|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
İç Hastalıkları Hemşireliği |
|
Dersin Kodu |
: |
HML409 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
4 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Öğr.Gör. SİBEL ÖNER YALÇIN Öğr.Gör.Dr. GÜLŞAHTANRIVERDİ |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
İç hastalıkları ile ilgili kavramları tartışır (holistik bakım, anatomi, fizyoloji, sağlık, hastalık, çevre, hemşirelik)
Sistemlerle ilgili hastalıkların birey, aile ve toplum üzerindeki etkilerini analiz eder.
Sistemlerle ilgili hastalığı olan bireylerin gereksinimlerini ve risklerini tanımlar.
Sistemlerle ilgili hastalığı olan bireylerin gereksinimlerini ve risklerini değerlendirir.
Sistemlerle ilgili hastalığı olan bireylerin gereksinim ve risklerine uygun hemşirelik girişimlerini uygular
Sistemlerle ilgili hastalığı olan bireylere uyguladığı hemşirelik girişimlerinin sonucunu değerlendirir
Hemşirelik girişimlerini yerine getirirken teknik hemşirelik becerilerini kullanır.
Eleştirel ve Kritik düşünme becerilerini kullanır.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Öğrencilerin HML 211 İç HAstalıkları Hemşireliğ Dersinde öğrendiği temel bilgiler ve uygulama becerilerini mezuniyet öncesinde, hasta bakımını sürdürebilme yeterliliği kazanmasını sağlamak |
|
Dersin İçeriği |
: |
İç hastalıklarına ilişkin klinikte karşılaşılan kronik hastalık vakalarının bakım planlarının hazırlanıp, raporlarının sunulması. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
derslikler, Çukurova Üniversitesei Tıp Fakültesi Balcalı Hastanesi |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Giriş, Uygulamaya çıkılacak klinikler ve kaynakların tanıtılması |
Ders içeriğinin incelenmesi |
Anlatım, soru-cevap |
|
2 |
Kronik Hastalık Kavramı |
Derse ilişkin kaynakların incelenmesi |
Anlatım, soru-cevap |
|
3 |
Vaka Tartışması: Diabetli Hasta |
Klinikte karşılaşılan vakaların sunuma hazırlanması |
Vaka Tartışması ve rapor sunumu |
|
4 |
Vaka Tartışması: Kronik Böbrek Yetmezliği |
Klinikte karşılaşılan vakaların sunuma hazırlanması |
Vaka Tartışması ve rapor sunumu |
|
5 |
Vaka Tartışması: KOAH ve Astım |
Klinikte karşılaşılan vakaların sunuma hazırlanması |
Vaka Tartışması ve rapor sunumu |
|
6 |
Vaka Tartışması: Nörolojik Hasta Bakımı (MS) |
Klinikte karşılaşılan vakaların sunuma hazırlanması |
Vaka Tartışması ve rapor sunumu |
|
7 |
Vaka Tartışması: Hipertansiyon |
Klinikte karşılaşılan vakaların sunuma hazırlanması |
Vaka Tartışması ve rapor sunumu |
|
8 |
Ara sınav |
İşlenen tüm konuların tekrar gözden geçirilmesi |
sınav |
|
9 |
Vaka Tartışması: Akut Miyokard Enfarktüsü |
Klinikte karşılaşılan vakaların sunuma hazırlanması |
Vaka Tartışması ve rapor sunumu |
|
10 |
Vaka Tartışması: Lösemiler |
Klinikte karşılaşılan vakaların sunuma hazırlanması |
Vaka Tartışması ve rapor sunumu |
|
11 |
Vaka Tartışması: Anemiler |
Klinikte karşılaşılan vakaların sunuma hazırlanması |
Vaka Tartışması ve rapor sunumu |
|
12 |
Vaka Tartışması: Romatizmal Hastalıklar |
Klinikte karşılaşılan vakaların sunuma hazırlanması |
Vaka Tartışması ve rapor sunumu |
|
13 |
Vaka Tartışması: Siroz |
Klinikte karşılaşılan vakaların sunuma hazırlanması |
Vaka Tartışması ve rapor sunumu |
|
14 |
Vaka Tartışması: Organ Nakli |
Klinikte karşılaşılan vakaların sunuma hazırlanması |
Vaka Tartışması ve rapor sunumu |
|
15 |
Değerlendirme |
İşlenen tüm konuların tekrar gözden geçirilmesi |
Klinik uygulama ve raporların değerlendirilmesi |
|
16/17 |
Final Sınavı |
İşlenen tüm konuların tekrar gözden geçirilmesi |
sınav |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Akdemir N, Birol L. İç hastalıkları ve hemşirelik bakımı. Ankara, Sistem Ofset, 2005.
Birol L, Akdemir N, Bedük T. İç hastalıkları hemşireliği. Ankara, Vehbi Koç Vakfı Yayınları, 2000.
Smeltzer SC, Bare BG. Burunner and suddarth’s textbook of medical-surgicial nursing. Newyork, Lippincott, 2004 .
