Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Uzmanlık Alan Dersi |
|
Dersin Kodu |
: |
YLBY-204 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
2 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Prof.Dr. ELİF ORUÇ Prof.Dr. ATABAY DÜZENLİ Prof.Dr. CAHİT ERDEM Prof.Dr. ÖMER ÇOLAK Prof.Dr. MEHMET TOPAKTAŞ Prof.Dr. MEHMET İSKENDER EMRE Prof.Dr. CENGİZ DARICI Dr.Öğr. ÜyesiDr. SEMA DÜZENLİ Doç.Dr. NECATTİN TÜRKMEN Prof.Dr. BURHAN ARIKAN Dr.Öğr. ÜyesiDr. MEHMET SULANÇ Prof.Dr. FERİT KARGIN Dr.Öğr. ÜyesiDr. PINAR ÖZALP Prof.Dr. MUSTAFA CANLI Prof.Dr. SADIK DİNÇER Doç.Dr. HALİL ÇAKAN Prof.Dr. HATİCE KORKMAZ GÜVENMEZ Prof.Dr. HASAN BASRİ İLA |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Problem çözme konusunda ki aşamaları uygular Özel bir konuda araştırma yapar Araştırdığı konuyu uzman yada uzman olmayan gruplara sunar
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Uzman olmanın gerektirdiği bilgi birikimini sağlamak, araştırma teknikleri ve sonuçlarının bilimsel tekniklere ugun olarak sunma becerilerini kazandırmaktır. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Uzmanlık alanı ile ilgili makale ve kitapların incelenmesi |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Bölüm Seminer Salonu |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Alanı ile ilgili kitap ve makalelerin seçimi ve incelenme |
Kaynak Okuma |
Karşılıklı anlatım, tartışma ve elde edilen sonuçları düzenleme |
|
2 |
Alanı ile ilgili kitap ve makalelerin seçimi ve incelenme |
Kaynak Okuma |
Karşılıklı anlatım, tartışma ve elde edilen sonuçları düzenleme |
|
3 |
Alanı ile ilgili kitap ve makalelerin seçimi ve incelenme |
Kaynak Okuma |
Karşılıklı anlatım, tartışma ve elde edilen sonuçları düzenleme |
|
4 |
Alanı ile ilgili kitap ve makalelerin seçimi ve incelenme |
Kaynak Okuma |
Karşılıklı anlatım, tartışma ve elde edilen sonuçları düzenleme |
|
5 |
Alanı ile ilgili kitap ve makalelerin seçimi ve incelenme |
Kaynak Okuma |
Karşılıklı anlatım, tartışma ve elde edilen sonuçları düzenleme |
|
6 |
Alanı ile ilgili kitap ve makalelerin seçimi ve incelenme |
Kaynak Okuma |
Karşılıklı anlatım, tartışma ve elde edilen sonuçları düzenleme |
|
7 |
Alanı ile ilgili kitap ve makalelerin seçimi ve incelenme |
Kaynak Okuma |
Karşılıklı anlatım, tartışma ve elde edilen sonuçları düzenleme |
|
8 |
Alanı ile ilgili kitap ve makalelerin seçimi ve incelenme |
Kaynak Okuma |
Karşılıklı anlatım, tartışma ve elde edilen sonuçları düzenleme |
|
9 |
Alanı ile ilgili kitap ve makalelerin seçimi ve incelenme |
Kaynak Okuma |
Karşılıklı anlatım, tartışma ve elde edilen sonuçları düzenleme |
|
10 |
Alanı ile ilgili kitap ve makalelerin seçimi ve incelenme |
Kaynak Okuma |
Karşılıklı anlatım, tartışma ve elde edilen sonuçları düzenleme |
|
11 |
Alanı ile ilgili kitap ve makalelerin seçimi ve incelenme |
Kaynak Okuma |
Karşılıklı anlatım, tartışma ve elde edilen sonuçları düzenleme |
|
12 |
Alanı ile ilgili kitap ve makalelerin seçimi ve incelenme |
Kaynak Okuma |
Karşılıklı anlatım, tartışma ve elde edilen sonuçları düzenleme |
|
13 |
Alanı ile ilgili kitap ve makalelerin seçimi ve incelenme |
Kaynak Okuma |
Karşılıklı anlatım, tartışma ve elde edilen sonuçları düzenleme |
|
14 |
Alanı ile ilgili kitap ve makalelerin seçimi ve incelenme |
Kaynak Okuma |
Karşılıklı anlatım, tartışma ve elde edilen sonuçları düzenleme |
|
15 |
Alanı ile ilgili kitap ve makalelerin seçimi ve incelenme |
Kaynak Okuma |
Karşılıklı anlatım, tartışma ve elde edilen sonuçları düzenleme |
|
16/17 |
Alanı ile ilgili kitap ve makalelerin seçimi ve incelenme |
Kaynak Okuma |
Karşılıklı anlatım, tartışma ve elde edilen sonuçları düzenleme |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Biyoloji alaninda ileri duzeyde kuramsal ve uygulamali bilgiye sahip olur |
5 |
|
2 |
Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, ilgili program alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme |
5 |
|
3 |
Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme |
5 |
|
4 |
Biyolojide edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme |
4 |
|
5 |
Alanını ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme |
4 |
|
6 |
Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme |
5 |
|
7 |
Biyoloji ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme |
5 |
|
8 |
Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme |
4 |
|
9 |
Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek, alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme |
5 |
|
10 |
Alana ilişkin yabancı çalışmaları takip edebilme, uluslararası düzeyde çeşitli sosyal etkileşim ve bilimsel çalışma grupları içinde yer alma ve kendi çalışmalarını uluslararası düzeyde paylaşabilmek için en az bir yabancı dilde iletişim becerilerine sahip olmak |
2 |
|
11 |
Biyoloji alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilme |
3 |
|
12 |
Biyoloji alanında bilimsel bir araştırma yürütebilmek için gerekli olan istatistik yazılımları kullanabilme becerilerini kazanmak, bilgi ve veri paylaşım sürecinin gerektirdiği bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanabilmek |
4 |
|
13 |
Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme |
4 |
|
14 |
Alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinler arası çalışmalarda kullanabilme |
4 |
|
15 |
Biyoloji alanı ve kişisel gelişim konusunda yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincine sahip olarak, mesleki gelişim ve yaşam boyu öğrenme ilkelerini benimsemek |
4 |
|
16 |
Biyoloji ile ilgili problemleri ileri düzeyde tanımlama, formülleştirme ve çözme becerisine sahip olur. |
4 |
|
17 |
Biyoloji alanındaki konularda edindiği derinlemesine bilgiler ile sistematik düşünme ve problem çözme yeteneklerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanma becerisine sahip olur. |
4 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|