Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Tez Çalışması

Dersin Kodu : YLJMT-301

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : İkinci Aşama (Yüksek Lisans)

Dersin Yılı : 2

Dersin Dönemi : Güz (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 24

Eğitici(ler)nin Adı : Prof.Dr. OSMAN PARLAK
Prof.Dr. ATİKE NAZİK
Prof.Dr. ÜMİT ŞAFAK
Prof.Dr. ULVİCAN ÜNLÜGENÇ
Prof.Dr. HASAN ÇETİN
Öğr.Gör. HATİCE KARAKILÇIK
Doç.Dr. SEDAT TÜRKMEN
Dr.Öğr. ÜyesiDr. HAKAN GÜNEYLİ
Prof.Dr. ŞAZİYE BOZDAĞ
Prof.Dr. NİYAZİ AVŞAR
Prof.Dr. KEMAL GÜRBÜZ
Dr.Öğr. ÜyesiDr. MUSTAFA AKYILDIZ

Dersin Öğrenme Kazanımları : Bir araştırma çalışmasında takip edilmesi gereken etik kuralları kavrar.
Bilimsel bir problemi verilen sınırlı bir zaman dilimi içinde uygun bilimsel yöntemleri uygulayarak çözebilir
Üzerinde çalışılan problemin çözümü için derlenen bilgilerin ve veri setleri ile ilgili yapılması gerekenleri bilir ve düşünceleri ve bulguları ikna edici bir yolla sunabilir

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Yüksek Lisans tezinin amacı öğrencilerin seçilen bir alanda bilimsel olarak güçlü bir şekilde bağımsız bir çalışma yapabileceğini göstermesini, belirli bir zaman dilimi içinde özel bir problemin çözümüne yönelik olarak bilimsel, etik, detaylı ve doğru bir çalışma yapabileceğini ortaya koymasını ve bulgularının ikna edici bir biçimde yayınlamasını sağlamaktır

Dersin İçeriği : Yüksek lisans tezi, teorik ve uygulamalı derslerin tamamlanmasından sonra gerçekleştirilen bağımsız araştırma çalışmalarına bağlı olarak ortaya konulması gereken bir özgün çalışmadır. Tez çalışması önceden belirlenmiş bir konuya yönelik olup bölümdeki bir akademisyen tarafından yönlendirilir. Danışmanlık gereği öğrencilere literatür ile ilgili bilgiler, uğraşılan konu ile ilgili çözüme uygun yönlendirme, araştırmada etik kurallar hakkında destek sağlanır. Nihai değerlendirme sınavı hazırlanan tezin değerlendirilmesi ile sözlü bir sınavdan oluşur.

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Jeoloji Bölümü dersliği


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Yüksek lisans tezi kapsamında çözülmeye çalışılan probleme yönelik çalışmalar Danışman isteği Yüz yüze
2 Yüksek lisans tezi kapsamında çözülmeye çalışılan probleme yönelik çalışmalar Danışman isteği Yüz yüze
3 Yüksek lisans tezi kapsamında çözülmeye çalışılan probleme yönelik çalışmalar Danışman isteği Yüz yüze
4 Yüksek lisans tezi kapsamında çözülmeye çalışılan probleme yönelik çalışmalar Danışman isteği Yüz yüze
5 Yüksek lisans tezi kapsamında çözülmeye çalışılan probleme yönelik çalışmalar Danışman isteği Yüz yüze
6 Yüksek lisans tezi kapsamında çözülmeye çalışılan probleme yönelik çalışmalar Danışman isteği Yüz yüze
7 Yüksek lisans tezi kapsamında çözülmeye çalışılan probleme yönelik çalışmalar Danışman isteği Yüz yüze
8 Yüksek lisans tezi kapsamında çözülmeye çalışılan probleme yönelik çalışmalar Danışman isteği Yüz yüze
9 Yüksek lisans tezi kapsamında çözülmeye çalışılan probleme yönelik çalışmalar Danışman isteği Yüz yüze
10 Yüksek lisans tezi kapsamında çözülmeye çalışılan probleme yönelik çalışmalar Danışman isteği Yüz yüze
11 Yüksek lisans tezi kapsamında çözülmeye çalışılan probleme yönelik çalışmalar Danışman isteği Yüz yüze
12 Yüksek lisans tezi kapsamında çözülmeye çalışılan probleme yönelik çalışmalar Danışman isteği Yüz yüze
13 Yüksek lisans tezi kapsamında çözülmeye çalışılan probleme yönelik çalışmalar Danışman isteği Yüz yüze
14 Yüksek lisans tezi kapsamında çözülmeye çalışılan probleme yönelik çalışmalar Danışman isteği Yüz yüze
15 Yüksek lisans tezi kapsamında çözülmeye çalışılan probleme yönelik çalışmalar Danışman isteği Yüz yüze
16/17 Yüksek lisans tezi kapsamında çözülmeye çalışılan probleme yönelik çalışmalar Danışman isteği Yüz yüze


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Çalışılan konu ile ilgili kitap ve makaleler.
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 0 50
    Ödev/Proje/Diğer 0 50
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Lisans eğitiminde edindiği matematik, fen ve mühendislik bilgilerini Jeoloji mühendisliği problemlerinin ileri çözümünde kullanır. 5
2 Jeoloji mühendisliği ile ilgili problemleri ileri düzeyde tanımlama, formülleştirme ve çözme becerisine sahip olur. 5
3 Jeoloji mühendisliği alanlarında ileri düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahip olur. 5
4 Jeoloji mühendisliğinde proje hazırlayabilecek ve değerlendirebilecek beceriye sahip olur. 5
5 Yaptığı çalışmaların her aşamasında bilimsel ve toplumsal değerleri gözetme ve bu değerleri başkalarına aktarma becerisi kazanır. 5
6 Uzmanlık alanı dahil tüm konularda bağımsız olarak bilimsel ve teknik araştırma yapabilir, araştırmalarının sonuçlarını yazılı ve/veya sözlü olarak sunabilir. 5
7 Mesleki gelişim için yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olacak, alanındaki yeni gelişmekte olan uygulamaları takip edecek ve bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanabilir. 5
8 Bağımsız çalışma, takım çalışması ve disiplinlerarası çalışma yetisine sahip olur. 5
9 Jeoloji mühendisliği projelerinin geliştirilmesinde ve ileri mühendislik problemlerinin çözümünde modern mühendislik, bilgisayar modelleme ve simulasyon araçlarını kullanır. 5
10 Jeoloji Mühendisliği alanındaki konularda edindiği derinlemesine bilgiler ile sistematik düşünme ve problem çözme yeteneklerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanma becerisine sahip olur. 5
11 Jeoloji mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal etkilerini anlama, doğal kaynakları en verimli şekilde kullanmak için gerekli sorumluluk bilincini, mesleki ve etik sorumluluğunu taşır. 5
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 10 140
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 32 448
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 0 0 0
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 0 0 0
Toplam İş Yükü: 588
Toplam İş Yükü / 25 (s): 23.52
Dersin AKTS Kredisi: 24