Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Nükleik Asit İzolasyon Yöntemleri ve Ürünlerinin Saklanması

Dersin Kodu : BİK-551

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : İkinci Aşama (Yüksek Lisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Güz ve Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 5

Eğitici(ler)nin Adı : Prof.Dr. ABDULLAH TULİ
Prof.Dr. LEVENT KAYRIN
Prof.Dr. KIYMET AKSOY
Prof.Dr. NURTEN DİKMEN
Prof.Dr. MEHMET AKİF ÇÜRÜK
Doç.Dr. TAMER C. İNAL
Dr.Öğr. ÜyesiDr. ÖZLEM GÖRÜROĞLU ÖZTÜRK

Dersin Öğrenme Kazanımları : Nükleik asitlerin yapısal özelliklerini tanımlayabilir.
Nükleik asitleri sınıflandırabilir.
Nükleik asitlerin yapısal özelliklerinin eldeye etkisini tartışabilir.
Nükleik asit eldesi ürünün hangi moleküler yöntemde kullanılacağını bilir ve uygulayabilir.
Nükleik asit ürünün hangi çözeltide çözülebileceğini bilir.
Çözeltileri hazırlayabilir.
Ürün derişimini hesaplayabilir.
Ürün saklanma koşullarını tartışıp uygulayabilir.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Nükleik asitlerin değişik yöntemlerle eldesini ve elde edilen ürünün uygun koşullarda saklanmasını öğrenmektir.

Dersin İçeriği : Nükleik asitlerin yapısal özellikleri ve sınıflandırması. Farklı yöntemler ile nükleik asitlerin eldesi. Yapısal özelliklerin eldesindeki önemi. Derişiminin hesaplanması. Ürün verimliliğine ve kalitesine etki eden etmenler. Kullanılan çözeltiler, özellikleri ve hazırlanması. Saklama koşulları ve uygulanması.

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Derslik, Laboratuvar


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Nükleik asitlere giriş: Tanım, sınıflandırma ve yapısal özellikler. İlgili kaynakların okunması İnteraktif ve uygulama
2 Nükleik asitlere giriş: Tanım, sınıflandırma ve yapısal özellikler. İlgili kaynakların okunması İnteraktif ve uygulama
3 Nükleik asit eldesinde kullanılan yöntemler İlgili kaynakların okunması İnteraktif ve uygulama
4 Nükleik asit eldesinde kullanılan yöntemler İlgili kaynakların okunması İnteraktif ve uygulama
5 Nükleik asit eldesinde kullanılan yöntemler İlgili kaynakların okunması İnteraktif ve uygulama
6 Nükleik asit eldesinde kullanılan yöntemler İlgili kaynakların okunması İnteraktif ve uygulama
7 Nükleik asitlerin yapısal özelliklerinin eldeye etkisi İlgili kaynakların okunması İnteraktif ve uygulama
8 Ara Sınav Konuların pekiştirilmesi Karşılıklı tartışma
9 Nükleik asit eldesi ürün verimliliği ve özgüllüğünün önemi İlgili kaynakların okunması İnteraktif ve uygulama
10 Nükleik asit eldesine göre ürünün kullanılacağı moleküler yöntemler İlgili kaynakların okunması İnteraktif ve uygulama
11 Nükleik asit eldesine göre ürünün kullanılacağı moleküler yöntemler İlgili kaynakların okunması İnteraktif ve uygulama
12 Nükleik asit elde ürünün çözüleceği çözeltiler ve özellikleri İlgili kaynakların okunması İnteraktif ve uygulama
13 Ürün derişimi hesaplaması İlgili kaynakların okunması İnteraktif ve uygulama
14 Ürün saklama koşulları İlgili kaynakların okunması İnteraktif ve uygulama
15 Tartışma Önceki konuların pekiştirlmesi Beyin fırtınası
16/17 Sınav Konuların pekiştirilmesi Karşılıklı beyin fırtınası


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Sambrook J, Russell DW. Molecular Cloning: A Laboratory Manual, 3rd Ed., Cold Spring Harbor Laboratory Press, 2001.
 Dieffenbach CW, Dveksler GS. PCR Primer: A Laboratory Manual, 2nd Ed., Cold Spring Harbor Laboratory Press, 2003.
 White BA. PCR Protocols: Current Methods and Applications, Humana Press, 1998.
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 50
    Ödev/Proje/Diğer 5 50
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Laboratuvar işlemlerinde yenilikleri araştırarak uygulayabilir. 3
2 Biyokimyanın diğer bilim dalları ile olan ilişkisini kavrar. 1
3 Biyokimyada deneysel yöntemleri bilir. 4
4 in vitro/in vivo hayvan çalışmalarında yer alabilir. 0
5 Biyokimya ile ilgili alanlardaki çalışmaları bir ekip üyesi olarak yürütür. 1
6 Sürekli mesleki gelişim becerilerini kazanır. 3
7 Biyokimya alanı ile ilgili temel bilgileri kavrar. 2
8 Ne tür etkenlerin laboratuvar sonuçlarını nasıl ve hangi basamakta etkileyebileceğini yorumlar. 2
9 laboratuvar araç ve gereçlerini kullanabilir. 4
10 Laboratuvar işlemlerinin etik ve yasal yönlerini bilir ve ülke için ekonomik değerini değerlendirir. 2
11 Bilimsel bir çalışmaya destek olabilir. 3
12 Gerçekleştirdiği bilimsel çalışma sonuçlarını yorumlayabilir. 3
13 Bilimsel çalışma sonuçlarını bir rapor haline getirebilir. 3
14 Biyokimyasal örnekleme kurallarını bilir. 4
15 Labarotuvar ortamında çalışma ve araştırma yapabilir. 3
16 Takım arkadaşları ile duyarlı ve etkili iletişim kurabilir, bilgilendirir, bütünsel duyarlı ve saygılı yaklaşabilir. 2
17 Biyokimyada verileri ve kuramsal kavramları ilşkilendirir ve yorumlar. 1
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 5 5 25
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 10 10
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 10 10
Toplam İş Yükü: 115
Toplam İş Yükü / 25 (s): 4.6
Dersin AKTS Kredisi: 5