Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Seminer Dersi (Z)

Dersin Kodu : BİO-715

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : İkinci Aşama (Yüksek Lisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 3

Eğitici(ler)nin Adı : Prof.Dr. DAVUT ALPTEKİN
Doç.Dr. AYFER PAZARBAŞI
Prof.Dr. MÜLKİYE KASAP
Prof.Dr. HALİL KASAP
Prof.Dr. OSMAN DEMİRHAN
Prof.Dr. HÜSNÜ ÜMİT LÜLEYAP

Dersin Öğrenme Kazanımları : Herhangi bir konu hakkında araştırma yapmasını sağlamak.
Topladığı bilgileri topluluk önünde sunmasını sağlamak.
Araştırma yaptığı konuyu özümseyerek öğrenmek.
Topladığı bilgilerden yola çıkarak araştırma konusunu planlamak.
Araştıracağı konulara alt yapı oluşturmaktır.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Öğrencinin araştırmalarına veya tez projelerine yönelik olarak bilgi toplamasını, topladığı bilgilerin tartışılarak öğretim elemanlarının da desteğini alıp ilgili konularda daha detaylı bilgi sahibi olmasını sağlamaktır.

Dersin İçeriği : Seminer konusunu belirleme, Konu ile ilgili son literatür bilgilerini toplama, Literatür ve kitap bilgilerini derleme, Analiz ettiği bilgileri sistematik şekilde sınıflama, Topladığı bilgileri sunum tekniklerine göre hazırlama, Bilgileri dinleyicilere etkili şekilde aktarma,

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Seminer odası


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Seminer konusunu belirleme Alanı ile ilgili bilgileri tarama Araştırma
2 Konu ile ilgili son literatür bilgilerini toplama. Kitap ve literatür inceleme Tarama
3 Konu ile ilgili son literatür bilgilerini toplama. Kitap ve literatür inceleme Tarama
4 Konu ile ilgili son literatür bilgilerini toplama. Kitap ve literatür inceleme Tarama
5 Konu ile ilgili son literatür bilgilerini toplama. Kitap ve literatür inceleme Tarama
6 Konu ile ilgili son literatür bilgilerini toplama. Kitap ve literatür inceleme Tarama
7 Konu ile ilgili son literatür bilgilerini toplama. Kitap ve literatür inceleme Tarama
8 Konu ile ilgili son literatür bilgilerini toplama. Kitap ve literatür inceleme Tarama
9 Konu ile ilgili son literatür bilgilerini toplama. Kitap ve literatür inceleme Tarama
10 Literatür ve kitap bilgilerini derleme. Kitap ve literatür inceleme Tarama
11 Literatür ve kitap bilgilerini derleme. Kitap ve literatür inceleme Tarama
12 Literatür ve kitap bilgilerini derleme. Kitap ve literatür inceleme Tarama
13 Literatür ve kitap bilgilerini derleme. Kitap ve literatür inceleme Tarama
14 Literatür ve kitap bilgilerini derleme. Kitap ve literatür inceleme Tarama
15 Topladığı bilgileri sunum tekniklerine göre hazırlama Seminer örneklerini inceleme İnceleme
16/17 Bilgileri dinleyicilere etkili şekilde aktarma, Sunum provası Sunum


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Cooper GM, Hausman RE. Hücre, Moleküler Yaklaşım. Üçüncü Baskı. Çeviri Editörleri: Meral Sakızlı, Neşe Atabey. İzmir Tıp Kitabevi, 2006.
 Kasap H, Kasap M, Demirhan O, Alptekin D, Lüleyap Ü, Pazarbaşı A, Güzel Aİ. Tıbbi Biyoloji ve Genetik. Editör; Halil Kasap, Nobel Tıp Kitabevi, Adana, 2010.
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 0 0
    Ödev/Proje/Diğer 1 100
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Üç temel alanın (felsefe, sosyoloji, psikoloji) teorik alanda yapılan tartışmalarını günümüz sorunlarıyla ilişkilendirerek açıklar 5
2 Doku ve organ sistemlerinin fonksiyonlarını bilmeli. 0
3 Genetik materyalin yapısını bilmeli. 4
4 Genetik hastalıkları ve hastalıklara neden olan genleri bilmeli. 3
5 Moleküler ve sitogenetik tetkik ve analizleri yapabilmeli. 4
6 Otozomal ve seks kromozomlarının sayısal ve yapısal anomalilerinin ne anlama geldiğini bilmeli ve açıklayabilmeli. 4
7 Her türlü dokudan DNA izolasyonunu yapabilmeli. 4
8 PCR yapabilmeli. 3
9 Agaroz ve poliakrilamid jel elektroforezini yapabilmeli ve yorumlayabilmeli. 3
10 Dokudan elde ettiği DNA´yı spektrofotometrede ölçebilmeli. 2
11 QF-PCR tekniğini uygulama ve yorumlama becerisine sahip olmalı. 2
12 Kan, amniyon, koryon villüs biyopsi örneklerinden hücre kültürü yapabilmeli, kromozom preparatını elde edebilmeli. 3
13 Elde edilen kromozom preparatlarından karyotip analizini yapabilmeli, insan kromozomlarının tamamını tanıyabilmeli ve yorumlayabilmelidir. 3
14 Bilimsel bir makaleyi yorumlayabilme ve makale nasıl yazılır öğrenmeli. 5
15 Genlerin yapısını bilmeli. 4
16 Kromozom ve gen mutasyonlarını bilmeli. 3
17 Kalıtım biçimlerini (otozomal dominant, otozomal resesif, cinsiyete bağlı dominant ve resesif kalıtım modelleri) bilmeli. 3
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 16 0 0
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 16 3 48
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 1 25 25
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 0 0 0
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 0 0 0
Toplam İş Yükü: 73
Toplam İş Yükü / 25 (s): 2.92
Dersin AKTS Kredisi: 3