|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Anne Baba Eğitimi |
|
Dersin Kodu |
: |
O 312 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
3 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
4 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Prof.Dr. YAŞARE AKTAŞ ARNAS |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
okul öncesinde aile katılımının önemini kavrar. okul öncesinde aile katılımının önündeki engelleri fark eder. okul öncesinde aile katılımında kullanabileceği stratejileri öğrenir ve etkinlik örnekleri geliştirir.
özel gruplardaki ailelerle hangi stratejileri nasıl kullanacağını bilir.
babaların çocuklarının eğitimine nasıl katılacaklarını tartışır.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Öğretmen adaylarının, okul öncesi dönemde okul-aile işbirliğinin önemini anlamalarını, aile katılımındaki engellerin farkına varmalarını ve bu engellerle baş etme stratejilerini geliştirebilmelerini, aile katılımı stratejileri ile ilgili bilgi edinmelerini ve farklı özelliklerdeki çocukların ebeveynlerinin katılımına ilişkin stratejileri öğrenmelerini sağlamak |
|
Dersin İçeriği |
: |
bu derste öğretmen adaylarına okul öncesinde aile katılımının önemi ve aile katılım stratejileri ile özel gruplardaki ailelerle çalışma yöntemleri anlatılacaktır. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Dersin tanıtımı ve okul öncesinde anne baba eğitimi ve aile katılımının önemi hakkında bilgilendirme |
|
Düz anlatım, ppt sunum ve tartışma |
|
2 |
Dünyada ve Türkiye´de uygulanan aile eğitim programları |
okuma |
Düz anlatım, ppt sunum ve tartışma |
|
3 |
Okul öncesi eğitimde aile katılımına ilişkin engeller ve engelleri ortadan kaldırmaya yönelik çözüm önerileri |
okuma |
Düz anlatım, ppt sunum ve tartışma |
|
4 |
Okul-aile arasında iletişimin önemi ve kullanılabilecek iletişim becerileri |
okuma |
Düz anlatım, ppt sunum ve tartışma |
|
5 |
Aile katılımı stratejileri ve stratejilere ilişkin etkinlik örnekleri üretme ve sunma |
etkinlik örnekleri hazırlayarak gelme |
Düz anlatım, ppt sunum ve tartışma |
|
6 |
Aile katılımı stratejileri ve stratejilere ilişkin etkinlik örnekleri üretme ve sunma |
etkinlik örnekleri hazırlayarak gelme |
Düz anlatım, ppt sunum ve tartışma |
|
7 |
Aile katılımı stratejileri ve stratejilere ilişkin etkinlik örnekleri üretme ve sunma |
etkinlik örnekleri hazırlayarak gelme |
Düz anlatım, ppt sunum ve tartışma |
|
8 |
Vize |
etkinlik dosyası hazırlama |
etkinlik dosyası sunumu |
|
9 |
Aile katılımı stratejileri ve stratejilere ilişkin etkinlik örnekleri üretme ve sunma |
etkinlik örnekleri hazırlayarak gelme |
Düz anlatım, ppt sunum ve tartışma |
|
10 |
Özel gereksinimli çocukların aileleriyle çalışma |
etkinlik örnekleri hazırlayarak gelme |
Düz anlatım, ppt sunum ve tartışma |
|
11 |
Uyum problemi olan çocukların aileleriyle çalışma |
etkinlik örnekleri hazırlayarak gelme |
Düz anlatım, ppt sunum ve tartışma |
|
12 |
İstismara uğrayan çocukların aileleriyle çalışma |
etkinlik örnekleri hazırlayarak gelme |
Düz anlatım, ppt sunum ve tartışma |
|
13 |
Farklı kültürel değerlere sahip ve anadili farklı olan ailelerle çalışma |
etkinlik örnekleri hazırlayarak gelme |
Düz anlatım, ppt sunum ve tartışma |
|
14 |
Okul öncesi eğitimde babaların eğitime katılımını sağlama |
etkinlik örnekleri hazırlayarak gelme |
Düz anlatım, ppt sunum ve tartışma |
|
15 |
Aile katılımının planlanması ve aile katılımı stratejilerinin tartışılması |
okuma |
Düz anlatım, ppt sunum ve tartışma |
|
16/17 |
Final |
okuma |
yazılı sınav |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Temel, Z. F. (Editör) (2010) Aile Eğitimi ve Erken Çocukluk Eğitiminde Aile Katılım Çalışmaları. Anı Yayıncılık Güler, T. (Editör) (2010) Anne Baba Eğitimi. Pegem Akademi
Çağdaş, A. ve Şahin Seçer, Z. (2004, 2006). Anne Baba Eğitimi. Kök Yayıncılık.
