Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Uzmanlık Alan Dersi |
|
Dersin Kodu |
: |
YLJM-201 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Prof.Dr. ŞAZİYE BOZDAĞ Prof.Dr. NİYAZİ AVŞAR Prof.Dr. KEMAL GÜRBÜZ Dr.Öğr. ÜyesiDr. MUSTAFA AKYILDIZ Prof.Dr. OSMAN PARLAK Prof.Dr. ATİKE NAZİK Prof.Dr. ÜMİT ŞAFAK Prof.Dr. ULVİCAN ÜNLÜGENÇ Prof.Dr. HASAN ÇETİN Öğr.Gör. HATİCE KARAKILÇIK Doç.Dr. SEDAT TÜRKMEN Dr.Öğr. ÜyesiDr. HAKAN GÜNEYLİ Dr.Öğr. ÜyesiDr. İSMAİL ALTAY ACAR Dr.Öğr. ÜyesiDr. TOLGA ÇAN |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Bir araştırma çalışmasında takip edilmesi gereken etik kuralları kavrar. Bilimsel bir problemi verilen sınırlı bir zaman dilimi içinde uygun bilimsel yöntemleri uygulayarak çözebilir.
Üzerinde çalışılan problemin çözümü için derlenen bilgileri yorumlar ve düşüncelerini aktarabilir.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Yüksek Lisans tezinin amacı öğrencilerin seçilen bir alanda bağımsız bir çalışma yapabileceğini göstermek, belirli bir zaman dilimi içinde özel bir problemin çözümüne yönelik olarak bilimsel, etik, detaylı ve doğru bir çalışma yapabileceğini ortaya koymak ve bulgularının ikna edici bir biçimde yayınlamaktır. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Tez konusu danışmanın görüşü ve desteği alınarak yürütülür. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Mühendislik-Mimarlık Fakültesi dersliği |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Yüksek lisans tezi kapsamında çözülmeye çalışılan probleme yönelik çalışmalar |
İlgili kaynakları okumak |
Yüz yüze eğitim |
|
2 |
Yüksek lisans tezi kapsamında çözülmeye çalışılan probleme yönelik çalışmalar |
İlgili kaynakları okumak |
Yüz yüze eğitim |
|
3 |
Yüksek lisans tezi kapsamında çözülmeye çalışılan probleme yönelik çalışmalar |
İlgili kaynakları okumak |
Yüz yüze eğitim |
|
4 |
Yüksek lisans tezi kapsamında çözülmeye çalışılan probleme yönelik çalışmalar |
İlgili kaynakları okumak |
Yüz yüze eğitim |
|
5 |
Yüksek lisans tezi kapsamında çözülmeye çalışılan probleme yönelik çalışmalar |
İlgili kaynakları okumak |
Yüz yüze eğitim |
|
6 |
Yüksek lisans tezi kapsamında çözülmeye çalışılan probleme yönelik çalışmalar |
İlgili kaynakları okumak |
Yüz yüze eğitim |
|
7 |
Yüksek lisans tezi kapsamında çözülmeye çalışılan probleme yönelik çalışmalar |
İlgili kaynakları okumak |
Yüz yüze eğitim |
|
8 |
Sınav |
Sınava hazırlık |
Sözlü |
|
9 |
Yüksek lisans tezi kapsamında çözülmeye çalışılan probleme yönelik çalışmalar |
İlgili kaynakları okumak |
Yüz yüze eğitim |
|
10 |
Yüksek lisans tezi kapsamında çözülmeye çalışılan probleme yönelik çalışmalar |
İlgili kaynakları okumak |
Yüz yüze eğitim |
|
11 |
Yüksek lisans tezi kapsamında çözülmeye çalışılan probleme yönelik çalışmalar |
İlgili kaynakları okumak |
Yüz yüze eğitim |
|
12 |
Yüksek lisans tezi kapsamında çözülmeye çalışılan probleme yönelik çalışmalar |
İlgili kaynakları okumak |
Yüz yüze eğitim |
|
13 |
Yüksek lisans tezi kapsamında çözülmeye çalışılan probleme yönelik çalışmalar |
İlgili kaynakları okumak |
Yüz yüze eğitim |
|
14 |
Yüksek lisans tezi kapsamında çözülmeye çalışılan probleme yönelik çalışmalar |
İlgili kaynakları okumak |
Yüz yüze eğitim |
|
15 |
Yüksek lisans tezi kapsamında çözülmeye çalışılan probleme yönelik çalışmalar |
İlgili kaynakları okumak |
Yüz yüze eğitim |
|
16/17 |
Sınav |
Sınava hazırlık |
Sözlü |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Lisans eğitiminde edindiği matematik, fen ve mühendislik bilgilerini Jeoloji mühendisliği problemlerinin ileri çözümünde kullanır. |
3 |
|
2 |
Jeoloji mühendisliği ile ilgili problemleri ileri düzeyde tanımlama, formülleştirme ve çözme becerisine sahip olur. |
5 |
|
3 |
Jeoloji mühendisliği alanlarında ileri düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahip olur. |
3 |
|
4 |
Jeoloji mühendisliğinde proje hazırlayabilecek ve değerlendirebilecek beceriye sahip olur. |
5 |
|
5 |
Yaptığı çalışmaların her aşamasında bilimsel ve toplumsal değerleri gözetme ve bu değerleri başkalarına aktarma becerisi kazanır. |
4 |
|
6 |
Uzmanlık alanı dahil tüm konularda bağımsız olarak bilimsel ve teknik araştırma yapabilir, araştırmalarının sonuçlarını yazılı ve/veya sözlü olarak sunabilir. |
5 |
|
7 |
Mesleki gelişim için yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olacak, alanındaki yeni gelişmekte olan uygulamaları takip edecek ve bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanabilir. |
5 |
|
8 |
Bağımsız çalışma, takım çalışması ve disiplinlerarası çalışma yetisine sahip olur. |
5 |
|
9 |
Jeoloji mühendisliği projelerinin geliştirilmesinde ve ileri mühendislik problemlerinin çözümünde modern mühendislik, bilgisayar modelleme ve simulasyon araçlarını kullanır. |
4 |
|
10 |
Jeoloji Mühendisliği alanındaki konularda edindiği derinlemesine bilgiler ile sistematik düşünme ve problem çözme yeteneklerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanma becerisine sahip olur. |
5 |
|
11 |
Jeoloji mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal etkilerini anlama, doğal kaynakları en verimli şekilde kullanmak için gerekli sorumluluk bilincini, mesleki ve etik sorumluluğunu taşır. |
5 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|