Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Nükleik Asit İzolasyon Yöntemleri ve Ürünlerinin Saklanması |
|
Dersin Kodu |
: |
BİK-551 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz ve Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
5 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Prof.Dr. ABDULLAH TULİ Prof.Dr. LEVENT KAYRIN Prof.Dr. KIYMET AKSOY Prof.Dr. NURTEN DİKMEN Prof.Dr. MEHMET AKİF ÇÜRÜK Doç.Dr. TAMER C. İNAL Dr.Öğr. ÜyesiDr. ÖZLEM GÖRÜROĞLU ÖZTÜRK |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Nükleik asitlerin yapısal özelliklerini tanımlayabilir. Nükleik asitleri sınıflandırabilir. Nükleik asitlerin yapısal özelliklerinin eldeye etkisini tartışabilir. Nükleik asit eldesi ürünün hangi moleküler yöntemde kullanılacağını bilir ve uygulayabilir. Nükleik asit ürünün hangi çözeltide çözülebileceğini bilir. Çözeltileri hazırlayabilir. Ürün derişimini hesaplayabilir. Ürün saklanma koşullarını tartışıp uygulayabilir.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Nükleik asitlerin değişik yöntemlerle eldesini ve elde edilen ürünün uygun koşullarda saklanmasını öğrenmektir. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Nükleik asitlerin yapısal özellikleri ve sınıflandırması. Farklı yöntemler ile nükleik asitlerin eldesi. Yapısal özelliklerin eldesindeki önemi. Derişiminin hesaplanması. Ürün verimliliğine ve kalitesine etki eden etmenler. Kullanılan çözeltiler, özellikleri ve hazırlanması. Saklama koşulları ve uygulanması. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik, Laboratuvar |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Nükleik asitlere giriş: Tanım, sınıflandırma ve yapısal özellikler. |
İlgili kaynakların okunması |
İnteraktif ve uygulama |
|
2 |
Nükleik asitlere giriş: Tanım, sınıflandırma ve yapısal özellikler. |
İlgili kaynakların okunması |
İnteraktif ve uygulama |
|
3 |
Nükleik asit eldesinde kullanılan yöntemler |
İlgili kaynakların okunması |
İnteraktif ve uygulama |
|
4 |
Nükleik asit eldesinde kullanılan yöntemler |
İlgili kaynakların okunması |
İnteraktif ve uygulama |
|
5 |
Nükleik asit eldesinde kullanılan yöntemler |
İlgili kaynakların okunması |
İnteraktif ve uygulama |
|
6 |
Nükleik asit eldesinde kullanılan yöntemler |
İlgili kaynakların okunması |
İnteraktif ve uygulama |
|
7 |
Nükleik asitlerin yapısal özelliklerinin eldeye etkisi |
İlgili kaynakların okunması |
İnteraktif ve uygulama |
|
8 |
Ara Sınav |
Konuların pekiştirilmesi |
Karşılıklı tartışma |
|
9 |
Nükleik asit eldesi ürün verimliliği ve özgüllüğünün önemi |
İlgili kaynakların okunması |
İnteraktif ve uygulama |
|
10 |
Nükleik asit eldesine göre ürünün kullanılacağı moleküler yöntemler |
İlgili kaynakların okunması |
İnteraktif ve uygulama |
|
11 |
Nükleik asit eldesine göre ürünün kullanılacağı moleküler yöntemler |
İlgili kaynakların okunması |
İnteraktif ve uygulama |
|
12 |
Nükleik asit elde ürünün çözüleceği çözeltiler ve özellikleri |
İlgili kaynakların okunması |
İnteraktif ve uygulama |
|
13 |
Ürün derişimi hesaplaması |
İlgili kaynakların okunması |
İnteraktif ve uygulama |
|
14 |
Ürün saklama koşulları |
İlgili kaynakların okunması |
İnteraktif ve uygulama |
|
15 |
Tartışma |
Önceki konuların pekiştirlmesi |
Beyin fırtınası |
|
16/17 |
Sınav |
Konuların pekiştirilmesi |
Karşılıklı beyin fırtınası |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Laboratuvar işlemlerinde yenilikleri araştırarak uygulayabilir. |
3 |
|
2 |
Biyokimyanın diğer bilim dalları ile olan ilişkisini kavrar. |
1 |
|
3 |
Biyokimyada deneysel yöntemleri bilir. |
4 |
|
4 |
in vitro/in vivo hayvan çalışmalarında yer alabilir. |
0 |
|
5 |
Biyokimya ile ilgili alanlardaki çalışmaları bir ekip üyesi olarak yürütür. |
1 |
|
6 |
Sürekli mesleki gelişim becerilerini kazanır. |
3 |
|
7 |
Biyokimya alanı ile ilgili temel bilgileri kavrar. |
2 |
|
8 |
Ne tür etkenlerin laboratuvar sonuçlarını nasıl ve hangi basamakta etkileyebileceğini yorumlar. |
2 |
|
9 |
laboratuvar araç ve gereçlerini kullanabilir. |
4 |
|
10 |
Laboratuvar işlemlerinin etik ve yasal yönlerini bilir ve ülke için ekonomik değerini değerlendirir. |
2 |
|
11 |
Bilimsel bir çalışmaya destek olabilir. |
3 |
|
12 |
Gerçekleştirdiği bilimsel çalışma sonuçlarını yorumlayabilir. |
3 |
|
13 |
Bilimsel çalışma sonuçlarını bir rapor haline getirebilir. |
3 |
|
14 |
Biyokimyasal örnekleme kurallarını bilir. |
4 |
|
15 |
Labarotuvar ortamında çalışma ve araştırma yapabilir. |
3 |
|
16 |
Takım arkadaşları ile duyarlı ve etkili iletişim kurabilir, bilgilendirir, bütünsel duyarlı ve saygılı yaklaşabilir. |
2 |
|
17 |
Biyokimyada verileri ve kuramsal kavramları ilşkilendirir ve yorumlar. |
1 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|