Çağdaş, A. ve Şahin Seçer, Z. (2011). Anne Baba Eğitimi. Eğiten Kitap.
Aktaş Arnas, Y. (Editör) (2011) Aile Eğitimi ve Okul Öncesinde Aile Katılımı. Vize Yayıncılık.
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
60 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
9 |
40 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Fen ve matematik konularına ilişkin temel kavramları açıklar |
0 |
|
2 |
Özel gereksinimli çocukların gelişimsel özellikleri ve öğretimsel gereksinimlerini karşılamak için eğitim ortamında gerekli düzenlemeler yapar ve kaynaştırma eğitimini uygular |
0 |
|
3 |
Etkin dinleme,empati kurma,kendini ifade etme ve teknolojiyi kullanarak etkili iletişim becerisine sahiptir |
4 |
|
4 |
Okul öncesi dönem çocuklarına ilişkin gelişim, öğrenme ve eğitim kuramlarını açıklar |
0 |
|
5 |
Okul öncesi dönem çocuklarının gelişimsel özelliklerini, bireysel farklılıklarını, ilgi ve gereksinimlerini göz önünde bulundurarak yıllık-günlük plan hazırlar |
0 |
|
6 |
Çocukların gelişimlerini desteklemek ve eğitimin kalıcılığını sağlamak amacıyla çok yönlü ölçme ve değerlendirme kullanır |
0 |
|
7 |
Okul öncesi eğitim mevzuatını, yönetmeliğini ve eğitim programını açıklar |
3 |
|
8 |
Çocukların gelişimini her yönden desteklemek amacıyla uygun yöntem ve teknikleri uygular |
5 |
|
9 |
Eğitim ortamını çocukların gelişimsel gereksinimlerine, fiziksel koşullara ve etkili sınıf yönetimi ilkelerine uygun olarak düzenler. |
0 |
|
10 |
Çocukların gelişim düzeylerine ve bireysel özelliklerine uygun materyal seçer,hazırlar ve kullanır. |
0 |
|
11 |
Aile katılım stratejilerini aktif olarak kullanır |
5 |
|
12 |
Mesleki ve bireysel gelişim için; araştırma,keşfetme,alternatif çözüm yolları üretme,bilgiye ulaşma,eleştirel düşünme ve tartışma becerilerine sahiptir. |
2 |
|
13 |
Eğitim amaçlarına ulaşmak için bilgi teknolojilerini etkin olarak kullanır |
0 |
|
14 |
Mesleki gelişimin yanı sıra bireysel gelişimi için bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda kendini sürekli geliştirir. |
0 |
|
15 |
Bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak bir bilimsel araştırma projesini planlar, yürütür ve elde edilen verileri analiz ederek yorumlar |
0 |
|
16 |
Müzik, sanat, oyun ve drama alanlarında uygulama bilgi ve becerisine sahiptir |
0 |
|
17 |
Bireysel ve ekip çalışmalarında sorumluluk alır ve alınan görevi etkin bir şekilde yerine getirir |
5 |
|
18 |
Alanı ile ilgili bilgileri toplumsal sorumluluk bilinciyle, mesleki ve gündelik yaşamında kullanır. |
0 |
|
19 |
Eğitim ortamında ve günlük yaşamında karşılaştığı sorunları tarihsel, felsefik ve sosyolojik bakış açısından değerlendirir |
0 |
|
20 |
Mesleki, toplumsal ve kültürel konularda eleştirel, yaratıcı ve çok boyutlu bakabilme becerisine sahiptir. |
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
3 |
42 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
1 |
14 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
9 |
3 |
27 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
5 |
5 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
10 |
10 |
|
Toplam İş Yükü: | 98 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 3.92 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 4 |
|
|
|