabevi, 2006.
 Kasap H, Kasap M, Demirhan O, Alptekin D, Lüleyap Ü, Pazarbaşı A, Güzel Aİ. Tıbbi Biyoloji ve Genetik. Editör; Halil Kasap, Nobel Tıp Kitabevi, Adana, 2010.
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 0 0
    Ödev/Proje/Diğer 1 100
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Üç temel alanın (felsefe, sosyoloji, psikoloji) teorik alanda yapılan tartışmalarını günümüz sorunlarıyla ilişkilendirerek açıklar 5
2 Doku ve organ sistemlerinin fonksiyonlarını bilmeli. 0
3 Genetik materyalin yapısını bilmeli. 0
4 Genetik hastalıkları ve hastalıklara neden olan genleri bilmeli. 0
5 Moleküler ve sitogenetik tetkik ve analizleri yapabilmeli. 2
6 Otozomal ve seks kromozomlarının sayısal ve yapısal anomalilerinin ne anlama geldiğini bilmeli ve açıklayabilmeli. 0
7 Her türlü dokudan DNA izolasyonunu yapabilmeli. 5
8 PCR yapabilmeli. 5
9 Agaroz ve poliakrilamid jel elektroforezini yapabilmeli ve yorumlayabilmeli. 3
10 Dokudan elde ettiği DNA´yı spektrofotometrede ölçebilmeli. 5
11 QF-PCR tekniğini uygulama ve yorumlama becerisine sahip olmalı. 0
12 Kan, amniyon, koryon villüs biyopsi örneklerinden hücre kültürü yapabilmeli, kromozom preparatını elde edebilmeli. 0
13 Elde edilen kromozom preparatlarından karyotip analizini yapabilmeli, insan kromozomlarının tamamını tanıyabilmeli ve yorumlayabilmelidir. 0
14 Bilimsel bir makaleyi yorumlayabilme ve makale nasıl yazılır öğrenmeli. 5
15 Genlerin yapısını bilmeli. 0
16 Kromozom ve gen mutasyonlarını bilmeli. 0
17 Kalıtım biçimlerini (otozomal dominant, otozomal resesif, cinsiyete bağlı dominant ve resesif kalıtım modelleri) bilmeli. 0
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 16 0 0
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 16 37 592
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 1 30 30
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 0 0 0
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 0 0 0
Toplam İş Yükü: 622
Toplam İş Yükü / 25 (s): 24.88
Dersin AKTS Kredisi: 25