|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Hemşirelikte Araştırma |
|
Dersin Kodu |
: |
HML313 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
3 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
2 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Öğr.Gör.Dr. YAŞAR SERTDEMİR |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Temel istatistik sorunlarını kendi başına çözer ve yorumlar. Kendi alanındaki literatürde kullanılan istatistikleri kavrayıp değerlendirir.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Bu derste, temel istatistiksel kavramlar ve yöntemler, sağlık alanına özel örnek ve
uygulamalarla öğrenciye kavratılmaya çalışılır. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Temel Kavram İlke Ve Yaklaşımlar, Araştırma Süreç Ve Teknikler, Problem, Amaç, Yöntem, Evren-Örneklem, Veri Toplama, Araştırma Türleri, Araştırma Önerisi Hazırlama |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Araştırma, bilim ve bilimsel yöntemler |
okuma, araştırma |
Düz anlatım, soru cevap, grup tartışmaları |
|
2 |
Biyolojik olaylar ve değişkenler (Değişken çeşitleri) |
okuma, araştırma |
Düz anlatım, soru cevap, grup tartışmaları |
|
3 |
Araştırmanın planlanması aşamaları |
okuma, araştırma |
Düz anlatım, soru cevap, grup tartışmaları |
|
4 |
Araştırma türleri |
okuma, araştırma |
Düz anlatım, soru cevap, grup tartışmaları |
|
5 |
Gözlemsel araştırmalar |
okuma, araştırma |
Düz anlatım, soru cevap, grup tartışmaları |
|
6 |
Saha araştırmaları (örneklem, örnekleme yöntemleri) |
okuma, araştırma |
Düz anlatım, soru cevap, grup tartışmaları |
|
7 |
Saha araştırmaları (örneklem, örnekleme yöntemleri) |
okuma, araştırma |
Düz anlatım, soru cevap, grup tartışmaları |
|
8 |
Vize Sınavı |
okuma, araştırma |
yazılı soru ve cevap |
|
9 |
Örneklem ve örnekleme yöntemleri, |
okuma, araştırma |
Düz anlatım, soru cevap, grup tartışmaları |
|
10 |
Örneklem ve örnekleme yöntemleri, |
okuma, araştırma |
Düz anlatım, soru cevap, grup tartışmaları |
|
11 |
Değişkenler arasında ilişkinin incelenmesi |
okuma, araştırma |
Düz anlatım, soru cevap, grup tartışmaları |
|
12 |
Araştırmalarda yapılan hatalar |
okuma, araştırma |
Düz anlatım, soru cevap, grup tartışmaları |
|
13 |
Saha araştırmalarında veri toplama yöntemleri |
okuma, araştırma |
Düz anlatım, soru cevap, grup tartışmaları |
|
14 |
Anket sorularının hazırlanması ve soru çeşitleri |
okuma, araştırma |
Düz anlatım, soru cevap, grup tartışmaları |
|
15 |
Örneklem Büyüklüğü |
okuma, araştırma |
Düz anlatım, soru cevap, grup tartışmaları |
|
16/17 |
Final |
okuma, araştırma |
yazılı soru ve cevap |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
İstatistiğe Giriş, Uygulamalı Temel Bilgiler, Çözümlü ve Cevaplı Sorular, Necati Yıldız, Ömer Akbulut, Hüdaverdi Bircan, 2005.
Sümbüloğlu K. Sağlık Alanına Özel İstatistiksel Yöntemler. Songür Yayıncılık, 2000.
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
60 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
3 |
40 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Temel insan gereksinimleri doğrultusunda birey, aile ve toplumun sağlık ve-veya hastalık durumlarında hemşirelik bakım uygulamalarını etkileyebilecek faktörleri bilir. |
0 |
|
2 |
Öğrenme ve öğretme sürecini hemşirelik hizmetlerinde nasıl kullanacağını bilir |
0 |
|
3 |
Sağlık politikaları, sağlık mevzuatı ve yönetim sürecini hemşirelik hizmetlerinde nasıl kullanacağını, görev, yetki ve sorumluluklarını bilir. |
0 |
|
4 |
İnsan vücudunu oluşturan hücre, doku, organ, sistemlerin yapı ve fonksiyonlarını, bu sistemlerin birbirleriyle olan ilişkilerini bilir. Sağlıklı ve hasta bireyin yapısını, fizyolojik fonksiyonlarını açıklar, sağlıktan sapma durumlarını tanımlar, uygun hemşirelik girişimlerini planlar .
|
0 |
|
5 |
Hemşirelik bakımına temel oluşturan kavram ve kuramları bilir, etkili iletişim tekniklerini de kullanarak sağlığı koruma ve geliştirmede uygun hemşirelik girişimini planlar ve değerlendirir. |
0 |
|
6 |
Hemşirelikle ilgili gelişmeleri bilimsel yöntemleri kullanarak değerlendirir. Sağlıklı ve hasta bireyin sağlık bakım ihtiyaçlarını karşılamada kanıta dayalı uygulamalardan yararlanma yollarını bilir. |
3 |
|
7 |
İnsan vücudunu oluşturan hücre, doku, organ, sistemlerin yapı ve fonksiyonlarını, bu sistemlerin birbirleriyle olan ilişkilerine ait bilgilerini mesleki uygulamalarında kullanır. Sağlıklı ve hasta bireyin yapısını, fizyolojik fonksiyonlarını açıklar, sağlıktan sapma durumlarını tanımlar, uygun hemşirelik girişimlerini planlar, uygular ve değerlendirir. |
0 |
|
8 |
Sağlık politikalarının oluşturulmasına ve toplumun sağlık düzeyinin yükseltilmesine katkı sağlar. Toplum sağlığı konusuna duyarlı sağlığı koruma ve geliştirmeye yönelik proje ve etkinliklerde yer alır. |
0 |
|
9 |
Mesleki sorunları çözmede sorumluluk üstlenir. |
0 |
|
10 |
Öğrenme gereksinimlerinin bilincinde yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir.
|
0 |
|
11 |
Alanının gerektirdiği bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır.
|
0 |
|
12 |
Sağlıkla ilgili uygulamalarda ekibin etkin bir üyesi olarak sorumluluk alır. |
0 |
|
13 |
Bilimsel bilginin üretimi ile ilgili yöntemleri bilir. Bilimsel problem çözme yönteminin nasıl kullanılacağını bilir. |
5 |
|
14 |
Hemşirelik bakımına temel oluşturan kavram ve kuramlar doğrultusunda, etkili iletişim tekniklerini kullanır. |
0 |
|
15 |
Hemşirelikle ilgili gelişmeleri ve bilimsel yöntemleri uygulamalarında kullanır. Sağlıklı ve hasta bireyin sağlık bakım ihtiyaçlarını karşılamada kanıta dayalı uygulamalar yapar. |
2 |
|
16 |
Öğrenme ve öğretme sürecini hemşirelik hizmetlerinde kullanır.
|
0 |
|
17 |
Sağlık politikaları, sağlık mevzuatı ve yönetim sürecindeki bilgilerini hemşirelik hizmetlerinde kullanır. |
0 |
|
18 |
Bilimsel bilginin üretimi ile ilgili yöntemleri ve bilimsel problem çözme yöntemini uygulamalarında kullanır. |
5 |
|
19 |
Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel, kültürel değerler ve mesleki etik ilkelere uygun davranır. |
0 |
|
20 |
Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. En az bir yabancı dil kullanır. |
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
2 |
28 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
1 |
14 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
3 |
5 |
15 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
1 |
1 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
2 |
2 |
|
Toplam İş Yükü: | 60 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 2.4 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 2 |
|
|
|