|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Seminer Dersi (Z) |
|
Dersin Kodu |
: |
BİO-715 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
3 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Prof.Dr. DAVUT ALPTEKİN Doç.Dr. AYFER PAZARBAŞI Prof.Dr. MÜLKİYE KASAP Prof.Dr. HALİL KASAP Prof.Dr. OSMAN DEMİRHAN Prof.Dr. HÜSNÜ ÜMİT LÜLEYAP |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Herhangi bir konu hakkında araştırma yapmasını sağlamak. Topladığı bilgileri topluluk önünde sunmasını sağlamak. Araştırma yaptığı konuyu özümseyerek öğrenmek. Topladığı bilgilerden yola çıkarak araştırma konusunu planlamak. Araştıracağı konulara alt yapı oluşturmaktır.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Öğrencinin araştırmalarına veya tez projelerine yönelik olarak bilgi toplamasını, topladığı bilgilerin tartışılarak öğretim elemanlarının da desteğini alıp ilgili konularda daha detaylı bilgi sahibi olmasını sağlamaktır. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Seminer konusunu belirleme, Konu ile ilgili son literatür bilgilerini toplama, Literatür ve kitap bilgilerini derleme, Analiz ettiği bilgileri sistematik şekilde sınıflama, Topladığı bilgileri sunum tekniklerine göre hazırlama, Bilgileri dinleyicilere etkili şekilde aktarma,
|
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Seminer odası |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Seminer konusunu belirleme |
Alanı ile ilgili bilgileri tarama |
Araştırma |
|
2 |
Konu ile ilgili son literatür bilgilerini toplama. |
Kitap ve literatür inceleme
|
Tarama |
|
3 |
Konu ile ilgili son literatür bilgilerini toplama. |
Kitap ve literatür inceleme
|
Tarama |
|
4 |
Konu ile ilgili son literatür bilgilerini toplama. |
Kitap ve literatür inceleme
|
Tarama |
|
5 |
Konu ile ilgili son literatür bilgilerini toplama. |
Kitap ve literatür inceleme
|
Tarama |
|
6 |
Konu ile ilgili son literatür bilgilerini toplama. |
Kitap ve literatür inceleme
|
Tarama |
|
7 |
Konu ile ilgili son literatür bilgilerini toplama. |
Kitap ve literatür inceleme
|
Tarama |
|
8 |
Konu ile ilgili son literatür bilgilerini toplama. |
Kitap ve literatür inceleme
|
Tarama |
|
9 |
Konu ile ilgili son literatür bilgilerini toplama. |
Kitap ve literatür inceleme
|
Tarama |
|
10 |
Literatür ve kitap bilgilerini derleme. |
Kitap ve literatür inceleme
|
Tarama |
|
11 |
Literatür ve kitap bilgilerini derleme. |
Kitap ve literatür inceleme
|
Tarama |
|
12 |
Literatür ve kitap bilgilerini derleme. |
Kitap ve literatür inceleme
|
Tarama |
|
13 |
Literatür ve kitap bilgilerini derleme. |
Kitap ve literatür inceleme
|
Tarama |
|
14 |
Literatür ve kitap bilgilerini derleme. |
Kitap ve literatür inceleme
|
Tarama |
|
15 |
Topladığı bilgileri sunum tekniklerine göre hazırlama |
Seminer örneklerini inceleme |
İnceleme |
|
16/17 |
Bilgileri dinleyicilere etkili şekilde aktarma, |
Sunum provası |
Sunum |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Cooper GM, Hausman RE. Hücre, Moleküler Yaklaşım. Üçüncü Baskı. Çeviri Editörleri: Meral Sakızlı, Neşe Atabey. İzmir Tıp Kitabevi, 2006.
Kasap H, Kasap M, Demirhan O, Alptekin D, Lüleyap Ü, Pazarbaşı A, Güzel Aİ. Tıbbi Biyoloji ve Genetik. Editör; Halil Kasap, Nobel Tıp Kitabevi, Adana, 2010.
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
0 |
0 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
1 |
100 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Üç temel alanın (felsefe, sosyoloji, psikoloji) teorik alanda yapılan tartışmalarını günümüz sorunlarıyla ilişkilendirerek açıklar |
5 |
|
2 |
Doku ve organ sistemlerinin fonksiyonlarını bilmeli. |
0 |
|
3 |
Genetik materyalin yapısını bilmeli. |
4 |
|
4 |
Genetik hastalıkları ve hastalıklara neden olan genleri bilmeli. |
3 |
|
5 |
Moleküler ve sitogenetik tetkik ve analizleri yapabilmeli. |
4 |
|
6 |
Otozomal ve seks kromozomlarının sayısal ve yapısal anomalilerinin ne anlama geldiğini bilmeli ve açıklayabilmeli. |
4 |
|
7 |
Her türlü dokudan DNA izolasyonunu yapabilmeli. |
4 |
|
8 |
PCR yapabilmeli. |
3 |
|
9 |
Agaroz ve poliakrilamid jel elektroforezini yapabilmeli ve yorumlayabilmeli. |
3 |
|
10 |
Dokudan elde ettiği DNA´yı spektrofotometrede ölçebilmeli. |
2 |
|
11 |
QF-PCR tekniğini uygulama ve yorumlama becerisine sahip olmalı. |
2 |
|
12 |
Kan, amniyon, koryon villüs biyopsi örneklerinden hücre kültürü yapabilmeli, kromozom preparatını elde edebilmeli. |
3 |
|
13 |
Elde edilen kromozom preparatlarından karyotip analizini yapabilmeli, insan kromozomlarının tamamını tanıyabilmeli ve yorumlayabilmelidir. |
3 |
|
14 |
Bilimsel bir makaleyi yorumlayabilme ve makale nasıl yazılır öğrenmeli. |
5 |
|
15 |
Genlerin yapısını bilmeli. |
4 |
|
16 |
Kromozom ve gen mutasyonlarını bilmeli. |
3 |
|
17 |
Kalıtım biçimlerini (otozomal dominant, otozomal resesif, cinsiyete bağlı dominant ve resesif kalıtım modelleri) bilmeli. |
3 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
16 |
0 |
0 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
16 |
3 |
48 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
1 |
25 |
25 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
0 |
0 |
0 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
0 |
0 |
0 |
|
Toplam İş Yükü: | 73 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 2.92 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 3 |
|
|
|