Durna Z, Akın S, Özdilli K.İç Hastalıkları Hemşireliği Uygulama Rehberi .Cinius Yayınları. İstanbul. 2009.
Öz G.Bayer A.Yalçın N.Dahiliye Hastalıkları Ve Bakımı.Songür Eğitim Hizmetleri Ankara. 2008.
Olgun N, Aslan FE, Çil A. In Karadakovan A, Aslan FE, eds. Dahili ve cerrahi hastalıklarda bakım. Adana, NOBEL Kitabevi, 2010.
Olgun N, Aslan FE, Çil A. In Karadakovan A, Aslan FE, eds. Dahili ve cerrahi hastalıklarda bakım. Adana, NOBEL Kitabevi, 2010.
Dochterman J.Mccloskey Nursing İnterventions Classification Mosby USA 2004
Moorehead S.Nursing Outcomes Classification Mosby USA 2004
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
60 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
2 |
40 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Temel insan gereksinimleri doğrultusunda birey, aile ve toplumun sağlık ve-veya hastalık durumlarında hemşirelik bakım uygulamalarını etkileyebilecek faktörleri bilir. |
5 |
|
2 |
Öğrenme ve öğretme sürecini hemşirelik hizmetlerinde nasıl kullanacağını bilir |
5 |
|
3 |
Sağlık politikaları, sağlık mevzuatı ve yönetim sürecini hemşirelik hizmetlerinde nasıl kullanacağını, görev, yetki ve sorumluluklarını bilir. |
5 |
|
4 |
İnsan vücudunu oluşturan hücre, doku, organ, sistemlerin yapı ve fonksiyonlarını, bu sistemlerin birbirleriyle olan ilişkilerini bilir. Sağlıklı ve hasta bireyin yapısını, fizyolojik fonksiyonlarını açıklar, sağlıktan sapma durumlarını tanımlar, uygun hemşirelik girişimlerini planlar .
|
5 |
|
5 |
Hemşirelik bakımına temel oluşturan kavram ve kuramları bilir, etkili iletişim tekniklerini de kullanarak sağlığı koruma ve geliştirmede uygun hemşirelik girişimini planlar ve değerlendirir. |
5 |
|
6 |
Hemşirelikle ilgili gelişmeleri bilimsel yöntemleri kullanarak değerlendirir. Sağlıklı ve hasta bireyin sağlık bakım ihtiyaçlarını karşılamada kanıta dayalı uygulamalardan yararlanma yollarını bilir. |
5 |
|
7 |
İnsan vücudunu oluşturan hücre, doku, organ, sistemlerin yapı ve fonksiyonlarını, bu sistemlerin birbirleriyle olan ilişkilerine ait bilgilerini mesleki uygulamalarında kullanır. Sağlıklı ve hasta bireyin yapısını, fizyolojik fonksiyonlarını açıklar, sağlıktan sapma durumlarını tanımlar, uygun hemşirelik girişimlerini planlar, uygular ve değerlendirir. |
5 |
|
8 |
Sağlık politikalarının oluşturulmasına ve toplumun sağlık düzeyinin yükseltilmesine katkı sağlar. Toplum sağlığı konusuna duyarlı sağlığı koruma ve geliştirmeye yönelik proje ve etkinliklerde yer alır. |
5 |
|
9 |
Mesleki sorunları çözmede sorumluluk üstlenir. |
5 |
|
10 |
Öğrenme gereksinimlerinin bilincinde yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir.
|
5 |
|
11 |
Alanının gerektirdiği bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır.
|
5 |
|
12 |
Sağlıkla ilgili uygulamalarda ekibin etkin bir üyesi olarak sorumluluk alır. |
5 |
|
13 |
Bilimsel bilginin üretimi ile ilgili yöntemleri bilir. Bilimsel problem çözme yönteminin nasıl kullanılacağını bilir. |
5 |
|
14 |
Hemşirelik bakımına temel oluşturan kavram ve kuramlar doğrultusunda, etkili iletişim tekniklerini kullanır. |
4 |
|
15 |
Hemşirelikle ilgili gelişmeleri ve bilimsel yöntemleri uygulamalarında kullanır. Sağlıklı ve hasta bireyin sağlık bakım ihtiyaçlarını karşılamada kanıta dayalı uygulamalar yapar. |
3 |
|
16 |
Öğrenme ve öğretme sürecini hemşirelik hizmetlerinde kullanır.
|
5 |
|
17 |
Sağlık politikaları, sağlık mevzuatı ve yönetim sürecindeki bilgilerini hemşirelik hizmetlerinde kullanır. |
5 |
|
18 |
Bilimsel bilginin üretimi ile ilgili yöntemleri ve bilimsel problem çözme yöntemini uygulamalarında kullanır. |
5 |
|
19 |
Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel, kültürel değerler ve mesleki etik ilkelere uygun davranır. |
5 |
|
20 |
Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. En az bir yabancı dil kullanır. |
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
7 |
98 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
3 |
42 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
2 |
2 |
4 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
1 |
1 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
2 |
2 |
|
Toplam İş Yükü: | 147 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 5.88 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 6 |
|
|
|