|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
stereokimya |
ders kitaplarından faydalanma |
sözlü ve görsel sunum |
|
2 |
stereokimya |
ders kitaplarından faydalanma |
sözlü ve görsel sunum |
|
3 |
nükleofilik yer değiştirme tepkimeleri |
ders kitaplarından faydalanma |
sözlü ve görsel sunum |
|
4 |
nükleofilik yer değiştirme tepkimeleri |
ders kitaplarından faydalanma |
sözlü ve görsel sunum |
|
5 |
nükleofilik karbon bileşiklerinin tepkimeleri |
ders kitaplarından faydalanma |
sözlü ve görsel sunum |
|
6 |
nükleofilik karbon bileşiklerinin tepkimeleri |
ders kitaplarından faydalanma |
sözlü ve görsel sunum |
|
7 |
aromatik bileşiklerin tepkimeleri |
ders kitaplarından faydalanma |
sözlü ve görsel sunum |
|
8 |
aromatik bileşiklerin tepkimeleri |
ders kitaplarından faydalanma |
sözlü ve görsel sunum |
|
9 |
ara sınav |
ders kitaplarından faydalanma |
Yazılı Sınav |
|
10 |
organomatalik bileşikler |
ders kitaplarından faydalanma |
sözlü ve görsel sunum |
|
11 |
organomatalik bileşikler |
ders kitaplarından faydalanma |
sözlü ve görsel sunum |
|
12 |
karbonil bileşiklerinin tepkimeleri |
ders kitaplarından faydalanma |
sözlü ve görsel sunum |
|
13 |
karbonil bileşiklerinin tepkimeleri |
ders kitaplarından faydalanma |
sözlü ve görsel sunum |
|
14 |
problem çözümü |
ders kitaplarından faydalanma |
sözlü sunum |
|
15 |
problem çözümü |
ders kitapları ve ders notlarından faydalanma |
sözlü sunum |
|
16/17 |
final sınavı |
ders kitapları ve ders notlarından faydalanma |
yazılı sınav |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Kimya alanında araştırma yaparak bilgiye ulaşır, bilgiyi değerlendirir ve yorumlar. |
5 |
|
2 |
Kimya alanında uygulanan teknik ve yöntemler hakkında kapsamlı bilgi sahibidir. |
5 |
|
3 |
Alanında yeni ve gelişmekte olan uygulamaların farkında olur, inceleme, öğrenme ve uygulama yetkinliği kazanır. |
5 |
|
4 |
Kurumsal modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlar ve karşılaşılan sorunları çözümler. |
5 |
|
5 |
Kendi alanında bilimsel gelişmeleri takip eder. |
5 |
|
6 |
Bilimsel bir çalışmayı planlar ve sürdürebilir. |
5 |
|
7 |
Yeni durumlara uyum ve sorun çözebilme becerisi kazanır. |
5 |
|
8 |
Alanında yeni teknolojiye ulaşır. |
5 |
|
9 |
Alanında bağımsız ve takımlarda çalışma ve sorumluluk alma yetkinliği kazanır. |
5 |
|
10 |
Alanında yönlenmeleri izler, karmaşık durumlarda çözümlenme yetkinliği kazanır. |
5 |
|
11 |
Çalışmalarının sonuçlarını yazılı ve sözlü olarak sunar. Çevre sorunlarına bilimsel yaklaşır. |
5 |
|
12 |
Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında bilimsel ve etik değerleri gözetir. |
5 |
|
13 |
Yaşam alanları ve koşullarını ilgilendiren sorunlara bilimsel yaklaşımlarda bulunarak çözüm üretir, bulunduğu çevreyibilgilendirerek bilinçlendirir. |
5 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|