|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Seminer |
|
Dersin Kodu |
: |
YLJMS-102 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Prof.Dr. NİYAZİ AVŞAR Prof.Dr. ÜMİT ŞAFAK Prof.Dr. KEMAL GÜRBÜZ Prof.Dr. ATİKE NAZİK Prof.Dr. ULVİCAN ÜNLÜGENÇ Prof.Dr. OSMAN PARLAK Prof.Dr. HASAN ÇETİN Prof.Dr. ŞAZİYE BOZDAĞ Doç.Dr. SEDAT TÜRKMEN Dr.Öğr. ÜyesiDr. HAKAN GÜNEYLİ Öğr.Gör. HATİCE KARAKILÇIK Dr.Öğr. ÜyesiDr. TOLGA ÇAN Dr.Öğr. ÜyesiDr. MUSTAFA AKYILDIZ Dr.Öğr. ÜyesiDr. İSMAİL ALTAY ACAR |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Bir bilimsel çalışma yürütürken önceki bilgi ve birikimlerden yararlanır.
Belirli bir bilimsel problemin çözümü için gerekli olan bilgileri derleyebilme, analiz edebilme ve yorumlama becerisi kazanır.
kazanır. Belirli bir bilimsel problemin çözümü için gerekli olan bilgileri derleyebilme, analiz edebilme ve yorumlama becerisi kazanır.
Literatür araştırması sonucunda elde edilen bilgileri akademik bir makale şekline getirme becerisi kazanır.
Literatür araştırması sonucunda elde edilen bilgileri bir topluluk karşısında en etkili biçimde sunabilme becerisi kazanır.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Öğrencileri belirli bir konuda literatür araştırması yapabilecek şekilde yönlendirmek; öğrencilerin bu araştırma sonucu derledikleri bilgileri sentezleyebilmelerini, yorumlayabilmelerini, sunabilmelerini ve tartışabilmelerini sağlamak. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Seminer yüksek lisans programının zorunlu bir öğesidir. Literatür araştırmasıyla derlenen bilgi ve belgelerin sınıflandırılması, akademik kurallar çerçevesinde yazımı ve etkili bir şekilde sunumunu kapsar. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Jeoloji Mühendisliği Seminer Salonu |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Çalışılan konu üzerinde literatür bilgisine ulaşma, |
Seminer konusuna hazırlık |
Anlatım, tartışma |
|
2 |
Çalışılan konu üzerinde literatür bilgisine ulaşma, |
Seminer konusuna hazırlık |
Anlatım, tartışma |
|
3 |
Çalışılan konu üzerinde literatür bilgisine ulaşma, |
Seminer konusuna hazırlık |
Anlatım, tartışma |
|
4 |
Çalışılan konu üzerinde literatür bilgisine ulaşma, |
Seminer konusuna hazırlık |
Anlatım, tartışma |
|
5 |
Çalışılan konu üzerinde literatür bilgisine ulaşma, |
Seminer konusuna hazırlık |
Anlatım, tartışma |
|
6 |
Çalışılan konu üzerinde literatür bilgisine ulaşma, |
Seminer konusuna hazırlık |
Anlatım, tartışma |
|
7 |
Çalışılan konu üzerinde literatür bilgisine ulaşma, |
Seminer konusuna hazırlık |
Anlatım, tartışma |
|
8 |
Çalışılan konu üzerinde literatür bilgisine ulaşma, |
Seminer konusuna hazırlık |
Anlatım, tartışma |
|
9 |
Çalışılan konu üzerinde literatür bilgisine ulaşma, |
Seminer konusuna hazırlık |
Anlatım, tartışma |
|
10 |
Çalışılan konu üzerinde literatür bilgisine ulaşma, |
Seminer konusuna hazırlık |
Anlatım, tartışma |
|
11 |
Çalışılan konu üzerinde literatür bilgisine ulaşma, |
Seminer konusuna hazırlık |
Anlatım, tartışma |
|
12 |
Çalışılan konu üzerinde literatür bilgisine ulaşma, |
Seminer konusuna hazırlık |
Anlatım, tartışma |
|
13 |
Çalışılan konu üzerinde literatür bilgisine ulaşma, |
Seminer konusuna hazırlık |
Anlatım, tartışma |
|
14 |
Çalışılan konu üzerinde literatür bilgisine ulaşma, |
Seminer konusuna hazırlık |
Anlatım, tartışma |
|
15 |
Çalışılan konu üzerinde literatür bilgisine ulaşma, |
Seminer konusuna hazırlık |
Anlatım, tartışma |
|
16/17 |
Seminar sunumu |
Sunuma hazırlık |
Sözlu sunum |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
İlgili öğretim üyesi tarafından önerilen tüm materyaller
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
50 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
14 |
50 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Lisans eğitiminde edindiği matematik, fen ve mühendislik bilgilerini Jeoloji mühendisliği problemlerinin ileri çözümünde kullanır. |
5 |
|
2 |
Jeoloji mühendisliği ile ilgili problemleri ileri düzeyde tanımlama, formülleştirme ve çözme becerisine sahip olur. |
5 |
|
3 |
Jeoloji mühendisliği alanlarında ileri düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahip olur. |
5 |
|
4 |
Jeoloji mühendisliğinde proje hazırlayabilecek ve değerlendirebilecek beceriye sahip olur. |
5 |
|
5 |
Yaptığı çalışmaların her aşamasında bilimsel ve toplumsal değerleri gözetme ve bu değerleri başkalarına aktarma becerisi kazanır. |
5 |
|
6 |
Uzmanlık alanı dahil tüm konularda bağımsız olarak bilimsel ve teknik araştırma yapabilir, araştırmalarının sonuçlarını yazılı ve/veya sözlü olarak sunabilir. |
5 |
|
7 |
Mesleki gelişim için yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olacak, alanındaki yeni gelişmekte olan uygulamaları takip edecek ve bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanabilir. |
5 |
|
8 |
Bağımsız çalışma, takım çalışması ve disiplinlerarası çalışma yetisine sahip olur. |
5 |
|
9 |
Jeoloji mühendisliği projelerinin geliştirilmesinde ve ileri mühendislik problemlerinin çözümünde modern mühendislik, bilgisayar modelleme ve simulasyon araçlarını kullanır. |
5 |
|
10 |
Jeoloji Mühendisliği alanındaki konularda edindiği derinlemesine bilgiler ile sistematik düşünme ve problem çözme yeteneklerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanma becerisine sahip olur. |
5 |
|
11 |
Jeoloji mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal etkilerini anlama, doğal kaynakları en verimli şekilde kullanmak için gerekli sorumluluk bilincini, mesleki ve etik sorumluluğunu taşır. |
5 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
2 |
28 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
5 |
70 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
14 |
3 |
42 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
2 |
2 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
2 |
2 |
|
Toplam İş Yükü: | 144 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 5.76 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 6 |
|
|
|